Pompa wtryskowa RF2A czyli gdzie diabeł nie może,tam Tadziola pośle :)
Tadziol jak ty odkręciłeś ten czujnik prędkości pompy bo ja nie mogę 
Neonixos666 napisał(a):Tadziol jak ty odkręciłeś ten czujnik prędkości pompy bo ja nie mogę
jak to "jak"

trzeba dobrego klucza Cr/V T 25,w ostateczności nasadowy 8 mm o cieniutkiej ściance.
tadziol napisał(a):Neonixos666 napisał(a):Tadziol jak ty odkręciłeś ten czujnik prędkości pompy bo ja nie mogę
jak to "jak"SZYBKO
![]()
trzeba dobrego klucza Cr/V T 25,w ostateczności nasadowy 8 mm o cieniutkiej ściance.
już odkręciłem, pojechałem do mechanika i dobrym kluczem odkręciłem. Dwie śruby od głowiczki nie mogłem odkręcić ale uniwersalny klucz pomógł

Już mam ją rozkręconą w mak. Nie ma śladów jakiegoś zapieczenia czy rdzy zarówno przy przestawiaczu jak i w pompie wstępnej. Jedynie od rolek na ściankach pompy są mocne ślady ale wydaje mi się ze tak ma być. Tłokorozdzielacz też zero zużycia. Ogólnie czysto i śladowe ilości rdzy. Będę teraz czyścił wszystko i składał pomału. W tygodniu sprawdzę zawór SPV na swojej pompie. Po objawach obstawiam że walnięty jest TCV i choć elektrycznie jest sprawny (sprawdziłem opór) to pewnie mechanicznie wysypany.
Neonixos666 napisał(a):Jedynie od rolek na ściankach pompy są mocne ślady ale wydaje mi się ze tak ma być.
odkryłeś źródło opiłków na TCV ? brawo

niestety tak być nie powinno,to właśnie wada konstrukcyjna,która prowadzi do tego,że pierścień z rolkami obraca się z coraz większym oporem.to z kolei powoduje ospałą lub wręcz żadną reakcję na działanie TCV a tym samym niemożność regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku.
tadziol napisał(a):Neonixos666 napisał(a):Jedynie od rolek na ściankach pompy są mocne ślady ale wydaje mi się ze tak ma być.
odkryłeś źródło opiłków na TCV ? brawochylę czoła
niestety tak być nie powinno,to właśnie wada konstrukcyjna,która prowadzi do tego,że pierścień z rolkami obraca się z coraz większym oporem.to z kolei powoduje ospałą lub wręcz żadną reakcję na działanie TCV a tym samym niemożność regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku.
Najlepsze jest to że na TCV nie zauważyłem żadnych opiłków, czyściutki. Dziś podałem napięcie na oba zawory i była ich reakcja. Podmieniłem SPV i ... zgadnijcie co się stało... działał tak samo jak mój zawór
Spróbuje lekko spolerować miejsca widoczne w środku pompy aby nie dochodziło do zacięcia. Jeśli TCV będzie działał to tylko te ślady na pompie wskazują na usterkę bo reszta jest w super stanie.
Neonixos666 napisał(a):Podmieniłem SPV i ... zgadnijcie co się stało... działał tak samo jak mój zawór
gratulacje

Neonixos666 napisał(a):to by znaczyło że można podmieniać zawory z RF2A do RF4F
ale tylko na próbę,na dłuższą metę powinny być właściwe dla RF2A RF4F.
Neonixos666 napisał(a):Spróbuje lekko spolerować miejsca widoczne w środku pompy aby nie dochodziło do zacięcia. Jeśli TCV będzie działał to tylko te ślady na pompie wskazują na usterkę bo reszta jest w super stanie.
działaj,działaj.....dobrze Ci idzie.
północny-wschód kontra południe polski

tadziol napisał(a):ale tylko na próbę,na dłuższą metę powinny być właściwe dla RF2A RF4F.
przejechałem się tylko kawałek aby sprawdzić czy nie ma żadnych zacięć czy szarpań
tadziol napisał(a):działaj,działaj.....dobrze Ci idzie.
północny-wschód kontra południe polski
Dzięki, ja dopiero się tego uczę i próbuje ogarniać dlatego nie dorastam Ci do pięt jeśli chodzi o wiedzę i doświadczenie ale się staram
Neonixos666 napisał(a):przejechałem się tylko kawałek aby sprawdzić czy nie ma żadnych zacięć czy szarpań
i nie będzie....podejrzewam,że SPV do RF4F jest przystosowany do znoszenia wyższego ciśnienia.
chodzi o normy Euro.....ilość otworów rozpylających itd.
Neonixos666 napisał(a):Dzięki, ja dopiero się tego uczę i próbuje ogarniać dlatego nie dorastam Ci do pięt jeśli chodzi o wiedzę i doświadczenie ale się staram
staraj się koniec roku szkolnego blisko

spoko.....jesteś wyjątkowo pojętnym uczniem.takim "sprzedawać" wiedzę to zaszczyt.....
tadziol napisał(a):staraj się koniec roku szkolnego blisko
spoko.....jesteś wyjątkowo pojętnym uczniem.takim "sprzedawać" wiedzę to zaszczyt.....
Mój mistrzu

a i jeszcze jedno, podkładki na rokach to wklęsła stroną do środka bo tak mi się wydaje?
kurde nie dałem rady podmienić tego TCV jedną śrubę odkręciłem ale do drugiej nie mogłęm się dostać. Jeśli po podaniu napięcia na TCV jest reakcja to oznacza że zawór jest sprawny? Wyraźnie słychać jego pracę.
kierownik napisał(a):a odkręciłeś sobie mocowanie pompy?
liczyłem na to że nie będę musiał ale patrząc na to musowo trzeba je odkręcić.
Ja dziś poległem niestety
Wyczyściłem, złożyłem wszystko tak jak ma być ale niestety po podmianie pompy do mojego auta silnik nie odpalił. Pompa nie podaje paliwa na wtryski, zawory są sprawne ale widocznie pompa nie albo ja coś pochrzaniłem. Narobiłem się że masakra a guzik z tego
Wyczyściłem, złożyłem wszystko tak jak ma być ale niestety po podmianie pompy do mojego auta silnik nie odpalił. Pompa nie podaje paliwa na wtryski, zawory są sprawne ale widocznie pompa nie albo ja coś pochrzaniłem. Narobiłem się że masakra a guzik z tego
tadziol napisał(a):SPV skąd wziąłeś?
kupiłem drugą pompę przy której był SPV i TCV. wyglądają na sprawne i po podłączeniu pod napięcie ładnie klikają. Teraz sobie uświadomiłem że mogłem podmienić SPV z mojej pompy i sprawdzić w takiej konfiguracji lub podać napięcie na stałe pod SPV na chwilę. Aj ja niedoświadczony
Chłopaki – pisałem już na innym wątki ale tutaj jest ładnie opisana pompa RF2F. W mojej madzi niestety padła, zamontowałem emulator z nadzieją, że jeszcze pojeździ. Niestety w ostatnią niedzielę przyjechała po nią laweta
Czy jest ktoś kto sprawdza i czyści, ewentualnie wymienia jakieś uszczelki itp za rozsądne pieniądze? Sprawdziłem na allegro i pompa do mojego autka to koszt około 1200-1500 niby z przebiegiem 130tyś hmmm autko z 2000 roku z 130 tyś przebiegu? Niemożliwe jak dla mnie. Chcę zrobić pompę i sprzedać autko a nie chcę kolejnemu użytkownikowi strzelać gola. W autko trochę zainwestowałem i szkoda mi ale decyzja zapadła
.
- Od: 31 maja 2012, 22:37
- Posty: 11
- Auto: 323F 1,5 98'
5 2.0 CR 2010
Witam, mam pytanie wygląda na to że moja pompa cieknie na wałku (zauważyłem to gdy wymieniałem głowiczkę) w związku z tym mam pytanie, czy wymiana tego simeringu jest bardzo skomplikowana, domyślam się że trzeba rozebrać wszystkie wnętrzności, widząc opis Autora wątku myśle że podołam, narzędziami, miejscem i czasem dysponuje. Tylko jak wygląda samo wyjęcie simeringu i umieszczenie nowego. Czy wymaga jakiś szczególnych narzędzi bądź umiejętności? A może to że okolice wałka są lekko tłuste jest normalne? Bo nie jest tam jakos strasznie mokro.
- Od: 23 paź 2009, 12:34
- Posty: 117
- Skąd: Kraśnik
- Auto: 323F DiTD '99
Witam. na wstepie witam wszystkich i z góry gwarantuje dwa litry wódki dla wybawcy mojego problemu. mazda przestała odpalac bez zadnych spadków mocy itd. brak jakichkolwiek błedów na trzech róznych komputerach, ponadto zawór ten duzy po prawej stronie działa w innym aucie, immo działa i uszkodzenie pompy dosc watpliwe z uwagi na załozenie drugiej uzywanej i bez zmian... dodam ze auto podczas odpalania na plaka nie daje cisnienia na wtryski (z poluzowanych rurek kapie paliwo...) rozrzad ustawiony prawidłowo... moze ktos zechce mi pomóc bo auto od stycznia stoi i rdzewieje a wolałbym zeby tak nie było. pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc, chetnie zapłace za pomoc chocby telefoniczna
- Od: 21 sie 2013, 21:45
- Posty: 9
- Auto: mazda 323 2001 2.0 dtid
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6