Problemy z moca silnika
Silniki RF4 (DiTD>X.2000)i RF5 (m6) mają praktycznie identyczny osprzęt silnika w tej kwestii. Uciekające podcisnienie albo padnięte (bądź nieliniowe, zanieczyszczone) solenoidy (elektrozawory) mogą dawać własnie taki dziwne reakcje – problemy z wysterowaniem mocy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam,
tak czytam te posty i sie zaczalem sam zastanawiac... otoz mialem problemy z turbina i ja wymienilem. I tutaj sie pojawia nawiazanie do watku. Zamontowana mialem vj32 rf5c – wymienialem ja bo autko dymilo na czarno i nie chcialo pojechac wiecej jak 180 i kurzylo przy tym niemilosiernie.
Przed wymiana postanowilem kupic nowa (uzywana:) turbine. Poniewaz nie moglem sobie pozwolic na to aby auto stalo w warsztacie to kupilem nowa turbine nie wymontowujac starej. Poguglalem sobie i wyszlo mi z ponizszych informacji ze powienienem kupic turbine do mojej madzi 2.0 136KM 2003 rok o kodach vj30 rf4f:
http://forums.trinituner.com/forums/vie ... ?p=1721456
http://www.turbo-product.com/Mazda/
http://www.crturbos.co.uk/cat_07.htm
Turbine kupilem od goscia co wymontowal ja od premacy.
Na poczatku moj mechanik sie zdziwil... wyciagnal moja i powiedzila ze ta nie pasuje (bo kupilem vj30 a on wyciagnal vj32)... ja mu na to jak nie pasuje – pokombinuj
to od turbiny odkrecil zeliwny korpus i sama turbine wmontowal w moj zeliwny korpus (widocznie w premacy jest inne pewnie ze wzgledu na inne ksztalty kolekotra itp). I turbine zamontowal. I jaki efekt – auto nie jezdzilo powyzej 160km/h :/
No to mechanik wrocil na warsztat i wyregulowal w turbinie maksymalne katy rozwarcia lopatek (vj30 ma na bank wiec zmienna geometrie o czym byla tutaj dyskusja). Wmontowal i autko poszlo juz katalogowe 200km/h. Nadal troche dymi ale to chyba kwestia paliwa... bo czasem dymi czasem nie.
Czy ktos moze mi powiedziec jaki z tego wniosek?
czy to znaczy ze i vj30 i vj32 byly montowane w M6 136KM? wiecie jaka byla montowana po lifcie do 143KM?
na allegro jak widac jak sprzedaja turbiny to mowia ze i vj30 i vj32 do M6 pasuje.
w podanych wyzej katalogach widnieje ze te silniki maja vj30. A ja i paru innych tutaj kolegow ze swoich mazd wyciagalo vj32. Troche sie pogubilem
czy ktos moze mi pomoc sie odnalezc
bylbym wdzieczny
pozdrawiam
tak czytam te posty i sie zaczalem sam zastanawiac... otoz mialem problemy z turbina i ja wymienilem. I tutaj sie pojawia nawiazanie do watku. Zamontowana mialem vj32 rf5c – wymienialem ja bo autko dymilo na czarno i nie chcialo pojechac wiecej jak 180 i kurzylo przy tym niemilosiernie.
Przed wymiana postanowilem kupic nowa (uzywana:) turbine. Poniewaz nie moglem sobie pozwolic na to aby auto stalo w warsztacie to kupilem nowa turbine nie wymontowujac starej. Poguglalem sobie i wyszlo mi z ponizszych informacji ze powienienem kupic turbine do mojej madzi 2.0 136KM 2003 rok o kodach vj30 rf4f:
http://forums.trinituner.com/forums/vie ... ?p=1721456
http://www.turbo-product.com/Mazda/
http://www.crturbos.co.uk/cat_07.htm
Turbine kupilem od goscia co wymontowal ja od premacy.
Na poczatku moj mechanik sie zdziwil... wyciagnal moja i powiedzila ze ta nie pasuje (bo kupilem vj30 a on wyciagnal vj32)... ja mu na to jak nie pasuje – pokombinuj
No to mechanik wrocil na warsztat i wyregulowal w turbinie maksymalne katy rozwarcia lopatek (vj30 ma na bank wiec zmienna geometrie o czym byla tutaj dyskusja). Wmontowal i autko poszlo juz katalogowe 200km/h. Nadal troche dymi ale to chyba kwestia paliwa... bo czasem dymi czasem nie.
Czy ktos moze mi powiedziec jaki z tego wniosek?
na allegro jak widac jak sprzedaja turbiny to mowia ze i vj30 i vj32 do M6 pasuje.
w podanych wyzej katalogach widnieje ze te silniki maja vj30. A ja i paru innych tutaj kolegow ze swoich mazd wyciagalo vj32. Troche sie pogubilem
pozdrawiam
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
Witam ponownie...............
Turbina zregenerowana, zamontowana, mocy zdecydowanie przybyło. Praktycznie wszystko co było w środku zostało wymienione oraz korpus środkowy bo już nie trzymał parametrów. Informacyjnie dodam, że turbina VJ30 ma zmienną geometrię łopatek.

Turbina zregenerowana, zamontowana, mocy zdecydowanie przybyło. Praktycznie wszystko co było w środku zostało wymienione oraz korpus środkowy bo już nie trzymał parametrów. Informacyjnie dodam, że turbina VJ30 ma zmienną geometrię łopatek.
- Od: 8 lip 2007, 21:21
- Posty: 53
- Skąd: 100lica
- Auto: brak
Witam wszystkich strapionych brakiem mocy...
jak wiecie walcze z moją magdaleną juz sporo czasu i nastał sukces
a mianowicie dobierałem sie do niej kawałek po kawałku tj, wymieniłem przepływke od innej sprawnej madzi i brak rezultatu, dalej wyczysciłem kompletny dolot ( IC był czyściuteńki aż niemozliwe ) kolektor znikome ilosci nagaru (przebieg 230 tys) EGR i wszystkie rury, zero efektu w przyspieszeniu, wtedy sie załamałem ale zauwazyłem ze cieknie mi z TCV wiec zamówiłem nowy wymieniłem i szok.... opony sie topią
,małe siteczko na tymże zaworze było straszliwie zasyfione, teraz moge powiedziec ze jestem szczęsliwym posiadaczem magdaleny a pomyślec ze juz ją chciałem sprzedac 


Madzia626DiTD110ps full opcja 2001 rok
- Od: 10 sty 2008, 17:36
- Posty: 19
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 DiTD 2001r 110 Ps
Skoro TCV był zsyfiony to ciekwe jak wygladają inne filtry w pompie a jest ich tam 3.
jeden na wejsciu drugi na przelewie a trzeci pod zaworem FSO.
Moze warto sprawdzic ... przynajmniej pierwsze dwa to szybka sprawa
jeden na wejsciu drugi na przelewie a trzeci pod zaworem FSO.
Moze warto sprawdzic ... przynajmniej pierwsze dwa to szybka sprawa
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Turbina to jedno a jej wysterowanie to drugie.
Turbo w DiTD RF2A ma stałą geometrię i dmucha max 0.85 bar'a
Turbo w DiTD RF4F(3 także) ma stałą geometrię albo zmienną – ale wysterowanie turbiny reguluje jej ciśnienie na poziomie ok. 0.85 bara.
Turbina w M6 daje wyższe ciśnienie (i może być taka sama jak w RF4 o ile jest ze zmienna geometrią) i trzeba ją "podkręcić", żeby miała wyższe ciśnienie nominalne.
Najlepiej zregenerować starą na świeższą.
Turbo w DiTD RF2A ma stałą geometrię i dmucha max 0.85 bar'a
Turbo w DiTD RF4F(3 także) ma stałą geometrię albo zmienną – ale wysterowanie turbiny reguluje jej ciśnienie na poziomie ok. 0.85 bara.
Turbina w M6 daje wyższe ciśnienie (i może być taka sama jak w RF4 o ile jest ze zmienna geometrią) i trzeba ją "podkręcić", żeby miała wyższe ciśnienie nominalne.
Najlepiej zregenerować starą na świeższą.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Madzia626DiTD110ps napisał(a):zauwazyłem ze cieknie mi z TCV wiec zamówiłem nowy wymieniłem i szok.... opony sie topią ,małe siteczko na tymże zaworze było straszliwie zasyfione, teraz moge powiedziec ze jestem szczęsliwym posiadaczem magdaleny a pomyślec ze juz ją chciałem sprzedac
Madzia626DiTD110ps, a można ten TCV wykręcić sprawdzić to sitko i dalej go wkręcić??? NIc się nie uszkodzi???
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Ja wymieniłem ten zawór bo mi przeciekał ale nie posiadam kanału także wymiane robiłem od góry, odkręciłem dwie blachy mocujące pompe do bloku i wtedy przy pomocy lusterka odkręciłem dwie śrubki (na klucz IMBUS) i zawór wychodzi . Nic nie uszkodzisz czyszcząc ten zawór a tylko możesz poprawic
Madzia626DiTD110ps full opcja 2001 rok
- Od: 10 sty 2008, 17:36
- Posty: 19
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 DiTD 2001r 110 Ps
Madzia626DiTD110ps napisał(a):Nic nie uszkodzisz czyszcząc ten zawór a tylko możesz poprawic
Dzięki, o to mi chodziło. U mnie nie cieknie, ale jak piszesz że owo siteczko było u ciebie zasyfione to warto tam zaglądnąć chyba.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Witam mam Madzie GW 626 i mam też problem z mocą:( objawia się to tak: przy temperaturze poniżej 10stopni na dworze i zimnym silniku trace moc zbiera się jak stary diesel bez tyrbiny (do 100km/h z 30s) jak sie zatrzymam i wyłącze silnik i odpale go to jest oki na jakiś czas!! Przy rozgrzanym silniku dużo rzadziej sie tak dzieje!! a latem jak temperature jest wyrzsza niż 10 stopni wszystko jest oki!! czy ktoś się spotkał z czymś takim?? Byłem w serwisie mazdy, u kilku dobrych mechaników ale nikt nie wie co to moze byc:(
-
Manter
ternyk napisał(a):Przed chwilą dzwoniłem do mechanika i mówił, że poczytał trochę i zgłębił temat to niekoniecznie musi być to wina sprzęgła, po prostu ten typ tak ma. Coś tam jeszcze chce sprawdzić, jakiś czujnik, czy coś podobnego
buahahaha skoro rosna obroty silnika a predkosc nie to albo jezdzisz "na jałowym" albo twoj mechanik to jakis cudotworca... czlowieku to sprzeglo lub co raczej malo mozliwe wytarte zeby na zebatkach w skrzyni biegow /ale w to watpie bo to malo realne i by bylo slychac/
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia 
Witam! Madzia626DiTD110ps możesz zrobic zdjęcia tego siteczka. Siteczko znajduje się w zaworze czy w pompie?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik podrzuc mi na PW @ to foteczki podeśle, zobaczysz jakie u mnie było zasyfione po przebiegu 230 tys
Madzia626DiTD110ps full opcja 2001 rok
- Od: 10 sty 2008, 17:36
- Posty: 19
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 DiTD 2001r 110 Ps
Witam.Też jak kupiłem moją madzie od kobiety to była jakby to powiedzieć lekko zamulona.Mam mazdę 323F,2.0 DiTD-90KM.Przeczyściłem doloty,wywaliłem kata i wstawiłem strumienicę łuskową wygłuszoną i zaślepiłem zawór EGR.I muszę powiedzieć że już inaczej chodzi,ale.........Na 1,2,3 i 4 biegu idzie i kręci się dobrze do 4000 obr. ale gdy wrzucę 5 to do 140 leci Ok ale póżniej to katastrofa.Prędkośc maks. to 160-165.To chyba trochę za mało.Żadko jeżdże szybciej niż 100-120 ale czasami przy pustej drodze chcę go trochę przedmuchać i wtedy....?Jakby powyżej 140km/h stracił moc.Elastyczność 80-120 na piątce to 17-19 sek.Powinno być chyba lepiej.Leje tylko BP Ultimate lub Sheel V-Power i od czasu do czasu wlewam ceramixa.Luzy zaworowe też mam ustawione.Czy to ma tak być.Może ktoś coś wie więcej na ten temat.Ogólnie mazdę mam 2 lata i żadnej usterki.Tylko jeżdzi.
- Od: 29 cze 2008, 10:32
- Posty: 27
Manter napisał(a):Witam mam Madzie GW 626 i mam też problem z mocąsmutny objawia się to tak: przy temperaturze poniżej 10stopni na dworze i zimnym silniku trace moc zbiera się jak stary diesel bez tyrbiny (do 100km/h z 30s) jak sie zatrzymam i wyłącze silnik i odpale go to jest oki na jakiś czas!! Przy rozgrzanym silniku dużo rzadziej sie tak dzieje!! a latem jak temperature jest wyrzsza niż 10 stopni wszystko jest oki!! czy ktoś się spotkał z czymś takim??
Mam podobny problem tylko że z GF 626 z 2001r. Ktos wie co dolega autkowi? Gdzie szukać rozwiązanie problemu?
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
- Od: 21 wrz 2011, 21:58
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3, 2005r. 1,6D – 109KM
1. sprawdzić czy kopci
2. sprawdzić czy ma kompresję – czyli czy uszczelki pod wtryskami nie puszczają (opis dokładniejszy w poradniku).
3. generalnie przedmuchać wtryski (ostra jazda raz na jakiś czas)
4. pompa słabnie z czasem i przebiegiem.
2. sprawdzić czy ma kompresję – czyli czy uszczelki pod wtryskami nie puszczają (opis dokładniejszy w poradniku).
3. generalnie przedmuchać wtryski (ostra jazda raz na jakiś czas)
4. pompa słabnie z czasem i przebiegiem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):1. sprawdzić czy kopci
nie kopci, ani rano, ani podczas jazdy
2. sprawdzić czy ma kompresję – czyli czy uszczelki pod wtryskami nie puszczają (opis dokładniejszy w poradniku).
silnik jest suchy, aso nie wykrylo jakich kolwiek problemów z kompresią...
3. generalnie przedmuchać wtryski (ostra jazda raz na jakiś czas)
zalałem ostatnio xeramica, wyjeździlem cały bak na wysokich obrotach...
4. pompa słabnie z czasem i przebiegiem.
p.s jakieś inne pomysły?
- Od: 21 wrz 2011, 21:58
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3, 2005r. 1,6D – 109KM
poza tym, jak jest ciepło (ciepły silnik) nie ma żadnych problemów s przyśpieszaniem. osiągnięcie prędkości 190 – normalka.... śmigam po niemieckich autostradach, spala mi wtedy średnio 7,5l na 10 km. 80-120 na 5 ok 14 sek...
ale co zrobić żeby na zimnym nie muliło???
ale co zrobić żeby na zimnym nie muliło???
- Od: 21 wrz 2011, 21:58
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3, 2005r. 1,6D – 109KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6