Wymiana rozrządu – różne szkoły

Postprzez kierownik » 12 paź 2011, 10:19

zapomniałem sobie aparatu wziąć i nic nie popstrykałem. rozrząd zmieniony – pasek był jeszcze wizualnie ok, ale za to napinacz wylany – ciekawy ile by jeszcze wytrzymał...
z ciekawostek powiem, że w Premacy jest trochę ciaśniej, zwłaszcza od strony szyby i rączki trzeba mocno nawyginać, szczególnie w przypadku wymiany wraz z pompą wody.
zmienione również podkładki pod wtryskami oraz ustawione luzy zaworowe (dwa bardzo ciasne, reszta do małych korekt) i autko jakby mocniejsze. szkoda tylko, że na tyle mocniejsze się zrobiło, że się sprzęgło zaczęło ślizgać – może do wiosny wytrzyma, to się klientowi zmieni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez wilkxt » 12 paź 2011, 10:35

tak sie zastanawiam po co niektórzy zmieniają (zakładając że nic się nie leje) podkładki pod wtryskami przy wymianie rozrządu?
pozdrawiam
tomek
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 14:26
Posty: 26
Skąd: Bytom
Auto: 323F 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez kierownik » 12 paź 2011, 11:02

z podkładek pod wtryski zazwyczaj się nie leje – tylko pojawiają się przedmuchy z komory pod klawiaturę.
a jak już mam rozebrany dekiel i przelewy, to niedużo roboty dodatkowo wyciągnąć wtryski, zwłaszcza że auto ma na liczniku 180kkm (a ile w rzeczywistości, to choinka wie). każdy robi jak uważa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 13 paź 2011, 00:05

kierownik napisał(a):każdy robi jak uważa


Dokładnie... wybrani dokładają jeszcze do tego wymianę uszczelniaczy na wałku i wał – inni robią bez pompy i też ma podobno jeździć :P cóż – każdy ma swoje zdanie :)

kierownik <spoko> dobra robota.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez koszi1 » 16 paź 2011, 17:23

Wymieniłem rozrząd z pompą wody przy 200tyskm i okazało się,że miałem zamontowany hydronapinacz tyko na 2 śrubach bo trzeciej poprzednik auta zapomniał dokręcić :–) Wymieniłem wszystko na oryginalne części, wymagało to ode mnie pozostawienia autka na jeden dzień u mechanika. Pryz okazji wymieniłem wszystkie filtry (olejowy, powietrza, kabinowy i paliwa) wraz z wymianą oleju.
Teraz czeka mnie wymiana koła dwumasowego! nie wiem czy wymieniac na oryginał czy pokusić się na jakiś regenerowany lub może jakiś zamiennik (jeśli jest do mazdy 6 CiTD, 2003r ? ).
Mogę polecić mechanika we Wrocławiu,który zna się na rzeczy, sprawnie mu idzie robota. W moim przypadku trzeba było wymieniac wszystko (rozrząd+pompa wody),ale czasami hydronapinacz może być OK (koszt ok.500zł), a tylko wystarczy wymienić reszte rozrządu.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 21:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

Postprzez say » 16 paź 2011, 17:33

koszi1 napisał(a):ale czasami hydronapinacz może być OK (koszt ok.500zł), a tylko wystarczy wymienić reszte rozrządu.
Nie wystarczy.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez kierownik » 16 paź 2011, 22:05

koszi1 napisał(a):miałem zamontowany hydronapinacz tyko na 2 śrubach

a od kiedy jest na trzech? dwie są od napinacza a jedna od rolki na ruchomym mechanizmie, ale to osobne elementy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 17 paź 2011, 09:42

W kwestii koła 2M + sprzęgło to...
koszi1 napisał(a):wymieniac na oryginał


koszi1 napisał(a):czasami hydronapinacz może być OK (koszt ok.500zł),


yyy... coś drogo ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 20 paź 2011, 20:54

koszi1 napisał(a):ale czasami hydronapinacz może być OK (koszt ok.500zł), a tylko wystarczy wymienić reszte rozrządu.

możesz spróbować – szkoda (a może dobrze) tylko, że za często się tam nie zagląda i nie wiesz, czy napinacz nie zaczyna wylewać po następnych 10-30 kkm i może być zonk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez koszi1 » 21 paź 2011, 13:20

Panowie, to co piszecie jest w większości prawdą, że należy wymieniać rozrząd tylko na oryginalny i ze wszystkimi częściami. Napisałem to co usłyszałem od mechanika, a wierze że nie chciał mnie naciągnąć na dodatkowe koszty. Wiec co komu przypasi. Ja akurat chciałem wymienić ze względu na przebieg,który już wskazywał,że czas na wymianę rozrządu.
Jeszcze jedno- czy to prawda,że rozrząd należy wymieniać w Mazdach 6 po ok.60kkm, mimo że według książki wymiana przewidziana jest na 90kkm (drugi i następne wymiany)?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 21:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

Postprzez kierownik » 21 paź 2011, 22:09

jak zmieniasz wszystko na ori, to co 90 kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 22 paź 2011, 23:25

koszi1 napisał(a):eszcze jedno- czy to prawda,że rozrząd należy wymieniać w Mazdach 6 po ok.60kkm, mimo że według książki wymiana przewidziana jest na 90kkm (drugi i następne wymiany)?


Mówimy o 6tce CiTD? wymieniasz co 120.000km :) co 90.000 robiło się w DiTD, u Ciebie jest co 120.000km, pompa wodna co 240.000km i nie widze powodów aby ten interwał miał zostać skrócony. Jest jeden warunek – zastosowanie odpowiednich części.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez koszi1 » 23 paź 2011, 16:39

OK, thx!
Jeszcze jedno małe pytanko: różnica między CiTD i DiTD ?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 21:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

Postprzez Riki » 24 paź 2011, 00:29

koszi1 napisał(a):różnica między CiTD i DiTD ?


w rozrządzie?

Rolki i pasek (są szersze) – jakby co to rozrządy mamy od ręki ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 24 paź 2011, 00:36

Riki napisał(a):Rolki i pasek (są szersze)

czyli zakładamy rozrząd od citd do ditd i jeździmy przez 120 tyś <lol>

gdyby tak było można... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 24 paź 2011, 08:31

właśnie się zastanawiam, czy nie założyć takiego zestawu do bejoty <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 24 paź 2011, 14:00

Neonixos666 napisał(a):gdyby tak było można... :P


Ja tam następnym razem zakładam kpl. od CiTD, teraz mam na nierządzie zrobione 30.000km więc szkoda zmieniać ;) wszystko pasuje.....

PS
Nie namawiam, informuję tylko jak to wygląda od strony technicznej i nie odpowiadam jak komuś sie urwie :P

PS2
Krzychu zakładaj od CiTD :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez wilkxt » 24 paź 2011, 14:24

pytanie czy wytrzymałość paska do CITD wynika z jego szerokosći, czy może z faktu że pompa lub wałek stawiają mniejszy opór np. pompa może stawiać mniej impulsowy opór. To tylko moje dywagacje bo nie znam różnicy miedzy tymi pompami.
pozdrawiam
tomek
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 14:26
Posty: 26
Skąd: Bytom
Auto: 323F 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Neonixos666 » 24 paź 2011, 17:36

Riki napisał(a):Ja tam następnym razem zakładam kpl. od CiTD


kurde gdybym wiedział wcześniej :P ja też mam na rozrządzie 30tyś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 24 paź 2011, 19:50

założę na wiosnę, to opowiem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6