Pół silnika w oleju jaka może być przyczyna.

Postprzez przem1806 » 8 maja 2010, 12:08

Witam.
Jestem od niedawna na forum wiec jeśli coś nie tak to z góry przepraszam.

A teraz do tematu. Moją Madzie mam od pół roku. Kupując ją silnik był czysty. A teraz wygląda jak na zdjęciach.
W tym czasie przejechałem 10tys km a na liczniku jest 175tys.
Nie stało się to nagle lecz stopniowo co raz bardziej.
Mam pewne przypuszczenia co do przyczyny tzn mechanik jest wręcz pewien że to...... ale nie chce niczego sugerować.

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu i ewentualne pomysły co i jak zrobić we własnym zakresie aby pomóc Madzi.

Gdzieś na forum wyczytałem że olej wydostaje się czasem przez nieszczelny dolot....
Skąd się bierze olej w układzie dolotowym??
Jakimi środkami czyścić??

IC –> nafta, benzyna ekstrakcyjna
dolot (rury) –> ???
kolektor dolot –> ???
blok silnika z oleju –> ???

A tu zdjęcia.... <płacze> tragedia

1. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1d ... 7e477.html
2. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b2 ... 88d51.html
3. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1c1 ... 0f472.html
4. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa7 ... 35410.html
5. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/121 ... ff53e.html
6. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/242 ... a7bf3.html
7. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/360 ... 43381.html
8. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5af ... ad980.html
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 19:16
Posty: 29
Skąd: Kraków \ Garwolin
Auto: Madzia 626 '99 GW 2,0 DiTD 90KM

Postprzez przem1806 » 13 maja 2010, 10:12

Pomoże ktoś??????
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 19:16
Posty: 29
Skąd: Kraków \ Garwolin
Auto: Madzia 626 '99 GW 2,0 DiTD 90KM

Postprzez say » 13 maja 2010, 10:48

Po zdjęciach nie jestem w stanie powiedzieć skąd olej leci, mogę jedynie doradzić umycie silnika i dokładne monitorowanie gdzie pojawia się wyciek.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez przem1806 » 13 maja 2010, 11:01

Masz może jakiś bezpieczny sposób na mycie silnika?? Mycie myjką ciśnieniową chyba odpada nie chciałbym zalać czegoś co by unieruchomiło mi silnik.

Sprawdzałem ostatnio przyspieszenie od 80-120 na V biegu i wychodzi w granicach 23-28 sek to chyba nie jest rewelacyjnie....
Wydaje mi się że muszę wyczyścić IC, EGR i cały dolot....
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 19:16
Posty: 29
Skąd: Kraków \ Garwolin
Auto: Madzia 626 '99 GW 2,0 DiTD 90KM

Postprzez sid277 » 13 maja 2010, 11:33

tez mialem podobny problem umylem silnik myjka cisnieniowa wczesniej napuszczajac srodkiem do odluszczenia (spokojnie niczego nie zalejesz) i okalazlo sie ze uszkodzone bylo silikonowe uszczenienie obok sruby bezposrednio przy silniku jak na zdjeciu nr 6.
sid277
 

Postprzez xANDy » 14 maja 2010, 09:07

Najczęściej cieknie spod kapy zaworowej, jak ktoś dał bylejaką uszczelkę albo nie zasilikonował narożników.
Zajmij się kolego szczelnością dolotów, bo maluch szybciej się rozpędza do 120tki.
W układzie odma-turbina-węże-ic-kolektor olej jest elementem naturalnym. Umyj ten silnik najpierw.
Poza tym ten licznik masz jakiś taki eeeeeeeee.... nieadekwatny do rocznika i prawdziwego przebiegu ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez przem1806 » 14 maja 2010, 14:26

Wg mnie i kilku innych osób które oglądało to auto przebieg jest oryginalny... :P

Ale nie przebieg jest tematem......

W przyszłym tygodniu zabieram się za mycie silnika i czyszczenie dolotu.
Odezwę się i opowiem co i jak wyszło.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 19:16
Posty: 29
Skąd: Kraków \ Garwolin
Auto: Madzia 626 '99 GW 2,0 DiTD 90KM

Postprzez witoldbelniak » 25 maja 2010, 21:26

Witam,
miałem podobny problem jak TY, cały przód silnika był zabryzgany olejem, byłem u różnych mechaników nawet u tych cenionych i nikt nie był wstanie zdiagnozować przyczyny, jeden z nich powiedział mi ze to uszczelka pod głowicą, co bedzie się wiązało z bardzo dużymi kosztami naprawy.
W pierwszej chwili podłamała mnie ta diagnoza cenionego sobie warsztatu. Nie dajac mi to spokoju drążyłem temat dalej i okazało się ze olej wyciekał z rury intercoolera mikroszczeliną zachlapując cały przód silnika.
Mechanik rurę dopasował jako zamiennik z BMW, cały koszt naprawy to ok 150 zł. I jak ręką odjął.
witoldbelniak
 

Postprzez xANDy » 27 maja 2010, 09:45

xANDy napisał(a):Zajmij się kolego szczelnością dolotów

No i jak widać właściwe miejsce znalazłeś – właśnie tam.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez przem1806 » 3 cze 2010, 19:14

Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc.
Diagnoza..... Pęknięta rura dolotowa (pierwsze kolanko przy kolektorze)
Usterka prawie usunięta, w chwili obecnej zaklejona taśmą gdyż nigdzie nie mogę znaleźć oryginalnej używki. Będę musiał dobrać coś od innego autka.

Przy okazji szukania usterki wyczyściłem cały dolot tzn rury, IC, kolektor i EGR.
Nie jestem żadnym mechanikiem i do tej pory naprawiałem tylko moje 2 maluszki i poldka, wiec przez 2 tyg męczarni cały czas miałem duszę na ramieniu i myśl w głowie: "co to będzie jak nie uruchomię silnika albo nie będę mógł tego poskręcać.
Standardowo dały mi w kość dwie śruby przy kolektorze... ;) Także przy skręcaniu, jedna mi gdzieś wpadła i szukałem jej przez 2 godziny.
Po wszystkim silnik nie chciał odpalić i już miałem przed oczami setki PLN jakie beceluje mechanikowi ale po 2min kręcenia silnik odpalił...... :D
Spokojnie przejechałem już jakoś 200km i dale jeździ więc chyba wszystko zrobiłem jak się należy.
Teraz przyspieszenie od 80-120km/h na V biegu 14-16s :D


Szczególne podziękowania dla: xANDy, say i Riki za kilka zdań podpowiedzi.

Teraz już tylko kwestia dobrania odpowiedniego kolanka i sprawa dolotu i zachlapanego silnika zamknięta. Pozostanie jeszcze kwestia hałasującej skrzyni biegów.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 19:16
Posty: 29
Skąd: Kraków \ Garwolin
Auto: Madzia 626 '99 GW 2,0 DiTD 90KM

Postprzez thy » 3 cze 2010, 21:52

przem1806 napisał(a):Teraz już tylko kwestia dobrania odpowiedniego kolanka

Nie musisz odkrywać ameryki po raz kolejny, forum służy cennymi wskazówkami – dziura w tym elemencie to żadna nowość – zamiennik pasuje od sprintera cdi, szukajka zna resztę szczegółów wraz ze zdjęciem tego elementu.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez przem1806 » 3 cze 2010, 22:05

Dzięki thy wiem o tym już gdzieś wcześniej o tym czytałem tylko muszę wyszukać. Ale dzięki za szczere chęci. ;)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 19:16
Posty: 29
Skąd: Kraków \ Garwolin
Auto: Madzia 626 '99 GW 2,0 DiTD 90KM

Postprzez xANDy » 4 cze 2010, 09:08

przem1806 napisał(a): Pozostanie jeszcze kwestia hałasującej skrzyni biegów.


Hałasująca skrzynia biegów....... ciekawy problem...

Ciekaw jestem ile Twoja mazda ma w kołach – bo tematy o skrzyni biegów są naprawdę rzadkością.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez przem1806 » 4 cze 2010, 11:47

Oficjalnie ok 175 tys km.
Nie dale jak pół roku temu wymieniałem sprzęgło i coś mi się wydaje że ktoś dał ciała albo lipne łożysko wstawili i padło........
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 19:16
Posty: 29
Skąd: Kraków \ Garwolin
Auto: Madzia 626 '99 GW 2,0 DiTD 90KM

Postprzez Riki » 5 cze 2010, 23:40

Olej w skrzyni wymieniony? ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez przem1806 » 6 cze 2010, 01:18

Ja osobiście nie wymieniałem ale podobno wymieniony był 12tys temu
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 19:16
Posty: 29
Skąd: Kraków \ Garwolin
Auto: Madzia 626 '99 GW 2,0 DiTD 90KM

Postprzez xANDy » 6 cze 2010, 15:52

przem1806 napisał(a):Oficjalnie ok 175 tys km.
Nie dale jak pół roku temu wymieniałem sprzęgło i coś mi się wydaje że ktoś dał ciała albo lipne łożysko wstawili i padło........

Nieoficjalnie wiadomo, że tarcza sprzęgła wytrzymuje eeeee 300kkm albo i więcej.
Z tego co wiem, to istniała sera GF'ek na jakieś ubogie kraje (np. Holandia) z silnikami 90KM ale GW chyba nigdy nie miał takiej mocy. Przy okazji puść mi VIN na PW.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 6 cze 2010, 16:30

GW też miały 90KM. Moja tarcza przy niecałych 250.000 była w naprawdę dobrym stanie.... wymieniłem profilaktycznie na drugą (ory Mazda).. zobaczymy ile wytrzyma :)
Podobno był wymieniany.... to spuść go chociaż i zobacz jakiej jest barwy..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez SterylY » 31 sie 2010, 18:32

Witam,
Chciałem powrócić do tematu rury dolotowej przy kolektorze – też miałem dziurę na kolanie ale wymieniłem na inną i tu pojawił się kolejny problem.
Jak uszczelnić połączenie rura-kolektor. Dokręcanie opaski niewiele daje zawsze coś tam wycieka i przy okazji zalewa mi olejem rozrusznik. Są jakieś pasty uszczelniające czy co? Silikonem próbowałem ale na nic.
Ma ktoś pomysł?
Początkujący
 
Od: 21 sie 2007, 11:20
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH 2.0 benzyna kombi 2010
i jeszcze
Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Postprzez freshbratek » 1 wrz 2010, 12:27

Riki – a olej w skrzyni co ile i jaki powinien być wymieniany??
u mnie na szafie 180kkm i nie wiem nic na ten temat czy poprzednik wymieniał.
skrzynka działa bez problemu, biegi precyzyjnie wchodzą, cisza itp..
bawić sie w wymianę profilaktycznie ???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6