Kolanko dolotowe – gdzie dostać?

Postprzez axy » 3 lis 2010, 19:26

Witam. Dziś w warsztacie zlokalizowali mi dziurę w przewodzie dolotowym, dokładnie w pierwszym kolanku wychodzącym od silnika (foto). Macie może jakieś namiary gdzie mogę to dostać? Ponieważ nie chce skazywać się na używkę

Obrazek
od jakiegoś czasu szczęśliwy[ b]NIE[/b]posiadacz mazdy – polecam wszystkim to samo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2009, 19:56
Posty: 18
Auto: MAZDA 626 2.0 TDVI '99

Postprzez pioczel » 3 lis 2010, 19:42

idz do sklepu LUBLIN-ŻUK kup rurę do baku paliwa kosz 35 zł,utniesz kawałek może z 5 cm i ''dosztukujesz'' skręć opaską i będzie git...ja tak zrobiłem i jestem zadowolony,,,a jak będziesz w okolicy Zabrza to weż browar i podjedz :D zostało mi jeszcze sporo takiej rury :D ....u mnie dziura była dokładnie pod opaską i nieżle to waliło olejem ,koszt w ASO to podobno 1500 hahaha
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez axy » 3 lis 2010, 19:54

Kolego mam identyczny problem jak Ty, przewód pękł w tym samym miejscu i również spory wyciek oleju... Mam tylko pytanko, czy odczułeś spadek mocy gdy miałeś tą dziurę?

P.S. Pytanie o namiary na ten kawałek przewodu jest nadal akutalne.
od jakiegoś czasu szczęśliwy[ b]NIE[/b]posiadacz mazdy – polecam wszystkim to samo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2009, 19:56
Posty: 18
Auto: MAZDA 626 2.0 TDVI '99

Postprzez pioczel » 3 lis 2010, 20:10

axy napisał(a):P.S. Pytanie o namiary na ten kawałek przewodu jest nadal akutalne

przecie masz namiary: sklep z częsciami do Lublina lub Aso .jeszcze pasuje z sprintera cdi ale też trzeba docinać ...jest już taki temat założony ..... wpisz ,,kolanko,, w dziale ditd....swoją droga jakby zrobili to z gumy to by było Ok ,a to jakiś cienki plastyk...co do spadku mocy to był mały .na pewno bylo więcej dymu z tyłu :D ....teraz 180 wycisłem na A1 gliwice -bełk,elastyczsność na v 80-120 raczej kiepska bo 17-18 sek
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez arek19 » 3 lis 2010, 20:32

To kolanko w serwisie (bo nigdzie nie dostaniesz nowego) kosztuje około 1200 pln.Ja uciąłem ją i nałożyłem wąż ,zacisnąłem opaskami i trzyma.
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Postprzez arek19 » 3 lis 2010, 20:35

Domyślam się ,że pęknięcie znajduje się zaraz przy opasce zaciskowej-jak coś to norma
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Postprzez axy » 3 lis 2010, 21:40

arek19 napisał(a):To kolanko w serwisie (bo nigdzie nie dostaniesz nowego) kosztuje około 1200 pln.Ja uciąłem ją i nałożyłem wąż ,zacisnąłem opaskami i trzyma.


arek miałem taki sam pomysł, ale dalsza część przewodu jest sztywna i chyba nie taka ruchliwa żeby popchnąć ją do góry, nie miałeś z tym problemu?
od jakiegoś czasu szczęśliwy[ b]NIE[/b]posiadacz mazdy – polecam wszystkim to samo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2009, 19:56
Posty: 18
Auto: MAZDA 626 2.0 TDVI '99

Postprzez pioczel » 4 lis 2010, 08:13

tam się odkręca te śrubki na klucz 13 albo 12 mm i wtedy dopiero te rury dostaną luzu
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez axy » 4 lis 2010, 17:15

Miałem telefon pod ręką więc postanowiłem wrzucić fotki, żeby przestrzec innych. Kontrolujcie co jakiś czas stan przewodów. U mnie było tak że rura pękła pod samym zaciskiem i to jeszcze od dołu wiec dopiero znaczny wyciek oleju spowodował, że to zauważyłem. Efekt? Tragiczny – spory wyciek oleju, znaczny spadek mocy, kopcenie sadzami z wydechu no i... tak tak, niestety padnięte turbo.

Oto co stało się z przwodem:
Obrazek
Obrazek

W środku natomiast mnóstwo paprochów które domyślam się poleciały na turbinę i uszkodziły ją.
Dodatkowo spore ilości nagaru... zastanawiam się tylko czy to jest jakaś pozostałość po samym oleju czy też może brud + piach
Obrazek
od jakiegoś czasu szczęśliwy[ b]NIE[/b]posiadacz mazdy – polecam wszystkim to samo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2009, 19:56
Posty: 18
Auto: MAZDA 626 2.0 TDVI '99

Postprzez Riki » 4 lis 2010, 21:42

Zdecydowanie polecam takie rozwiązania – oryginały używane ciężko dostać w dobrym stanie :) zazwyczaj każda Mazda ma ten problem... powodem usterki jest materiał, niezbyt dobrze znosi próbę czasu, w RF4F-> ten problem już nie występuje. U mnie się pociła..... założyłem drugą rurę (oryginał używ, stan OK) i zastosowałem opaskę z jakiejś ciężarówki, nie wiem od czego, walała się u znajomego w serwisie trucków :P i do tej pory jest sucho :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6