Uszkodzona turbosprężarka

Postprzez robson809 » 14 wrz 2009, 11:15

Witam wszystkich serdecznie, jestem tu nowy, nie mniej jednak śledzę forum odkąd kupiłem mazdę, a mam ją już miesiąc.

Ostatnio mam taki problem. Ciężko mi odpalała, ale z forum wiem, że to na 90% pompa wtryskowa. Mało tego ostatnio chyba nawaliło mi turbo. Jadąc kiedyś czułem trochę spadek mocy, a będąc na postoju kolega zauważył plamę pod silnikiem, zajrzałem pod maskę i doznałem szoku, cały silnik był ubryzgany w oleju. Sprawdziłem olej, i nawet bagnet się nie maczał. Szukając przyczyny zauważyłem, że jak dodam gazu to wypluwa mi olej na łączeniu kolektora ssącego z wężem, i to strasznie. Oczywiście kopci na niebiesko. Wczoraj odpaliłem i chciałem przejechać kawałek to samochód ledwo co się zbierał. Czy to wyrzucanie oleju to efekt uszkodzonej turbiny? Co mam zrobić w tym przypadku, powiem szczerze że jestem załamany.

Czekam na wasze jakieś porady.

Temat poprawiony / Myjk
Ostatnio edytowano 14 wrz 2009, 23:20 przez robson809, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2009, 10:59
Posty: 22
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r

Postprzez poflek » 14 wrz 2009, 21:09

robson809, no to nieciekawie... :|

Sądząc po Twoim opisie całkiem prawdopodobne, że to turbina.
Olej na łączeniu kolektora z kolankiem może się pojawiać – zwłaszcza, że to kolanko bardzo ale to bardzo lubi pękać.
Ale z drugiej strony nie powinno bryzgać i chlapać...

Ściągnij rurę z turbosprężarki która idzie od filtra i zobacz co tam się dzieje. Jak tonie w oleju to źle... Poruszaj wałkiem i sprawdź jego luz.

I raczej nie jeździłbym autem w takim stanie...

PS. Zapoznaj się z regulaminem i popraw proszę temat.
<czytaj> Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez robson809 » 14 wrz 2009, 23:48

Na tej rurze od filtra zauważyłem trochę oleju, ale nie jest go bardzo dużo, filtr powietrza też jest czysty. Jutro postaram się zrobić zdjęcie i wrzucić. Dokładniej będzie widać skąd puszcza. Byłem dzisiaj w warsztacie w Starachowicach i za regenerację powiedzieli mi 700 zł i 12 miesięcy gwarancji, to chyba nie jest dużo.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2009, 10:59
Posty: 22
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r

Postprzez robson809 » 22 paź 2009, 16:13

Ponawiam temat, jak się okazało mam ogromny problem z tą turbosprężarką, wysyłałem ją już do kilku firm i nie ma do niej części, nie wiecie ile może kosztować w serwisie wymiana uszczelniaczy i łożyska?
Kupiłem kiedyś używkę i zamontowałem i też mi pluło olejem, i kiedyś tak sobie pomyślałem, że być może silnik padł i wyrzuca mi olej odmą. Porozkręcałem cały dolot i rura przy turbince była upaćkana w oleju, tak do pierwszego kolanka. Czy mam szykować kasę na remont silnika?

Macie jakieś pomysły co do mojego przypadku?
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2009, 10:59
Posty: 22
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r

Postprzez Enduro » 22 paź 2009, 18:29

sprawdz kompresje
lub szczelnosc cylindrow na jej utrate

i bedzie wszystko jasne

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 22 paź 2009, 23:18

może podkładki pod wtryskami......
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez robson809 » 23 paź 2009, 14:29

Narazie mam porozkręcany cały przód, czyściłem IC oraz wszystkie przewody. Jak poskręcam wszystko i będę miał turbinę to podjadę na sprawdzenie kompresji. A jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na cylindrach?

Riki o co chodzi z tymi podkładkami?
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2009, 10:59
Posty: 22
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r

Postprzez Myjk » 23 paź 2009, 14:39

robson809, zamiast zadawać elementarne pytania, proponuję zapoznać się z:

PORADNIK DOTYCZĄCY SILNIKÓW DIESLA (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)
to i inne odpowiedzi na dręczące pytania w postach poniżej
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez robson809 » 23 paź 2009, 15:00

Myjk Ten temat już kiedyś czytałem i to kilkakrotnie, ale nie wiem dokładnie o co chodzi z tymi podkładkami, dlatego pytam. Czy te podkładki mają związek z wyrzucaniem oleju? Bardzo proszę o wyjaśnienie.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2009, 10:59
Posty: 22
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r

Postprzez Riki » 23 paź 2009, 22:52

robson809 napisał(a):Riki o co chodzi z tymi podkładkami?



Czy te podkładki mają związek z wyrzucaniem oleju? Bardzo proszę o wyjaśnienie.


tak... w dolot też się dostaje (przez odmę)

Zgaś gorący silnik i otwórz korek oleju.... zobacz czy z pokrywy zaworowej nie będzie "komina"
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez robson809 » 25 paź 2009, 22:42

No właśnie zanim porozkręcałem madzię, to tak było, że uchodził dymek spod korka, z resztą na zapalonym silniku jak odkręciłem korek to też dym szedł. A te podkładki to gdzie można kupić? Znacie jakieś sklepy internetowe? Czy trzeba to w serwisie zamówić.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2009, 10:59
Posty: 22
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r

Postprzez Riki » 25 paź 2009, 22:48

robson809 w ASO Mazdy. Koszt okolice 20PLN/szt*4. Nie zapomnij dokupić oryginalnej uszczelki pod dekiel... jak nie regulowałeś daaawno zaworów to zrób przy okazji (góra będzie zdjęta)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm » 31 paź 2009, 14:50

Riki napisał(a):Koszt okolice 20PLN/szt*4

a nie 5??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Riki » 31 paź 2009, 22:32

malkolm napisał(a):a nie 5


mowa o podkładach pod wtryski :) pewnie pomyliłeś niechcący z podkładkami pod przelewy – tutaj oczywiście potrzeba pięć sztuk.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6