Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)
Z tego co pamiętam różnią się tylko numerkiem. Z zewnątrz wyglądają jak dwie krople wody.
Co do działania zaworu to nie zauważyłem różnicy. Zrobiłem 1500km i madzia śmiga.
Ps. U mnie w pracy na dwa różne projekty (dwa różne koncerny motoryzacyjne) obudowy filtra klimatyzacji stosowane są te same części tylko pakowane do kartoników z innym symbolem.
Z Naszym TCV pewnie jest tak samo.
Co do działania zaworu to nie zauważyłem różnicy. Zrobiłem 1500km i madzia śmiga.
Ps. U mnie w pracy na dwa różne projekty (dwa różne koncerny motoryzacyjne) obudowy filtra klimatyzacji stosowane są te same części tylko pakowane do kartoników z innym symbolem.
Z Naszym TCV pewnie jest tak samo.
- Od: 5 mar 2010, 23:08
- Posty: 74
- Skąd: Tychy/Ornontowice
- Auto: 626GW DiTD '00 101KM
Na moim wyjętym z Premacy jest wybite 327B ciekawe jak na tych sprzedawanych do Opla, kto wie czy ten sam zawór nie jest pakowany do różnych pudeleczek jesli tak jest to ktoś nieźle robi nas w balona 

Wielka prośba do wszystkich którzy wymieniali TCV w DITD i mają jeszcze stary zawór czy u was jest podobny numer ?

Wielka prośba do wszystkich którzy wymieniali TCV w DITD i mają jeszcze stary zawór czy u was jest podobny numer ?
Ostatnio edytowano 14 paź 2010, 18:22 przez optinet, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 maja 2009, 19:42
- Posty: 62
- Skąd: Warszawa
- Auto: Premacy DiTD 2000 r.
roj74 napisał(a):Sprawa rozwiązana. To nie TCV. Dzięki za podpowiedzi.
W jaki sposób rozwiązałeś problem? Bo mi poniżej 10 stopni również gorzej odpala, mechanik nie ma pomysłu – 1 rozruch trudny następne ok. (szczelność układu paliwowego sprawdzona, świece ok)
- Od: 13 sie 2009, 00:02
- Posty: 4
- Skąd: pomorskie
- Auto: Mazda 626 2.0 DTVI '00 po FL
U mnie jak zimno tj. około 5st. to wcale nie odpalał, a wina była przekaźnika B5B4 do zaworu SPV. Sam doszedłem do tego stosując suszarkę. Jak podgrzałem przekaźniki Madzia paliła od dotknięcia kluczyka. Jak zmroziłem przekaźnik w lodówce, ani rusz. W salonie mazdy gostek chciał za ten przekaźnik około 450zł.
Mam też pocący się lekko TCV i jak się w końcu wkurzę to kupię nowy ale od Opla.
Świeci mi się też hamulec ręczny z ABS, ale w komputerze brak błędów więc nawet nie wiem w którym kole padł czujnik. Tak właśnie jest ta Madzia


Mam też pocący się lekko TCV i jak się w końcu wkurzę to kupię nowy ale od Opla.
Świeci mi się też hamulec ręczny z ABS, ale w komputerze brak błędów więc nawet nie wiem w którym kole padł czujnik. Tak właśnie jest ta Madzia
- Od: 30 gru 2007, 11:00
- Posty: 7
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323f BJ 101KM 2 DiTD 01r
Dzięki Sebaloz i wielka prośba do innych o podawanie tych numerów, może w ten sposób dojdziemy do tego czy zawory od Mazdy i Opla czymś się różnią bo moim zdaniem tylko oznaczeniem pudełeczka w które są zapakowane
- Od: 2 maja 2009, 19:42
- Posty: 62
- Skąd: Warszawa
- Auto: Premacy DiTD 2000 r.
Witam mam pytanie czy tez zawór od opla będzie bezpiecznym rozwiazaniem bo ropa cieknie a nie uśmiecha mi się dawać 2 razy tyle i zawór będzie taki sam proszę o odpowiedz na gg lub priva ewentualnie w temacie pozdrawiam 
- Od: 27 lut 2010, 17:28
- Posty: 82
- Skąd: Okolice Biłgoraja
- Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM
Jak zapewne czytałeś opinie na forum są skrajnie różne dlatego moja prośba żeby podawać te numery z Opla i Mazdy może to rozwiąże problem i jednoznacznie określimy czy te zawory czymś się różnią. Biorąc pod uwagę wygląd zewnętrzny oraz to że to tylko zawór który ma 2 położenia – otwarty/zamknięty a funkcja sterowania oparta jest na szerokości impulsu zawór od Opla i Mazdy to ta sama część. Jeszcze moja uwaga do przekaźnika B5B4, ropa cieknąca wewnątrz izolacji kabla z TCV zalewa nie tylko komputer pod nogami pasażera ale tez dochodzi do puszki z przekaźnikami, mało tego potrafi nawet dostać się do samych styków i skutecznie odciąć zasilanie do zaworu SPV z przekaźnika B5B4 i stąd niemożność odpalenia auta szczególnie w chłodne dni, jeśli więc macie zatłuszczone wiązki w okolicy puszki z bezpiecznikami to ropa już tam dotarła.
- Od: 2 maja 2009, 19:42
- Posty: 62
- Skąd: Warszawa
- Auto: Premacy DiTD 2000 r.
już po części wszytko wiem z tymi zaworami mój mechanik mówił ze zawory podchodzą z opla audi itp w pon lub wtorek będę u niego to się zapytam co i jak i napisze u mnie chyba z audi ma być wstawiany 

- Od: 27 lut 2010, 17:28
- Posty: 82
- Skąd: Okolice Biłgoraja
- Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM
- Od: 2 sty 2010, 14:33
- Posty: 35
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM
właśnie wróciłem od mechanika i ten zawór od opla mechanik mówił ze on by nie ryzykował bo pompa po pupie dostaje jednak mówi ze jest do opla i konie wiec kupiłem używkę za 300zł z gwarancja mazdy pozdrawiam 
- Od: 27 lut 2010, 17:28
- Posty: 82
- Skąd: Okolice Biłgoraja
- Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM
thunder-c napisał(a):przecież problem jest rozwiązany zarówno SPV jak i TCV od "opla" pasują i dobrze się sprawują tyle w temacie
Ooooczywiście!
........jako moderator proszę o nie pisanie nieprawdy
Panowie zatankujmy lipnej ropy, przecież jeździ no nie? załóżmy klocki tomexa, przecież hamują... jedźmy na automat, fantastycznie myje auto! ok.... tak samo jest z TCV od Opla – miejcie tego świadomość.
thunder-c napisał(a):przecież problem jest rozwiązany zarówno SPV jak i TCV od "opla" pasują i dobrze się sprawują tyle w temacie
Dlatego po tych numerach na zaworze można by jednoznacznie ustalić czy jest jakaś różnica między zaworem do Opla i Mazdy, jakoś oznaczenie na pudełku do mnie nie przemawia .… Mam swoją teorię na ten temat podpartą zresztą zaworem TCV do Mazdy kupionym w renomowanym serwisie ale to tylko teoria i jeszcze raz proszę wszystkich posiadających stary zdemontowany zawór o podanie numerów z zaworu. Prośba jest kierowana również do którzy zdecydują się założyć zawór oplowski.
- Od: 2 maja 2009, 19:42
- Posty: 62
- Skąd: Warszawa
- Auto: Premacy DiTD 2000 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6