Mocne kopcenie na czarno – jaka przyczyna?

Postprzez MarekW » 13 kwi 2007, 10:47

Witam,

Na poczatku dyskusji o czarnym dymie byla sugestia, ze przyczyna moze byc zle ustawiona pompa wtryskowa. Czy ktos wie jak powinno wygladac prawidlowe jej ustawinie?
Ja tez mam delikatne odczucie, ze po wymianie rozrzadu zamochod troche zmienil swoja charakterystyke. Nie kopci, ale jak sie depnie to czarna chmura sie pojawia (ponoc tak maja DITD).
Sadzilem, ze podczas wymiany rozrzadu nie dotyka sie pompy ..zakladamy pasek, tak aby znaczniki sie zgadzaly i skrecamy reszte??? Po co ruszac pompe ???

Pozdrawiam
Marek
PS. podziwiam 210km/h :–)))
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez tycjan » 13 kwi 2007, 13:00

Styniu kiedys pisal ze mu ASO w Długołęce ustawialo kat wtrysku na pompie.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=165

Moj klekot nie zostawia chmurki, przynajmniej do 3,5k obr przy depnieciu w podloge, wyzej nie sprawdzalem. Zreszta krecenie go tak wysoko i tak nie ma korzysci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Postprzez xANDy » 13 kwi 2007, 20:35

Każdy diesel z turbinką jak mu depniesz w podłogę najpierw puszcza czarnego bąka, a potem czujesz lekkie wgniatania w siedzenie (albo większe). I powinien być koniec kopcenia
MarekW napisał(a):Sadzilem, ze podczas wymiany rozrzadu nie dotyka sie pompy ..zakladamy pasek, tak aby znaczniki sie zgadzaly i skrecamy reszte? Po co ruszac pompe ?
Pompa jest na pasku rozrządu – trzeba ją ustawić do znaków i tyle jest z ruszania pompy na rozrządzie :D

PS. 209......
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez mario0906 » 27 sty 2010, 12:31

Witam was Posiadam Mazde 6 Diesel rok 2003. . Problem polega na tym ze podczas jazdy przy niskich obrotach (ok 20-25 tyś) przy wciśnięciu gazu (nawet lekkim) auto zaczyna dymić na czarno, przez chwile zamuli jakby ktoś zatkał wydech i dopiero po chwili przyspiesza wyrzucając obłok czarnego dym jak zasłona dymna;) Gdy stoję na światłach zapach spalin przedostaje się do środka samochodu. Gdy przeciągam biegi nie mam tego problemu, auto reaguje jako tako... Mazda była na komputerze,nie wykazala zadnego błedu a po 2 czasem na desce rozdzielczej zapal sie kontrolka od airbagu i mryga...potem gasnie,,Czy ktoś spotkał się z takimi objawami? Czy ktoś może mi coś doradzić?prosze o pomoc...bo w serwisie mazdy w moim miescie...to wyzyskiwacze starszni i kłamią...moje gg to 2813201 pozdrawiam
mario0906
 

Postprzez xANDy » 23 mar 2010, 18:26

Tak chaotyczna informacja, że naprawdę nie wiadomo o co chodzi... nie dziwne, że odpowiedź jest tylko w postaci milczenia.
Niskie obroty to tak 1200-1800; a co to są 20-25 tysięcy..... ??
Zapach spalin na światłach to zapewne webasto.
Może być dziura w IC, a może nieszczelne węże, a może jeszcze uszczelki pod wtryskami...
serwis mazdy w Twoim mieście... nie wiadomo skąd Ty jesteś i co to jest "Twoje" miasto.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Styniu » 2 kwi 2010, 19:23

Styniu kiedys pisal ze mu ASO w Długołęce ustawialo kat wtrysku na pompie.


Zgadza się, ustawiali, bo komputer zgłaszał błąd, który na to wskazywał.
Ostatnio, po wymianie rozrządu błąd się powtózył i mechanik (tym razem nie-autoryzowany) znów ustawiał kąt wtrysku, bo wróciłem do niego z reklamacją, że kontrolka świec zaczęła po tej wymianie migać. O ile zdążyłem się zorientować, robił to przy pomocy 1 klucza i drewnianego kołka, którym gmerał coś przy pompie. Twierdzi, że jak ustawia pompę idealnie ze wskazaniem, to błąd się pojawia, dopiero jak przestawia kawałek dalej, błąd znika.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez zibi_00 » 17 paź 2010, 22:21

Witam. Odnawiam temat jak kolega wyżej mario0906.
Posiadam Mazde 6 Diesel rok 2003 121KM. Przy równomiernej jeździe (ok 1500-1800 obrotów) przy nawet lekkim naciśnięciem gazu samochód wyrzuca obłok czarnego dymu. Na światłach problem ten sam – przy ruszaniu staram się nie wciskać pedału zbyt mocno bo wtedy we wstecznym lusterku ledwo widać samochód ruszający za mną ;) I zdarzyło się ostatnio 3 razy że z niewiadomo jakiego powodu mrugała kontrolka poduszki powietrznej. Po zatrzymaniu się na poboczu i ponownym rozruchu silnika, kontrolka już nie mrugała. Dodam że ponad 3 miesiące temu wymieniałem rozrząd a niecałe 2 miesiące wymieniana była uszczelka pokrywy zaworów.
zibi_00
 

Postprzez robertss » 17 paź 2010, 22:50

zibi_00 napisał(a):Witam. Odnawiam temat jak kolega wyżej mario0906.
Posiadam Mazde 6 Diesel rok 2003 121KM. Przy równomiernej jeździe (ok 1500-1800 obrotów) przy nawet lekkim naciśnięciem gazu samochód wyrzuca obłok czarnego dymu. Na światłach problem ten sam – przy ruszaniu staram się nie wciskać pedału zbyt mocno bo wtedy we wstecznym lusterku ledwo widać samochód ruszający za mną ;) I zdarzyło się ostatnio 3 razy że z niewiadomo jakiego powodu mrugała kontrolka poduszki powietrznej. Po zatrzymaniu się na poboczu i ponownym rozruchu silnika, kontrolka już nie mrugała. Dodam że ponad 3 miesiące temu wymieniałem rozrząd a niecałe 2 miesiące wymieniana była uszczelka pokrywy zaworów.

wymigaj kolego błędy – kody i sposób opisany jest w poradniku, ja stawiam na EGR do czyszczenia
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez bruno » 20 paź 2010, 23:44

Witam kolegów miałem bardzo podobny problem po nabyciu mazdy, kopciła jak parowóz jak się depnęło u mnie od 1,5 tyś obrotów. Poprzednio jeździłem golfem także doładowanym dizlem i takiego problemu nie było dlatego nie dało mi to spokoju i po dłuższych lekturach forum i opinii znawców silników dizla zaślepiłem zawór egr,+ dolanie dodatku stp do czyszczenia wtryskiwaczy, trochę dynamicznej jazdy i teraz nie mam problemu z kopceniem na czarno. Jeszcze zostaje temat katalizatora a są ich 2 też potrafią sie zapchać sadzą i hamują turbinę co daje za małe doładowanie i kopcenie ale ja bym zaczął od zaworu egr zaślepienie to prosta sprawa poczytaj kilka wątków+foto porada i zobaczysz efekt i będzie podstawa do dalszych rozwiązań problemu. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2010, 08:11
Posty: 29
Skąd: ok. Bydgoszczy - Nakło
Auto: mazda 323f 2.0 DiTD 99r.
renault scenic 1,9 dTi 2000
kiedyś wartburg 353 :)

Postprzez zdzislaw1968 » 18 sie 2012, 06:27

Witam !!!

Wczoraj zmieniłem filtr powietrza na Knecht i mam wrażenie, że bardziej kopci. Na poprzednim filtrze również kopcił, ale chyba mniej jak teraz. Jaka może być przyczyna zwiększonego dymienia?
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez Neonixos666 » 18 sie 2012, 09:45

Nieszczelność układu dolotowego lub brudne wtryski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pablitopolako89pp » 24 wrz 2012, 11:05

witam, panowie mam problem, moja mazda przy przyspieszaniu przy około od 2500rpm zaczyna puszczać chmurę czarnego dymu, proszę o pomoc


przenoszę do DITD
pablitopolako89pp
 

Postprzez ewemarkam » 24 wrz 2012, 12:23

Zacznij od odczytania kodów błędów. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=65171. W miejscu "odczyt kodów DTC", Nie jest to trudne a może sam wpadniesz na to co jest grane.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 24 wrz 2012, 17:03

w takich przypadkach należy sprawdzić szczelność układu dolotowego oraz działanie turbosprężarki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6