Koszt regeneracji pompy wtryskowej Denso V5

Postprzez misiak76 » 12 sie 2008, 11:24

Zabezpieczenie działa na zasadzie obejście SPV, od strony kierowcy jest tylko przełącznik on/off który przed odpaleniem samochodu należy przęłączyć na off (odłączenie SPV) świece żarowe zapalają się na ok 8 sek. i jak zgasną to można odpalać, następnie przełącznik przełączyć na ON.
W Mabi powiedzieli mi, że właśnie z Bydgoszczy mają u siebie w naprawie sporo Mazd właśnie z tym przełącznikiem – tu pewnie jest centrum działalności. Kiedyś można go było kupić na allegro nawet z instrukcją montażu.
Ja kupiłem samochód w listopadzie 2007 r. i jak było zimno to samochód chodził jak żyleta, ale w kwietniu już zaczoł mi strajkować i nie odpalał albo gasł i też nie odpalał, im wyższa temperatura otoczenia tym gorzej się go odpalało. Musiałem wtedy stosować ostre odpalenie poprzez wciśnięcie sprężonego powietrza (w aerozolu) w filtr powietrza i odrazu odpalił – wtedy zawory aż wyją (regulacja zaworów co 5000 km). Ostatnim objawem przed naprawą było to, że musiałem na postoju czy gdziekolwiek samochód trzymać na gazie, nawet hamować się nauczyłem lewą nogą.
Odnośnie podłączeń i obejścia to zawiele nie pomogę – elektryk mi powiedział tylko, że mam napieprzone w instalacji i jak będę miał trochę kasy i schemat instalacji to on mi przywróci prawidłową.
Lecz narazie tego nie będę tykał bo walczę z zawieszeniem i szukam sprężyn na tył do mojej Madzi. Poprzednia mi pękła i rozwaliła cały amortyzator. A samochód stoi na klockach :(
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 22:07
Posty: 11
Skąd: Świecie
Auto: 626 GW TD 2.0 – 1999 r. 74kW

Postprzez MarekW » 12 sie 2008, 11:45

To pokazuje, ze te pompy same z siebie nie padaja, ale niekompetentni ludzie je nieswiadomie niszcza... :–(
gdyby odciecie zostalo zrobione ok, to moze bys nie mial takich problemow.
ile przejechales z tym zabezpieczneim ?
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez misiak76 » 12 sie 2008, 12:00

No cóż te pompy mają już tyle elektroniki w sobie, że czasem naprawdę może być błachy problem. W Mabi za sprawdzenie pompy biorą 150 zł i potem ładnie śpiewają co jest do zrobienia.
Ja osobiście na tym zabezpieczeniu przejechałem około 21.000 km i przez 18.000 nie było problemów lecz następne 3.000 to koszmar. Wcześniej samochód był ponad dwa miesiące w Polsce.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 22:07
Posty: 11
Skąd: Świecie
Auto: 626 GW TD 2.0 – 1999 r. 74kW

Postprzez MarekW » 12 sie 2008, 12:45

Duzo elektroniki to one w sobie nie maja .. powiedzialbym, ze zero jak sie pominie uklad ROM.
wszystkimi zaworami steruje komputer autka po zebraniu informacji z czujnikow.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez misiak76 » 13 sie 2008, 08:44

Nową "kość" ROM też mi wstawili koszt około 350 zł z wbiciem programu, podobno moja była uszkodzona. Powiedzieli, że to z powodu tego obejścia.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 22:07
Posty: 11
Skąd: Świecie
Auto: 626 GW TD 2.0 – 1999 r. 74kW

Postprzez MarekW » 13 sie 2008, 08:50

To niezle ktos kombinowal z tym autem skoro ROM zostal skopany :–(

Moze te informacjie o tajemniczym odcieciu na zawor SPV wpisac na forum DUZYMI LITERAMI, aby osoby posiadajace ten patent jak najszybcie sie go pozbyly bo inaczej pompa jest do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 18 sie 2008, 11:25

misiak76 napisał(a):koszt około 350 zł z wbiciem programu

Tego nie bardzo rozumiem – nikt z wyjątkiem chyba MABI nie jest w kraju w stanie skalibrować romu w tych pompach! Dokładność denso jest na tyle duża, że można wstawić bezpiecznie rom z innej pompy ale on jest chyba nieprzeprogramowywalny :|
Nie bardzo wiem jak kość mogła paść od tego "obejścia", to trochę jakby inny obwód.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 18 sie 2008, 11:30

jak ktos duzo kombinowal to i mogl ROM uszkodzic .. wiesz xANDy duzo jest kabelkow w samochodzie i jak sie zaklada nowy patent odciecia to moze duzo sie dziac .. a jak sie nie ma wiedzy i dokumentacji od samochodu to mozna niezle nabroic.. mysle ze ROM to byl efekt uboczny.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 18 sie 2008, 11:51

Ale ten rom nie ma chyba zewnętrznych kabelków (nie pamiętam) on jest "wbity" w pompę... metal w metal.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 18 sie 2008, 11:59

wlasnie ze ma 3 kabelki :–) i nie jest wbity w pompe tylko dokrecony do jej obudowy .. :–)
na jednym kabelku jest zegar na drugim dane a na 3 masa

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Paweł Mo » 7 paź 2008, 11:50

Jestem po wizycie w serwisie w Nadarzynie.
Zacznę od początku. Objawy były takie, że auto nie chciało zapalić, początkowo tylko gdy temperatura spadała poniżej 10st.C a później to już w ogóle niezależnie czy zimno czy ciepło. Przypadkowo odkryłem sposób na odpalenie tzn. przekręcałem kluczyk w stacyjce, czekałem około 5 minut i wtedy bez problemu zapalał. Po bezskutecznych naprawach u miejscowych mechaników zdecydowałem się na Nadarzyn. Co ma być to będzie pomyślałem, tak czy inaczej przecież musiałem go naprawić. Czas oczekiwania na wizytę 1,5 tygodnia. Następny tydzień autko stało w naprawie aż w końcu dostałem SMS-a – auto gotowe. Pojechałem, odebrałem. Odpala nawet nie z pół ale z 1/4 obrotu, bosko. Koszt naprawy 250zł a szczęśliwy jestem jak nie wiem co.<jupi> Na placu w kolejce do naprawy czekało jeszcze z 15 samochodów.
Uważam, że ludzie naprawdę są konkretni, mają oprzyrządowanie i widać, że wiedza co z nim zrobić. Jeden z mechaników powiedział, że pompy Mazd mają jeden niewielki mankament, choć nie chciał zdradzić co to konkretnie jest. I tu przypomniały mi się słowa xAndy, który napisał, że wbrew pozorom te pompy sa bardzo wytrzymałe.
Za około miesiąc serwis zmienia siedzibę na ul. Pruszkowską. Numery telefonów pozostają bez zmian (stacjonarny prawdopodobnie też).
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez MarekW » 7 paź 2008, 11:59

Szkoda ze nie powiedizal jaka wade ma ta pompa .. a z zewnatrz widac co robili ktore czesci sa np. czyste, odkrecane, przykrecane ?

Czy jakeis czesci wymieniali ?

M
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Paweł Mo » 7 paź 2008, 12:02

Widać tylko tyle, że coś było przy pompie robione, nic poza tym.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Riki » 7 paź 2008, 12:04

Paweł M. <spoko>

teraz..... trzeba odkryć co to za trik :P panowie kupujemy na spółę pompę od DiTD do nauki? :D (była niedawno na allegro za niecale 600zł bez SPV i TCV... chciałem się skusić <lol> ale sam chyba nie ogarnę tematu...)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MarekW » 7 paź 2008, 14:16

Taniej jest kupic mlynek bo xANDy wspomnial ze pompa dziala jak mlynek :–)).
Zastanawia mnie ze usuniecie tego malego mankamentu zabralo tydzien ??? cos mi to nie gra ... po co trzymac tak dlugo auto skoro to znany problem?
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez malkolm2 » 7 paź 2008, 19:32

ponieważ pompę trzeba wymontować zdiagnozować usterkę( a może to coś innego niż zwykle ) wymienić co tam potrzeba i zamontować, na wszystko trzeba czasu
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Popcio » 7 paź 2008, 21:57

"tylec" – to odpowiedź w moim przypadku. Śróba o trójkątnym łbie (duża, klucz 27?), ściskająca głowicę tłokorozdzielacza z korpusem pompy (moje przypuszczenie), która była poluzowana. Wystarczyło ją dokręcić –> z jaką siłą? – "ile pary w rękach" – taką odpowiedź otrzymałem. "Czasami wystarczy 30stopni";"Jest to dość częsty przypadek w mazdach." Koszt naprawy 305 zł brutto (250 netto), mogę śmiało polecić zakład Diesel Motor Serwis w Lublinie. W październiku planuję zamieścić fotorelację z czyszczenia wtryskiwaczy. Ogólnie poszukiwałem 30 koników pasących się na łące no i przestał palić na ciepło. Cały dolot powietrza wyczyściłem, pompa naprawiona, zostały tylko wtryskiwacze. Elsatyczność przed operacją 28 sek. Po wyczyszczeniu intercoolera i kolektora dolotowego 26 sek. Po naprawie pompy 15 :D
Popcio
 

Postprzez Popcio » 7 paź 2008, 22:52

Na początku września na allegro była dostępna pompa bez SPV i TCV, rozebrana na części pierwsze za 50zł. Może jeszcze jest...Ale co to zmienia? Zastanawiałem się czy w moim przypadku kupić używkę/wysłać do MABI/dać do lokalnego zakładu.
1. Kupienie używki –> allegro kompletna od 2600,– z ogłoszeń 3000. Istnieje możliwość gwarancji rozruchowej ok 1miesiąca (z samochodów o różnych przebiegach :D), ale jak padnie to mam 2 zdechnięte (no i montaż/demontaż).
2. Mabi – wiele już na forum pisano na ten temat. I nie ma co dyskutować – jest to autoryzowany serws pomp DENSO (który ma zarabiać jak każdy inny, dyskusyjne ILE). Wystarczy zadzwonić i porozmawiać, aby dowiedzieć się że naprawa nie będzie tania. W większości przypadków jest wymieniany zawór SPV (1710,–), uszczelniana, czyszczona (bo zaszlamiona) i regulowana – programowana (mapa wtrysku), konieczność po wymianie zaworu SPV + dodatkowe prace w zależności od uszkodzenia (np. wymiana TCV bo podcieka, wymiana głowicy tłokorozdzielacza, bo za małe cisnienie paliwa (tak jak w moim przypadku)).Tak więc cena wyjściowa to ok. 3 tys.
3. Lokalny zakład naprawy pomp wtryskowych. Nie każdy zakład się tego podejmie (w dobrych starych zakładach nie mają pojęcia o elektronice :( nie posiadają odpowiednich przyrządów – stół do pomp), ale nie jest tak źle. W okolicach Lublina znalazłem 3 i wszystkie specjalizują się w pompach Bosha – bo mają stoły Bosha, co nie znaczy że pompa Denso działa inaczej. Myślę, że wiele usterek, że są w stanie naprawić. Można przypuszczać, że dokręcenie niektórych elementów, wyczyszczenie, uszczelnienie wogólne nie wymaga tegoż stołu (kolega tomekrvf proszony o wypowiedź), a i pewnych pomiarów też są w stanie dokonać. Wymiana zaworu SPV wymaga ponownego programowania pamięci pompy (nowe mapy wtrysku) i to też da się zrobić – w DMS to robią. Pytanie: czy po samej wymianie SPV samochód pojedzie – myślę, że tak, ale pewnie nie będzie rozwijał pełnej mocy, będzie większe zużycie paliwa itp. I tu jest sedno sprawy: CENA naprawy. Jeśli ktoś chce mieć elastyczność na poziomie 11 sek i spokój na dłuugo. to musi przy naprawie pamiętać, że to bedzie kosztować, a nasze bryczki zazwyczaj trochę przejechały.
Ja wydałem 300zł (a nie 3 koła) i mam inny samochód :] .
Wybaczcie jak Was zanudziłem ;)
Popcio
 

Postprzez Madman » 8 paź 2008, 11:32

Witam kolegów!

Dla autora tego tematu mam pocieszającą wiadomość. Jja w ubiegły piątek odkryłem, że moja pompa paliwa cieknie. Pojechałem do jednego pompiarza, ale on rozłożył ręce i odesłał mnie do Mabi ostrzegając od razu, że tam to mogą mi zaspiewac nawet trzy i poł tysiaca. Przerazony postanowilem do nich podjechac. Przywitala mnie "mila" pani, ktora bez zagladania pod maske (zrobila to pozniej stojac z petem w reku, co biorac pod uwage fakt, ze cieknie mi ropa troche mnie wkurwilo) wyciagnela karteczke, dlugopisik i policzyla koszty naprawy. RAZEM wyszlo 6220!!! Warto tu dodac, ze to byly tylko takie pospieszne wyliczenia na sucho. OK, kobitka zna sie na rzeczy, ale otrzymana suma przerazila mnie jeszcze bardziej, zwlaszcza, ze moja Madzie mam dopeiro od czterech tygodni. Spanikowany zadzwoniłem do Jaksy i tam chlopaki zaproponowali wymiane samego TCV za 1200. Jest roznica. W piatek zabieram moja Bejbe na wymiane i mam nadzieje, ze po tym zabiegu wszystko bedzie juz OK.
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 02:59
Posty: 56 (1/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DiTD

Postprzez poflek » 8 paź 2008, 13:56

dixon007 napisał(a):ktoś poprzestawiał zapłon i to okrutnie, efekt taki sam jak przy padniętej pompie


lukaszp napisał(a):
MarekW napisał(a):a jak sprawdzic ustawienie pompy. wiem ze sa tam jakies znaczniki na mocowaniu ale moze wiecej szczegolow.

Też przyłączam się do pytania :)
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6