Charczenie silnika po wymianie rozrządu 1,8 FP

Postprzez losiu_al » 22 mar 2010, 19:27

mam taki problemik
niedawno zmieniłem rozrzad
pasek, rolki takze i pompę wody.
Od tego momentu zauwazylem ze silnik zrobil sie bardziej halasliwy, mianowicie osiagajac obroty od 2000 do ok.4000 zaczal troche glosniej tak jakby charczec.

Czy ktos z was spotkał sie juz z taka sytuacja?
Co moze byc przyczyna? Kiepska robota mechanika, kiepskie czesci czy poprostu sama ingerencja w silnik???

Pozdrawiam
losiu_al
 

Postprzez maxim_wawa » 22 mar 2010, 20:02

raczej sie panu mechanikowi walki ruszyly, mozesz miec przestawiony rozrzad na ktoryms walku
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez losiu_al » 22 mar 2010, 21:55

maxim_wawa napisał(a):raczej sie panu mechanikowi walki ruszyly, mozesz miec przestawiony rozrzad na ktoryms walku



OK. Dzieki juz za odpowiedz.

Tylko co dalej? Ustawiac czy jezdzic z tym dalej (na ile to grozne)?
losiu_al
 

Postprzez maxim_wawa » 22 mar 2010, 22:04

zdecydowanie ustawic
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez SG-Jaro » 22 mar 2010, 23:28

Silniki FP i FS maja podobno bezkolizyjny rozrząd. W twoim przypadku jeżeli piszesz, że to charczenie to stawiam na osłone rozrządu. Mechanior pewnie kiepsko zmontował ewentualnie plastik się powyginał i obciera o pasek lub którąś rolke. Na początek zdejmij osłony plastikowe i zobacz czy widać ślady ocierania. Jak byś miał przestawiony rozrząd nawet o jeden ząbek to silnik zrobił by się zdecydowanie słabszy.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez losiu_al » 23 mar 2010, 00:10

SG-Jaro napisał(a):...Jak byś miał przestawiony rozrząd nawet o jeden ząbek to silnik zrobił by się zdecydowanie słabszy...


Z tym tylko ze on nie zrobil sie słabszy.
Na trasie leci 160km/h az milo i jeszcze mam miejsce miedzy pedalem a podloga. Przyspiesza dosc dynamicznie ale charczy
Gdzies doczytalem ze na niskich obrotach moze szarpac, tez nie szarpie
Tylko tak nieprzyjemnie charczy i to tez nie zawsze. Np na luzie nie slychac ale juz na biegach, w trakcie przyspieszania slychac.
Przy jezdzie ze stala predkoscia albo nie charczy albo moje niedosc wprawne ucho juz tego nie slyszy

No nic dzieki i tak za odpowiedzi.

Zajze na te obudowy a jak to nie pomoze to pojade zareklamowac naprawe do mechanika
losiu_al
 

Postprzez Tobo » 23 mar 2010, 00:12

SG-Jaro napisał(a):Jak byś miał przestawiony rozrząd nawet o jeden ząbek to silnik zrobił by się zdecydowanie słabszy.


Dokładnie tak. Jeden ząbek to wbrew pozorom całkiem sporo. Też stawiam na obudowę, coś jest niedokręcone, luźne, źle poskładane.
Spróbuj wkręcić silnik na obroty przy których "to" słychać, a ktoś inny niech maca obudowy, czy nie drżą i nasłuchuje co generuje dźwięk.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Krzysiek Mazda » 23 mar 2010, 10:41

Witam znam ten problem a masz wieksze wibracje drazka zmiany biegow na luzie na wolnych?Silnik nie chodzi soczyscie tylko lekko chrapie przy rozpedzaniu na biegach troche jak te najnowsze Diesle?Troche tez pewnie stracil na mocy w dolnym zakresie obrotow?Ja mam te objawy po wymianie rozrzadu wlasnie?Ale nikt nie potrafi mi poradzic co sie stalo :( Tez mam taka nadzieje ze ktos cos madrego doradzi i to bedzie to,moze Jaksa przerabial juz ten problem i cos pomoze-Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez Radex » 23 mar 2010, 19:40

a może po prostu ktoś niezbyt fachowo dokonał tej wymiany rozrządu. może fucktycznie warto by podjechać do jakiegoś Specjalisty który sprawdziłby rozrząd i ewentualnie ustawił jak należy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez rafi201 » 23 mar 2010, 20:31

Ocieranie o plastiki przerabiałem.
Najbardziej słychać na zimnym silniku, po rozgrzaniu cichnie.
Więc to raczej nie plastik...
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez zibi626 » 13 kwi 2010, 21:27

This engine has been identified as an interference engine in which the possibility of valve-to-piston damage in the event of a timing belt failure is MOST LIKELY to occur...

Z tego co tu pisze wynika,że silniki w FSach nie są takie bezkolizyjne ? :/ <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez marcinnMX-6 » 2 sty 2012, 16:17

Mam podobny problem , auto Mazda 323 f 1,5 97 r. poniżej link do filmu , coś dziwnie charczy , co to ??


http://w717.wrzuta.pl/film/04lr5NfyrW8/ ... wny_dzwiek
marcinnMX-6
 

Postprzez maxim_wawa » 2 sty 2012, 16:23

SG-Jaro napisał(a):Silniki FP i FS maja podobno bezkolizyjny rozrząd.


nie ma bezkoliztyjnego ale ryzyko kolizji wystepuje tylko w krytycznym ustawieniu i silnik sie nie blokuje – najwyzej zawór sie skrzywi ale bedzie pracowal dalej tyle ze juz nei tak przyjemnie jak wczesniej

pare zerwanych rozrzadów zdrowo po terminie w FP widzialem i tylko w jednym zawór ledwo zahaczył – silnik po zmianie paska pracowal tylko glosniej
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez mateo2244 » 2 sty 2012, 20:27

marcinnMX-6 napisał(a):Mam podobny problem , auto Mazda 323 f 1,5 97 r. poniżej link do filmu , coś dziwnie charczy , co to ??


http://w717.wrzuta.pl/film/04lr5NfyrW8/ ... wny_dzwiek



cos wpada w drgania... musial bys pod maska posluchac
Początkujący
 
Od: 13 gru 2011, 22:53
Posty: 27
Auto: 626 (2000r) 1.8
POZNAŃ

Postprzez marcinnMX-6 » 2 sty 2012, 20:38

No właśnie pod maską też słychać ale zbytnio nie mogę zlokalizować :| myślałem że ktoś miał podobny problem. Najbardziej słychać jak puszczam gaz...
marcinnMX-6
 

Postprzez rafi201 » 2 sty 2012, 23:07

Sprawdź, czy kolektor wydechowy jest dobrze dokręcony wszystkimi śrubami.
U mnie jednej brakowało i charczało aż miło (i właśnie najbardziej przy schodzeniu z obrotów) – metalowa uszczelka wtedy sprężynuje (dostaje drgań).
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6