czy da sie rozpoznac czy rozrzad byl wymieniany?

Postprzez WLAD69 » 2 kwi 2011, 07:11

witam!
niedawno zakupilem mazde 323 z silnikiem diesla 101 KM.sprzedawca zapewnial ze rozrzad byl wymieniony-na dowod pokazal wpis z ksiazki serwisowej.faktycznie jest tam wpis z serwisu mazdy przy przebiegu przy ktorym nalezy wymienic pasek ale nie ma na to zadnych rachunkow.chcialbym na wszelki wypadek sprawdzic czy pasek byl faktycznie wymieniony-czy mozna to poznac "na wlasne oczy"?
chodzi mi o to czy na pasku jest data produkcji i jakie powinny byc oznaczenia na pasku z pierwszego,fabrycznego montazu.auto ma 112 kkm i 9 lat wiec jesli pasek nie byl wymieniony to moze na dniach powiedziec papa za wszelka pomoc z gory wielkie dzieki-szukalem na forum ale bezskutecznie <nauka>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2011, 19:54
Posty: 24
Auto: mazda 323 bj ditd 101KM

Postprzez warsk » 2 kwi 2011, 09:52

Ja bym na Twoim miejscu zmienił rozrząd-duże ryzyko
Około 2 tygodnie temu kupiłem (z Niemiec) Mazdę Premacy z takim samym silnikiem jak Twoje auto
Miałem do niego ksiażkę serwisową oczywiście wypełniona jak należy, plus faktury za przeprowadzone przeglądy (serwis Mazdy) i tak na fakturze widnieje wymiana jedynie paska rozrządu przy przebiegu około 182tys km
A dlaczego w serwisie nie wymieniono pozostałych elementów (rolki, napinacz, pompa)
Ja nie ryzykowałem wymieniłem cały kpl i wiem że dobrze zrobiłem Znajomy mechanik powiedział iż napinacz zaczał delikatnie sie sączyć
Niemka zanim sprzedała auto zrobiła do 15tys km
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lis 2010, 19:33
Posty: 4
Skąd: Podlaskie
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002r

Postprzez robertss » 2 kwi 2011, 10:00

nie ryzykuj i wymieniaj, na zachodzie czesto wymieniają tylko pasek, zostawiają napinacz i rolki. Zresztą napisz, zadzwoń do warsztatu może coś ci powiedzą. Co do przebiegu 112 tys km w 9 letnim dieslu, to wybacz ale to jakiś chory żart <glupek2>
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Neonixos666 » 2 kwi 2011, 11:56

Raczej nie polonizował bym czy to prawdziwy przebieg czy nie, bo są przypadki małych przebiegów w starszych autach.
Proponuję wymienić cały kompletny oryginalny świeży rozrząd z pewnego źródła, oraz wymienić go w warsztacie który daje gwarancję na montaż.


Temat pewnie będzie w koszu bo jest już wątek o rozrządzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez WLAD69 » 2 kwi 2011, 15:04

robertss napisał(a): Zresztą napisz, zadzwoń do warsztatu może coś ci powiedzą. Co do przebiegu 112 tys km w 9 letnim dieslu, to wybacz ale to jakiś chory żart

sprzedawca z komisu powiedzial tylko,ze firma ktora udzielila 6-miesiecznej gwarancji na to auto ma mechanika ktory sprawdza podzespoly i gdyby pasek nie byl dobry nie pokusila by sie udzielic gwarancji.oczywiscie pewnie to lipa ale chcialem "wlasnoocznie" to sprawdzic.ale nikt mi nic chyba nie podpowie <nie>
co do przebiegu-szanuje twoje zdanie <faja>
zwlaszcza ze mam wszystkie stare przeglady techniczne oraz naprawy z zaznaczonymi wpisami przebiegu.watpie by komus chcialo sie kilka razy w roku cofac licznik.a pewne nacje nie maja w nawyku oszukiwania <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2011, 19:54
Posty: 24
Auto: mazda 323 bj ditd 101KM

Postprzez Neonixos666 » 2 kwi 2011, 15:24

Nawet jak wymieniono pasek to zapewne na nie oryginalny i bez napinacza. Nikt nie jest w stanie ci powiedzieć bez specjalistycznej ekspertyzy czy pasek był wymieniany czy nie. Mój stary pasek nie nosił żadnych śladów zużycia poza lekko zmazanymi napisami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez freshbratek » 2 kwi 2011, 15:41

tak na zdrowy rozum:
1. kto wymienia rozrząd na nowy i oryginalny a potem sprzedaje auto?
2. szwaby i inne obcojęzyczne narody zazwyczaj wymieniają tylko sam pasek
3. wpisać w książkę to sobie można zawsze i wszystko ;)

4. jeśli zamierzasz sam jeździć tym autem to dla świętego spokoju wymień wszystko na nowe i daj zarobić polskiemu mechanikowi. AMEN <czarodziej>

jest jeszcze punkt 5. Ufać ale kontrolować
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez robertss » 2 kwi 2011, 15:50

co do przebiegu to cuda sie zdarzają, nie przeczę <aniołek> , książka czyli papier przyjmie wszystko, gdzieś na forum czytałem , że nowy, świeży pasek powinien pachnieć jaśminowo :)
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez WLAD69 » 2 kwi 2011, 16:03

freshbratek napisał(a):tak na zdrowy rozum:1. kto wymienia rozrząd na nowy i oryginalny a potem sprzedaje auto?2. szwaby i inne obcojęzyczne narody zazwyczaj wymieniają tylko sam pasek3. wpisać w książkę to sobie można zawsze i wszystko 4. jeśli zamierzasz sam jeździć tym autem to dla świętego spokoju wymień wszystko na nowe i daj zarobić polskiemu mechanikowi. AMEN

ad.1-np.ja :D rozrzad [oryginalny]wymienilem przy 130kkm a auto sprzedalem przy 135kkm.rozrzad kosztowal 1000zl
tutaj zas przebieg dla wymiany rozrzadu byl dwa lata i 20kkm temu.a przez ten czas wiele sie moze zdarzyc.
aby nie byc posadzony o skapstwo czy inny debilizm-ja chce wymienic rozrzad[w kazdym kupionym aucie to robie]ale chce dac zarobic wlasnie POLSKIEMU mechanikowi.nie ufam tutejszym mechaniorom od czasu gdy po wymianie oleju bylo go o pol litra za duzo w silniku.niestety aby to zrobic musze albo jechac do polski albo dosc daleko do jedynego znanego mi polskiego mechanika.dlatego chcialbym sie upewnic czy aby da sie zrobic te 1,5-2 tys.km .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2011, 19:54
Posty: 24
Auto: mazda 323 bj ditd 101KM

Postprzez tomxl » 2 kwi 2011, 22:31

Ja tez bym wymienil i jezdzil ,ze spokojnym sumieniem.
Aaaa...tak przy okazji ile liczą sobie mechanicy za wymiane w waszych miastach...?
W 3city ....w granicach 300-400 zł
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez Jasiu19 » 2 kwi 2011, 22:49

Ja zapłaciłem 160 zł za wymianę rozrządu ,regulacje zaworów i wymianę podkładek pod wtryskami :P ale to mój mechanik od dobrych kilku lat więc mam rabat :D
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Neonixos666 » 3 kwi 2011, 11:50

ja za wymianę 250 czy 300zł dałem nie pamiętam dokładnie ale średnio 300 biorą bo trochę ciasno i roboty sporo jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez warsk » 3 kwi 2011, 21:35

wymiana rozrządu + pompa wody 160zł auto Mazda Premacy DiTD
Początkujący
 
Od: 16 lis 2010, 19:33
Posty: 4
Skąd: Podlaskie
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002r

Postprzez Riki » 3 kwi 2011, 23:30

warsk napisał(a): 160zł


wow – dobra cena....... :)

U nas w Wawie nie ma takich cen. Jednak każdy kto bierze pełną odpowiedzialność za wymianę, daje papier i gwarancję – bierze więcej. Kto robi pod blokiem – bierze mniej. Jak wszędzie :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jasiu19 » 4 kwi 2011, 00:02

Riki napisał(a):
warsk napisał(a): 160zł


wow – dobra cena....... :)

U nas w Wawie nie ma takich cen. Jednak każdy kto bierze pełną odpowiedzialność za wymianę, daje papier i gwarancję – bierze więcej. Kto robi pod blokiem – bierze mniej. Jak wszędzie :)


Wiem :P Warszawa to nie Ostrowiec :P ja zapłaciłem dużo mniej z racji tego , że jeżdżę tam z autem od kilku lat i to dobry znajomy mechanik.Dużo osób które miały problemy z autem i jeździły od serwisu do serwisu od tego mechanika wyjeżdżali zadowoleni.On ma swoją działalność więc też rachunki wystawia a właśnie z racji tego , że go dobrze znam ja robię bez rachunków a co się z tym wiąże troszkę mniej płace.Ale nawet jak się pojawiają jakieś problemy( był tylko raz ale nie z mazdą) nie mam problemu z reklamacją.Są zakłady gdzie cena jest 2x większa ale mało kto tam jeździ, u niego jest taniej a wiadomo każdy pospolity zjadacz chleba szuka oszczędności. Minus jest taki że ma tyle roboty , że się czeka długo w kolejce.
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez WLAD69 » 6 kwi 2011, 07:36

to jeszcze takie pytanie-poniewaz przeczytalem juz chyba wszystko na temat diesla a tego nie moge zalapac...do ktorego roku na wyposazenie fabryczne szly paski z logo unitta a od ktorego power grip?
pytam dlatego ze spojrzalem na ten pasek i wizualnie wyglada super-bez jakichkolwiek oznak zuzycia[mam porownanie z poprzedniego diesla gdzie przy podobnym przebiegu widac bylo mikropekniecia na zebach].ale...ma napis unitta[dokladnie rf2a-12205a 153ru27 hnbr] a nie power grip <zawstydzony> czy mozliwe,by na wymiane w 2009 roku byl jeszcze pasek z napisem unitta?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2011, 19:54
Posty: 24
Auto: mazda 323 bj ditd 101KM

Postprzez przemo12345 » 6 kwi 2011, 17:29

możesz kolego jasiu napisać u kogo wymieniałeś? jestem ze skarżyska-kamiennej i do ostrowca mam nie daleko. swoja mazdę kupiłem z ostrowca i poprzedni właściciel wymieniał rozrząd w "partner serwis" na ul. bałtowskiej.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez WLAD69 » 18 kwi 2011, 16:50

dzis rozmawialem z mechanikiem w sprawie wymiany rozrzadu .podal mi 2 ceny czesci-w zaleznosci czy napinacz jest automatyczny czy manualny.czy faktycznie sa 2 rodzaje napinaczy czy gosciu nie wie co mowi <nie> podalem mu VIN wiec wiedzial dokladnie jaki silnik jest pod maska.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2011, 19:54
Posty: 24
Auto: mazda 323 bj ditd 101KM

Postprzez pioczel » 18 kwi 2011, 17:31

WLAD69 napisał(a):dzis rozmawialem z mechanikiem w sprawie wymiany rozrzadu .podal mi 2 ceny czesci-w zaleznosci czy napinacz jest automatyczny czy manualny.czy faktycznie sa 2 rodzaje napinaczy czy gosciu nie wie co mowi <nie> podalem mu VIN wiec wiedzial dokladnie jaki silnik jest pod maska.

coś nie halo ten mechanik :D chyba pomylił vin z vw :D lepiej jedz gdzie indziej
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Neonixos666 » 18 kwi 2011, 17:33

jest tylko jeden rodzaj napinaczy i jak ktoś twierdzi inaczej to lepiej mu podziękować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6