Drgania przy ruszaniu

Postprzez Goku » 1 sty 2013, 05:56

Witam klubowiczów

Mam mazdę 626 2.0 Ditd i mój problem polega na tym że przy ruszaniu następują drgania, chyba że dodam więcej gazu wtedy drgania są mniej zauważalne.
Na przykład jadę 20km/h na 2 biegu i chcę wjechać na rondo wtedy też mazda nie ma mocy i drgania są odczuwalne.
Jaka może być tego przyczyna?
Może ktoś wie czy jest to spowodowane padającym sprzęgłem (chociaż sprzęgło bierze bardzo dobrze) lub koło dwumasowe do wymiany?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2012, 11:32
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD RF2A 101KM
2000r.

Postprzez tadziol » 1 sty 2013, 13:40

DITD nie ma dwumasy.
szarpanie przy ruszaniu może pochodzić ze sprzęgła ( skrzywiona tarcza,docisk etc.)
ale w czasie jazdy/przyspieszania to już co innego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Goku » 1 sty 2013, 19:53

a może to być spowodowane zużytymi poduszkami silnika?
wymieniony został wkład z TEDGUMU przy rozrządzie ale to nic nie pomogło
w czasie jazdy tak jak opisałem są to drgania przy mniejszych obrotach silnika właśnie na 2 biegu gdy przyhamowuję przed skrzyżowaniem przy 1,5 tys. obrotów silnik nie ma mocy i oduczwalne są drgania
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2012, 11:32
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD RF2A 101KM
2000r.

Postprzez seba626 » 1 sty 2013, 20:22

wklad tedgum jest kiepski, a co z poduszka na scianie grodziowej???? poduszka pod skrzynia??? jedna padla to inne tez mogly
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez ewemarkam » 4 sty 2013, 21:28

W zasadzie to norma że DiTD nie ma mocy przy 1500 obr. Jazda zaczyna się wyżej. A to że czuć drgania. Ktoś napisał na forum żeby zwłaszcza w 626 unikać takich obrotów bo silnik wtedy wpada w największe wibracje co powoduje nadmierne zużycie, elementów zawieszenia samego silnika oraz układu korbowo-tłokowego.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez seba626 » 4 sty 2013, 21:33

1500 moze szalu nie ma ale 1750obr/min to juz jest moc az do odciecia hehe :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Neonixos666 » 4 sty 2013, 22:42

seba626 napisał(a):to juz jest moc az do odciecia hehe :D


chyba do 4000 bo potem to aż żal silnika kręcić <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 4 sty 2013, 22:49

bezpieczenstwo nade wszystko :)
w dzisiejszych czsach nie warto lamac przepisow. niedlugo tak nas ogranicza ze nie brdzie gdzie przegonic auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Goku » 4 sty 2013, 23:33

Acha czyli mogę wywnioskować z tego ci piszecie że to wada DITD i nic nie da się z tym zrobić?
Właśnie w DITD brakuje mi takiej sztywności, bo to co pisałem wcześniej (nie wiem może tylko u mnie) ale tak jakby silnik miał zaraz zgasnąc gdy z 2,5 tys obrotów przyhamuje zmienie z 3 na 2 bieg dodam gazu to drga i nie raz mi właśnie zgasł.
seba626 napisał(a):wklad tedgum jest kiepski, a co z poduszka na scianie grodziowej???? poduszka pod skrzynia??? jedna padla to inne tez mogly

Poduszki te nie są wymienione ale z tego co oglądałem są wporządku, nie widać żadnych pęknięć ani uszkodzeń, ta przy rozrządzie była najgorzej zużyta. A jeśli miałbym wymieniać resztę to na pewno nie z TEDGUMU bo gdy były mrozy tak buczało po wymianie tej przy rozrządzie że lepiej było na tej starej.
Ale dzięki wszystkim za odpowiedz i rady :)
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2012, 11:32
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD RF2A 101KM
2000r.

Postprzez Neonixos666 » 4 sty 2013, 23:37

nie spadają Ci obroty za nisko?
nie powinien Ci gasnąć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Goku » 5 sty 2013, 00:14

Możliwe właśnie że spadają, jak zgasł. Nie zwróciłem uwagi szczerze mówiąc. Widocznie jest duże obciążenie w tym momencie dla silnika i kilka razy mi zgasł. Właśnie nie wiem jaka moze byc tego przyczyna...
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2012, 11:32
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD RF2A 101KM
2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6