Problem z odpaleniem – Immobilizer
No nic się nie dzieje, tylko kręci
- Od: 19 mar 2010, 11:12
- Posty: 31
- Skąd: Nowa Wioska k. Kwidzyna
- Auto: Mazda Tribute 3.0 v6 197KM 2001r.
to daj jakiś trop, bo w ten sposób to zdążę kupić nowy samochud
- Od: 19 mar 2010, 11:12
- Posty: 31
- Skąd: Nowa Wioska k. Kwidzyna
- Auto: Mazda Tribute 3.0 v6 197KM 2001r.
Witam kolegów. Mam kolejny problem w mojej madzi.
Od jakich 2 tygodni podczas odpalania silnika mruga mi na descve rozdzielczej czerwona kontrolka immobilisera. W większości wypadków jest fajnie bo pomruga i przestanie. Ale już kilkukrotnie najadłem się wstydu, że musiełem wypychać auto w mieście itp bo odpaliła ze 3 razy pod rząd weszła na obroty max do 2 tys. po czym samoczynnie gasła a kontrolka zaczęła mrigać regulanie. Po tym jak odpala tak na chwilę 3 lub 4 krotnie później już tylko kręce na rozruszniku i nie odpala w ogóle.
Dodam, że mam nie oryginalnego pilota tj. firmy NOXON do centralnego no ale chodzi tak bez zarzutu już z 4 lata więc to raczej nie to.
Pytanie co może być powodem takiej awarii no i jak to naprawić ?
Pozdrawiam michnoll.
Od jakich 2 tygodni podczas odpalania silnika mruga mi na descve rozdzielczej czerwona kontrolka immobilisera. W większości wypadków jest fajnie bo pomruga i przestanie. Ale już kilkukrotnie najadłem się wstydu, że musiełem wypychać auto w mieście itp bo odpaliła ze 3 razy pod rząd weszła na obroty max do 2 tys. po czym samoczynnie gasła a kontrolka zaczęła mrigać regulanie. Po tym jak odpala tak na chwilę 3 lub 4 krotnie później już tylko kręce na rozruszniku i nie odpala w ogóle.
Dodam, że mam nie oryginalnego pilota tj. firmy NOXON do centralnego no ale chodzi tak bez zarzutu już z 4 lata więc to raczej nie to.
Pytanie co może być powodem takiej awarii no i jak to naprawić ?
Pozdrawiam michnoll.
Ludzie dzielą się nie na wykształconych i niewykształconych, a po prostu na mądrych i głupich :)
- Od: 26 lis 2010, 22:29
- Posty: 45
- Skąd: Nowa Sól
- Auto: Mazda 626 V '97, motor 1,8 FP DOHC KME Diego, Zavoli, Tomasetto oraz
Mazda 6 polift '06 motor 1,8 (121 KM)
Zwróć uwagę jak i ile razy mruga ta kontrolka, jeśli pojawi się problem z immobilizerem. Prawidłowo powinna na chwilę zaświecić się po odpaleniu auta i zgasnąć. Akurat pilot od centralnego zamka nie ma tu najmniejszego znaczenia.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Wtedy kiedy na początku odpala te 3 czy 4 razy to świeci się chwilę ok 3 sek i gaśnie po czym silnik się odpala i gaśnie. Natomiast po tych 3/4 razach gdy już się najpierw gasi, wtedy trzymam go długo na rozruszniku bo w ogóle już nie pali a kontrolka miga niestety cały ten czas jak próbuje odpalić Mazdę 1sek zapala się i na 1sek. gaśnie
Ludzie dzielą się nie na wykształconych i niewykształconych, a po prostu na mądrych i głupich :)
- Od: 26 lis 2010, 22:29
- Posty: 45
- Skąd: Nowa Sól
- Auto: Mazda 626 V '97, motor 1,8 FP DOHC KME Diego, Zavoli, Tomasetto oraz
Mazda 6 polift '06 motor 1,8 (121 KM)
michnoll napisał(a):Wtedy kiedy na początku odpala te 3 czy 4 razy to świeci się chwilę ok 3 sek i gaśnie po czym silnik się odpala i gaśnie. Natomiast po tych 3/4 razach gdy już się najpierw gasi, wtedy trzymam go długo na rozruszniku bo w ogóle już nie pali a kontrolka miga niestety cały ten czas jak próbuje odpalić Mazdę 1sek zapala się i na 1sek. gaśnie
W pilocie nic Ci nie grzechocze? Nie upadł Ci? Może transmiter Ci się przesunął/odkleił?
szerokości
grzech
grzech
lucas83 napisał(a):Akurat pilot od centralnego zamka nie ma tu najmniejszego znaczenia.
Czy Łukasz nie wyraźnie napisał? Dajcie spokój temu pilotowi, cholera. To, że po odpaleniu kontrolka od immo zapala się na chwilę jest normalne, ale że miga później przy długim cheblowaniu chyba nie. Ciekawe czy powodem nie odpalania jest immo, czy coś innego, lecz ciągle migająca kontrolka wskazywałaby raczej immo. W takim wypadku będzie problem (finansowy, bo wymiana tego to pryszcz), trzeba będzie wymienić komputer sterujący z modułem immo i transponderem w kluczyku, czyli chyba najlepiej kupić razem ze stacyjką. Nie pamiętam czy nasza mazda ma coś w zegarach, ale chyba nie, to będzie o tyle taniej.
Był gdzieś wątek na ten temat.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
mnie zastanawia czy przypadkiem szlag nie trafił samego kluczyka lub centralki ze brakuje komunikacji, czy przypadkiem w kluczyku i immo nie ma antenki ktora teraz trafil szlag i sie zwyczajnie nie komunikują – tez w jakim stanie jest aku, czy wszystkie bezpieczniki są ok i czy ściągałeś klemy na jakieś parę godzin zeby sobie komp "ostygł" z wiedzy
Edit: siegu
proponuje przestudiowac strone 502 (T-52) workshop manual
Edit: siegu
proponuje przestudiowac strone 502 (T-52) workshop manual
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
W kluczyku jest tylko transponder, nie ma żadnej antenki. Tak samo nie ma jej w centralce immobilizera. Niech sprawdzi na innym kluczyku. Jeśli będzie tak samo, to może pada cewka immobilizera? Może gdzieś coś nie styka?
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
w manualu jest opisana procedura przyuczania kluczyków lub kodowania kluczyka jesli nei ma zadnego dobrego oraz sposób diagnozowania problemu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):w manualu jest opisana procedura przyuczania kluczyków lub kodowania kluczyka jesli nei ma zadnego dobrego oraz sposób diagnozowania problemu
Niby jest, u mnie np nie za bardzo działa. Próbowałem nauczyć/przeprogramować trzeci kluczyk i się nie udało:(
szerokości
grzech
grzech
Niestety oba kluczyki działają tak samo (czyli problem nie rozwiązuje się sam) i kontrolka miga przy obu kluczykach. Przy kluczyku naturalnie nie ma żadnej antenki bo Mazda ma kluczyki starego typu, a nie otwierane na zatrzask jak np. VW czy Seat gdzie można to "upchnąć"
Ludzie dzielą się nie na wykształconych i niewykształconych, a po prostu na mądrych i głupich :)
- Od: 26 lis 2010, 22:29
- Posty: 45
- Skąd: Nowa Sól
- Auto: Mazda 626 V '97, motor 1,8 FP DOHC KME Diego, Zavoli, Tomasetto oraz
Mazda 6 polift '06 motor 1,8 (121 KM)
Niestety oba kluczyki działają tak samo (czyli problem nie rozwiązuje się sam) i kontrolka miga przy obu kluczykach. Przy kluczyku naturalnie nie ma żadnej antenki bo Mazda ma kluczyki starego typu, a nie otwierane na zatrzask jak np. VW czy Seat gdzie można to "upchnąć"
Zdziwiłbyś się, gdybyś zobaczył kluczyk Mazdy w środku Czy możesz dokładniej określić jak ta kontrolka miga? Ile razy, jak szybko i z jakimi przerwami? Albo jakiś film możesz nagrać?
Niby jest, u mnie np nie za bardzo działa. Próbowałem nauczyć/przeprogramować trzeci kluczyk i się nie udało:(
Bo trzeba mieć sprawne ręce i odpowiednie wyczucie czasu Gwarantuję Ci, że to działa
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
lucas83 no generalnie tak to mruga jak opisałem we wstępie w pytaniu. Nic się nie zmieniło
Ludzie dzielą się nie na wykształconych i niewykształconych, a po prostu na mądrych i głupich :)
- Od: 26 lis 2010, 22:29
- Posty: 45
- Skąd: Nowa Sól
- Auto: Mazda 626 V '97, motor 1,8 FP DOHC KME Diego, Zavoli, Tomasetto oraz
Mazda 6 polift '06 motor 1,8 (121 KM)
A jak tak miałem kiedyś i wina była w kostce stacyjki – coś nie łączyło –> jest na forum.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=125&t=132113
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=125&t=125446
Kręcił i kręcił i bateria prawie padała, a odpalić nie chciał. A jak to zrobił to 2-3sec i gasł. Winna temu moja żona była, cały czas przestawiała kierownicę w tą i we wtą to się kable i insze rzeczy wyluzowały i styku czasem nie było.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=125&t=132113
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=125&t=125446
Kręcił i kręcił i bateria prawie padała, a odpalić nie chciał. A jak to zrobił to 2-3sec i gasł. Winna temu moja żona była, cały czas przestawiała kierownicę w tą i we wtą to się kable i insze rzeczy wyluzowały i styku czasem nie było.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6