Skaczące obroty / syczenie spod maski.

Postprzez lucas83 » 27 mar 2012, 23:33

No dobra, ale jak już ustawiłeś w ten sposób (o którym ja też od jakiegoś czasu wiem, bo jaksa to kiedyś opisywał), to mógłbyś określić ile obrotów jest wykręcona ta śruba na bajpasie? Jakoś nikt nie zamieścił jeszcze żadnych określonych wytycznych w tej kwestii, choć podobno gdzieś w manualu takowe są, w co ja wątpie, bo myślę, że bajpas ustawia sie do charakterystyki całości, czyli pokręcając do najniższych możliwych obrotów na których silnik nie gaśnie, a nie odliczając obroty śubki. Więc tak z ciekawości, ale bardzo chciałbym wiedzieć ile tych obrotów Ci wyszło.


Też zaczynam dochodzić do takiego wniosku, u jednego mogą być to 3 obroty, u innego 2. W manualu ani słowa o tym. Mało tego: specyfikacja określa, że obroty powinny zachować się w zakresie 550-750 :) Po weekendzie będę mógł powiedzieć coś więcej, ponieważ mam pewną koncepcję dotyczącą tego wszystkiego i niebawem podzielę się wnioskami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 28 mar 2012, 08:44

powiem wam ze gdzieś się natknąłem ze to 3 obroty, ale ile mam teraz to nawet nie liczyłem – leciałem na obroty :)

jakoś nie mogę znaleźć źródła w którym to było opisane :(

lucas czyżbyś się brał za generalne wiosenne szorowanie ??
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 28 mar 2012, 10:19

Szorowanie to mało powiedziane :D Będą wióry leciały :D Naczytałem się od cholery w ostatnim czasie o tym a najbliższe dni zweryfikują ostatecznie temat, z którym walczę od pewnego czasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 28 mar 2012, 10:23

podejrzewam tez ze ilość obrotów jest też uzależniona od pozycji śrubki zderzaka przepustnicy a większość z nas ma ja już ruszona i wiec mniej lub bardziej zamknięta przepustnice w pozycji zerowej

wystarczy ze fabrycznie przepustnica wcale nie jest do końca domknięta i już jest dopust stały powietrza wiec bypass musi dopuścić mniej powietrza żeby uzyskać pewne obroty
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez tadziomaru1 » 28 mar 2012, 17:37

lucas83 napisał(a):Szorowanie to mało powiedziane :D Będą wióry leciały :D Naczytałem się od cholery w ostatnim czasie o tym a najbliższe dni zweryfikują ostatecznie temat, z którym walczę od pewnego czasu.

Hmmm... Zaintrygowałeś mnie Łukaszu... Ten olej też będziesz wymieniał? Bo wolałbym żebyś Ty najpierw wymienił na tego Quakera, a ja tak jakoś sobie za miesiąc może... O tak by fajnie se pasowało... :D :D :D hahaha
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 28 mar 2012, 21:33

Hahahahaha, jak ma się coś zepsuć, to lepiej żeby u kogoś innego :D Żarcik...Wymiana oleju zbliża się nieuchronnie (jeszcze jakieś 3000 km). Pytałem w sklepie moto o Quaker'a ale był nigdzie dostępny, więc pewnie zamówię przez dystrybutora jakiegoś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez har7ok » 9 maja 2012, 13:51

Witam, wymieniam 2 uszczelki, pod pokrywę zaworów biorę oryginał, ale z uszczelką pod kolektor mam już problem. Oryginał – 92zł, AJUSA – 10-20zł, TAKOMA – 40zł.
Ktoś miał jakieś problemy z uszczelkami AJUSA lub TAKOMY?

Na co uważać przy ściąganiu kolektora? Mam zamiar go wyczyścić, środek do czyszczenia przepustnicy może być?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Postprzez lucas83 » 9 maja 2012, 22:39

Ja już prawie drugi rok jeżdżę na AJUSIE i nic się nie dzieje. Wziąłbym uszczelkę firmy Takoma (kompromis między oryginałem a dobrym zamiennikiem), ale akurat spieszyło mi się bardzo, a dostępna była tylko AJUSA. Myślę, że środkiem do czyszczenia przepustnic spokojnie rozpuścisz nagar.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Areksko » 10 maja 2012, 22:47

Ja czyściłem przepustnicę i kolektor w ostatni weekend.
Takich środków musiałbyś zużyć kilka opakowań – przynajmniej w moim przypadku tak był zabrudzony kolektor – dosłownie po 3-4 mm warstwy syfu!!!! Aż ciężko było mi uwierzyć że autko nadal jeździ.
Wyczyściłem szmatką, benzyną ekstrakcyjną – przepustnice specjalnym do tego środkiem – a kolektor dodatkowo Karcherem z chemikaliami. .... jak składałem wszystko błyszczało, uszczelki wszystkie nowe z ASO oprócz uszczelki pod kolektor – AJUSA. Przyznam szczerze kultura pracy silnika jest zdecydowanie większa, koniec z falowaniem obrotów oraz liczę na mniejsze spalanie – ale to po opróżnieniu baku będe mógł stwierdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez har7ok » 12 maja 2012, 13:49

U mnie problemy z obrotami powodowały 4 rzeczy – czujnik przepustnicy, IAC, uszczelka kolektora i pęknięcie na rurze dolotu.
Przed zmianą uszczelki kolektora po włączeniu klimatyzacji na wyższy stopień obroty spadały, a teraz obroty się na chwilę podnoszą i wracają do ok.750.
Uszczelka Takoma w carspeed 40zł (może być AJUSA za kilkanaście)
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Postprzez spider8401 » 12 cze 2012, 14:09

Witam was formułowicze u mnie problem z obrotami też występuje od dawna syczenie spod maski to przyczyna zbyt bardzo odkręconej śruby bypassu ale jak ja dokręce żeby nie syczało wtedy na wolnych obrotach gaśnie więc podkręciłem śrubke od gazu tak aby utrzymać obroty obawiam się że tak namieszałem że będę musiał kupić nową przepustnice. Jak macie jakieś doświadczenie w regulowaniu to proszę o podpowiedzi dodam że uszczelkę pod kolektorem wymieniłe. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:28
Posty: 14

Postprzez maxim_wawa » 12 cze 2012, 15:29

przecież instrukcje jak wyregulować dokładnie masz w tym wątku – wystarczy przeczytac
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez tadziomaru1 » 12 cze 2012, 18:35

Nie będzie szukał, trzeba napisać jeszcze raz, specjalnie dla niego. :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 12 cze 2012, 20:45

15 podstron odnośnie obrotów (tylko w tym temacie), a ten chce, żeby mu podpowiadać :/ Ręce opadają...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Sadek_PL » 13 cze 2012, 12:13

panowie bądźcie wyrozumiali :P może po prostu chciał żeby ktoś mu to wszystko zawarł w jednym poście <co?>
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 14:33
Posty: 136
Skąd: Kraśnik/ Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 pb + lpg – 115KM

Postprzez maxim_wawa » 13 cze 2012, 14:02

Sadek_PL napisał(a):panowie bądźcie wyrozumiali :P może po prostu chciał żeby ktoś mu to wszystko zawarł w jednym poście <co?>


150 netto / h i można zbierac w jeden watek a tak to szkoda czasu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez spider8401 » 16 cze 2012, 13:25

Dobra dobra zamotałem się <glupek2> kombinowałem z tą regulacją troche pomogło. Ale faluje dalej więc zaglądnąłem do płynu chłodniczego. Sprawdziłem czy aby nie jest zapowietrzony bo pompa wody była wymieniana. Wiem że to nie w tym wątku ale czy termostat może zapowietrzać układ chłodzenia?
Zauważyłem że przed każdym włączeniem wiatraka bardzo bąbelkuje a kiedy wiatrak się wyłącza już nie.
i tak odpwietrzałem do 6 razy i za każdym razem to samo.
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:28
Posty: 14

Postprzez adrinek » 20 sie 2012, 21:23

Witam panowie podłączę się do tematu a wieć:
Samochód Mazda 626 Gf 2000r 2.0 115 Km Benzyna + Gaz
Objawy falujęce obroty.
Zostało zrobione:
-wymiana swieć (Denso k16TT)
-sprawdzenie przewodów WN /(sprawne podpięcie nowych nic nie dało)
-wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów ( Reinz z tulejkami)
-wymian uszczelki pod kolektorem ssącym (Reinz)
-wymiana uszczelki pod przepustnicą z równoczesnym czyszczenie przepustnicy ( uszelka własnej roboty plus silikon, mycie acetonem ładnie schodzi)

A afekt niestety ten sam obroty dalej falują co prawda mniej ale jednak, i jeszcze jeden problem próba regulacji IAC i niestety nie da się ruszyć śrubki na nim chyba zapieczona, a na koniec się wyrobiła :(. Może ktoś ma jakieś pomysły czy wymienić ten IAC (nadmienie że podpinałem z innego auta i to samo). Już nie ma pomysłu co może być na gazie i Pb to samo chyba tylko wizyta u Jaksy pomożę :D chyba że ktoś miał podobne problemy. Dzięki za każdą pomoc pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:46
Posty: 58 (0/3)
Skąd: CK\WAW
Auto: Mazda 3 2.0 BK 150KM 2006r Lift

Postprzez emilios8 » 20 sie 2012, 21:54

Miałem niedawno problemy z obrotami i okazało się u gazownika że lambda daje złe sygnały. Według tego co powiedział gazownik to sonda powinna oscylować przynajmniej w zakresie 0,2 do 0,8 V (Dokładnego zakresu nie znam). U mnie sonda dawała od 0,2 do 0,4 i przysporzyło to od groma problemów bo powymieniałem co tylko przyszło mi do głowy począwszy od czujnika płynu chłodzącego po przewody i świece. Proponuję podjechać na diagnostykę, podłączenie pod kompa może rozwiać wątpliwości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez adrinek » 21 sie 2012, 15:06

Witam dziś byłem na diagnostyce komputerowej i żadnych błędów nie ma to jedynie chyba co pozostaje to jeszcze sprawdzić inny ten krokowiec albo całą przepustnice pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:46
Posty: 58 (0/3)
Skąd: CK\WAW
Auto: Mazda 3 2.0 BK 150KM 2006r Lift

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6