Charczenie silnika po wymianie rozrządu 1,8 FP
Strona 1 z 1
mam taki problemik
niedawno zmieniłem rozrzad
pasek, rolki takze i pompę wody.
Od tego momentu zauwazylem ze silnik zrobil sie bardziej halasliwy, mianowicie osiagajac obroty od 2000 do ok.4000 zaczal troche glosniej tak jakby charczec.
Czy ktos z was spotkał sie juz z taka sytuacja?
Co moze byc przyczyna? Kiepska robota mechanika, kiepskie czesci czy poprostu sama ingerencja w silnik???
Pozdrawiam
niedawno zmieniłem rozrzad
pasek, rolki takze i pompę wody.
Od tego momentu zauwazylem ze silnik zrobil sie bardziej halasliwy, mianowicie osiagajac obroty od 2000 do ok.4000 zaczal troche glosniej tak jakby charczec.
Czy ktos z was spotkał sie juz z taka sytuacja?
Co moze byc przyczyna? Kiepska robota mechanika, kiepskie czesci czy poprostu sama ingerencja w silnik???
Pozdrawiam
-
losiu_al
raczej sie panu mechanikowi walki ruszyly, mozesz miec przestawiony rozrzad na ktoryms walku
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):raczej sie panu mechanikowi walki ruszyly, mozesz miec przestawiony rozrzad na ktoryms walku
OK. Dzieki juz za odpowiedz.
Tylko co dalej? Ustawiac czy jezdzic z tym dalej (na ile to grozne)?
-
losiu_al
zdecydowanie ustawic
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Silniki FP i FS maja podobno bezkolizyjny rozrząd. W twoim przypadku jeżeli piszesz, że to charczenie to stawiam na osłone rozrządu. Mechanior pewnie kiepsko zmontował ewentualnie plastik się powyginał i obciera o pasek lub którąś rolke. Na początek zdejmij osłony plastikowe i zobacz czy widać ślady ocierania. Jak byś miał przestawiony rozrząd nawet o jeden ząbek to silnik zrobił by się zdecydowanie słabszy.
- Od: 26 sie 2009, 08:22
- Posty: 53
- Skąd: Gliwice
- Auto: 626 GW 98` 2.0 HP
SG-Jaro napisał(a):...Jak byś miał przestawiony rozrząd nawet o jeden ząbek to silnik zrobił by się zdecydowanie słabszy...
Z tym tylko ze on nie zrobil sie słabszy.
Na trasie leci 160km/h az milo i jeszcze mam miejsce miedzy pedalem a podloga. Przyspiesza dosc dynamicznie ale charczy
Gdzies doczytalem ze na niskich obrotach moze szarpac, tez nie szarpie
Tylko tak nieprzyjemnie charczy i to tez nie zawsze. Np na luzie nie slychac ale juz na biegach, w trakcie przyspieszania slychac.
Przy jezdzie ze stala predkoscia albo nie charczy albo moje niedosc wprawne ucho juz tego nie slyszy
No nic dzieki i tak za odpowiedzi.
Zajze na te obudowy a jak to nie pomoze to pojade zareklamowac naprawe do mechanika
-
losiu_al
SG-Jaro napisał(a):Jak byś miał przestawiony rozrząd nawet o jeden ząbek to silnik zrobił by się zdecydowanie słabszy.
Dokładnie tak. Jeden ząbek to wbrew pozorom całkiem sporo. Też stawiam na obudowę, coś jest niedokręcone, luźne, źle poskładane.
Spróbuj wkręcić silnik na obroty przy których "to" słychać, a ktoś inny niech maca obudowy, czy nie drżą i nasłuchuje co generuje dźwięk.
- Od: 16 wrz 2009, 09:30
- Posty: 171
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM
Witam znam ten problem a masz wieksze wibracje drazka zmiany biegow na luzie na wolnych?Silnik nie chodzi soczyscie tylko lekko chrapie przy rozpedzaniu na biegach troche jak te najnowsze Diesle?Troche tez pewnie stracil na mocy w dolnym zakresie obrotow?Ja mam te objawy po wymianie rozrzadu wlasnie?Ale nikt nie potrafi mi poradzic co sie stalo
Tez mam taka nadzieje ze ktos cos madrego doradzi i to bedzie to,moze Jaksa przerabial juz ten problem i cos pomoze-Pozdrawiam
- Od: 27 lut 2010, 21:35
- Posty: 67
This engine has been identified as an interference engine in which the possibility of valve-to-piston damage in the event of a timing belt failure is MOST LIKELY to occur...
Z tego co tu pisze wynika,że silniki w FSach nie są takie bezkolizyjne ? :/
Z tego co tu pisze wynika,że silniki w FSach nie są takie bezkolizyjne ? :/

- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Mam podobny problem , auto Mazda 323 f 1,5 97 r. poniżej link do filmu , coś dziwnie charczy , co to 
http://w717.wrzuta.pl/film/04lr5NfyrW8/ ... wny_dzwiek
http://w717.wrzuta.pl/film/04lr5NfyrW8/ ... wny_dzwiek
-
marcinnMX-6
SG-Jaro napisał(a):Silniki FP i FS maja podobno bezkolizyjny rozrząd.
nie ma bezkoliztyjnego ale ryzyko kolizji wystepuje tylko w krytycznym ustawieniu i silnik sie nie blokuje – najwyzej zawór sie skrzywi ale bedzie pracowal dalej tyle ze juz nei tak przyjemnie jak wczesniej
pare zerwanych rozrzadów zdrowo po terminie w FP widzialem i tylko w jednym zawór ledwo zahaczył – silnik po zmianie paska pracowal tylko glosniej
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
marcinnMX-6 napisał(a):Mam podobny problem , auto Mazda 323 f 1,5 97 r. poniżej link do filmu , coś dziwnie charczy , co to
http://w717.wrzuta.pl/film/04lr5NfyrW8/ ... wny_dzwiek
cos wpada w drgania... musial bys pod maska posluchac
- Od: 13 gru 2011, 22:53
- Posty: 27
- Auto: 626 (2000r) 1.8
POZNAŃ
No właśnie pod maską też słychać ale zbytnio nie mogę zlokalizować
myślałem że ktoś miał podobny problem. Najbardziej słychać jak puszczam gaz...
-
marcinnMX-6
Sprawdź, czy kolektor wydechowy jest dobrze dokręcony wszystkimi śrubami.
U mnie jednej brakowało i charczało aż miło (i właśnie najbardziej przy schodzeniu z obrotów) – metalowa uszczelka wtedy sprężynuje (dostaje drgań).
U mnie jednej brakowało i charczało aż miło (i właśnie najbardziej przy schodzeniu z obrotów) – metalowa uszczelka wtedy sprężynuje (dostaje drgań).
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6