Drgania silnika 626 GF DITD

Postprzez bodzioklb » 6 lis 2008, 15:35

xANDy napisał(a):Ta "farba" jest rewelacyjna ale droga. Koszt 1L 56zł; 5L 233zł. Jeden litr starczył mi na oba boki (nadkola).



moze moj sposob nie byl tanszy ale...

cala goła blacha w bagazniku po zdjeciu czarnych profili i pokrywy kola zostala wyklejona elastycznymi matami bitumicznymi samoprzylepnymi 3mm... po ponownym przykreceniu "boczkow" i pokrywy kola z wierzchu przykleilem pianke samoprzylepna 10mm /taka jak stosuja w solpolu przy autobusach/ i zrobilem naciecia aby moc otwierac pokrywe kola,i na to polozylem oryginalna wykladzine, pod tapicerkami w bagazniku tez jest polozona pianka-duza plastycznosc i scisliwosc wiec nie ma problemu tak jak z matami... efekt – CISZAAAAA W TYLNEJ CZESCI....

drzwi mam wygluszone matami filcowo-gumowymi 10mm pod oryginalnymi tapicerkami – nie wyklejalem samej blachy bo to mniej daje, tylko trzeba pamietac ze jest tam ciasno i moga nie dzialac centralne zamki – duzy opor tarcia ciegien o mate, no i trzeba sciac takie "kwadraciki" z pianki oryginalnie przyklejone do tapicerek bo nie docisniemy calosci tak jak wczesniej... efekt- CISZA PO BOKACH...

p.s.: bass na glosnikach jest duzo lepszy :D

maska wygluszona matami samoprzylepnymi elastycznymi i na to oryginalne wyciszenie ... tez jest o wiele ciszej w srodku aczkolwiek na zewnatrz nic nie dalo bo mam duze wloty powietrza i dlatego mocno slychac silnik

sufit wygluszony pianka 10mm... nie szumi tak mocno przy szybkiej jezdzie...

dotychczasowy koszt materialow okolo 850zł... ale warto
zamierzam teraz wygluszyc jeszcze sciane grodziowa... tez matami bitumicznymi

a jesli chodzi o drgania – owszem drazek mi lekko drzy ale jak dodam gazu na biegu jalowym mam 1000rpm to drganie ustaje... kierownica stoi nieruchomo jak posag,

a co do rezonansu przy wolnej jezdzie... to urok diesla
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez fafo » 15 mar 2009, 16:15

Witam.Mam 323F (BJ,2.0 DiTD) i muszę powiedzieć że też mi dudni i chodzi lewarek od zmiany biegów na wolnych obrotach.Na większych tego przynajmniej nie odczuwam.Wymieniłem już cztery poduszki silnika i nie ustało.Będe jeszcze wstawiał strumienice wygłuszoną to może to coś pomoże.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 10:32
Posty: 27

Postprzez thomass » 15 mar 2009, 22:51

ja po wymianie poduszek jestem zadwolony.jest ciszej,podstawowa sprawa to regulacja poduszki przy chlodnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Iktorn92 » 24 mar 2009, 14:33

Witam! Mam pewien problem na początku zimy zauważyłem ze gdy jade z predkościami ok 1500rpm na każdym biegu slysze takie dosc nieprzyjemne buczenie, generalnie nie bylo tego wczesniej. Zwałiłem to na karb mrozów itd. Teraz jest cieplo jest troche ciszej ale nadal buczy mi przy tych obrotach i jeszcze gdy zdjeme gwaltownie noge z gazu przy ok 1200-1000rpm czuje jak by takie lekkie szarpnięcia silnika, nie wiem musze to jeszcze sprawdzic, bo być moze tylko mi sie zdaje :D Zastanawiam się która to poducha myślę ze to ta pod rozrzadem wieć pojechalem do serwisu w ktorym od zawsze serwisuje mazdki ale Pan mechanik posprawdzał wszystkie poduchy i powiedział ze jest OK :| Sam juz nie wiem co mam myślec.. moze ktoś pomoze ;)


pzdr.
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez bodzioklb » 29 sty 2010, 21:07

yesfan napisał(a):Czy są zadowoleni posiadacze DITD tutaj?


przez przypadek trafilem tutaj i poczytalem co nieco... i nawet swoj wczesniejszy post <jupi>
rady kolegow sa trafne... ale dodam swoje spostrzezenia ktorych wczesniej nie opisalem

wyciszcie sobie podszybie – nie ma byc to wyciszenie sciany grodziowej gdyz fabryczne wystarcza a tylko podszybie – zdemontujcie plastik przy wycieraczkach i wyklejcie calosc matami filcowo gumowymi, zaznaczam ze nie maja to byc maty bitumiczne gdyz te tlumia rezonans a nie halas a calosc zapryskajcie bitgumem – ochroni maty przed zamakaniem -UWAGA ABY NIE ZBLOKOWAC MECHANIZMU WYCIERACZEK

bagaznik i jego podloga – calosc wyklejcie matami bitumicznymi to co macie pod pokrywa kola – czyli wneke kola i boczki pod tapicerkami, na podlodze bagaznika pod wykladzina wystarczy polozyc pianke akustyczna

drgania karoserii z regoly sa od poduszki przy rozrzadzie poduszka obok akumulatora jest masywniejsza i raczej nie dostaje tak w dupcie jak ta przy rozrzadzie gdy ostro zrywamy z kopyta na swiatlach

drgania kierownicy – hmmm kolumna kierownicza raczej poteguje drgania nadwozia wiec najpierw to wyeliminujcie

drgania lewarka skrzyni u mnie sa ledwo zauwazalne ale np jak odpalam zimny silnik i gdy kreci sie cos okolo 1000rpm to ich nie ma, sa tylko wtedy minimalne gdy silnik ma rpm minimalne

vacum pompa – z autopsji wiem ze sciana grodziowa bardzo ladnie odbija halas pompy wody i niekiedy wydaje sie ze to slychac od wacum pompy ale u mnie byla to pompa wody

filtr powietrza – TYLKO oryginalny /sztywna plastikowa obudowa i "szmaciany" wklad/ tylko ten idealnie siedzi w obudowie i nie ma problemu z domknieciem obudowy

a jak chcecie zeby silnik chodzil ciszej unikajcie diesla z orlenu... to moje osobiste spostrzezenie

a przy wymianie jakiejkolwiek poduszki proponuje lekko podwiesic silnik, poluzowac wszystkie poduszki, lekko pokolysac silnikiem, opuscic silnik i dopiero wtedy dociagnac wszystkie poduchy na max

a co do pytania – ja jestem zadowolony i az szkoda ze chce swoja ruda sprzedac... ale nie mam wyjscia, zaczynam na powaznie przygode z karawaningiem i ruda nie nadaje sie jako holownik do mojej kawalerki na kolach

rzadko tu bywam gdyz teraz siedze na forum z kempingami wiec... pozdro na zas dla mazdomaniakow
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez scoby » 27 paź 2010, 23:46

Mówicie, że drgania drążka są normalne, a czy normalne jest to, że czuć lekkie drgania na fotelu i podłodze od strony pasażera?
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 18:09
Posty: 38
Skąd: Poznań
Auto: 626 DiTD 2000r

Postprzez bodzioklb » 28 paź 2010, 04:48

scoby napisał(a):Mówicie, że drgania drążka są normalne, a czy normalne jest to, że czuć lekkie drgania na fotelu i podłodze od strony pasażera?


na moje oko to "siadla" ci poduszka przy rozrzadzie... , zobacz czy poduszkanie jest zgnieciona w dolnej czesci
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez piotrek88z » 28 paź 2010, 19:32

Na 99% poduszka od strony rozrządu. U mnie w 323 DITD drgania rozchodziły się po całej karoserii... Po wymianie wszystko cacy:) Oryginalna poducha to koszt 500zł. Ale są do kupienia same wkłady do 100 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez scoby » 4 lis 2010, 11:52

Mechanik wczoraj potwierdził waszą diagnozę, prawa poduszka do wymiany. Gratuluje wiedzy <spoko>
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 18:09
Posty: 38
Skąd: Poznań
Auto: 626 DiTD 2000r

Postprzez uplander » 26 lis 2010, 15:16

Jak mialem sowja DITD to po wymianie jednej poduszki bylo dyzo lepiej. pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:04
Posty: 31
Auto: MAzda 626 GF LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6