RF2F zaniana na RF4F czy sie da ?

Postprzez marco35 » 27 kwi 2010, 18:25

Moja mazda 626 DITD 99r 192 tys km motor RF2 – nie odpala ! na zimnym i na zaciaag ,jedynie zapala jak odłacze przewód z czujnika temperatury czyli po zaaplikowaniu maxymalnej dawki ,ale po chwili gasnie ,wogule nie wchodzi na obroty
Pytanie czy da sie wsadzic pompę RF4F od silnika 110 PS czy silnik bedzie odpalał i w miare normanie jezdził ?
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 18:05
Posty: 14
Skąd: Chorzów
Auto: 626 GE 1992r 2.0 16v FS 115km

Postprzez marco35 » 29 kwi 2010, 08:45

Czy nikt mi nie odpowie ? na pytanie czy mozna zastosowac pompe wtryskową RF4F ZAMIAST RF2F ? proste pytanie
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 18:05
Posty: 14
Skąd: Chorzów
Auto: 626 GE 1992r 2.0 16v FS 115km

Postprzez Kerrinf » 29 kwi 2010, 09:27

Bylo juz o tym poszukaj dobrze, z tego co pamietam to chyba nie mozna.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 10:54
Posty: 39
Skąd: Białystok
Auto: 626 gf Ditd 99r

Postprzez say » 29 kwi 2010, 13:19

marco35, witam, przepraszam za uszczypliwość, ale jest wręcz odwzajemniona, skoro proste pytanie to chyba prosto sam znajdziesz odpowiedź :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez marco35 » 29 kwi 2010, 21:52

gdybym znalazł odpowiedz czy mozna to bym nie zakładał tematu ,prosze mnie naprowadzic gdzie to jest bo niestety nieznalazłem a mam taka pompe do kupienia i niewim co mam zrobic ?
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 18:05
Posty: 14
Skąd: Chorzów
Auto: 626 GE 1992r 2.0 16v FS 115km

Postprzez porter_22 » 1 maja 2010, 21:24

Kolego napewno masz do wymiany pompę możesz też w ostateczności oddać do regeneracji.
Co do zamiany pompy z RF2A na RF4A to ci nic nie powiem ale słyszalem że to pasuje. A tak na prawdę dowiesz się dopiero po zamontowaniu !!!
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 09:42
Posty: 7
Skąd: Siedlce
Auto: MAZDA 626 DITD 1999 Kombi

Postprzez Polak Mały » 20 lis 2012, 20:19

A wie ktoś może jak sprawdzić jaka pompa wtryskowa powinna być do jakiego silnika ? Po czym to w ogóle sprawdzić, bo mam zamontowaną RF4A w silniku o 101 km , a hyba jest ona stosowana w tych mocniejszych 110 km ...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 22:48
Posty: 9
Skąd: Kliniska/Goleniów
Auto: Mazda 626 DiTD , 2000R , GW , RF4A 101 KM

Postprzez nynuch76 » 20 lis 2012, 21:14

Pompa rf4 występuje w autach z przepływomierzem bez względu na moc

Tapatalkniento z galaktyki III
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Riki » 21 lis 2012, 00:33

Polak Mały napisał(a):jaka pompa wtryskowa powinna być do jakiego silnika


RF2A ma pompe 5001 i oznaczenie RF2A
RF4F ma pompe 5020 i oznaczenie RF4F
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 21 lis 2012, 20:08

a kto wie jaka jest różnica między tymi pompami? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 21 lis 2012, 22:35

inna konstrukcja zaworów zwrotnych w głowicy rozdzielaczowej
inny zawór SPV
inny kształt rurki doprowadzenia paliwa (ze względu na kolektor ssący – inny dla RF4F)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 22 lis 2012, 00:40

i co jeszcze innego, bynajmniej tak odczytałem dokumenty.

RF2A- przy cofniętym tłokorozdzielaczu przestrzeń między nim a głowicą jest 7,5mm, po sprężeniu 3,9mm
w RF4F -7,3 do 3,7

czyli ilość paliwa nie zmienia się bo droga jest taka sama czyli 3,6mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 25 lis 2012, 01:18

tadziol napisał(a):inny zawór SPV


hmmm.. ale na zaworze 200 każda pracuje bez zarzutu, ważne aby nie był od opla (nr teraz wyleciał mi z głowy)

***
RF4F ogólnie przekombinowana z osprzętem :P RF2A prostsza <faja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 25 lis 2012, 01:24

Riki napisał(a):RF4F ogólnie przekombinowana z osprzętem :P RF2A prostsza <faja>


a niby jaki tu osprzęt jest inny? dodano klapki w kolektorze, przepływkę i wydajniejsze turbo. Wychodzi tylko kilka przewodów z podciśnieniem więcej więc strasznej różnicy nie ma.

a co do inności zaworów, niby czym się różni? (pomijając numery)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 25 lis 2012, 01:45

Neonixos666 napisał(a):a niby jaki tu osprzęt jest inny?

wszystko... całe wiązki elektryczne są inne, wtryski, wiecej czujników/solenoidów, inne turbo – mniej trwałe, przeplywka, klapki w dolocie (o zgrozo) wiecej podciśnien, wężyków... a moc? 10KM :) nie neguje 4F ale jak na to co zmienili bo mocy nie przybyło po prostu, było nie ruszać...
odbiegamy od tematu...

Neonixos666 napisał(a):a co do inności zaworów, niby czym się różni?

nie wiem, jak pisałem wyżej zawory nie raz przekładalismy od 5001/5020 i na odwrót i auta pracowaly normalnie. Tadziu mowi ze sa inne – i pewnie tak jest :) musial bym w katalog denso kuknać :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 25 lis 2012, 02:48

Zauważ że zmiany w RF4F nie były po to aby zwiększyć moc tylko spełnić normy emisji spalin :) a klapka gasząca w niczym nie przeszkadza.

Moim zdaniem w zaworach nie ma różnicy.

Tadziol- a co jest innego w tych zaworach zwrotnych? tylko inna konstrukcja czy ma to jakieś znaczenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 25 lis 2012, 11:17

Riki napisał(a):ale na zaworze 200 każda pracuje bez zarzutu, ważne aby nie był od opla

z tego co wiem,to RF4F pracuje na wyższym ciśnieniu,są inne wtryski ( 5 otworów rozpylających ),dlatego SPV musi być bardziej wytrzymalszy.
Neonixos666 napisał(a):Tadziol- a co jest innego w tych zaworach zwrotnych? tylko inna konstrukcja czy ma to jakieś znaczenie?

chyba tylko inna konstrukcja...
ale jest jeszcze jedna różnica:
zawory nadmiarowe wypływu paliwa z pompy regulujące jej ciśnienie w środku też są inne dla RF2A a RF4F.
Neonixos666 napisał(a): zmiany w RF4F nie były po to aby zwiększyć moc tylko spełnić normy emisji spalin

właśnie <spoko> dodano też katalizator.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez thunder-c » 25 lis 2012, 11:51

Riki napisał(a):
tadziol napisał(a):inny zawór SPV


hmmm.. ale na zaworze 200 każda pracuje bez zarzutu, ważne aby nie był od opla (nr teraz wyleciał mi z głowy)

***
RF4F ogólnie przekombinowana z osprzętem :P RF2A prostsza <faja>

a dlaczego SPV "od opla" jest be dla RF2A ? masz w tej materii jakieś doświadczenie?
bo jakiś czas temu jak podejrzewałem u siebie SPV i czytając forum natknąłem się na post chyba "marekw" (nie jestem pewien czy dobrze pamiętam nick użytkownika) i on u siebie podmienił i pisał jakiś czas po zmianie z tego co pamiętam około 2 lat że wszystko oki.
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez Neonixos666 » 25 lis 2012, 13:32

Fakt przeglądając kiedyś tematy ktoś włożył od opla i jeździł nie wiem ile bo nie odzywał się ale była taka podmianka- szkoda że nie znamy szczegółów.

Fakt iż w RF4F na SPV działa większe ciśnienie bo wtryski tego wymagają.

tadziol napisał(a):zawory nadmiarowe wypływu paliwa z pompy regulujące jej ciśnienie w środku też są inne dla RF2A a RF4F.


sprawdzałeś ciśnienie otwarcia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 25 lis 2012, 14:06

Neonixos666 napisał(a):sprawdzałeś ciśnienie otwarcia?

nie miałem potrzeby
Neonixos666 napisał(a):przeglądając kiedyś tematy ktoś włożył od opla i jeździł

nie ktoś ino Badyl...
Badyl napisał(a):Piwo wygrywa Neonixos. Problem był w przewodach pod przekaźnikami. Połatane, odpala.


Teraz się zastanawiam, czy na pokładzie ostatecznie został mi spv mazdowski czy oplowski...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6