Czyszczenie intercoolera – fotorelacja oraz WNIOSKI
No i ja wyczyściłem IC poszło gładko; nawet nic nie uszkodziłem jak na amatora ale mam kolejny problem.
Strasznie kopci na czarno, dosłownie sadza, jak wcisnę gaz do dechy.
mam nadzieję, że to przejdzie i nic nie rozwaliłem bo przed czyszczeniem IC nie zauważyłem żadnych smug.
Strasznie kopci na czarno, dosłownie sadza, jak wcisnę gaz do dechy.
mam nadzieję, że to przejdzie i nic nie rozwaliłem bo przed czyszczeniem IC nie zauważyłem żadnych smug.
- Od: 11 lut 2007, 13:02
- Posty: 9
- Skąd: Wyszków
- Auto: 626 DITD 2000r
k_andrew napisał(a):Strasznie kopci na czarno, dosłownie sadza, jak wcisnę gaz do dechy
To ABSOLUTNIE prawidłowy objaw. Na rozgrzanym silniku, zrób "fachową wymianę biegów" to wtedy wygonisz 3/4 sadzy z tłumika i przestanie tak kopcić...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(

To powiedzmy hmm..... pościgaj sie z dźwiękiem na 400 metrów.... Albo przegoń auto przez 5km na wysokich obrotach na czwórce (ok 4 krpm)...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
nooo!!!!!!
wreszcie konkretny temat
U mnie identyczne objawy – strach na rondzie startować bo nie wiem czy zdążę z niego zjechać zanim coś mi z lewej żebra połamie, autobusy wyprzedzają na starcie, przyspieszenie odczuwalne dopiero przy 2500obr, poniżej: MASAKRA – NIC, na piechotę szybciej. A to auto ma niby 100KM... Na początku tłumaczyłem to sobie ciężarem auta, ale to chyba nie to
Chyba będę musiał się zabrać za czyszczenie.
sboard:
Dzięki za tak dokładną fotorelację!
wreszcie konkretny temat
U mnie identyczne objawy – strach na rondzie startować bo nie wiem czy zdążę z niego zjechać zanim coś mi z lewej żebra połamie, autobusy wyprzedzają na starcie, przyspieszenie odczuwalne dopiero przy 2500obr, poniżej: MASAKRA – NIC, na piechotę szybciej. A to auto ma niby 100KM... Na początku tłumaczyłem to sobie ciężarem auta, ale to chyba nie to

Chyba będę musiał się zabrać za czyszczenie.
sboard:
Dzięki za tak dokładną fotorelację!
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
Riki – to właśnie przechodził – zobacz sobie jego fotorelację z reaktywacji madzinki... miał żółwika a teraz ma śmigającą Magdalenę. Kolega OpusDei zalał swoją premacy xeramic'iem i też z żółwia zrobił się całkiem żwawy samochodzik.
PS. ta przypadłość (zapychanie dolotu) to nie tylko cecha charakterystyczna DiTD tylko każdego turbo diesla o dużym przebiegu.
PS. ta przypadłość (zapychanie dolotu) to nie tylko cecha charakterystyczna DiTD tylko każdego turbo diesla o dużym przebiegu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
ależ "iks Endy" (:P) cóż ma znaczyć diesel o dużym przebiegu?
Duży przebieg dla naszych autek to z pół miliona kilometrów
^^
nasze 100-200 tys to najwyżej średni przebieg dla tych cudeniek
Duży przebieg dla naszych autek to z pół miliona kilometrów
nasze 100-200 tys to najwyżej średni przebieg dla tych cudeniek
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
Pytanie tylko mam takie, czy myślisz o dystansie na liczniku czy o realnym przebiegu autka...lou_cypher napisał(a):nasze 100-200 tys to najwyżej średni przebieg dla tych cudeniek![]()
lou_cypher – a Ty ile masz??
sboard ma na szafie ok 160kkm, ale rok przed kupieniem w serwisie miał 280kkm (jeśli mnie pamięć nie myli). Ja miałem przy kupnie 140 a myślę, że 2-3 razy więcej w rzeczywistości.
Riki miał ok 170kkm, ale jak porównam do niego mój silnik, to albo jego nie był używany i miał kręcony do przodu albo mój ma kosmiczny przebieg (a trzyma parametry – 100,4 KM i 218Nm)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
ja mam 124kkm a naprawde ciezko powiedziec, zamulony jest juz wiec mysle ze moze nawet pod 200kkm :/
musisz mnie zasmucac i na ziemie sprowadzac?
musisz mnie zasmucac i na ziemie sprowadzac?
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
Ostatnia wizyta w serwisie Mazdy (Dahlmann, zawsze w tym samym, regularnie co 10kkm, od nowości) – 180kkm
Zakup, luty 2007 – 183kkm
Aktualnie 198kkm
4kkm po górzystych autostradach załadowanym autem bez najmniejszych problemów.
Zakup, luty 2007 – 183kkm
Aktualnie 198kkm
4kkm po górzystych autostradach załadowanym autem bez najmniejszych problemów.
Ostatnio edytowano 20 kwi 2008, 12:51 przez sboard, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 31 sty 2007, 13:10
- Posty: 93
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB
xANDy napisał(a):... miał żółwika a teraz ma śmigającą Magdalenę
Dokładnie
xANDy napisał(a):miał ok 170kkm
Tak... po ostatnich trasach juz mi prawie 172 tkm wskoczylo

Wiecie co, ojciec mi namieszal w glowie, powiedzcie jak to wyglada: najpierw jest chlodnica klimy, za nia chlodnica wlasciwa a po prawej stojac przodem do auta chlodnica oleju czy IC? bo to cos wyglada zupelnie inaczej niz ipisywany IC w 626, w zasadzie to taki prostopadloscian jest podluzny okolo 15/10/30cm. Ojciec stwierdzil ze nie ma tu IC, czy ma racje??? mam 90konny model wiec ? hmmm
Pozdrowionka.
(ps. Riki jakby sie xANDy zgodzil to moznaby sie u niego spiknac bo moj mechanik cos leniwy i mysli wogole czy za zawory sie wezmie czy nie :@ wiec moze dlugi weekend? pomyslimy
)
Pozdrowionka.
(ps. Riki jakby sie xANDy zgodzil to moznaby sie u niego spiknac bo moj mechanik cos leniwy i mysli wogole czy za zawory sie wezmie czy nie :@ wiec moze dlugi weekend? pomyslimy
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
lou_cypher na 100% masz IC......
Hmm... musisz porozmawiać z xANDy... jesli chodzi Ci o ten długi weekend (Boże Ciało) to u mnie i zapewne i u xANDy odpada...
P.S
Takie sprawy załatwiamy na PW
bo OT sie robi 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
lou_cypher napisał(a):Riki jakby sie xANDy zgodzil to moznaby sie u niego spiknac bo moj mechanik cos leniwy i mysli wogole czy za zawory sie wezmie czy nie :@ wiec moze dlugi weekend?
Hmm... musisz porozmawiać z xANDy... jesli chodzi Ci o ten długi weekend (Boże Ciało) to u mnie i zapewne i u xANDy odpada...
P.S
Takie sprawy załatwiamy na PW
przepraszam za OT'a
czyli ten podluzny Chlodniczy twor to intercooler?, jest zupelnie inny niz w waszych 626, i cos mi sie nie zgadza, ale sprawdze, tylko zebym czegos nie zepsul
czyli ten podluzny Chlodniczy twor to intercooler?, jest zupelnie inny niz w waszych 626, i cos mi sie nie zgadza, ale sprawdze, tylko zebym czegos nie zepsul
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
wrrrr
grrr
hrmmrwrrr
Na początku masz "chłodnicę" klimatyzacji, zaraz za nią chłodnicę silnika. Na prawo od niej znajduje się (w 323) umieszczony w PIONIE intercooler do którego przychodzą DWA węże – jeden od turbiny (czarny) i drugi do samego kolektora wlotowego (też czarny).
Chłodniczka oleju znajduje się z drugiej strony – prawie pod turbiną, na bloku silnika i ma kształt trochę trapezu – wystaje z bloku silnika i jakby w nią wkręca się filtr oleju.
Niezależnie od ilości kucyków i rocznika DiTD zawsze mają IC, tylko w zalezności od rozmiaru maski IC ma rózne kształty. W 626 wygląda jak na zdjęciach, w 323 jest "pionowy" w premacy jest chyba taki jak w 323.
grrr
hrmmrwrrr
Na początku masz "chłodnicę" klimatyzacji, zaraz za nią chłodnicę silnika. Na prawo od niej znajduje się (w 323) umieszczony w PIONIE intercooler do którego przychodzą DWA węże – jeden od turbiny (czarny) i drugi do samego kolektora wlotowego (też czarny).
Chłodniczka oleju znajduje się z drugiej strony – prawie pod turbiną, na bloku silnika i ma kształt trochę trapezu – wystaje z bloku silnika i jakby w nią wkręca się filtr oleju.
Niezależnie od ilości kucyków i rocznika DiTD zawsze mają IC, tylko w zalezności od rozmiaru maski IC ma rózne kształty. W 626 wygląda jak na zdjęciach, w 323 jest "pionowy" w premacy jest chyba taki jak w 323.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
ok, wlasnie lezy wszystko rozebrane, ropka musialem przemyc IC bo ekstrakcyjna bezyna nie dysponuje :/
powiedzcie mi czy trzeba go dokladnie wysuszyc? chcialbym go przed noca zamontowac a nie wiem czy dokladnie wyschnie, jakie sa konsekwencje jesli bylby wilgotny lub mokry? przyjmujac ze w srodku sa opary ropki a nie woda? pozdrowionka i radzcie szybko zanim zrobi sie ciemno
powiedzcie mi czy trzeba go dokladnie wysuszyc? chcialbym go przed noca zamontowac a nie wiem czy dokladnie wyschnie, jakie sa konsekwencje jesli bylby wilgotny lub mokry? przyjmujac ze w srodku sa opary ropki a nie woda? pozdrowionka i radzcie szybko zanim zrobi sie ciemno
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
Ropa może być – nawet suszyć nie musisz za bardzo.
Ale po ropie nie wyczyścisz tak dobrze jak po benzynie, chyba, że przez godzinę mieszasz (trzymasz w rękach i powoli we wszystkie strony "bujasz").
Ale po ropie nie wyczyścisz tak dobrze jak po benzynie, chyba, że przez godzinę mieszasz (trzymasz w rękach i powoli we wszystkie strony "bujasz").
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Haha
jest sporo lepiej
moze na 2jce nadal przy bardzo niskich obrotach przy skrecaniu nie zmienia sie w rakiete, ale na piateczce od 80-120 rozpedza sie w 15,5 sekundy
Dzieki za pomoc, ja rowniez przychylam sie do stwierdzenia ze warto przynajmniej w rozsadnym zakresie dlubac samemu w autku
xANDy jakbys kiedys mial czas to bysmy z Rikim wpadli na czyszczenie kolektorka w mojej madzi, bo moj mechanik stwierdzil ze nie chce tego robic zbytnio :@
przywiazalem sie do tej slicznotki
jeszcze tylko rozrzad, regulacja zaworow no i ten dolot
jest lux ale musze popracowac jeszcze troszke nad spalaniem bo nadal sporo zlopie, wlalem xeramica pare dni temu i zobaczymy co sie zmieni, A jeszcze jedno, zaslepilem egr'a tez bede bacznie obserwowal co to da
Pozdrowionka drodzy maniacy
Dzieki za pomoc, ja rowniez przychylam sie do stwierdzenia ze warto przynajmniej w rozsadnym zakresie dlubac samemu w autku
xANDy jakbys kiedys mial czas to bysmy z Rikim wpadli na czyszczenie kolektorka w mojej madzi, bo moj mechanik stwierdzil ze nie chce tego robic zbytnio :@
przywiazalem sie do tej slicznotki
jest lux ale musze popracowac jeszcze troszke nad spalaniem bo nadal sporo zlopie, wlalem xeramica pare dni temu i zobaczymy co sie zmieni, A jeszcze jedno, zaslepilem egr'a tez bede bacznie obserwowal co to da
Pozdrowionka drodzy maniacy
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
Ehhh – znów mnie traktujecie jak specjalistę a ja jestem zwykłym księdzem...
Rki widział mnie na żywo przy ołtarzu, więc może zaświadczyć...
Rki widział mnie na żywo przy ołtarzu, więc może zaświadczyć...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6