Samochód stracił moc, miga kontrolka świec żarowych POMOCY
1, 2
Witam. Dzisiaj odpalam samochód i jest wszystko ok. Wyjeżdżam i jadę. Po przekroczeniu 2200 obr zaczyna mrugać kontrolka od świec żarowych (jednostajnie) i silnik nie ma mocy pod górę ledwo 2 wjechałem. Na luzie powyżej 2 tys obr bardzo opornie się wkręca. Pod czas jazdy przy 2tys obr gaz do spodu i nie przyspiesza. Zgasiłem silnik i odpaliłem(kontrolka nie mruga) po przekroczeniu 2 tys obr znowu zaczyna mrugać i tak cały czas dopóki nie zgaszę i nie ma mocy. Co może być nie tak?
Wczoraj samochód normalnie jeździł. Zdjąłem klemę minusową od aku żeby zresetować komputer i błędy bo były dwa i takie coś się zaczęło robić. Pomóżcie bo auto jest mi potrzebne.
Błędy miałem takie jak : P0105, oraz P1402. Po wykasowaniu został tylko P0105 ale wcześniej też był i auto normalnie jeździło. Dodam jeszcze filmik z błędami.http://www.youtube.com/watch?v=IdDhClMn7Lw&feature=youtu.be
Ps. jeszcze taka informacja, auto normalnie odpala od połowy obrotu wału nie ma problemu na zimnym czy ciepłym silniku, oraz temp otoczenia czy -20 czy +20 jest tak samo.
Wczoraj samochód normalnie jeździł. Zdjąłem klemę minusową od aku żeby zresetować komputer i błędy bo były dwa i takie coś się zaczęło robić. Pomóżcie bo auto jest mi potrzebne.
Błędy miałem takie jak : P0105, oraz P1402. Po wykasowaniu został tylko P0105 ale wcześniej też był i auto normalnie jeździło. Dodam jeszcze filmik z błędami.http://www.youtube.com/watch?v=IdDhClMn7Lw&feature=youtu.be
Ps. jeszcze taka informacja, auto normalnie odpala od połowy obrotu wału nie ma problemu na zimnym czy ciepłym silniku, oraz temp otoczenia czy -20 czy +20 jest tak samo.
- Od: 8 gru 2012, 09:51
- Posty: 26
- Skąd: Tomaszów Lubelski
- Auto: Mazda 626 gf
2.0 DiTD 99r
101Hp
Patrzyłem i jest na miejscu.
- Od: 8 gru 2012, 09:51
- Posty: 26
- Skąd: Tomaszów Lubelski
- Auto: Mazda 626 gf
2.0 DiTD 99r
101Hp
ok spróbuje ale egr czyściłem dzisiaj i wyjąłem blaszkę bo miałem zaślepionego i dalej to samo. Sprawdzałem teraz boost sensor i przy podaniu ciśnienia w miejsce mocowania węzyka napięcie się nie zmienia a chyba powinno.
Z odłączonym wężykiem od EGR to samo.
Z odłączonym wężykiem od EGR to samo.
- Od: 8 gru 2012, 09:51
- Posty: 26
- Skąd: Tomaszów Lubelski
- Auto: Mazda 626 gf
2.0 DiTD 99r
101Hp
no to chyba sam sobie postawiłeś diagnozę.marcin512256 napisał(a):Sprawdzałem teraz boost sensor i przy podaniu ciśnienia w miejsce mocowania węzyka napięcie się nie zmienia a chyba powinno.
Czyli boost sensor do wymiany? Szkoda gdybym kupił nowy a okaże się że to nie to, no ale jak by nie było to napięcie powinno się zmienić.
- Od: 8 gru 2012, 09:51
- Posty: 26
- Skąd: Tomaszów Lubelski
- Auto: Mazda 626 gf
2.0 DiTD 99r
101Hp
No pasowało by ale aktualnie nie mam czym. Ale jeśli o turbo chodzi to powinno być dobre bo żadnych hałasów niepokojących nie ma i jeszcze wczoraj silniczek ciągnął jak trzeba tak mniej więcej od 2000 tys obr i był wtedy słyszalny taki lekki świst turbiny więc prawidłowo.
Dla pewności czy dobrze mierze ten boost sensor sprawdziłem jeszcze czujnik EGR i tam ze zmianą podciśnienia zmienia się napięcie a w bs napięcie stoi w miejscu.
Dla pewności czy dobrze mierze ten boost sensor sprawdziłem jeszcze czujnik EGR i tam ze zmianą podciśnienia zmienia się napięcie a w bs napięcie stoi w miejscu.
- Od: 8 gru 2012, 09:51
- Posty: 26
- Skąd: Tomaszów Lubelski
- Auto: Mazda 626 gf
2.0 DiTD 99r
101Hp
przy niedzialajacym bs nie powinno byc mocy w calym zakresie obrotow?
pozatym przy odlaczonym bs na luzie wchodza obroty.
powiedz jaka wersje silnika masz 101? czy 110 kucy?
Czy w wersji 110 jest przepływomierz? bo w rf2a napewno nie ma.
pozatym przy odlaczonym bs na luzie wchodza obroty.
powiedz jaka wersje silnika masz 101? czy 110 kucy?
Czy w wersji 110 jest przepływomierz? bo w rf2a napewno nie ma.
to 99 rok więc RF2A 90 lub 101.
Przy zepsutym BS to tak jak byś wolnossącym jechał na niskich obrotach, nie ma różnicy bo i tak mało turbo ładuje ale dalej już muł bagienny.
Przy zepsutym BS to tak jak byś wolnossącym jechał na niskich obrotach, nie ma różnicy bo i tak mało turbo ładuje ale dalej już muł bagienny.
w rf2a komputer nie steruje turbo. najwyżej mniej pompa paliwa poda. Dziwi mnie zakres obrotow, w którym nie ma mocy. Podmienić bs nie zaszkodzi. Nie mniej jednak nie wiadomo, czy bs bylo dobrze zdiagnozowane.
Niech autor pojdzie za rada kierownika i uzupelni profil o miejsce zamieszkania. To pewnie jakis forumowicz na miejscu pomoże.
co to za blad P0105?
Niech autor pojdzie za rada kierownika i uzupelni profil o miejsce zamieszkania. To pewnie jakis forumowicz na miejscu pomoże.
co to za blad P0105?
czyli jakby ciśnienie w dolocie sie nie zgadzało.
Ja widze 3 przyczyny.
1 filtr powietrza
2 bs
3 westgate sie nie otwiera i turbo daje za duze cisnienie, a bs trzyma do 1.2 bara wiec po przekroczeniu
magicznej granicy obrotow bs wariuje.
Ja widze 3 przyczyny.
1 filtr powietrza
2 bs
3 westgate sie nie otwiera i turbo daje za duze cisnienie, a bs trzyma do 1.2 bara wiec po przekroczeniu
magicznej granicy obrotow bs wariuje.
dzul napisał(a):1 filtr powietrza
wątpię
dzul napisał(a):3 westgate sie nie otwiera i turbo daje za duze cisnienie, a bs trzyma do 1.2 bara wiec po przekroczeniu
magicznej granicy obrotow bs wariuje.
wątpię, bo z mocą nie było by tak źle
dzul napisał(a):2 bs
albo wężyk od niego
kierownik napisał(a):albo wężyk od niego
tadziol napisał(a):wężyk do boost sensora jest na miejscu?
nie spadł czasem?
marcin512256 napisał(a):Patrzyłem i jest na miejscu.
a jakim ciśnieniem go potraktowałeś ?marcin512256 napisał(a):w bs napięcie stoi w miejscu.
Witam. Sprawdziłeś przewody które wchodzą do wtyczki od bs? Może są luźne, naderwane albo w wiązce naderwane. Miałem taki przypadek w Suzuki i był urwany kabel. Na początku ciągnęła dobrze a od pewnych obrotów robiła sie mułowata i wyskakiwał błąd. W 626 skąd bs bierze ciśnienie, z kolektora ssącego czy z IC? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):W 626 skąd bs bierze ciśnienie, z kolektora ssącego czy z IC? Pozdrawiam
w 626 bierze powietrze między kolektorem a IC.
skąd by nie brał,to zgodnie z zasadą fizyki ciśnienie rozchodzi się wszędzie równomiernie –> prawo Pascalatopik napisał(a):W 626 skąd bs bierze ciśnienie, z kolektora ssącego czy z IC?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6