Zawór wastegate

Postprzez howk » 23 lip 2008, 10:29

Riki napisał(a):topik napisał:
fotorelacja z przywracania mocy w DiTD

Czytam bardzo uważnie wszystkie poradniki juz od kilku dni....az kobita sie na mnie dziwnie patrzy w domu :) W tych instrukcjach wypatrzyłem kilka niedokładności. Raz to nadal nie wiem co daje zaślepienie EGR i czy nie wpływa to negatywnie na prace silnika, a dwa to w tekstach o rozruszaniu ciegna westgate kolega Riki napisal troche niepokojace stwierdzenie ze juz nie bedzie tego nigdy ruszal, tak jakby to bylo cos groznego :)
No ale nic, nie święci garnki lepią. Dzisiaj biorę moje piękne narzędzia i ide do garazu. Najpierw postaram sie rozruszać cięgno westgate, później odkrece EGR, oczyszcze i może zaślepię jak znajdę odpowiedni kawałek blaszki z której będe mogł wyciąć coś podobnego do uszczelki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99

Postprzez Riki » 23 lip 2008, 10:34

howk napisał(a):Raz to nadal nie wiem co daje zaślepienie EGR i czy nie wpływa to negatywnie na prace silnika


wpływa pozytywnie (silnik nie oddycha spalinami i masz czysty dolot)


howk napisał(a):to w tekstach o rozruszaniu ciegna westgate kolega Riki napisal troche niepokojace stwierdzenie ze juz nie bedzie tego nigdy ruszal,


jak raz zrobiłem i działa... to po co więcej dotykać? ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez howk » 23 lip 2008, 11:52

Riki napisał(a):wpływa pozytywnie (silnik nie oddycha spalinami i masz czysty dolot)

I rozumiem, ze uszczelke po EGR mozna ponownie uzyc? Nie bede musial szukac nowej?
A tak z innej beczki. Mam w swojej laleczce akumulator Panasonica ( pierwszy raz taki widze) , czy takie wsadzali seryjnie, czy to jakis wynalazek???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99

Postprzez lukaszp » 23 lip 2008, 12:20

howk napisał(a):Mam w swojej laleczce akumulator Panasonica ( pierwszy raz taki widze) , czy takie wsadzali seryjnie, czy to jakis wynalazek?

Też taki miałem. Chyba takie montowali oryginalnie. Ja juz musiałem zmienić. Teraz Centra u mnie siedzi.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Riki » 23 lip 2008, 13:50

howk napisał(a):I rozumiem, ze uszczelke po EGR mozna ponownie uzyc?


starą zdejmujesz i docinasz z blachy nową bez oczka w środku... (czyli zaślepiasz)


lukaszp napisał(a):Chyba takie montowali oryginalnie.


Tak to jest ori.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez howk » 23 lip 2008, 19:03

Ale jestem załamany :( Udalo mi sie zdjąć osłone turbo, jak sie okazalo ciegno od westgate chodzi całkiem lekko ( nawet i ręką udalo mi się je odciągnąć ) Ruszałem cięgnem kilka razy po czym uznałem że chodzi ok – na podstawie wniosków z Waszych opisów. Jezeli ktos jest zainteresowany to robiłem fotki. Niestety u mnie w czasie pracy silnika to cięgno stoi jak zamurowane :( Do 3000rpm ani drgnie !!!!!! Czy to oznacza ze mam turbine zesrana?????
Z koleii udało mi się odkręcić obie nakretki od EGR i dalej poległem bo nie wiem jak go ściągnąć, nie mam klucza tak duzego i jak go w dodatku tam wsadzic i sie zaprzeć? Od dołu jest ta rurka dolotowa i ona go trzyma bardzo sztywno. A już widze że w tym rejonie mam przedmuchy sadzy z olejem... :( Tak więc oprócz brudnych łap nic mi się nie udalu uzyskać.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99

Postprzez howk » 24 lip 2008, 12:23

Nikt mi nie poradzi co to moze byc ze ciegno westgate chodzi plynnie i bez wielkich oporow, a do 3000rpm ani drgnie? :(
No i ja nie slysze zadnego swiszczenia turbiny o jakich tutaj niektorzy pisza....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99

Postprzez topik » 24 lip 2008, 17:06

howk napisał(a):Z koleii udało mi się odkręcić obie nakretki od EGR i dalej poległem bo nie wiem jak go ściągnąć, nie mam klucza tak duzego i jak go w dodatku tam wsadzic i sie zaprzeć? Od dołu jest ta rurka dolotowa i ona go trzyma bardzo sztywno.


Witam!Po odkreceniu dolnej nakrętki rurkę odchyl w dół i sciągnij EGR.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez howk » 24 lip 2008, 17:20

topik napisał(a):Po odkreceniu dolnej nakrętki

Dzieki. Musze tylko jakis narzadz skolowac ktorym taka duza nakretke odkrece :) Obecnie nie mam takiego duzego klocza, chyba 36??? I tam jest malo miejsca wiec jakis sprytny by sie przydal. Powalcze dalej. Nie dam sie!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99

Postprzez malkolm2 » 24 lip 2008, 17:26

howk może się spotkaj z kimś kto ma ditd z warszawy, jest chyba kilka i zobaczysz jak u innych to chodzi, albo przynajmniej oni zobaczą jak u ciebie :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez howk » 24 lip 2008, 17:32

malkolm2 napisał(a):howk może się spotkaj z kimś kto ma ditd z warszawy

No juz odwazylem sie na taka bezczelnosc i wyslalem w tej sprawie priva do kolegi Rikiego. Moze sie zlituje nad nowym posiadaczem GFki i "ziomalem" :)
Czekam na papiery z cła ( ehhh te nowe zasady naliczania akcyzy i Urzad Celny w Wawie.... ) i wtedy posmigam Mazdka po roznych miejscach w Wawie, ale poki co musze cierpiec czytajac to forum zachodzac w glowe, ciekawe co u mnie jest nie tak ze Friedriech zdecydowal sie ja sprzedac.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99

Postprzez martinez07 » 24 lip 2008, 18:48

howk napisał(a):
malkolm2 napisał(a):... ciekawe co u mnie jest nie tak ze Friedriech zdecydowal sie ja sprzedac.....


Wcale nie musi być "coś nie tak" – wystarczy, że auto zrobiło już monstrualny jak dla niemca przebieg (kupowałeś w Polsce, czy sam ściągałeś?), czyli jakie 200-300tys km (u nas będzie figurować jako 100-150tys.km) miał do wymiany rozrząd który kosztuje górę szmalu, albo... albo po prostu mu się znudziło 10-letnie auto.

Przykra prawda jest taka, że on po sprzedaniu swojego auta Polakowi czy Turkowi, zainwestuje tą kasę w 2-3 letnie auto, które dobierze sobie w dogodnym kredycie, lub dołoży gotówką z 2-3 krotnie lepszych zarobków niż u nas. Oczywiście, nie każdego "Friedricha" na to stać, ale i tak ten odłam jest zdecydowaną większością.
Mieć tylko nadzieję, że kiedyś dogonimy naszych zachodnich sąsiadów, i to dalej Ci ze wschodu będą kupować od nas nasze 10-letnie autka...

pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 13:49
Posty: 31
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Postprzez howk » 24 lip 2008, 19:03

martinez07 napisał(a):czyli jakie 200-300tys km (u nas będzie figurować jako 100-150tys.km)

Jakby to powiedziec, samochod kupilem od handlarza, ale nie Polaka, u mnie jest niby na szafie 170 tys i nie do konca w to wierze, tyle ze w Niemczech zaden Niemiec nie odwazy sie krecic szafy bo to kryminal, a mam oryginalny przeglad wystawiony na ten samochod i na ostatniego wlasciciela TUV z lipca 2006 i przeglad tzw Ekolog tez z lipca 2006 (teraz w lipcu wlasnie sie konczyly bo niemcy wystawiaja je na 2 lata ) i w obu tych dokumentach widnieje stan licznika 98 tys. Wypada ze 2 lata temu Madzia miala tylko 100 tys. – i mam nadzieje ze to prawda bo wlasnie 2 lata temu pojawil sie nowy wlasciciel auta w Briefie czyli "Friedriech Junior", ktory by wypadalo ze jezdzil wiecej od ojca rocznie. Szczerze mowiac to szukalem samochodu wlasnie z takimi dokumentami, bo ksiazki serwisowe daje kazdy handlarz w Polsce – tanie, pieczatki warsztatow nie problem dorobic i piekna historia auta gotowa. W Wawie przy Powazkach jest komis gdzie jest sporo roznych Mazd i tam widzialem piekna ksiazke...wypelniona jednym charakterem pisma ( to jeszcze by przeszlo na upartego) ale i jednym dlugopisem !!!!! przez 8 lat.....ten sam dlugopis w serwisie :)))))))

Oby w mojej Madzi "Friedrichowi" nie usmiechalo sie robic rozrzadu i to cala tajemnica jego checi rozstania sie z tym autkiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: GF 626D,Eclipse 93, Corolla 99

Postprzez Janusz626 » 24 sie 2008, 20:31

W silniku DiTD RF2A turbinka jakie daje ciśnienie?? Pytam gdyż sprawdziłem siłownik który otwiera się przesuwając dzwigienka zawór WASTEGATE, i otwiera sie dopiero przy około 2,5 bara (chyba, a kole wychodzi około 2.1) biorąc pod uwagę obroty silnika dopiero rusza się przy czerwonym polu obrotomierza.
Jaki z tego wniosek?? czy tak powinno być??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez xANDy » 24 sie 2008, 21:00

Janusz626 napisał(a):otwiera sie dopiero przy około 2,5 bara
No to prawda – ale ciśnienie na wylocie turbiny nie oznacza ciśnienia doładowania, które zaczyna się od 0.35 i rośnie (ale do końca nie mamy pewności do jakiej wartości).
PS. silniki RF4 mają inne sterowanie turbiną (chociaż samo turbo jest identyczne), i tam podciśnienie wymaga większej "puszki" siłownika.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Janusz626 » 24 sie 2008, 21:21

xANDy napisał(a):ale ciśnienie na wylocie turbiny nie oznacza ciśnienia doładowania, które zaczyna się od 0.35 i rośnie

..tak jak w hydraulice, żeby zmierzyć cisnienie robocze trzeba by było zaślepić wylot-koniec albo wstawić siłownik, to tak jakby u nas zaślepić kolektor ssący i zmierzyć w miejscu np. Bost Sensor... dobrze myślę??

...skoro tak sobie rosnie od 0.35bara to WASTEGATE ruszy się dopiero przy wyższych obrotach jak siłownik dostanie około 2.5 bara i jednocześnie te nasze 2.5 bara nie koniecznie będzie na końcu w kol. ssącym, chodzi tu o długość przewodów łącznie z IC konkretnie objętość która nawet daje się ścisnąć zanim je zawory wpuszczą do cylindrów...

xANDy napisał(a):i tam podciśnienie wymaga większej "puszki" siłownika.

... no tak, u mnie puszka (siłownik) ma średnicę jakieś 4cm, u znajomego BJ jest o wile większy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez xANDy » 24 sie 2008, 21:40

Ciśnienie z łopatek turbiny jest wyższe, bo za 5 cm rozpręża się w większej przestrzeni – im większa różnica przekroju tym większa różnica ciśnienia.
Masz rację tez z pomiarem ciśnienia statycznego – ale tak łatwo nie zrobiłbyś takiego testu ponieważ w dolocie zachodzi wiele "akcji". Nie wliczamy chyba wcale tego, że póki nie jedziemy (małe obciążenie) turboina za wiele nie poda. Biorąc też choćby sam IC – następuje w nim schłodzenie w wyniku przelotu co powoduje zmianę ciśnienia...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Raf08 » 7 sty 2012, 19:21

witam
mam takie pytanie :
323f bj ditd rf4f
czy westage powinno zadziałać od razu po odpaleniu silnika czy powinno reagować dopiero pod obciążeniem przy dodawaniu gazu?
u mnie jak tylko odpalę silnik dzwigienka wsuwa się od razu i w takiej pozycji jest przez cały czas . Natomiast po zgaszeniu rozgrzanego silnika słychać jak turbina się kręci jeszcze przez jakieś 4s a jeżeli zdejmę wężyk z westage jest ok . jeszcze do nie dawna nie było jej słychać ... macie jakiś pomysł na tę bolączkę???
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 20:20
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: 323F BJ DiTD 101KM 2001

Postprzez Neonixos666 » 8 sty 2012, 01:46

Raf08 napisał(a):czy westage powinno zadziałać od razu po odpaleniu silnika


ty nie masz westegate tylko kierowniczki, z tego co opisujesz masz normalne działanie podciśnienia i nie martw się o nic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Raf08 » 11 sty 2012, 21:38

ale czy to normalne ze po zgaszeniu silnika słychać jak kręcąca się turbina urgocze przez 4 sekundy ???
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 20:20
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: 323F BJ DiTD 101KM 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron