Jak wydłużyć czas podgrzewania świec żarowych ?

Postprzez mef626 » 26 lis 2008, 23:21

Jestem użytkownikiem Mazdy od około 2 miesięcy więc moja wiedza jest malusia jak na dzień dzisiejszy o naprawach jak i usterkach ...

W każdym razie chodzi o podgrzewanie świec, gdy nie było zimno kontrolka z podgrzewania świeciła kilka sekund i autko odpalało od strzału gdy jednak nastały lekkie przymrozki po włączeniu stacyjki kontrolka dosłownie świeci 1,5 s. i koniec, czekam jednak jeszcze kilka chwil i kręcę dosyć długo rozrusznikiem i odpala ale z wielkim trudem.
Moje pytanko :|
– czy istnieje możliwość regulacji czasu podgrzewania tych świec
– jeśli nie – czy mogę odłączyć główny przewód z prądem od świec i zrobić dosłownie podgrzewanie na przycisk niezależny od stacyjki ??
– czy jest w ogóle taka opcja lub co byście doradzili w tej kwestii ???

za odp. z góry podziękował
Ostatnio edytowano 27 lis 2008, 13:10 przez mef626, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 22:21
Posty: 9
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 626 – GD / 2.0 D

Postprzez biniloluk » 27 lis 2008, 01:13

czy jak ci już zapali potem odpala normalnie a tylko po odstanej nocy nie chce zapalić jeżeli po noce na mrozie to nie jest to problem ze świecami ani paliwem, najprawdopodobniej masz podparte zawory sprawdź i wyreguluj na zimnym silniku luzy zaworowe
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez mef626 » 27 lis 2008, 08:40

Jasne Mateusz z tym masz 100 % racji, doleje denaturatu jak najbardziej,
co do " biniloluk " na pewno jest to godne uwagi z tymi zaworkami ale w pierwszej kolejności wolał bym sprawdzić działanie tego podgrzewania ...

Poza tym gdy auto już zapali rano to potem pali od strzału bez żadnego problemu, nawet gdy postoi parę godzin,
zauważyłem jedynie to z kontrolką podgrzewania świeć żarowych że rano ona podgrzewa dosłownie około 1,5 s. a potem jak silnik jest już ciepły po załączeniu stacyjki kontrolka z podgrzewania świec świeci około 5 s. ?? !!
To jest właśnie zastanawiające, chciał bym spróbować właśnie tak jak napisałem na początku podłączyć plusowy przewód do świec i sam omijając wszystko je podgrzać i czy wtedy odpali zaraz, ALE NIE JESTEM PEWNY czy mogę tak zrobić , czy coś się nie wypali ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 22:21
Posty: 9
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 626 – GD / 2.0 D

Postprzez dawot » 27 lis 2008, 09:59

jak masz ciepły silnik to nie musisz uzywac świec od razu zapalasz... a denaturat powinien pomóc jeśli zalewasz w jakieś ciulowej stacji ale to Ci nie zaszkodzi wlej do pełnego baku z litr:) ja ostatnio zalałem i od razu dostał kopa i nie przerywa...

jest taka opcja żebys miał świece na przycisk
do madzi trzeba mieć cierpliwość tymbardziej jak masz diesla;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 19:41
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323 1.7TD sedan

Postprzez Paweł Mo » 27 lis 2008, 11:10

Jest taka opcja. U mnie początkowo tak było zrobione, pomogło ale na bardzo krótko. Stanowczo odradzam, skończyło się na wizycie w serwisie Nadarzynie.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez biniloluk » 27 lis 2008, 22:08

miałem podobny problem z odpalaniem w moim comprexie rano trzeba było sporo pokręcić żeby zapalił auto kopciło i po dłuższej chwili dopiero łapało jak już zapaliło to potem cały dzień z pierwszego odpalało bez najmniejszego problemu mogło stać nawet parę godzin problem zaczynał się na drugi dzień po odstanej nocy rozwiązaniem okazały się za małe luzy zaworowe porostu na mrozie zmniejszały się do tego stopnia że zaczęło minimalnie je podpierać nie u każdego musi tak obrazu być ale spotykam się z tym drugi raz w 626
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez biniloluk » 27 lis 2008, 22:19

a co do podgrzewania świec dobrze by było sprawdzić jakaś kontrolką czy faktycznie grzeją tzn (czy w ogóle do nich prąd dochodzi )miałem też ostatnio podobny problem kontrolka zapalała się dosłownie na moment i po 2 sekundach gasła rozwiązanie było proste zaśniedział kabel przekaźnika nie ten gruby tylko ten sterujący przekaźnikiem w GE przekaźnik jest przy przedniej lampie od strony kierowcy
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Noho » 28 lis 2008, 08:59

mef 626 grzej dłuzej świece albo dwa razy
to, że gaśnie kontrolka nie oznacza, że żarówki przestały grzać
a jak to pomoże możesz mieć słabe aku
pzd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 15:44
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 2.0 diesel 2002 DiTd

Postprzez dawot » 28 lis 2008, 16:35

Jest taka opcja. U mnie początkowo tak było zrobione, pomogło ale na bardzo krótko. Stanowczo odradzam, skończyło się na wizycie w serwisie Nadarzynie.


masz racje ja tez zrezygnowałem z przycisku na grzanie świec bo jak za dlugo trzymasz mozesz je latwo spalic nie ma co lepiej zamontowąc nowy przekaźnik i gitara gra
do madzi trzeba mieć cierpliwość tymbardziej jak masz diesla;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 19:41
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323 1.7TD sedan

Postprzez mef626 » 28 lis 2008, 18:35

A więc panowie po –

#1 – nalałem denaturatu 0,5 l na pół baku
#2 – wyjąłem z czujnika temperatury świec żarowych przewody ( czujnik bezpośrednio w bloku silnika ) ( za radą ) i je zmostkowałem

Za drugim podejściem Madzia odpaliła,
świece podgrzewało dłużej ( podłączyłem lampkę i widziałem kiedy grzeje )

Zobaczymy jutro rano.

W pierwszej kolejności następnie wymienie filtr paliwa na już –
tylko czy jest w tym autku pompka bym mógł pompnąć paliwo do filtra by wszystko się nie zapowietrzyło ?? ( zaglądałem tam i nic takiego co przypomina pompkę nie zauważyłem :( .
Może coś doradzicie w tej kwestii ??!!
Nadmienię że jest tam prawdopodobnie filtr z Forda, z tego co wiem w Mazdach filtr jest zamontowany gdzieś niżej a tu jest przykręcony na śrubach od amortyzatora, choć jest to nie ważne w tym przypadku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 22:21
Posty: 9
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 626 – GD / 2.0 D

Postprzez Mateusz L » 30 lis 2008, 20:30

#1 – nalałem denaturatu 0,5 l na pół baku

I nadal jedzie prosto ? :|

temperatury świec żarowych przewody

Chodzi o czujnik temp. w bloku silnika???

zmostkowałem

W sensie zwarłeś?

filtr z Forda

Co to za rzeźba?

tu jest przykręcony na śrubach od amortyzatora

I tak powinno być.

Ja postawiłbym na uszkodzenie czujnika temperatury (można pewnie zmierzyć), albo sterownika świec. To co mówisz o filtrze (co robiłby tam filtr od Forda?!) może wskazywać na zapowietrzenie,a pompka jest w podstawie-patrząc od góry na filtr taki "przycisk"
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez mef626 » 1 gru 2008, 02:06

Mateusz L napisał(a):I nadal jedzie prosto ? ysz

Pewnie ale dymi cosik więcej :D

Mateusz L napisał(a):Chodzi o czujnik temp. w bloku silnika?pytajnik

Dokładnie !

Mateusz L napisał(a):W sensie zwarłeś?

Skręciłem do kupy dwa przewody z czujnika który rozpadł mi się przy wyciąganiu przewodu :]

Mateusz L napisał(a):Co to za rzeźba?

Jeszcze nie wiem dokładnie tak mnie poinformował gostek od którego zakupiłem Madzie :|

Mateusz L napisał(a):I tak powinno być.

To przynajmniej jedna rzecz która jest prawidłowo :)

Myśle że za parę dni uda mi się wrzucić pare fotek z tej rzeźby ( jak to ładnie ująłeś ;) ) i sie zobaczy jakie to machinacje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 22:21
Posty: 9
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 626 – GD / 2.0 D

Postprzez marcili » 1 gru 2008, 11:00

Noho napisał(a):mef 626 grzej dłuzej świece albo dwa razy
to, że gaśnie kontrolka nie oznacza, że żarówki przestały grzać
a jak to pomoże możesz mieć słabe aku
pzd


Dokładnie. W mojej Madzi przy rozruchu wyłączam radio i wentylację i nasłuchuje kiedy przekaźnik odłączy zasilanie świec żarowych. U mnie kontrolka gaśnie po kilku sekundach a przekaźnik rozłącza obwód po około 15 s.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez Mateusz L » 1 gru 2008, 18:10

U mnie kontrolka gaśnie po kilku sekundach a przekaźnik rozłącza obwód po około 15 s.

Sterowniki w Mazdach to w ogóle dość inteligentne urządzenia (słyszałem kiedyś, że właściciele BMW TDS' ów je stosują, bo z ory. mają wieczne problemy, ale nie wiem na ile to prawda). Nie wiem jak jest u Ciebie, ale w naszym RF ie, świece rozłączają się wraz z kontrolką, ale po odpaleniu włączają się jeszcze 2-3 razy( w zależności od temp. otoczenia)-widać to po przygasających delikatnie światłach i ośw. wewnątrz autka.



Skręciłem do kupy dwa przewody z czujnika który rozpadł mi się przy wyciąganiu przewodu krzywy

:)
Nie wiem jakiego typu jest to czujnik, ani nie znam konstrukcji sterownika, ale czy jesteś pewien, że akurat zwarcie jest stanem informującym sterownik o niskiej temperaturze??? W PN np. był chyba termistor NTC...

Z ciekawości: ile masz przebiegu licznikowego :D???
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez mef626 » 2 gru 2008, 17:07

Mateusz L napisał(a):Nie wiem jakiego typu jest to czujnik, ani nie znam konstrukcji sterownika, ale czy jesteś pewien, że akurat zwarcie jest stanem informującym sterownik o niskiej temperaturze?pytajnik W PN np. był chyba termistor NTC...

Tą informację uzyskałem od kolegi " tadziol " <– nic więcej nie moge powiedzieć na ten temat teraz.


Mateusz L napisał(a):świece rozłączają się wraz z kontrolką, ale po odpaleniu włączają się jeszcze 2-3 razy( w zależności od temp. otoczenia)-widać to po przygasających delikatnie światłach i ośw. wewnątrz autka.

Dokładnie tak się dzieje, przygasaja kontrolki ale autko nie zapala od razu

Panowie – ja podążyłem tropem świec i podgrzewania ale z czasem przekonuje mnie teza ( nigdzie jeszcze nie padła !! w tym temacie ) że problem chyba jednak istnieje w paliwie i to w znikającym paliwie, przy zapalaniu po dłuższym postoju odnoszę wrażenie że samochód kręci jak by na sucho ( bez paliwa ) dopiero po kilku próbach zaskoczy i zbiera się powoli na obroty.
Co wy na to ?? i gdzie to paliwo może znikać ?? przewody do filtra mam przeźroczyste i powietrza w nich nie ma na 100% więc gdzie może to paliwo znikać pomiędzy filtrem a wtryskami ??
Może warto pójść tym tropem ??

A co do przebiegu ehh no to w tamtym tygodniu przeleciałem 300 kkm :] teraz jest już o około 600 km więcej :| <– tylko plz <tazz>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 22:21
Posty: 9
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 626 – GD / 2.0 D

Postprzez Mateusz L » 2 gru 2008, 22:03

Tą informację uzyskałem od kolegi " tadziol "

Aaa to w takim razie nie dyskutuję...:) Choć ja kombinowałbym z rozwarciem przewodu.

nigdzie jeszcze nie padła ! w tym temacie


To co mówisz o filtrze (co robiłby tam filtr od Forda?!) może wskazywać na zapowietrzenie,a pompka jest w podstawie-patrząc od góry na filtr taki "przycisk"


Może pomóc pominięcie filtra i połączenie za pomocą przelotowego ze sklepu z częściami do motorowerów. Być może podstawa filtru lub przewody są nieszczelne i się zapowietrza. Czy nie masz wody w odstojniku na dole filtra?

PS. Chodziło mi o przebieg auta, anie tygodniowy ;)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez mef626 » 2 gru 2008, 22:37

Mateusz L napisał(a):PS. Chodziło mi o przebieg auta, anie tygodniowy oczko


No przeleciał licznik na 300 000 tyś. w zeszłym tygodniu a dokładniej
na dzień dzisiejszy ma już 300 860 <– o to mi chodziło ;)


Mateusz L napisał(a):czy jesteś pewien, że akurat zwarcie jest stanem informującym sterownik o niskiej temperaturze?pytajnik

Myślę że jest ok bo teraz jest zwarcie ( silnik zimny ) ale ale <– cały czas do sterownika idzie info że silnić choć ciepły do niego jest zimny i grzeje za każdym razem gdy odpalam Madzie. Tak mi się wydaje :] ( ehh ale wydedukowałem :D )
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 22:21
Posty: 9
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 626 – GD / 2.0 D

Postprzez marcili » 12 gru 2008, 13:24

Mateusz L napisał(a):
U mnie kontrolka gaśnie po kilku sekundach a przekaźnik rozłącza obwód po około 15 s.

Sterowniki w Mazdach to w ogóle dość inteligentne urządzenia (słyszałem kiedyś, że właściciele BMW TDS' ów je stosują, bo z ory. mają wieczne problemy, ale nie wiem na ile to prawda). Nie wiem jak jest u Ciebie, ale w naszym RF ie, świece rozłączają się wraz z kontrolką, ale po odpaleniu włączają się jeszcze 2-3 razy( w zależności od temp. otoczenia)-widać to po przygasających delikatnie światłach i ośw. wewnątrz autka.

Po Twojej odpowiedzi trochę zwątpiłem bo pomyślałem że może jakiś inny przekaźnik słyszę a po drugie u mnie też tylko na początku przygasają światła.
Aby to sprawdzić podpiąłem pod listwę diodę i pociągnąłem do wnętrza samochodu:
Rano jak silnik jest zimny świece grzeją komorę przez około 15 s a kontrolka gaśnie około po 10-12 s. Po uruchomieniu silnika znowu świece się załączają na około 10-15 s i koniec.
Gdy silnik ma już odpowiednią temperaturę przy ponownym uruchomieniu silnika świece się załączają się na max 1-2 s i tak samo krótko kontrolka od świec żarowych się świeci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez marcinos » 14 gru 2008, 11:08

Sprubuj zalozyc maly zaworek zwrotny na przewod paliwowy. Znajomy mial problemy z porannym rozruchem bo mu troszke paliwa uciekalo do zbiornika z przewodow. Zalozyl taki maly zaworek zwrotny, ale nie powiem Ci z czego bo nie pamietam. Cos takiego mozna zalozyc takze do spryskiwaczy. Sa chyba roznej srednicy, wiec jest szansa ze dobierzesz.
Nie pomoze koni kupa, jak kierowca dupa...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 11:25
Posty: 30
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: 323P BA 2.0D hatchback

Postprzez mef626 » 16 gru 2008, 09:54

marcinos napisał(a):zalozyc maly zaworek zwrotny na przewod paliwowy


Poszperam trochę i spróbuję taki zaworek wykombinować, to jest myśl ... :]
Oby to pomogło.

A co do moich kabelków które są zwarte od czujnika temp. świec zamontowałem przełącznik,
po pierwszym uruchomieniu silnika odcinam dopływ prądu i na ciepłym silniku nic nie podgrzewają świece,
Po jakimś dłuższym postoju znów przełączam by do sterownika poszedł sygnał że silnik zimny i podgrzewa je ze 2 razy i jest ok.
Jedyny z tym kłopot że trzeba to ręcznie robić – ale można się przyzwyczaić.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 22:21
Posty: 9
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 626 – GD / 2.0 D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6