Modernizacja i rozbudowa poradnika silników diesla

Postprzez Neonixos666 » 19 gru 2011, 18:17

Ten wątek jest stworzony po to aby zgłaszać swoje propozycje zmian w poradniku. Ktoś kto ma ciekawe i przydatne informację może zgłosić je właśnie tu. Śmiało można pisać co powinno się znaleźć lub co nie ma tam racji istnienia. Mam nadzieję że wspólną dyskusją będziemy mogli ulepszyć nasz poradnik i będzie on jeszcze bardziej pomocny dla nas i dla przyszłych mazdowiczów. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 22 gru 2011, 00:47

W poradniku przydała by się dokładniejsza bardziej rozbudowana informacja na temat turbo sprężarki. Do tej pory wiadomo że były stosowane w większości te ze stała geometrią a czasami ze zmienną. Jak rozpoznać że ma się tą drugą wersję. Wiadomo też że turbiny standardowo mają 0.35 do 0.85 bara. Potrzebna jest dokładna informacja w rozdziale podnoszenia mocy a najlepiej fotorelacja z przebiegu regulacji turbiny śrubkami i zaworem westegate. Idąc dalej jeśli ta sama turbina jest montowana w M6 ale ciśnienie na niej wynosi 1.4 czy 1.7 bara to czy samemu można w ditd takie ciśnienie ustawić.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez kierownik » 22 gru 2011, 09:49

Boss429 masz rację, wg mnie też temat o turbo powinien być bardziej rozbudowany, jednakże poczytaj trochę więcej, bo na forum jest w kilku miejscach o ciśnieniu w RF2-RF4 i z tego co pamiętam, to maksymalnie wynosi ono 1,2 bar. na turbinie więcej się nie wyciąga, bo BS w tych modelach ma zakres do takiej właśnie wielkości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2011, 16:32

Boss429 napisał(a):Jak rozpoznać że ma się tą drugą wersję.


jest opisane różnica między RF4F a RF2A ze zdjęciami nawet i opisem czym się różnią.

Co do zamieszczania jakichkolwiek modyfikacji byłbym bardzo ostrożny. Czy to opornikotunig czy podkręcanie turbo, to nie są bezpieczne metody podnoszenia mocy i nie możemy napisać w oficjalnym poradniku dla wszystkich coś co może zaszkodzić dla jednostki bo nie każdy ma idealny stan silnika i podzespołów. Oczywiście można to opisać jak się to robi ale w osobnym wątku i podlinkować dla zainteresowanych lecz nie w formie otwartego tekstu w poradniku.

Część informacji o podniesieniu ciśnienia w RF4F podałem w dziale tuning ale muszę dodać porządne zdjęcia z opisem. Oczywiście link pojawi się w poradniku :)

a co do ciśnienia to można więcej dmuchać niż 1.2 gdzieś czytałem że przy 1.4-1.5 już nie pozwala na więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcino2468 » 9 sty 2012, 00:05

a może coś o objawach wytartego wałka rozrządu :)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:29
Posty: 31
Skąd: Radomsko, Przedbórz
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW

Postprzez Neonixos666 » 9 sty 2012, 00:33

marcino2468 napisał(a):a może coś o objawach wytartego wałka rozrządu :)


Musze się przyznać że zająłem się trochę poradnikiem, oczywiście przedstawię wszystkim. Nie będzie to całkiem nowy poradnik, lecz opierający się na aktualnym uzupełniony o ważne informacje oraz nie jako podzielony myślę że bardziej systematycznie co pozwoli lepiej odnaleźć czego potrzebujemy. Będą opisane najczęstsze usterki (również wycieranie wałka) kompletna eksploatacja tego silnika oraz będzie więcej informacji technicznych, zdjęć rysunków i opisów. Nie zabraknie cennych porad przy użytkowaniu motorka i wskazówek jak postępować. Za jakiś czas powinienem skończyć część poświęconą DiTD, na razie jest w formie dokumentu tekstowego bo tak mi było wygodnie pisać. Planuję aby cały poradnik był w trzech działach, poświęconych ditd, MZR-CD oraz Y6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 9 sty 2012, 18:30

Neonixos666 napisał(a):ditd, MZR-CD oraz Y6.


..........a w przyszłości (ufam, że niedalekiej) także R2AA czyli 2.2 :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 9 sty 2012, 21:16

Riki napisał(a):..........a w przyszłości (ufam, że niedalekiej) także R2AA czyli 2.2 :)


oczywiście, jest tych silników co raz więcej i na pewno niedługo będzie zainteresowanie nimi i poszukiwania informacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xANDy » 21 sty 2012, 17:56

Informuję przy okazji, że na 100% turbiny w RF3/4 oraz w RF5 są inne! Zewnętrznie nie różnią się wiele, ale wewnętrzna budowa (rozmiary samego wirnika czy rotora) są inne.
Wiem, że kiedyś sam napisałem, że są takie same, ale proszę to zmienić.
– W RF2 była turbina 1 generacji ze stałą geometrią, z zaworem byepassu bez możliwości regulacji ciśnienia doładowania przez PCM [ciśnienie nominalne 0,85 bara]
– w RF3 i 4 była najczęściej turbina ze zmienną geometrią i z możliwością sterowania ciśnieniem przez PCM (ta duża "puszka" z cięgnem – na podciśnienie – dlatego większa). Zdarzały się także RF3 i 4 z zaworem byepassu – zewnętrznie jest to nierozpoznawalne (trzeba mieć ją w dłoni) [ciśnienie nominalne 0,85-1bara]
– turbina w RF5 – ma inną wewnętrzną budowę, chociaż zewnętrznie wygląda tak samo jak z RF3/4. Zawsze jest ze zmienną geometrią. Sterowanie to samo co wcześniej. [ciśnienie nominalne 1,2; 1,3; 1,7 – oficjalne ciśnienie krytyczne to 2,1 bara]
– turbina w RF7 – niby to samo co w RF5 ale ze względu na "wiszący" za nią DPF ma inną konstrukcję mechaniczną. Reszta parametrów jest taka sama.


Co do podnoszenia mocy w silnikach RF2/3/4 proszę dopisać, że są też różne wtryski w zależności od mocy wyjściowej silnika!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Neonixos666 » 22 sty 2012, 11:59

Ja też byłem przekonany że te turbiny są takie same, i nawet było tym mówione w dziale tuning i ktoś sprawdzał w necie że części zimne i gorące są takie same.

xANDy napisał(a):Co do podnoszenia mocy w silnikach RF2/3/4 proszę dopisać, że są też różne wtryski w zależności od mocy wyjściowej silnika!


Rozumiem że wtryski od RF2A i RF4F się różnią ale czy na pewno są inne odnośnie mocy? Jeśli tak to dlaczego w katalogu nie jest to uwzględnione i nie ma numerów poszczególnych rodzai wtrysków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 22 sty 2012, 17:44

Neonixos666 napisał(a): i nawet było tym mówione w dziale tuning i ktoś sprawdzał w necie że części zimne i gorące są takie same.


Pisałem już daawno (chyba tam?) że są inne :P zewnętrznie są takie same – ba, nawet jeździ jedna RF5C na turbo od RF4F i sobie radzi :P

Neonixos666 napisał(a):ozumiem że wtryski od RF2A i RF4F się różnią ale czy na pewno są inne odnośnie mocy? Jeśli tak to dlaczego w katalogu nie jest to uwzględnione i nie ma numerów poszczególnych rodzai wtrysków?


Wtryski się różnią bo od RF4 maja więcej otworów rozpylaczy. Nie pamiętam teraz dokładnie ale chyba nr OE są inne.

xANDy napisał(a):Reszta parametrów jest taka sama


Parametry tak ale warto zaznaczyć, że turbo w RF7 świszczy zupełnie inaczej – jak "zepsute" hehe co może być mylące.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 22 sty 2012, 23:04

Panowie – wtryski w DiTD mają różne parametry wewnętrzne – nie chodzi tylko o ilość otworków ale również o ciśnienia działania.
Wtryski dwusprężynowe w słabszej wersji (np. 90KM) mają ciśnienie pierwszego otwarcia 160 bar (pełnej mocy motoru – 190); podobnie jest z ciśnieniem "wyższej dawki" chyba 250 a 280 bar.

Odgłos w RF7 wynika nie tylko z turbo ale z bliskości DPF'u i zjawisk falowych, które tam zachodzą.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Neonixos666 » 23 sty 2012, 00:38

Ale jak rozpoznać inne wtryski skoro nawet w katalogu nie ma ich odmian?
Są tylko RF4F13H50 i RF2A13H50

Czyli VJ30 i VJ32 są takie same zewnętrznie ale inne maja bebechy dzięki temu w M6 ciśnienie jest wyższe. Zamieszczę to w poprawianym poradniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bieski » 23 sty 2012, 00:53

Riki napisał(a):w przyszłości (ufam, że niedalekiej) także R2AA czyli 2.2 :)


A nie przypadkiem R2BF? A moze ta 2.2 to po prostu R2 ?
Myśle że 2.2 zostanie w MZR-CD
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Riki » 23 sty 2012, 13:11

Neonixos666 napisał(a):skoro nawet w katalogu nie ma ich odmian?
Są tylko RF4F13H50 i RF2A13H50


To są właśnie dwie odmiany wtrysków.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez rominik » 30 sty 2012, 22:44

Mysle ze dobrze byloby rozdzielic temat silnika na podtematy:
wtrysk
pompa wody + zespol wodny
rozrzad
skrzynia biegow
glowica
poduszki silnika
wal
cylindry +tloki+pierscienie
itp.
i kazdy szukalby sobie po temacie
Początkujący
 
Od: 5 paź 2011, 00:47
Posty: 12
Auto: DITD 101km

Postprzez xANDy » 5 lut 2012, 16:52

Po pierwsze – wygląda na to, że moja wiadomość o różnych wtryskach w zależności od mocy motoru jest jednak błędna. Myślę, że dla pewności należy ją z poradnika usunąć.
Na pewno wtryski różnią się w przypadku RF2 i RF3/4 ale ciśnienia wtrysku są takie same – w mocniejszym wydaniu motoru i słabszym są identyczne wtryski.
Prawdopodobnie różnice w badanych wtryskiwaczach wynikały ze stopnia ich zużycia po prostu, a fakt, że pochodziły z silnika RF2 90KM jest tylko zbiegiem okoliczności.

Po drugie
rominik napisał(a):Mysle ze dobrze byloby rozdzielic temat silnika na podtematy:
wtrysk
pompa wody + zespol wodny
rozrzad
skrzynia biegow
glowica
poduszki silnika
wal
cylindry +tloki+pierscienie

Wtrysk? raczej cały układ wtryskowy czyli pompa wtryskowa/ciśnienia, wtryski i ew. listwa. W przypadku Denso V5 (DiTD) fotorelacja Tadziola powinna znaleźć się jako odnośnik w poradniku do dokładnej budowy, podobnie jak i późniejszy temat o samych wtryskach. Rozbudowany technicznie opis jest zbędny w poradniku – bo nie do tego on służy. Istnieje przecież – analogicznie – bardzo dokładny wątek o budowie całego układu CR w silnikach RF5 i późniejszych.
Pompa wody, zespół wodny, rozrząd... --> z pompą wody i układem wodnym generalnie problemów nie ma takich, żeby robić z tego jakiś wielki temat. Jest kilka wątków na forum i tyle. Rozdzielanie tematu silnika na tyle elementów mija się z celem – moim zdaniem oczywiście – bo się robi mniej jasno/przejrzyście.
Rozrząd – no akurat jest dość dokładnie rozpisany i to powinno starczyć.
Głowica – a po co to komu? nie pęka, nie krzywi się, nie trzeba jej zdejmować. Podobnie wał, tłoki, pierścienie... problemem jest zajechanie motoru RF5/7 w przypadku padniętych podkładek pod wtryskami.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Neonixos666 » 26 lut 2012, 14:50

znalazłem coś takiego i nie wiem czy jest to prawda ale uwzględnili różnicę w ciśnieniu otwarcie wtryskiwaczy do DiTD
Bez tytułu.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez siwy-84 » 5 mar 2012, 22:13

jaki powinien być wkoncu luz zaworowy?

w poradniku ditd jest napisane tak:
"Regulacja luzów zaworowych
Co 30.000 w DiTD należy dokonać regulacji luzów zaworowych. Zawory ssące (wlotowe, te dłuższe dźwigienki) mają mieć 0,15mm luzu (na zimnym silniku) zaś wydechowe (krótsze) 0,35mm"

a troszke niżej jest napisane co innego:
Regulacja zaworów w PN-ie (co 20 tys. km)
Na zimno:
dolotowe: 0,15mm
wylotowe: 0,25m
Na gorąco:
dolotowe: 0,20mm
wylotowe: 0,30mm

i wkońcu nie wiem ile powinno być <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez kierownik » 5 mar 2012, 22:24

PN to inny silnik ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6