Kod błędu 0403

Postprzez YgooR » 10 maja 2011, 01:48

Neonixos666 napisał(a):a po co szukać tych zaworów wystarczy sprawdzić czy podciśnienie jest w przewodzie na odpalonym i wszystko będzie jasne.

Jak to w życiu bywa przypadki są różne, u mnie raz działało a raz nie. Akurat wtedy kiedy sprawdzałem wszystko było ok, dlatego długi czas szukałem problemu w EGR a to był zaworek podciśnienia .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez mildan » 10 maja 2011, 10:50

A gdzie ten zaworek podciśnienia jest? Najczęściej włącza się kontrolka na piątym biegu po rozgrzaniu silnika.
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez thy » 10 maja 2011, 14:47

mildan napisał(a):gdzie ten zaworek podciśnienia jest?

Na drugim końcu czarnego wężyka 'wetkniętego' w EGR.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez mildan » 13 maja 2011, 17:10

Zdjąłem ten wężyk z zaworu EGR i wężyk nie ssie powietrza czyli źle , tak?
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez YgooR » 15 maja 2011, 00:00

Pewnie że źle, bez ssania się nie podniesie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 15 maja 2011, 01:15

nie wiem jak jest u innych ale u mnie jest tak że jak jest ssanie to zawór jest otwarty a jak nei ma to jest zamknięty. Na postoju powinno być w wężyku podciśnienie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 15 maja 2011, 12:54

Neonixos666 napisał(a):nie wiem jak jest u innych ale u mnie jest tak że jak jest ssanie to zawór jest otwarty

Na tym to polega, w rurkach jest podciśnienie i unosi grzybek, wtedy zawór jest otwarty. Dopiero przy większych prędkościach obrotowych zawór EGR jest zamykany.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 15 maja 2011, 13:00

a dokładnie to chyba coś w okolicach 2000-2200 gdzieś czytałem.
Kiedyś podłączyłem na stałe podciśnienie do egr to ruszyć nie mogłem, zaraz gasł dławiąc się spalinami :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mildan » 16 maja 2011, 13:55

Czyli zaworek podciśnienia do wymiany czy jeszcze coś mogę sprawdzić?
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez YgooR » 17 maja 2011, 13:43

mildan napisał(a):Czyli zaworek podciśnienia do wymiany czy jeszcze coś mogę sprawdzić?

Najpierw sprawdź czy jest uszkodzony i który. U Ciebie do EGR są 2 takie zaworki (obok siebie) na drodze z pompy podciśnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez DTomek » 23 maja 2011, 09:27

Witam, właśnie wczoraj z tym walczyłem. Objaw był taki ze EGR sie nie podnosił, dosyc szybko włączała się kontrolkka błędu.
Pierwsza sprawa to musiałem poobcinać 3 koncówki wężyków bo pękły na krućcach – roszeszły się.
Dobrą metoda na sprawdzenie szczelności jest odłączenie wężyków z EGRA, filtra powietrza i Vacum Pompy. Zatkanie po kolei po 2 i wytworzenie ustami podcisnienia w 3 koncówce
Sam EGR mozna zprawdzić podłączając bezpośrednio Vacum pompe i EGR – powinien sie poruszać.

Elektrozaworek z 3 koncówkami cały czas puszczał mi powietrze. Metodą prób i błędów stwierdziłem że to własnie przez niego egr się nie porusza (brał powietrze z filtra)
Przeczyściłem go, przelałem jakimś szuwaksem.. i nic, po podłączeniu pod 12V zero reakcji.
Zniechęcony poskładałem wszystko spowrotem i o dziwo po krótkiej zabawie z zatykaniem wezyków elektozawór chyba ożył bo podnosi mi EGR. Kontrolka wreszczie nie świeci.
ps.
Mam tylko dylemat. Po włączeniu silnika na jałowym widac że zawór EGR sie unosi. po dodaniu gazu opada(zamykja troszeczke po czym znowu otwiera. przy 3tys obrotów jest wdziwnym śrokowym połozeniu i troche skacze.
Jak to jest u Was?
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2010, 08:34
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 DiTD 1999rok, Mazda 323 BG 1,7D 1994

Postprzez mildan » 23 maja 2011, 10:46

Czyli reasumując całą operację DTomka, sprawdzić czy elektrozaworki – te dwa koło siebie – wytwarzają podciśnienie bo u mnie na wężyku do EGR brak podciśnienia, potem je przeczyścić, jak to nie pomoże – wymienić. <faja>
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez DTomek » 23 maja 2011, 11:44

Wczesniej przeczyściłem sam EGR, sprawdziłem oporność na czujniku położenia.

Stwierdziłem ze na biegu jałowym powietrze zapyla mi wężykiem idącym do filtra. EGR podnosił sie po zatkaniu tego węzyka – znakiem czego zawór do którego dochodzi węzyk od filtra powinien być wtedy zamkniety – otwierac się przy wyższych obrotach.

Wydaje mi sie też że po pojawieniu się błedu komputer przestawia sterowanie zaworami w innt tryb tak by EGR był zakmniety czyli brak podcisnienia na EGR
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2010, 08:34
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 DiTD 1999rok, Mazda 323 BG 1,7D 1994

Postprzez YgooR » 23 maja 2011, 14:18

DTomek, bardzo fajnie wszystko opisałeś <spoko>
DTomek napisał(a):o dziwo po krótkiej zabawie z zatykaniem wezyków elektozawór chyba ożył bo podnosi mi EGR.

Szybko może się okazać że to nic nie dało, oczywiście życzę Ci żeby było wszystko ok.
U mnie po wyczyszczeniu zaworek zaczął fajnie chodzić na jakieś 100km, z tego co się zdążyłem dowiedzieć to jak zaworek zaczyna się zacinać to regeneracja często pomaga tylko na chwilę. Tak też było w moim przypadku.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez mildan » 23 maja 2011, 19:12

Mowa o czyszczeniu zaworka podciśnienia, nie EGR
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez YgooR » 23 maja 2011, 20:07

mildan napisał(a):Mowa o czyszczeniu zaworka podciśnienia

Wiem, przecież użyłem słowa zaworek, tylko nie dodałem podciśnienia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez mildan » 24 maja 2011, 16:56

OK, to spryskać go sprayem do czyszczenia styków elektrycznych czy może czymś innym.
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez chenopodium » 25 maja 2011, 19:37

Witam, może ktoś znający temat podpowie co robię źle przy odczycie błędów, w stacyjce kluczyk przekręciłem na ON, zmostkowałem jak na zdjęciu i nic nie miga -czyli brak błędów? Usterka jest, bo nie odpala na ciepłym silniku, więc powinien chyba coś wybłyskać?
http://zapodaj.net/3e0210780d9c.png.html
Początkujący
 
Od: 17 mar 2011, 08:45
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GF DiTD, 101KM

Postprzez Neonixos666 » 25 maja 2011, 19:41

raczej nie wybłyska, jak nie pali na ciepłym to znaczy że pompa siada i nie zobaczysz żadnych błędów bo tego nie diagnozuje obd2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez DTomek » 25 maja 2011, 20:01

chenopodium napisał(a):Witam, może ktoś znający temat podpowie co robię źle przy odczycie błędów, w stacyjce kluczyk przekręciłem na ON, zmostkowałem jak na zdjęciu i nic nie miga -czyli brak błędów? Usterka jest, bo nie odpala na ciepłym silniku, więc powinien chyba coś wybłyskać?
http://zapodaj.net/3e0210780d9c.png.html


Błąd wskazywany jest równomiernym miganiem kontrolki świec zarowych (bez zwierania czegokolwiek)
Dopiero odczytu konkretnego kodu dokonuje sie zwierajac kable.
u Ciebie prawdopodonie nic nie swieci...
Miałem ten sam problem z zapalaniem na goraco, u mnie pomoglo czyszczenie "elementów zewnetrznych" u pompiarza. Miałem szczęscie bo w wiekszosci przypadków to nie pomaga i do roboty jest sama pompa.

ps. ale ten temat to nie tutaj..., poszukaj, jest cała masa watków o Twoim problemie, Jednak zanim udasz sie do autoryzowanego serwisu regenerowac pompę spróbój przeczyścić. Mi to zrobili w Nadarzynie, dałem 200zł i auto od wrzesnia smiga bez problemu.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2010, 08:34
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 DiTD 1999rok, Mazda 323 BG 1,7D 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6