Termostat DITD
Strona 1 z 1
Witam! Czy działają Wam poprawnie termostaty? To znaczy czy nie puszczają lekko ciepłego płynu na duży obieg (chłodnicę) zanim silnik nie osiągnie odpowiedniej temp? Bo u mnie niestety trochę puszcza. Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał. Czy konieczna jest wymiana na nowy, czy można go jakoś naprawić?
- Od: 3 gru 2011, 21:12
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2000r. TDVI
kup nowy jego cena nie powinna być duża 
To normalne, ze termostat puszcza cieply plyn na duzy obieg bimetal zaczyna sie rozszerzac powoli wiec powoli zaczyna przepuszczac. Masz jakiś problem z chlodzeniem? Wskazowka stoi jak wryta, jesli tak, to nie szukalbym dziury w calym, a zamiennikow niestety nie polecam..
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
Błądzisz kolego i to bardzo.Termostat zaczyna puszczać przy ok 85stopniach, więc to że puszcza ciepłe to nie jest normalne.
NIe, nie bladze, nie zostala okreslona cieplosc plynu, wiec mozemy sie domyslac czy plyn ma 85 czy 75 czy kto wie ile stopni.. 
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
myślę że najlepiej jakby kolega odpalił auto i na wolnych obr obserwował czy przewody od chłodnicy są ciepłe. na wolnych obr raczej nie ma szans żeby się termostat otworzył.
W pierwszym poście wyraźnie napisałem, że termostat puszcza płyn zanim silnik nie osiągnie prawidłowej temp. czyli zanim powinien otworzyć się termostat. Jak sprawdzałem to puszcza już jak silnik się lekko rozgrzeje. Najprawdopodobniej się nie domyka całkowicie.
- Od: 3 gru 2011, 21:12
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2000r. TDVI
To w czym masz problem? Kup termostat i wymień.
barszczu napisał(a):Przypomnę. Czy nie da rady tego jakoś naprawić bez wymiany na nowy.
w całej zabawie z termostatem najtrudniejsze to dobranie się do niego, sam termostat nie jest drogi i wymienia się go na nowy.
tak z ciekawości jakiej firmy polecacie termostaty do ditd-wahler? czy jakieś insze....mnie nagrzewa się do temp.normalnej teraz 6-8 km myślę że to OK 
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
ja tam nie wnikał bym, jeśli się nagrzewa to jest ok gorzej jak by nadal po tych 6km wskazówka by nie była w optymalnym położeniu.
W zasadzie nie wiem jak można by było go naprawić. Być może sprężyna w nim straciła paremetry, Może trochę parafiny z niego wyciekło. Powodów może być wiele. Dlatego wymienia się go na nowy. Kolega pojechał kiedyś Hondą Civic do "speca" od Civic'ow. Bo mu nie dogrzewał silnik. Facet powiedział że termostat się zawiesił, wyjął go niby wyczyścił, skasował kase. Po tygodniu znów problem z termostatem, i tym razem wymiana, i znów kasa.
Nie ma czegoś takiego jak naprawa termostatu samochodowego, typowego parafinowego. Jego się wymienia. Czasem problemem nie jest sam termostat ale jego obudowa, jeśli się w jakiś sposób odkształciła. Ale wtedy też bym wymienił obudowe i profilaktycznie termostat.
Nie ma czegoś takiego jak naprawa termostatu samochodowego, typowego parafinowego. Jego się wymienia. Czasem problemem nie jest sam termostat ale jego obudowa, jeśli się w jakiś sposób odkształciła. Ale wtedy też bym wymienił obudowe i profilaktycznie termostat.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Ja się zastanawiam czy przy następnej wymianie rozrządu z pompą wody nie wymienić też profilaktycznie termostatu żeby potem nie dłubać tego drugi raz jak się sypnie, w końcu już tyle ma lat.
Generalnie z zamiennikami jest loteria, sam w poprzednim aucie przerabialem 3 sztuki i zadna nie dzialala prawidlowo a byly to czesci roznych firm. Nawet jeden na poczatku dzialal dosc prawidlowo, ale po miesiacu znow zaczal swirować, nie wiem ile kosztuje oryginal, ale mysle, ze nie ma tragedii a on po prostu dziala. Pewnie mozemy powiedizec, ze jakas firma robi termostaty dla mazdy wiec coz za roznica, pracowalem w warsztacie, wymienialem nie jeden, rzadko kiedy dzialal prawidlowo.
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
To w takim razie jaki rodzaj termostatu jest używany w motoryzacji? Jaki typ jest w Mazdzie? Bo na pewno nie jest to bimetaliczny termostat. Więc jaki? Pewnie parafinowy kojarzy Ci się tylko z termostatami grzejnikowymi w domu.
Otóż wyjaśnię.
W każdym termostacie samochodowym, przynajmniej mi znanym. Jest parafina, znajduje się ona pośrodku w swego rodzaju "puszce". Wychodzi z niej trzpień. I teraz gdy temperatura płynu wzrasta do np 85 stopni to parafina się rozszerza i wypycha owy trzpień. Termostat się otwiera (rozszerza). Gdy temperatura płynu spadnie do ok 80 stopni to parafina się kurczy do tego stopnia, że termostat się zamyka. Ta temperatura 80 stopni jest przykładowa. Działa to jak innymi słowy siłownik, sterowany temperaturą. W przypadku tego producenta użyty jest wosk.
Otóż wyjaśnię.
W każdym termostacie samochodowym, przynajmniej mi znanym. Jest parafina, znajduje się ona pośrodku w swego rodzaju "puszce". Wychodzi z niej trzpień. I teraz gdy temperatura płynu wzrasta do np 85 stopni to parafina się rozszerza i wypycha owy trzpień. Termostat się otwiera (rozszerza). Gdy temperatura płynu spadnie do ok 80 stopni to parafina się kurczy do tego stopnia, że termostat się zamyka. Ta temperatura 80 stopni jest przykładowa. Działa to jak innymi słowy siłownik, sterowany temperaturą. W przypadku tego producenta użyty jest wosk.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
ewemarkam – masz rację, zasugerowałem się czymś innym 
co do nieprawidłowego działania termostatu to ostatnio nawet spotkałem uszkodzony mechanicznie trzpień – najzwyczajniej pękł, ale to nie w DiTD
co do nieprawidłowego działania termostatu to ostatnio nawet spotkałem uszkodzony mechanicznie trzpień – najzwyczajniej pękł, ale to nie w DiTD
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6