Fotorelacja czyszczenia zaworu EGR w BJ 323F 2.0 DiTD
tez mam problem z zaworem EGR auto na się trochę dławi na obrotach od 1500 do 2500 i czasmi traci moc ,odwiedziłem nawet serwis ASO ale pan stewierdził ze to chyba egr i najlepiej jak bym zostawił auto na kilka dni to coś poradzą ,przeglądając forum znalazłem ze da się ten zawór wyczyścić lub zaślepić tylko jak piszecie to u nie których występują błedy ,słyszałem ze po zaślepieniu zaworu trzeba wgrywać nowe oprogramowanie czy to jest prawda .
nie ukrywam ze tez mam zamiar powalczyć z tym zaworem ( koszt nowego 1100 pln ) moze najpierw go spóbuję przeczyścić a jak to nic nie da to zaślepię mam nadzieję ze moja mażdzia zacznie jeżdzić jak dawniej
nie ukrywam ze tez mam zamiar powalczyć z tym zaworem ( koszt nowego 1100 pln ) moze najpierw go spóbuję przeczyścić a jak to nic nie da to zaślepię mam nadzieję ze moja mażdzia zacznie jeżdzić jak dawniej
-
TOMGOSZ
TOMGOSZ napisał(a):nie ukrywam ze tez mam zamiar powalczyć z tym zaworem ( koszt nowego 1100 pln )
W silnikach PSA koszt 1450zł za analogiczny zawór
Oczywiście, że nie musisz nic wprowadzać do komputera – nie masz nawet takiej możliwości a ten, kto się chwali, że tak może niech się chwali dalej. Wyczyścić możesz, zaślepić też się da prostymi metodami opisanymi przez wiele osób.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam,
U mnie po zaślepieniu zaczął występować błąd 0403. Średnio po operacji kasowania komputera, po przejechaniu ok 600 km na wolnych obrotach się uaktywnia i nie mam pojęcia jak to obejść. A miganie kontrolki świec żarowych jest niezbyt przyjemne w czasie jazdy.
Chciałem nawet ponownie go "odślepić" ale chyba zbyt mocno przykręciłem ostatnio tą nakrętkę z dołu M36 i teraz mam problem z jej odkręceniem :/
Pozdrawiam serdecznie,
Daniel
U mnie po zaślepieniu zaczął występować błąd 0403. Średnio po operacji kasowania komputera, po przejechaniu ok 600 km na wolnych obrotach się uaktywnia i nie mam pojęcia jak to obejść. A miganie kontrolki świec żarowych jest niezbyt przyjemne w czasie jazdy.
Chciałem nawet ponownie go "odślepić" ale chyba zbyt mocno przykręciłem ostatnio tą nakrętkę z dołu M36 i teraz mam problem z jej odkręceniem :/
Pozdrawiam serdecznie,
Daniel
- Od: 28 maja 2009, 20:23
- Posty: 15
- Skąd: Tarnowskie Góry
- Auto: BYŁO – Mazda 323F BJ DITD (2001)101KM
Trwa polowanie na Xedosa 9 :)
rootmaster miałem podobny problem – pojawił sie błąd po zaślepieniu. jedyną rzeczą jaką zrobiłem po okoł 2000km to odślepienie i restet kompa.
pomogło:)
pomogło:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Proszę przeczyścić wężyki idące do solenoidu i sam elektrozawór... Jeśli są również filterki po drodze to też warto się nimi zająć.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
co może być przyczyną że EGR jest okopcony??? czy to normalne
?
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
wooooow Udesky powiedz jaki masz przebieg auta????
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
No właśnie, w miniony piątek zdjąłem rurę dochodzącą do kolektora dolotowego i ujrzałem mniej więcej coś podobnego. Przy tym syfie sadze w IC to chirurgiczna sterylna czystość, dlatego w pierwszej kolejności wezmę się za czyszczenie kolektora.
Paweł M. sam się zabierasz za czyszczenie???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
W sobotę zdjałem Egr i wyczyściłem, faktycznie nie domyka się zawsze i zostaje milimetrowa szpara po jednej stronie, pytanie czy tak mają od nowości czy to jest wynikiem czasu. Mozna by przypuzczac, że jest to wynikiem luzów na takiej panewce albo złego złożenia. Miał ktoś nowy w ręku czy zawsze sie domyka i za każdym razem?
Może można rozklepać grzybka i ustawić w pozycji takiej , że zawsze sie bedzie domykał na 100% . czy może tak ma być taki zawór bezpieczeństwa. Bo zaślepianie zaworu na amen to chyba kamikadze, może spowodować przegrzanie silnika i uszkodzenie siarczkami katalizatora a może się mylę ? Zbyt bogata mieszanka w tlen powoduje lepsze spalanie i co za tym idzie wyższą temperaturę.
Może ktoś świetlejszy ma o tym pojęcie, a jak na razie chyba nalezy tylko czyścić po to aby się nie zawieszał i lekko chodzil, dla porównania ponoć w Oplu Zafira jest elektroniczny, kosztuje 1450 zł i pierdddd co 50 tys
pzd
Może można rozklepać grzybka i ustawić w pozycji takiej , że zawsze sie bedzie domykał na 100% . czy może tak ma być taki zawór bezpieczeństwa. Bo zaślepianie zaworu na amen to chyba kamikadze, może spowodować przegrzanie silnika i uszkodzenie siarczkami katalizatora a może się mylę ? Zbyt bogata mieszanka w tlen powoduje lepsze spalanie i co za tym idzie wyższą temperaturę.
Może ktoś świetlejszy ma o tym pojęcie, a jak na razie chyba nalezy tylko czyścić po to aby się nie zawieszał i lekko chodzil, dla porównania ponoć w Oplu Zafira jest elektroniczny, kosztuje 1450 zł i pierdddd co 50 tys
pzd
Według mnie ta szczelina jest już fabrycznie zaprojektowana więc praktycznie ten silnik cały czas dostaje spaliny. U mnie po zaślepieniu EGR moc jakoś drastycznie nie wzrosła ale silnik jest bardziej elastyczny na niskich obrotach i to się naprawdę czuje szczególnie jeżdżąc w mieście 
- Od: 2 maja 2009, 19:42
- Posty: 62
- Skąd: Warszawa
- Auto: Premacy DiTD 2000 r.
EGR w DiTD jest niezniszczalny o ile go nie uszkodzimy mechanicznie. Ew. może wyskoczyć błąd EGR-S który oznacza błąd sterowania samego zaworu ale występuje to tylko w modelach z wtyczką na górze zaworu (mówiąc w uproszczeniu)
W CiTD już jest inna bajka.. a i cała masa błędów to przetrenowania
W CiTD już jest inna bajka.. a i cała masa błędów to przetrenowania

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6