Padła turbina IHI RHF3 – problem z regeneracją i zakupem używki

Postprzez graba » 13 lut 2011, 15:49

Wg licznika 142 tyś km i gdyby nie ten ubytek oleju to nie ma się do czego doczepic turbo ciągnie bez żadnych odgłosów (staram się dmuchac i chuchac ale wygląda na to że Niemiec nie miał dla niej litości)
a i jeszcze zauważyłem nieznaczny ubytek płynu chłodniczego
Początkujący
 
Od: 25 paź 2008, 19:18
Posty: 7
Skąd: Połaniec
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD BJ 2001r

Postprzez Neonixos666 » 13 lut 2011, 16:33

ubytek płynu też może być przez turbo. No jeśli jest to prawdziwy przebieg to ostro musiała być traktowana bo te turbo nie siada od tak sobie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 13 lut 2011, 23:22

graba napisał(a):Mam następujący problem moja mazda 323F 2.0 DiTD bierze zdecydowanie za dużo oleju bo aż 2,5 L na 13 tyś

To o 2,5 l za dużo, ale to wcale nie musi być wina turbiny.
graba napisał(a): po wstępnej diagnozie mechanika należy wymienic bądź zregenerowac turbinę pomieważ w rurach dochodzących do turbiny jak i w samej turbinie znajduje się olej.

Zmień mechanika, w dolocie musi być olej, każda turbina musi przepuszczać olej i każda go przepuszcza to jest normalne, ale w rozsądnej ilości, natomiast w żadnym dolocie DiTD nie jest sucho.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez graba » 14 lut 2011, 19:47

Zakładając że nie jest to turbina na której jest podobno delikatny luz (regenerację wycenili mi na 1200 zł) i nie widać żadnych wycieków, a z rury wydechowej buchają kłęby dymu przy redukcji i mocniejszym depnięciu na rozgrzanym silniku to gdzie można szukać przyczyny? uszczelki, podkładki pod wtryskami ?
Wiem że znacznie odbiegłem od tematu więc żeby go już bardziej nie zaśmiecać proszę o jakieś sugestie na prywatną skrzynkę
Początkujący
 
Od: 25 paź 2008, 19:18
Posty: 7
Skąd: Połaniec
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD BJ 2001r

Postprzez Bandit » 14 lut 2011, 23:58

graba napisał(a):z rury wydechowej buchają kłęby dymu przy redukcji i mocniejszym depnięciu na rozgrzanym silniku

A to może być turbina, ale sama diagnoza po tym, że jest olej w dolocie mnie zdziwiła <co?>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 15 lut 2011, 16:42

Wiadomo że olej jest ale nie wiadomo w jakich ilościach był u kolegi bo lekki osad olejowy a cieknący olej po ściankach to różnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez say » 15 lut 2011, 16:57

graba napisał(a):Zakładając że nie jest to turbina
śmierdzi uszczelką pod głowicą.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 15 lut 2011, 16:58

No ubytek oleju i płynu chłodniczego tez może na to wskazywać.

Oczka w zbiorniczku są?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6