
"My się mrozu nie boimy,podgrzewacze założymy" Klinika Mazda Ochojec radzi :
say napisał(a):Agmus1 napisał(a):jak działa oryginalny podgrzewacz w maździe, dopiero jak zacznie paliwo przepływać? Bo chciałem zmierzyć opór i sobie nie pomierzyłem. Jak miałem wyjęty cały filtr.
Irek.k napisał(a):czyli mam rozumieć, że podgrzewane paliwo nie jest filtrowane?
tadziol napisał(a):ale żeby zachować dopływ paliwa do pompy niestety tak to musi działać.
yyy.... co Wy tu za herezje głosicie

seryjny podgrzewacz wygląda tak :


jest umieszczony na dolocie paliwa do filtra.
Wytrącająca się w filtrze parafina ogranicza przepływ paliwa przez filtr powodując wzrost podciśnienia za filtrem ( pompa cały czas ssie).
Osobnym kanałem poprowadzonym w podstawie filtra owe podciśnienie jest doprowadzone do końcówki podgrzewacza (widoczna na zdjęciu ceramiczna rurka z gumowym uszczelnieniem)
Wewnątrz podgrzewacza są styki które mechanicznie załączają podgrzewacz, ogrzane paliwo jest dostarczane do filtra. Podciśnienie potrzebne do załączenia podgrzewacza to bodajże 22 – 35kpa (mogę gadać głupoty bo piszę z głowy i nie chce mi się sprawdzić)
Jak parafiny w filtrze się rozpuszczą to ciśnienie spada , podgrzewacz się wyłącza.
Paliwo zawsze przepływa przez podgrzewacz (latem też) tylko, że wtedy jest on wyłączony.
Podłączenie elektryczne wygląda w ten sposób , że "–" jest podawany na dolny talerz podgrzewacza z masy samochodu (podgrzewacz "stoi" na 2-uch wypustkach w obudowie filtra, natomiast "+" jest podawany cały czas z "góry" podgrzewacza na talerz górny.
Irek.k napisał(a):przez Irek.k » dzisiaj, 19:31
No to przed następną zimą pozbywam się go.
no to dopiero zrobisz sobie dobrze...

wyjmując podgrzewacz "otwierasz" kanał sterujący podgrzewaczem w rezultacie paliwo zamiast przepływać przez filtr będzie zasysane przez kanał sterujący podgrzewaczem bo tędy będzie miało mniejsze opory...
Temat przerabiałem ostatnio więc wiem co mówię..
Pozdrawiam.
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
JerryCold napisał(a):yyy.... co Wy tu za herezje głosicie![]()
![]()
drogi kolego,pogromco heretyków.....
jeśli można prosić o trochę powściągliwości w wyrażaniu uczuć.
moja teoria o tym,że podgrzewane paliwo omija filtr oparta jest m.in. na Twoich wypowiedziach.
poza tym chyba nieco ostudziłem Twą euforię:
JerryCold:
No i bingo Panowie...

Co zrobiłem:
– dociąłem kawałek blaszki , zrobiłem uszczelkę z dętki rowerowej i zaślepiłem otwór po podgrzewaczu.
Zapaliłem auto – chodzi , nie gaśnie, nie przerywa. Postało wczoraj 5 godzin – o 22:00 poszedłem odpalić – chodzi , nie gaśnie temperatura -16 st.
tadziol:
a mnie najbardziej interesuje jedna rzecz:
JerryCold......czy usuwając podgrzewacz niechcący nie doprowadziłeś do tego,że paliwo omija wkład papierowy filtra
i stąd ta nagła poprawa zachowania madzi
JerryCold:
po tym jak uzmysłowiłem sobie, że wyjmując podgrzewacz paliwo omija filtr wstawiłem zakupiony filtr PZL
a zresztą tylko ten się nie myli co nic nie robi,więc na jednym wózku jedziemy.
A co powiecie o tym, czy warto???
http://allegro.pl/nowy-podgrzewacz-pali ... 88920.html
a może macie jakieś namiary na inne tańsze lub lepsze

a może macie jakieś namiary na inne tańsze lub lepsze

- Od: 27 sie 2008, 13:07
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F TDI '99r BJ
szymgreg81 napisał(a):A co powiecie o tym, czy warto???http://allegro.pl/nowy-podgrzewacz-pali ... 88920.html
a może macie jakieś namiary na inne tańsze lub lepsze
Grzyby chyba to montował, jest fotorelacja w citd
Witam,ja zakupiłem dzisiaj taki podgrzewacz w intercarsie za 220zł,dzisiaj założyłem do swojej Madzi i czuję różnicę podczas przyśpieszania na zimnym silniku samochód lepiej się zbiera ,teraz jestem w pracy więc samochód jest pod chmurką zobaczymy jak będzie po 10 godzinach na mrozie -18.Jak będzie ok to jutro wrzucę foty jak to zrobiłem w PREMACJI.Podkreślam że mam fabryczny podgrzewacz .
- Od: 31 sty 2011, 19:00
- Posty: 19
- Skąd: Rzeszow
- Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.
tadziol napisał(a):moja teoria o tym,że podgrzewane paliwo omija filtr oparta jest m.in. na Twoich wypowiedziach.
Nigdzie tak nie mówiłem
Po namyśle i przyjrzeniu się obudowie filtra przyznałem , że po wyjęciu seryjnego podgrzewacza paliwo omija filtr. (Mała różnica nie
tadziol napisał(a):włączający się podgrzewacz "przepuszcza" paliwo "obok" filtra jednocześnie je podgrzewając
kompletna bzdura

ale nie róbmy off topic , bo nas moderator wyrzuci

szymgreg81 napisał(a):A co powiecie o tym, czy warto???http://allegro.pl/nowy-podgrzewacz-pali ... 88920.html
cena jakaś wyjątkowo "przystępna" ...
a z tego podgrzewacza wszyscy zadowoleni...
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
Widzę że sposób instalacji jest bardzo prosty
Myślałem o czymś takim, ale nie wiem czy da się to u nas zamontować
podgrzewacz paliwa Delphi z mazdy 6 2.0 CiTD

Lub cos takiego:

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Erastotenes napisał(a):Myślałem o czymś takim, ale nie wiem czy da się to u nas zamontować
podgrzewacz paliwa Delphi z mazdy 6 2.0 CiTD
chyba raczej z MAZDY 3, trzeba by tylko "rozkminić" jak on jest sterowany ?
Ten ogrzewany spalinami jest montowany na rurze do EGR ( hm... nawet nie sprawdzałem czy on "działa" i jaka jest jego wydajność

Na pewno ma ten zasadniczy minus , że silnik najpierw musi się rozgrzać, więc jako dodatkowy (żeby silnik dostawał ciepłe paliwko) to może i OK...
Jako urządzenie przeciwko wytrącaniu się parafiny w filtrze ( "żabkowanie" itp.) nie sprawdzi się bo jest zamontowany między filtrem, a pompą wtryskową.
Najprostsze z wymienionych wyżej jest STANADYNE, jest w zasadzie bezobsługowy, ma wbudowany termostat.
Wystarczy zamontować na przewodzie, podać napięcie i tyle...
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
JerryCold napisał(a):Ten ogrzewany spalinami jest montowany na rurze do EGR ( hm... nawet nie sprawdzałem czy on "działa" i jaka jest jego wydajność![]()
aż się prosi o rozmaite przytyki czy emotikony,ale moja kultura mi nie pozwala.....
na ostatnim zdjęciu jest chłodnica układu EGR z M6,mylnie nazywana podgrzewaczem przez sprzedawców.jest wpięta w układ wodny w silniku.
A czy ktoś montował podgrzewacz stanadyne w mazdziulce 323F????
- Od: 27 sie 2008, 13:07
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F TDI '99r BJ
Ja rok temu stałem przed dylematem, elektryczny czy przepływowy (w sensie – montowany na obiegu nagrzewnicy). Musiałem coś wybrać, bo jeżdżenie "żabką" i to na 1 biegu nieco męczy. Wybrałem to drugie podejście (tańsze i prostsze). Jeżeli chodzi o główną krytykę tego rozwiązania, czyli czasem koniecznym do podgrzania silnika by zaczął działać, stwierdzam, że to nie problem. Nasza mazda zapali na każdym paliwie i dopiero "zakitowanie się" filtra paliwa powoduje spadek mocy i gaśnięcie silnika. Dzięki podgrzewaczowi montowanemu na obiegu nagrzewnicy, już po 1-2 minutach od rozruchu paliwo podgrzewane jest przez ciecz chłodzącą. Nawet jeżeli do tego czasu zgromadziła się w filtrze parafina, ciepłe paliwo zaczyna ją rozpuszczać (a ciepłe jest bardzo). Dzięki temu rozwiązaniu, tej zimy codziennie mogłem i uruchomić moją madzię a co więcej, nie miałem nigdy problemów z brakiem mocy na trasie (częsty problem "gęstego" paliwa). Jeździłem z tym rozwiązaniem całe lato i też nic złego (jak dotąd) nie przyniosło mi użytkowanie tego patentu. Myślę nawet, że to i lepiej, że pompa dostaje paliwo o stałej temperaturze cały rok (czy się mylę?).
PS. Spalanie zimowe nieznacznie spadło na trasie (nawet do okolic 5l/100km) a w lecie nie widzę różnicy większej przed i po montażu tego ustrojstwa. (coś podobnego jak poniżej z linków).
http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-do-diesla-i2109097367.html
http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-diesla-przeplywowy-i2100894740.html
U mnie grzeje dokładnie ten:
http://archiwumallegro.pl/podgrzewacz_paliwa_diesel_olej_roslinny-880582130.html
PS Ceny rosną w sezonie o prawie 30% u niektórych producentów. Koszty produkcji zimą są w końcu wyższe (ogrzewanie itp)
PS. Spalanie zimowe nieznacznie spadło na trasie (nawet do okolic 5l/100km) a w lecie nie widzę różnicy większej przed i po montażu tego ustrojstwa. (coś podobnego jak poniżej z linków).


U mnie grzeje dokładnie ten:

PS Ceny rosną w sezonie o prawie 30% u niektórych producentów. Koszty produkcji zimą są w końcu wyższe (ogrzewanie itp)
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Witam,zdjęć nie wkleję bo nie potrafię ,ale podgrzewacz przepływowy STANADYNE w 100% się sprawdził .Po mrozie -21 stopni dzisiejszej nocy po 9 godzinach pod chmurką odpalił po jednym podgrzaniu świec na pół obrotu .Po 30 sekundach silnik pracował równiutko jak po przejechaniu 10km .Akumulator mam 62ah centry plus .Po ok minucie silnik trzymał obroty 800,a bez podgrzewacza 800 to miałem po 10km jak wjeżdżałem do garażu.Paliwo tankowałem zwykłe na bp ale z dodatkiem castrola TDA .Filtr kneht kc-100 roczny z przebiegiem 12000km.Bez podgrzewacza samochód był przymulony na zimnym a teraz jest o niebo lepiej .Moim zdanie ten podgrzewacz wart jest swojej ceny,instalacja podgrzewacza jest bajecznie prosta. 
- Od: 31 sty 2011, 19:00
- Posty: 19
- Skąd: Rzeszow
- Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.





- Od: 31 sty 2011, 19:00
- Posty: 19
- Skąd: Rzeszow
- Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.
kurna ..tydzień temu kupiłem za 100 zł ory podgrzewacz ,zaczynam żałować ,że nie było wcześniej stanadyne na allegro w lepszej cenie,a teraz w końcu ktoś sprzedaje poniżej 200 z wysyłką
,a tak to były aż po 270-nieżle gośc to żenił 
a jak by tak stanadyna zamontować bliżej pompy? za filtrem,wtedy pompa by dostawała jeszcze cieplejsze paliwo......bardzo bym chciał porównać prace silnika bez podgrzewacza i z ,trochę szkoda mi wywalać kaskę i tak zaraz koniec mrozów
a jak by tak stanadyna zamontować bliżej pompy? za filtrem,wtedy pompa by dostawała jeszcze cieplejsze paliwo......bardzo bym chciał porównać prace silnika bez podgrzewacza i z ,trochę szkoda mi wywalać kaskę i tak zaraz koniec mrozów
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Niestety ale oryginalny podgrzewacz zadziała dopiero jak wytworzy się parafina w filtrze paliwa,a ten podaje ciepłe paliwo prosto na filtr a montowanie podgrzewacza za filtrem mija się z celem stosowania podgrzewacza bo parafina zapycha się najczęściej w filtrze paliwa i samochód gaśnie.Z oryginalnym podgrzewaczem samochód trzeba było trzymać poniżej 2000 obr.bo go blokowało a teraz mogę kręcić wyżej i nic go nie blokuje.Więc oryginalny jest do 

- Od: 31 sty 2011, 19:00
- Posty: 19
- Skąd: Rzeszow
- Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6