1189 (?), tryb serwisowy, kopci

Postprzez maci3q » 27 sie 2012, 19:17

Witam,
Mazda 626 DitD 90 KM, 98 r.
Będąc w trasie pojawiły się następujące usterki:
– nie działają nawiewy na na biegach 1-3, na 4 działa, za to klima działa na 1-3 a nie działa na 4. Żeby zgrało się jedno z drugim trzeba ustawić na "3,5" czyli tak pomiędzy
– później przy obciążeniu (4 os + full bagaży) auto zaczęło przechodzić w tryb serwisowy (czyli brak mocy, jazda praktycznie tylko do 2000 obrotów)
– po ok 500 km jazdy spalił się bezpiecznik INJ
– przy przygazowaniu na biegu jałowym auto dochodzi do 3500 obrotów, wyżej nie idzie i puszcza chmurę czarnego dymu,
Z odczytu błędu z migającej kontrolki świec wyszło mi 1182 czyli braz zasilania na zaworze FS0. Co się może dziać ? Napisałem wszystkie usterki, ponieważ może jakoś się łączą ? Pompa pada ? Może tylko trzeba zbadać przekaźnik od FSO i przewody ? Bardzo proszę o pomoc, Mazda musi jechać w piątek w trasę ok 700 km (x2 w ciągu 2 tygodni).

Edit:
Sprzawdziłem jeszcze raz, wyskakują następujące błędy:
1298 – Fuel Quantity Adjuster Control Module – Circuit Malfunction
0216 – Injection Timing Control Circuit Malfunction
1182 – Fuel Shot off circuti malfunction

...
maci3q
 

Postprzez tadziol » 27 sie 2012, 20:16

maci3q napisał(a):– nie działają nawiewy na na biegach 1-3, na 4 działa, za to klima działa na 1-3 a nie działa na 4. Żeby zgrało się jedno z drugim trzeba ustawić na "3,5" czyli tak pomiędzy

uszkodzony rezystor szeregowy dmuchawy – dokładnie:wypalony 3 bieg.
maci3q napisał(a):Sprzawdziłem jeszcze raz, wyskakują następujące błędy:
1298 – Fuel Quantity Adjuster Control Module – Circuit Malfunction
0216 – Injection Timing Control Circuit Malfunction
1182 – Fuel Shot off circuti malfunction

czy wcześniej skasowałeś błędy ? czy tylko "doczytałeś" nowe ?
silnik w ogóle zapala ?
bo w tym przypadku to raczej niemożliwe...
maci3q napisał(a):Z odczytu błędu z migającej kontrolki świec wyszło mi 1182 czyli braz zasilania na zaworze FS0.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 27 sie 2012, 23:19

Sprawdź które błędy pozostaną po skasowaniu.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez maci3q » 28 sie 2012, 18:07

Zostało:
0216 – Injection Timing Control Circuit Malfunction
Auto na biegu jałowym kręci się do 3500 obrotów, wtedy obroty zaczynają falować i kopci na biało. Przy normalnej jeździe przy większym obciążeniu (typu górka na IV biegu, powy 110 km/h na V) przechodzi w tryb serwisowy.
Filtr paliwa wymieniony – nie pomogło.
maci3q
 

Postprzez tadziol » 28 sie 2012, 18:49

oczywiście sam ON w baku ? nie dolałeś niechcący Pb ??
pozostaje sitko wstępne w pompie,a jeżeli nie to,no to cóż :(
agonia pompy....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 28 sie 2012, 19:00

wygląda na klasyczny problem z kątem wtrysku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez maci3q » 6 wrz 2012, 20:08

Mechanik mi mówił, że podmienił "dolny zawór" (cokolwiek to znaczy), w środku starego było ponoć wręcz błoto, jednak dalej to samo. Zostaje regeneracja pompy wtryskowej ? Korzystał ktoś usług firmy Hoffman z Rzeszowa ? Powiedzieli ok 800-1000 za regenerację (dają rok gwarancji).
maci3q
 

Postprzez Neonixos666 » 6 wrz 2012, 20:28

skoro na tcv tyło takie błoto to pierwsze co trzeba zrobić to rozebrać pompę i ją wyczyścić bo widać że syfu pełno a dopiero potem myśleć o regeneracji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Jasiu19 » 6 wrz 2012, 20:31

Ja korzystałem z Hoffmana i polecam :) znają się na rzeczy i nie drogo biorą.
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez tadziol » 6 wrz 2012, 20:33

Neonixos666 napisał(a):pierwsze co trzeba zrobić to rozebrać pompę i ją wyczyścić bo widać że syfu pełno a dopiero potem myśleć o regeneracji.

co w sumie można nazwać regeneracją. <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 7 wrz 2012, 18:15

tadziol napisał(a):co w sumie można nazwać regeneracją. <oczko>


a czy sprzątanie to remont? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 7 wrz 2012, 19:55

Neonixos666 napisał(a):a czy sprzątanie to remont? :P

jeżeli w wyniku sprzątania dostajemy efekt jak po remoncie,to dlaczego nie <lol> :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6