Witam wszystkich serdecznie, jestem tu nowy, nie mniej jednak śledzę forum odkąd kupiłem mazdę, a mam ją już miesiąc.
Ostatnio mam taki problem. Ciężko mi odpalała, ale z forum wiem, że to na 90% pompa wtryskowa. Mało tego ostatnio chyba nawaliło mi turbo. Jadąc kiedyś czułem trochę spadek mocy, a będąc na postoju kolega zauważył plamę pod silnikiem, zajrzałem pod maskę i doznałem szoku, cały silnik był ubryzgany w oleju. Sprawdziłem olej, i nawet bagnet się nie maczał. Szukając przyczyny zauważyłem, że jak dodam gazu to wypluwa mi olej na łączeniu kolektora ssącego z wężem, i to strasznie. Oczywiście kopci na niebiesko. Wczoraj odpaliłem i chciałem przejechać kawałek to samochód ledwo co się zbierał. Czy to wyrzucanie oleju to efekt uszkodzonej turbiny? Co mam zrobić w tym przypadku, powiem szczerze że jestem załamany.
Czekam na wasze jakieś porady.
Temat poprawiony / Myjk
Uszkodzona turbosprężarka
Strona 1 z 1
robson809, no to nieciekawie...
Sądząc po Twoim opisie całkiem prawdopodobne, że to turbina.
Olej na łączeniu kolektora z kolankiem może się pojawiać – zwłaszcza, że to kolanko bardzo ale to bardzo lubi pękać.
Ale z drugiej strony nie powinno bryzgać i chlapać...
Ściągnij rurę z turbosprężarki która idzie od filtra i zobacz co tam się dzieje. Jak tonie w oleju to źle... Poruszaj wałkiem i sprawdź jego luz.
I raczej nie jeździłbym autem w takim stanie...
PS. Zapoznaj się z regulaminem i popraw proszę temat.
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Sądząc po Twoim opisie całkiem prawdopodobne, że to turbina.
Olej na łączeniu kolektora z kolankiem może się pojawiać – zwłaszcza, że to kolanko bardzo ale to bardzo lubi pękać.
Ale z drugiej strony nie powinno bryzgać i chlapać...
Ściągnij rurę z turbosprężarki która idzie od filtra i zobacz co tam się dzieje. Jak tonie w oleju to źle... Poruszaj wałkiem i sprawdź jego luz.
I raczej nie jeździłbym autem w takim stanie...
PS. Zapoznaj się z regulaminem i popraw proszę temat.

Na tej rurze od filtra zauważyłem trochę oleju, ale nie jest go bardzo dużo, filtr powietrza też jest czysty. Jutro postaram się zrobić zdjęcie i wrzucić. Dokładniej będzie widać skąd puszcza. Byłem dzisiaj w warsztacie w Starachowicach i za regenerację powiedzieli mi 700 zł i 12 miesięcy gwarancji, to chyba nie jest dużo.
- Od: 14 wrz 2009, 10:59
- Posty: 22
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r
Ponawiam temat, jak się okazało mam ogromny problem z tą turbosprężarką, wysyłałem ją już do kilku firm i nie ma do niej części, nie wiecie ile może kosztować w serwisie wymiana uszczelniaczy i łożyska?
Kupiłem kiedyś używkę i zamontowałem i też mi pluło olejem, i kiedyś tak sobie pomyślałem, że być może silnik padł i wyrzuca mi olej odmą. Porozkręcałem cały dolot i rura przy turbince była upaćkana w oleju, tak do pierwszego kolanka. Czy mam szykować kasę na remont silnika?
Macie jakieś pomysły co do mojego przypadku?
Kupiłem kiedyś używkę i zamontowałem i też mi pluło olejem, i kiedyś tak sobie pomyślałem, że być może silnik padł i wyrzuca mi olej odmą. Porozkręcałem cały dolot i rura przy turbince była upaćkana w oleju, tak do pierwszego kolanka. Czy mam szykować kasę na remont silnika?
Macie jakieś pomysły co do mojego przypadku?
- Od: 14 wrz 2009, 10:59
- Posty: 22
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r
sprawdz kompresje
lub szczelnosc cylindrow na jej utrate
i bedzie wszystko jasne
E.
lub szczelnosc cylindrow na jej utrate
i bedzie wszystko jasne
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Narazie mam porozkręcany cały przód, czyściłem IC oraz wszystkie przewody. Jak poskręcam wszystko i będę miał turbinę to podjadę na sprawdzenie kompresji. A jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na cylindrach?
Riki o co chodzi z tymi podkładkami?
Riki o co chodzi z tymi podkładkami?
- Od: 14 wrz 2009, 10:59
- Posty: 22
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r
robson809, zamiast zadawać elementarne pytania, proponuję zapoznać się z:
PORADNIK DOTYCZĄCY SILNIKÓW DIESLA (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)
to i inne odpowiedzi na dręczące pytania w postach poniżej
PORADNIK DOTYCZĄCY SILNIKÓW DIESLA (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)
to i inne odpowiedzi na dręczące pytania w postach poniżej
Pozdor Myjk
Myjk Ten temat już kiedyś czytałem i to kilkakrotnie, ale nie wiem dokładnie o co chodzi z tymi podkładkami, dlatego pytam. Czy te podkładki mają związek z wyrzucaniem oleju? Bardzo proszę o wyjaśnienie.
- Od: 14 wrz 2009, 10:59
- Posty: 22
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r
robson809 napisał(a):Riki o co chodzi z tymi podkładkami?
Czy te podkładki mają związek z wyrzucaniem oleju? Bardzo proszę o wyjaśnienie.
tak... w dolot też się dostaje (przez odmę)
Zgaś gorący silnik i otwórz korek oleju.... zobacz czy z pokrywy zaworowej nie będzie "komina"
No właśnie zanim porozkręcałem madzię, to tak było, że uchodził dymek spod korka, z resztą na zapalonym silniku jak odkręciłem korek to też dym szedł. A te podkładki to gdzie można kupić? Znacie jakieś sklepy internetowe? Czy trzeba to w serwisie zamówić.
- Od: 14 wrz 2009, 10:59
- Posty: 22
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6