626 DITD bierze straszne ilości oleju- pomocy

Postprzez mazda-ditd » 8 sty 2013, 00:47

Witam. Prześledziłem wiele wątków, ale nie znalazłem dokładnie mojego problemu. Auto jest teścia i z tego co się dowiedziałem: jakieś 15000km wymieniana była turbina, robiony był rozrząd na OEM Mazda częściach. Przebieg a raczej stan licznika koło 275000km. Po wymianie turbiny brała olej ale tak koło 0.5l/10000km więc teść uznał, że to w normie :D Ale od pewnego czasu cieknie olej z pod pokrywy zaworów oraz nie wiadomo skąd... Ale efekt jest taki, że cała komora jest w oleju, nawet już okolice paska rozrządu oraz alternatora. I od jakiegoś miesiąca bierze oleju coraz więcej- na 500km koło 1l;/

Kompresja chyba jest dobra bo zapala jak było po -12 na dotyk. Podczas przyspieszania dymi na taki szaro-czarny kolor. Z tego co mi wiadomo jeździ na 15W40 to chyba kiepski wybór do DITD? I teraz pytanie bo samochód ma w środę do mechanika iść: co może być powodem takiego zużycia oleju? Wtryskiwacze,turbina, coś z pompą wtryskową??

Sorry, że taki długi post ale chciałem dokładnie wszystko opisać.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2011, 23:57
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 hatchback 2.0DITD 1998r

Postprzez Neonixos666 » 8 sty 2013, 01:00

jedź z tym do mechanika bo co my możemy poradzić, szklanej kuli nie mamy a zdjęć nie dałeś więc czego oczekujesz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 8 sty 2013, 12:42

15w40 mineralny olej chyba nie jest najlepszy do tego auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez mazda-ditd » 8 sty 2013, 15:16

Mazda była u mechanika, który stwierdził, że do wymiany są uszczelniacze, podkładki pod wtryski, uszczelka pokrywy zaworów, turbina jest też nie najlepsza. I że z niej tak wali właśnie olej. Jedyne co + to, że kompresja jest dobra. Za naprawę tak wstępnie koło 2000zł. I nie wiem czy robić ten czy szukać innego silnika?
Początkujący
 
Od: 8 gru 2011, 23:57
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 hatchback 2.0DITD 1998r

Postprzez tadziol » 8 sty 2013, 15:46

mazda-ditd napisał(a):Mazda była u mechanika, który stwierdził, że do wymiany są uszczelniacze,

jeśli miał na myśli uszczelniacze zaworów,to radzę zmienić warsztat.
no chyba,że panu mechanikowi chodziło o uszczelniacze obrotowe czyli simmeringi
mazda-ditd napisał(a):turbina jest też nie najlepsza.
mazda-ditd napisał(a):jakieś 15000km wymieniana była turbina,
czyli rozumiem,że używka ??
mazda-ditd napisał(a):I że z niej tak wali właśnie olej.
mazda-ditd napisał(a):bierze oleju coraz więcej- na 500km koło 1l;/
to wtym momencie silnik sam by zapier...... na tym oleju z turbiny,a dym <dupa> taki byłby,że głowa mała.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mazda-ditd » 8 sty 2013, 16:06

Tak turbina była używana założona, a mechanikowi chodziło o uszczelniacze zaworowe... Trzeba znaleźć innego bo ten jak zobaczył Mazdę to już kręcił głową że to nie TDI :) Własnie jak poprzednia turbina padała to była taka chmura, że nic nie było widać. Więc wydaje mi się, że powód jest inny. Ona nawet jakoś strasznie nie kopci, trochę dymi ale nie ma tragedii. Tylko skąd to zużycie oleju w takiej ilości?!
Początkujący
 
Od: 8 gru 2011, 23:57
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 hatchback 2.0DITD 1998r

Postprzez tadziol » 8 sty 2013, 16:26

mazda-ditd napisał(a):mechanikowi chodziło o uszczelniacze zaworowe...

to lepiej zmienić lekarza,bo ten coś błądzi....
mazda-ditd napisał(a):ten jak zobaczył Mazdę to już kręcił głową że to nie TDI

no właśnie....
mazda-ditd napisał(a):Tylko skąd to zużycie oleju w takiej ilości?!


mazda-ditd napisał(a):od pewnego czasu cieknie olej z pod pokrywy zaworów oraz nie wiadomo skąd... Ale efekt jest taki, że cała komora jest w oleju, nawet już okolice paska rozrządu oraz alternatora.

wiesz już ? <lol> pousuwaj wycieki,a potem będziemy się martwić jeżeli sytuacja się nie zmieni.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6