problem z odpalaniem na ciepło Ditd

Postprzez Krzysiek24 » 4 paź 2012, 22:57

a ja dzisiaj z ciekawości sprawdziłem swój akumulator i mam YUASA 95A :) dodam że jest ogromny!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Bulgarien » 5 paź 2012, 07:50

Przepraszam że powieliłem to samo na innych tematach ale chciałem żeby jak najwięcej osób to przeczytało i pomogło. Dziwne że już się pompa kończy, wychodzi na to że kupiłem już zajechaną bo mam ja od 5 miesięcy. A auto się zachowuje tak samo już od założenia pompy i remontu. Dziś wycinam katalizator i zobaczymy czy coś pomoże, przynajmniej będzie wykluczony.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2010, 07:39
Posty: 16
Skąd: Nowa Deba
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 90KM

Postprzez bolsfanwk » 9 paź 2012, 22:48

i jak tam kolego po wycięciu katalizatora ?
moc wzrosła ? wydaje mi się że pewnie nie bardzo...
może ten kolektor sobie wyczyść .. ?
ja mam mazde 626 2.0 ditd 101 koni, 99 rok,

i auto do 2300 obrotów jest taki muł że się w pale nie mieści... jedzie jak diesel bez turbiny,
a powyżej 2300 obrotów tak jakby turbina zaczyna robić swoje i auto zaczyna jechać... nie ma rewelacji, ale wtedy zaczyna przyspieeszać....
występuje też u mnie problem z odpalaniem na ciepłym silniku, raz odpali a raz trzeba 2-3 razy pokręcić... a raz na 2-3 tygodnie poczekać aż silnik wystygnie lub zaaplikować plaka...
także też przerąbane z tym autem mam... to w sumie nie ja tylko Tatuś hehe :)

mam takie pytanie, czy jeśli w tym samochodzie odłączymy czujnik temperatury, to czy wtedy za każdym razem świece żarowe będą grzały nawet na gorącym silniku 3-4 sekundy ? bo u mnie zawsze się ta kontrolka świeci długo po przekręceniu kluczyka na gorącym silniku...
i dlatego mam napewno czujnik temp odłączony ?
czy jest szansa że nie mam tego zrobionego, a poprostu coś się zepsuło innego ?
Ostatnio edytowano 11 paź 2012, 18:04 przez bolsfanwk, łącznie edytowano 1 raz
bolsfanwk
 

Postprzez Neonixos666 » 9 paź 2012, 23:19

bolsfanwk napisał(a):występuje też u mnie problem z odpalaniem na ciepłym silniku, raz odpali a raz trzeba 2-3 razy pokręcić... a raz na 2-3 tygodnie poczekać aż silnik wystygnie lub zaaplikować plaka...


jeśli nie zawsze się tak dzieje może nie koniecznie jest to wina pompy

jeśli chodzi o katalizator to jego wycięcie może delikatnie polepszyć elastyczność na niskich obrotach, czysty kolektor również.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9495 (52/241)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 10 paź 2012, 22:25

Bulgarien napisał(a):Przepraszam że powieliłem to samo na innych tematach ale chciałem żeby jak najwięcej osób to przeczytało i pomogło. Dziwne że już się pompa kończy, wychodzi na to że kupiłem już zajechaną bo mam ja od 5 miesięcy. A auto się zachowuje tak samo już od założenia pompy i remontu. Dziś wycinam katalizator i zobaczymy czy coś pomoże, przynajmniej będzie wykluczony.



ja mam wyciety katalizator i powiem ci kolego ze na jakis cud nie masz co liczyc.

pompe mam zmieniona a na 5 biegu nadal jest cienko :(

dopiero za dwa tygodnie zmienie uklad paliwowy i wyczyszcze kolektor dolotowy wiec wtedy dam znac czy lepiej .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 10 paź 2012, 22:26

boczek86 napisał(a): wyczyszcze kolektor dolotowy


to będzie miało duże znaczenie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9495 (52/241)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bolsfanwk » 11 paź 2012, 20:39

Panowie wie ktoś może ile conajmniej powinna podawać BARÓW
pompa wtryskowa denso z tej naszej mazdy 2.0 DITD 101 koni ?
Ile powinna podawać na małych obrotach które wytwarza rozrusznik podczas rozruchu silnika ?
bolsfanwk
 

Postprzez wopdarecki » 19 paź 2012, 07:53

Wracam do tematu niepalenia na ciepłym po miesiącach,zdobyłem w świetnym stanie pompę,skorzystałem z podpowiedzi forumowiczów i zmieniłem fachowca na konkretnie Serwis Diesel Rzeszów, usterka i diagnoza "naprawa hydrauliki pompy wtryskowej+ sterowanie wykonawcze" gwarancja usługi 12 mies, okazuje się,że moja pompa śmiga jak złoto mam teraz drugą w zapasie [może komuś potrzeba?:)] ,mało tego,nie czekałem tygodniami na naprawę,trwało to z dnia na dzień i cenowo mnie nie uskubali,tak jak to zrobił miejscowy pseudo-pompiarz.Wniosek nasuwa się sam "szukajcie a znajdziecie",dzięki za podpowiedzi forumowiczów odnośnie godnego polecenia warsztatu.

Dopisano 19 paź 2012 8:19:

Do użytkownika Bulgarien odnośnie czujnika temperatury,prawdopodobnie masz gdzieś wstawiony opór,dlatego za każdym razem grzeję Ci długo świece,normalnie przy prawidłowej temperaturze na ciepłym silniki kontrolka świec zapala się bardzo krótko,jednak to absolutnie nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu.Jeśli chcesz powrócić do fabrycznych ustawień wybierz się do dobrego elektryka.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sie 2009, 14:50
Posty: 11
Skąd: Przemyśl
Auto: 626 2.0 DiTD (66kw)

Postprzez Krzysiek24 » 19 paź 2012, 09:23

Podaj cenę za tą usługę :) i ile za pompę byś sobie życzył ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez tomzwolin » 25 paź 2012, 16:03

Wita ja wczoraj odebrałem auto od mechanika i auto pali na dotyk koszt 500zł mogę dać namiary :)+ mega ożywienie jakby dostał z 30 km więcej :)
Ostatnio edytowano 3 lis 2012, 12:06 przez tomzwolin, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez wopdarecki » 31 paź 2012, 12:25

Koszt usunięcia mojej usterki był mniejszy,niż kolegi z wpisu powyżej,jeśli ktoś potrzebuje mam zdrową pompę do ditd,zamieściłem wpis do działu sprzedaż części i moderator usunął,czyste wariactwo.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sie 2009, 14:50
Posty: 11
Skąd: Przemyśl
Auto: 626 2.0 DiTD (66kw)

Postprzez BogdanM » 1 lis 2012, 21:23

smile napisał(a):
tadziol napisał(a):Panasonic dawał baterię do MAZDY jako ori

Zgadza się, ale od 2-3 lat akumulatory do ASO dostarcza YUTA :)


No i znowu nie pełne informacje z Gdańska. W mojej 626 GW siedział aku firmy.....WAABORG-Dania a zboku napis. Genuine Parts MAZDA i znak firmowy mewki...........
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 21:59
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 -99" DiTD Wagon

Postprzez smile » 2 lis 2012, 20:52

BogdanM napisał(a):W mojej 626 GW siedział aku firmy.....WAABORG

A ile on tam siedział? :P Dostawców było wielu, zmieniali się przez wiele lat. Jaka data produkcji akumulatora?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez zgrzes » 7 lis 2012, 18:14

Mi problem z odpalaniem na ciepło narastal od czerwca do września. Pewnego dnia po prostu kręciłem jak glupi i dopiero za chyba 10 razem zaskoczyła. Bałem się grzebać przy czujnikach wiec telefon do Hoffmana w Rzeszowie i auto na drugi dzień było gotowe. Okazalo sie ze pompa przepuszczala juz i nie trzymała cisnienia jak sie rozgrzała. Po regeneracji nie moge poznac auta. Rwie do przodu jak głupia a u mnie banan od ucha do ucha.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez Maciekwroclaw » 7 lis 2012, 22:38

Ja mam podobny problem. Auto słabe jak ruszam, od 2tys obrotów jedzie w miarę już ok. Mam problem z wyjechaniem z garażu podziemnego bo ta mała górka to już jest masakra dla mazdy.

Co do odpalania to od 8 miesięcy mam zamontowany włącznik koło włączenia świateł. Jest to odcięcie czujnika temperatury. Przed odpaleniem wyłączam czujnik i odpala od strzałą, po czym po dosłownie sekundzie od odpalenia znowu załączam czujnik temperatury abym widział jaką wskazuje temperaturę na zegarach oraz aby nie migała kontrolka świec. Ja się do tego przyzwyczaiłem ale gorzej z tym zamulonym ruszaniem,
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 20:01
Posty: 6

Postprzez Bulgarien » 26 lis 2012, 02:00

Po wycięciu katalizatora praktycznie nic się nie zmieniło poza tym ze lepiej startuje ale i tak bez rewelacji. katalizator był nie oryginalny lecz zamiennik wstawiony jeszcze w Austrii skąd auto zostało sprowadzone. Ale dobrze że wyciąłem bo był zasyfiony sadzą tak że jak Pan puknął w stół to kupka sadzy wypadła i siatka była nie do końca prześwitująca. Ale mniejsza o to mocy jak nie ma tak nie ma. I do tego coraz gorsze problemy z odpalaniem na ciepło. Sprawa wygląda tak: Gdy mazda stoi całą noc i rano chce odpalić pali spoko od razu, a gdy silnik sie nagrzeje powiecmy po przejechaniu 20 km temperatura na dworze około 5 stopni kręcę i kręcę i zaskakuje łaskawie za 3-5 razem z dziwnym dźwiękiem tak jak by się chciał zebrać a nie daje rady mimo że rozrusznik kręci jak szalony. Kontrolka świec żarowych na zimnym silniku gaśnie po dłuższej chwili a na ciepłym prawie że od razu. Znajomy elektryk samochodowy powiedział że może zwiekszyć mi dawkę startową paliwa i problem zniknie. Nie wiem czy to ma sens i czy mazda nie zacznie więcej palic przy i tak drogim paliwie. Moim zdaniem poszła znowu pompa i nie daje ciśnienia jak się rozgrzeje, choć wolał bym że by nie. Pompę kupiłem używkę rzekomo w dobrym stanie z auta które nie przejechało 100tys.km dbałem o nią jak mogłem tankowałem na dobrych stacjach i dolewałem od czasu do czasu preparat do smarowania pomy wtryskowej kleen flo i jak tu wierzyć ludziom.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2010, 07:39
Posty: 16
Skąd: Nowa Deba
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 90KM

Postprzez boczek86 » 26 lis 2012, 12:12

Bulgarien napisał(a):I do tego coraz gorsze problemy z odpalaniem na ciepło

pompa do reeneracji. przeczytaj watek to zobaczysz ze masz identyczny problem jak inni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Riki » 26 lis 2012, 13:04

boczek86 napisał(a):pompa do reeneracji.


–> kolega Tadziol
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5586 (4/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Bulgarien » 26 lis 2012, 20:12

Ciekawe w jakim jest stanie ta moja pompa. Bo ostatniej nie dało się zregenerować poszła głowiczka i korpus. Znacie może dojście do używanych i w miarę nie zajechanych pomp, bo nówka to koszty masakryczne. Za nową pompę do mazdy kupił bym sobie drugą taką mazdę :D
Mechanik mi mówił że takie objawy mogą być przez nie wyregulowane zawory. Przypomnę że moja Mazda miała na wiosnę tego roku kapitalny remont głowicy i od tego czasu nikt tam nie zaglądał. Czy jest to możliwe, czy mechanik robi mnie w bambo. W tym modelu silnika są samo regulatory czy zawory ustawia się ręcznie?
Początkujący
 
Od: 29 paź 2010, 07:39
Posty: 16
Skąd: Nowa Deba
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 90KM

Postprzez Neonixos666 » 26 lis 2012, 21:05

Bulgarien napisał(a):zawory ustawia się ręcznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9495 (52/241)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6