DiTD problem z odpalaniem na ciepłym i na zimnym

Postprzez tadziol » 21 maja 2012, 23:58

a mnie się DITD/GF rozbiegło przez rozwaloną turbinę.....
tak pluła olejem,że potem po jej wymianie z IC wylałem prawie litr.
a olej świeżutki,dopiero co po wymianie....parę godzin pracy miał <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pawelll » 22 maja 2012, 09:46

Dzięki za zainteresowanie.
Rozumiem, że wymienię zawór i powinno być OK?
Czy trzeba jeszcze coś dodatkowo zrobić (olej i filtr paliwa wymienię i tak).
Czy po zdemontowaniu zaworu można, "na oko" zobaczyć, że jest uszkodzony?
Szkoda mi wydać 1300 (są zamienniki? – na forum pisano coś o oplu astrze), a potem okaże się, że to nie to.
No i ostatnie z serii pytań, czy przyczyną może być paliwo (wypompować je z baku?), czy po prostu zużycie zaworu?
Początkujący
 
Od: 21 maja 2012, 21:04
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 2,0d 2002r

Postprzez tadziol » 22 maja 2012, 11:03

pawelll napisał(a):Rozumiem, że wymienię zawór i powinno być OK?

dobrze rozumiesz....
pawelll napisał(a):Czy po zdemontowaniu zaworu można, "na oko" zobaczyć, że jest uszkodzony?

niestety nie,zbyt precyzyjna konstrukcja.
pawelll napisał(a):Szkoda mi wydać 1300

ja bym kupił,co nowy,to nowy....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pawelll » 24 maja 2012, 19:25

Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda następująco:
– czekam na "wypożyczenie" zaworu SPV w celu podmianki (jest kolejka do niego)
– mechanik, u którego stoi Maździocha mówi, że w paliwie są opiłki metalu,
– mechanik od regeneracji pomp po opisaniu objawów, też stawia na SPV
– czy opiłki oznaczają zatarcie pompy?, czy to nie one uszkodziły SPV?
Bądź mądry pisz wiersze....
Może lepiej rzucić się na używaną pompę z alledrogo za 1500?
Początkujący
 
Od: 21 maja 2012, 21:04
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 2,0d 2002r

Postprzez tadziol » 27 maja 2012, 20:20

lepiej kupić SPV,a Twoją pompę wystarczy wypłukać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez hoof » 31 maja 2012, 22:47

Witam,

Piszę do znawców tematu DiTD. Mój problem polega na próbie odpalania na dobrze rozgrzanym silniku <– brak reakcji :) nie pomaga nawet odpalanie na krótko. Takiego problemu nie ma jak jest zimno, no może czasami przy krótkich strzałach odpali za drugim, rzadko przy trzecim ale ogólnie odpala. Po odpaleniu pracuje bezproblemowo, znajomy powiedział że jak na diesla to wyjątkowo ładnie chodzi. Madzię kupiłem w lutym i wtedy nie było problemów z odpaleniem :) Teraz jak zrobiło się cieplej Madzia stoi w garażu. Na warsztacie powiedzieli mi że zapewne padła pompa. Wymieniony został filtr paliwa, sprawdzone zostały świece – wszystko w porządku. Nadmienię, że na pycha również bez problemu odpala. Czytam o tych pompach, cenach regeneracji – hmmm trochę kasy trzeba mieć. Może coś pomożecie.

Dopowiem jeszcze, że Turbo załącza się przy około 2yś, Madzia rozpędza się bez problemu. Pod górę św.Anny na A4 od strony Wrocka nawet się rozpędzałem co było dla mnie wielkim zaskoczeniem.

Edit 05.06.2012
Info z Warsztatu na który odstawiłem autko po zdecydowaniu się na regenerację:
Opcja 1: Diagnoza na stole – 550. Koszt regeneracji 2100-4100. Dodatkowo przesyłka i montaż na warsztacje – od 3000 do 5000

Opcja 2: Kupno używki z allegro: znaleziona za 1200 z 30 dniową gwarancją plus montaż w warsztacie – 1500 do 2000.

Opcja 3: Założenie emulatora. Wykonany był test z symulowanie temperatury zbliżonej do 0. Madzia pali na dotyk. Koszt? Około 500.

Jako, że Madzia warta jest około 7-9 tyś zdecydowałem się na opcję 3. Silnik ma 250tyś przejechane za chwilę będzie rozrząd+pompa wody, sprzęgło i inne których nie przewidzę. Na warsztacie zamontowali już kilka emulatorów ale do pomp BOSHa do Denso będą zakładali pierwszy raz. Dla BOSHa autka śmigają. Minus? Trochę dalej będzie mułowata ale może spróbuję wyczyści IC itp może coś jej doda kucyków. Czy ktoś z Was stosował emulatory do DiTD?
Początkujący
 
Od: 31 maja 2012, 22:37
Posty: 11
Auto: 323F 1,5 98'
5 2.0 CR 2010

Postprzez tadziol » 5 cze 2012, 19:51

hoof napisał(a): Minus? Trochę dalej będzie mułowata ale może spróbuję wyczyści IC itp może coś jej doda kucyków.

i z czasem będzie się pogarszać.....tzn. mułowatość......
wyczyszczenie IC niewiele pomoże.Tobie brakuje paliwa,a nie powietrza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 5 cze 2012, 21:34

proponuję przeczytać tematy związane z regeneracją pompy bo można wiele zaoszczędzić i tak na przyszłość to nie wiesz mechanikowi jak by on wyrocznią był ;) tylko dobrze sprawdź temat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez hoof » 6 cze 2012, 10:31

Czytałem wiele postów odnośnie regeneracji pompy wtryskowej. Jedyne co mogę powiedzieć to sam w garażu wiele nie zdziałam. Tadziol dał świetną fotorelację ale ja nie jestem mechanikiem, nie mam narzędzi do tego. Chciałem sprawdzić sitka ale niestety nie mogę ich znaleźć. Madzi stoi teraz na warsztacie więc jak wróci poszukam dalej. SPV i TCV sprawdzone i wyczyszczone przez mechanika – koszt? 0 PLN. Czy wierzę bezwględnie mechnikowi? Pewnie że nie ale nie jeżdżę od jednego do drugiego. Gościu ma wiedzę tym bardziej, że nie bierze ode mnie kasy za kazdą byle pierdułkę ba nawet w ramach częstych wizyt w warsztacie na własny koszt uzupełnił mi klimę. Niby nic ale zawsze to cieszy. Powyżej widzieliście koszty regeneracji pompy oraz zakup używki. OK mogę to zrobić ale zawsze będzie ale. Madzia warta jest ceny ale bez przesady.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2012, 22:37
Posty: 11
Auto: 323F 1,5 98'
5 2.0 CR 2010

Postprzez pluto » 7 lis 2012, 16:27

Podłączam się po temat.
Jakis czas temu nabyłem problem w postaci Mazdy 323 BJ 2.0 DITD. Auto przestało palić na zimnym silniku, odpali po wcisnięciu pedału przyspieszenia. Nastepnie muszę trochę czasu go przytrzymac "na gazie " (5-10min) obroty trochę się ustabilizują tak aby nie spadły poniżej minimum i mozna ruszac w drogę. Obroty trochę falują wydaje mi się że w granicach 700-900 obr/min. W trakcie jazdy zadnych ubocznych skutków nie zauwazyłem, co nie znaczy, że jest wszytko ok z przyspieszeniem auta (zbyt krótko uzytkuję to auto zeby to ocenić). Na ciepłym jest podobnie, z tym że, oczekiwanie na ustabilizowanie się obrotów jest zdecydowanie krótsze. Dodatkowo aktywna podczas jazdy jest kontrolka swiec żarowych (kod 0115). Zastanawia mnie również czas świecenia kontrolki świec żarowych, jest jednakowo długi (ok10s) dla zimnego i ciepłego silnika, ale czasami zdarza się że podczas porannego uruchamiania kontrolka wogóle nie zaświeci się a przy ciepłym silniku czemu nie. swiece były spradzone i są (były) sprawne.
Dodatkową ciekawostką są pracujace oba wentylatory (od klimy i chłodnicy) po włączeniu zapłonu, dodam że czujnik temperatury zostal wymieniony na nowy i przez kilka dni było OK. Zauważyłem, ze z czujnika z bloku silnika wychodzą 2 przewody (a czujnik bodajże jest 3 pinowy) i wchodzą do jakiejś kolejnej zielonej kostki (przekaźnika) która jest partyzancko przymocowana do góry chlodnicy (na klej i opaskę)....
Filtr paliwa i powietrza wymieniony...Czujników na pompie wtryskowej nie ruszałem, przekaźniki pod maską sprawdzone, styki przeszyszczone.
Na chwilę obecną moje poimysły zostały wyczerpane – zamierzam auto oddać do jakiegoś speca od silników DiTD. Na początek chciałbym to jednak "skonsultować" ze znawcami tematu na forum.
Może coś poradzicie?
Początkujący
 
Od: 25 paź 2012, 10:28
Posty: 6
Skąd: Pomorze
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM rocznik 2000

Postprzez Maciekwroclaw » 7 lis 2012, 22:54

Czyli ktoś przed sprzedażą odłączył czujnik temperatury aby auto odpalało na ciepłym . Objaw to działające wiatraki od odpalenia auta oraz migająca kontrolka świec. Na to mi wygląda. Współczuję !
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 20:01
Posty: 6

Postprzez Neonixos666 » 7 lis 2012, 23:08

Maciekwroclaw napisał(a):Co do odpalania to od 8 miesięcy mam zamontowany włącznik koło włączenia świateł. Jest to odcięcie czujnika temperatury. Przed odpaleniem wyłączam czujnik i odpala od strzałą, po czym po dosłownie sekundzie od odpalenia znowu załączam czujnik temperatury abym widział jaką wskazuje temperaturę na zegarach oraz aby nie migała kontrolka świec. Ja się do tego przyzwyczaiłem ale gorzej z tym zamulonym ruszaniem,


ta informacja też jest istotna którą umieściłeś w innym temacie. Sprawa jest jasna kupiłeś zdrutowany samochód z padającą pompą wtryskową i tyle. Nie wiem dlaczego kupiłeś takie auto (ja bym od razu podziękował jak bym widział takie patenty) to teraz będziesz mieś problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez hoof » 8 lis 2012, 08:32

Witam wszystkich po czasie. Moja pompa została zregenerowana przez serwis Adamczyka. Koszt regeneracji 3300 wymienione uszczelki oraz jakiś zawór w środku do podawania dawki paliwa. Chciałem kupić używkę ale zdecydowałem się na nich po wstępnych oględzinach przez ten serwis (koszt 500) Autko pali teraz na dotyk, nie ma problemu z przyspieszaniem.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2012, 22:37
Posty: 11
Auto: 323F 1,5 98'
5 2.0 CR 2010

Postprzez pluto » 8 lis 2012, 11:59

Neonixos666 napisał(a):
Maciekwroclaw napisał(a):Co do odpalania to od 8 miesięcy mam zamontowany włącznik koło włączenia świateł. Jest to odcięcie czujnika temperatury. Przed odpaleniem wyłączam czujnik i odpala od strzałą, po czym po dosłownie sekundzie od odpalenia znowu załączam czujnik temperatury abym widział jaką wskazuje temperaturę na zegarach oraz aby nie migała kontrolka świec. Ja się do tego przyzwyczaiłem ale gorzej z tym zamulonym ruszaniem,


ta informacja też jest istotna którą umieściłeś w innym temacie. Sprawa jest jasna kupiłeś zdrutowany samochód z padającą pompą wtryskową i tyle.

Pozostaje kwestia czy regenerować pompę czy może wymienić zawór SPV – ale tego to pewnie nikt mi jednoznacznie nie określi
Nie wiem dlaczego kupiłeś takie auto.

..tak szczerze to teraz mogę powiedzieć że też nie wiem, pewnie dlatego że potrzebowałem drugiego jeździdełka a i stan wizualny był niezły dlatego się skusiłem. Teraz wychodzi nieznajomość zagadnień konkretnej marki – najpierw forum a później zakup.
Jednak pozostaje problem który należy rozwiązać....
Początkujący
 
Od: 25 paź 2012, 10:28
Posty: 6
Skąd: Pomorze
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM rocznik 2000

Postprzez Neonixos666 » 8 lis 2012, 19:17

oddaj pompę do regeneracji i tyle, my możemy sobie zgadywać, że to głowiczka z tłokorozdzielaczem, że to SPV albo wystarczy tylko ją przeczyścić ale to tylko zgadywanki a i tak sam nic nie zrobisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 8 lis 2012, 21:47

pluto napisał(a):Jednak pozostaje problem który należy rozwiązać....

Umów się na wizytę regeneracji pompy wtryskowej DITD w http://dzierzyk.tuchola.pl/
Ogarniają te pompy bez demontażu – stawiasz auto na warsztat, idziesz na kilkugodzinny spacer do lasu i auto pali na dotyk. Następnie wywal tę bezsensowną instalacje odcinającą czujnik temperatury.
I problem będzie rozwiązany.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez pluto » 8 lis 2012, 22:26

Dzięki za sugestie, dam znać jak autko będzie zachowywało się po wizycie w przychodni papa

Dopisano 9 lis 2012, o 16:12:

Chciałbym zapytać jaką funkcję pełni zielony przekaźnik NF02... <nauka>
Początkujący
 
Od: 25 paź 2012, 10:28
Posty: 6
Skąd: Pomorze
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 90KM rocznik 2000

Postprzez janosik40 » 16 lut 2013, 13:35

A sprawdz czy auto odpoli na plaka(samostart)?
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 12:42
Posty: 12
Auto: mazda premacy diesel 2000 DiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6