Strona 1 z 2

Regulacja zaworów 2.0 FS jak i co ile km?

PostNapisane: 15 cze 2010, 19:07
przez marcio24
witam, poszukiwałem odpowiedzi na ten temat, ale satysfakcjonującej nie znalazłem, zatem:

posiadam Mazde 626 GF z 2000 r z silnikiem 2,0 oczywiście w benzynie...
mam pytanie: czy w tym silniku reguluje się zawory? – w poprzedniej 323f bg było HLA i nie było dylematu, natomiast chciałbym wiedzieć, czy się reguluje czy nie? czy może jest HLA? jeśli tak to co jaki okres/przebieg? w jaki sposób się reguluje tzn czy płytkowo? jak to wygląda tzn płytki sie wymienia? przekłada? oraz jaki luz zaworowy powinien być na dolocie i wydechu?

dziękuję za odpowiedzi
Marcin

Re: Regulacja zaworów

PostNapisane: 15 cze 2010, 20:39
przez SG-Jaro
Luzy zaworów sprawdzamy co 100000 km lub 60 miesięcy. A luzy to 0.225 – 0.295mm dla ssących i wydechowych. Regulacja jest płytkowa.

Re: Regulacja zaworów

PostNapisane: 16 cze 2010, 14:44
przez qba341
tak regulacja jest płytkowa proponuję ustawic luz na 0,25 i ustawiać na zimnym silniku

Re: Regulacja zaworów

PostNapisane: 18 cze 2010, 14:13
przez marcio24
dzieki Wam za konkretne odpowiedzi,
miłego dnia;)
M

Re: Regulacja zaworów 2.0 FS co ile ?

PostNapisane: 27 maja 2011, 10:19
przez JurekGx
W sumie to na pytania "jak to wygląda tzn płytki sie wymienia? przekłada?" nie padła odpowiedź.
To jak to jest? Da się regulować bez wymiany płytek? Bo jedna nowa płytka to koszt ok. 40 zł (ASO). Z tego wychodzi bardzo duży koszt, jeżeli się okaże, że połowa płytek jest do wymiany...

Re: Regulacja zaworów 2.0 FS co ile ?

PostNapisane: 28 maja 2011, 23:30
przez matlej
Kolego JurekGx, płytki daje się szlifować od strony nieutwardzonej tj. od strony przeciwnej do tej z którą współpracują z wałkiem. Szlifowanie najczęściej na szlifierce ze stołem magnetycznym. Żeby było taniej warto sprawdzić czy czy kilku płytek nie da się przełożyć w inne miejsca by uzyskać wymagany luz – a szlifować tylko te które już nigdzie nie pasują. Warto przy takiej operacji dokładnie oznaczyć płytki zanim zacznie się nimi mieszać. Powodzenia.

Re: Regulacja zaworów 2.0 FS co ile ?

PostNapisane: 29 maja 2011, 10:54
przez wedkarz85
witam najlepiej zajechać do warsztatu gdzie robią głowice oni mają wszystko pod ręką ja zapłaciłem za regulacie 140zł wszystkie zawory były do regulaci
a kupić jedno płytke w sklepie 10 zl

Re: Regulacja zaworów 2.0 FS co ile ?

PostNapisane: 12 sty 2012, 19:43
przez mariusz323wgr
Mam pytanie jezeli chodzi o wplyw instalacji LPG na czestotliwosc regulowania zaworow w silniku FS. Obecnie w mojej 626 przy przebiegu 176k km (35k km na LPG) zaczely dawac o sobie znac wlasnie zawory, tym ze na biegu jalowym obroty maja regularne spadki...

Re: Regulacja zaworów 2.0 FS co ile ?

PostNapisane: 13 sty 2012, 09:17
przez JurekGx
Ja zrobiłem na gazie ok 120 tyś (w nieco ponad 3 lata, auto ma już 340 tyś) i w czasie ostatniej wymiany paska (6 miesiące temu) prosiłem o sprawdzenie zaworów – goście stwierdzili, że są w normie.
Pytanie w tym wątku zadałem bo silnik mi ogólnie świrował i podejrzewałem też zawory. A świrował, bo zrobiła się dziura w uszczelce kolektora ssącego i silnik łapał lewe powietrze. Wyczaili to inni goście z ASO Mazdy w Katowicach, do których podjechałem i poprosiłem, żeby posłuchali pracy silnika i coś powiedzieli nt. zaworów. Stwierdzili, że silnik z wypalonymi gniazdami/rozregulowanymi zaworami pracuje "inaczej".
Spadki obrotów na biegu jałowym to często problem z silniczkiem krokowym.

PostNapisane: 13 sty 2012, 21:37
przez tadziomaru1
JurekGx napisał(a):
Spadki obrotów na biegu jałowym to często problem z silniczkiem krokowym.

W GF-ce nie ma silniczka krokowego. Fachowcy z ASO powiedzieli Ci, że jest? :D
W GF-ce jest zamiast tego zawór IAC, który co jakiś czas należy przeczyścić. Nie znaczy to, że nie może się on zepsuć, choć jest to bardzo żadkie. Jeśli wystąpi problem, to przeważnie dlatego, że po wielu latach zmienia swoje parametry i wystarczy regulacja.

PostNapisane: 14 sty 2012, 14:58
przez maxim_wawa
IAC moze miec 3 usterki – zaciąć się, rozszczelnic albo stracic rezystancje

zwykle czyszczenie, wymiana oringu i regulacja pomagaja

PostNapisane: 14 sty 2012, 15:33
przez lucas83
A ja myślę, że może mieć ich nieco więcej :) Tadziomaru1 wie co mam na myśli ;)

PostNapisane: 14 sty 2012, 15:39
przez maxim_wawa
lucas83 napisał(a):A ja myślę, że może mieć ich nieco więcej :) Tadziomaru1 wie co mam na myśli ;)


w sensie ?? pisz co wieceie – to i ja sie czegos naucze <czarodziej>

Re: Regulacja zaworów 2.0 FS co ile ?

PostNapisane: 14 sty 2012, 16:28
przez lucas83
Mój IAC:

– rezystancja wzorowa
– uszczelka wymieniona
– pracuje, bo reaguje na regulację, więc nie jest zacięty

Niestety, na biegu jałowym po dodaniu gazu są dwa obrotowe "dołki". Tadziomaru1 widział na własne oczy i regulacja trochę pomogła, ale pomimo tego nadal nie pracuje tak jak powinien (porównaliśmy pracę jego IAC z moim w swoich autach). Udało mi się namierzyć sąsiada i podmieniłem IAC. Po szybkiej regulacji IAC pracował tak jak powinien. Wniosek: jeśli wszystkie powyższe rzeczy macie OK, a pomimo tego obroty nadal dziwnie się zachowują, to wymieniajcie IAC (oczywiście pod warunkiem sprawnych pozostałych podzespołów typu dolot itp., u mnie to wszystko jest OK, czyli świece, kable, uszczelka kolektora dolotowego wymienione, dolot sprawdzony i szczelny, sonda lambda sprawna, EGR sprawny, gazu nie mam).

PostNapisane: 16 sty 2012, 09:56
przez JurekGx
tadziomaru1 napisał(a):W GF-ce nie ma silniczka krokowego. Fachowcy z ASO powiedzieli Ci, że jest?
W GF-ce jest zamiast tego zawór IAC, który co jakiś czas należy przeczyścić.


Oczywiście, że jest zawór IAC, potocznie zwany silniczkiem krokowym. Nie wiem czy słusznie czy nie, nie znam się. Myslimy w każdym bądź razie o tym samym i też potwierdzam, że przeczyszczenie wiele pomaga :–)

Re: Regulacja zaworów 2.0 FS co ile ?

PostNapisane: 24 cze 2012, 11:40
przez sadi00
Witam
Możecie mi kogoś w stolicy polecić kto mógłby ustawić dokładnie zawory bez zdzieranie kasy? Delikatnie stukają a już sporo przejechałem

Re: Regulacja zaworów 2.0 FS co ile ?

PostNapisane: 24 cze 2012, 13:53
przez lucas83
Jaksa?

Re: Regulacja zaworów 2.0 FS co ile ?

PostNapisane: 24 cze 2012, 15:51
przez sadi00
Cholerka, słyszałem że są nieźli jeżeli chodzi o mazdy. Ale dla mnie chyba jednak troszkę daleko – mieszkam na Pradze :(
A możecie mi powiedzieć ile taka regulacja może kosztować oraz czy ogólnie jest u nich drogo – muszę jeszcze ogarnąć falujące obroty?
Z góry dzięki za odpowiedź!

Re: Regulacja zaworów 2.0 FS co ile ?

PostNapisane: 24 cze 2012, 17:44
przez lucas83
Najlepiej zadzwoń i zapytaj.

P.S. Mieszkasz na Pradze i jest Ci za daleko? Rozwaliłeś mnie, przecież do niego z Pragi masz ze 20km, to jest dużo? ;)

PostNapisane: 24 cze 2012, 18:46
przez Marko91
sadi00 napisał(a):Cholerka, słyszałem że są nieźli jeżeli chodzi o mazdy. Ale dla mnie chyba jednak troszkę daleko – mieszkam na Pradze :(
A możecie mi powiedzieć ile taka regulacja może kosztować oraz czy ogólnie jest u nich drogo – muszę jeszcze ogarnąć falujące obroty?
Z góry dzięki za odpowiedź!


Kurcze ja z Łodzi mam ze 120 km i się wybieram niebawem i jestem juz pewien na 100% że będzie warto, a 120 km to godzina jazdy i twierdze że to nie jest daleko a Ty jakby robisz sobie jaja mówiąc że masz za daleko.. <spoko>