Problem z odpaleniem – Immobilizer

Postprzez DARSON » 21 lut 2010, 11:54

Posiadam mazdę 626 GF/GW 2000 r. diesel po lifcie. do tej pory nigdy mnie nie zawiodła aż tu nagle łup. przekręcam kluczyk odpaliła ale może na 3 seundy, ponawiam czynność to samo, może tak ze 3 razy a póżnej już nie dała się odpalić. Pali się przy tym chyba kontrolka obecności wody w filtrze paliwa – taki lejek z kropelką u dołu i dwoma kreseczkami idącymi na boki w górnej części. Po przekręceniu kluczyka słychać też równomierne tykanie gdzieś w pobliżu alternatora. Może ktoś pomorze rozwiązać ten problem
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 11:07
Posty: 9

Postprzez thy » 21 lut 2010, 13:49

Spuść wode z filtra paliwa, odkręcając zaworek (plastikowy motylek) w dolnej części obudowy filtra i zobacz czy będzie poprawa. Jeśli nie pomoże wymień filtr paliwa. Jeszcze jedna sprawa – co z ropą? Jesteś pewnien jej jakości? Czy nie jest to "ścięta zupa", która za nic nie da się przecisnąć przez filtr paliwa?

Cykanie w okolicy alternatora to rzecz normalna, tym się nie przejmuj.

Daj znać o efektach.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez DARSON » 23 lut 2010, 16:30

niestety wymieniłem filtr paliwa, pochodziła jakieś 5 min., obroty zaczęły spadać i już więcej nie dała się odpalić. Proszę o dalszą pomoc.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 11:07
Posty: 9

Postprzez robertss » 23 lut 2010, 23:12

czy po wymianie filtra podpompowałeś guzikiem paliwko do filtra?
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez DARSON » 24 lut 2010, 09:28

chyba znalazłem usterkę. Wymontowałem całe tylne siedzenie aby dostać się do czujnika paliwa w zbiorniku i co się okazało że nie ma przelotu w przewodzie paliwowym zasilającym. Próbowałem dmuchać ale nic to nie dało. Podłączyłem małą sprężarkę ale i ona nie dała rady przedmuchać przewodu. Jest tak gdzieś zaczopowany że paliwo ledwie sięsączy. Dzisiaj ściągam pożądną sprężarę i do boju. Jak to nie pomoże to rozłączę przewód paliwowy pod podwoziem (guma-metal-guma) i będę przedmuchiwał kawałkami. A wszystko to przez nasze bardzo dobrej jakości polskie paliwo. O wynikach napiszę.
Pozdrowienia
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 11:07
Posty: 9

Postprzez Dawid_J-bie » 24 lut 2010, 10:34

nie trzeba pompowac guzikiem benzyny.po wymianie filtra paliwa 10sekund krecisz i odpala, albo nawet krocej :–)
sam tak robilem, gdzies pisalo na forum, ze to nie szkodzi
pozdro
Edit
przepraszam, masz racje.
Ostatnio edytowano 24 lut 2010, 12:26 przez Dawid_J-bie, łącznie edytowano 1 raz
Wiosna, ach to Ty !!! :–))
LPG
9l/100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 17:54
Posty: 43
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: 626 GF 1.8
66kW 98 LPG

Postprzez thy » 24 lut 2010, 10:45

Dawid_J-bie napisał(a):nie trzeba pompowac guzikiem benzyny.po wymianie filtra paliwa 10sekund krecisz i odpala, albo nawet krocej :–)
sam tak robilem, gdzies pisalo na forum, ze to nie szkodzi
pozdro

Autor wątku ma diesla, to nieco zmienia postać rzeczy. Ty możesz sobie pozwolić na 10 sek. kręcenia "na sucho", on nie.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez DARSON » 26 lut 2010, 10:02

Witam ponownie. Sprawa z moją mazdą wydaje się bardziej skompliowana. Przeczyściłem cały układ paliwowy i paliwo już podaje ale dalej nie pali. Wykręciłem jeden wtrysk i zauważyłem że nie podaje na niego paliwa – czyżby pompa wtryskowa – jak tak to płakać się chce bo wydatek i to spory. Wcześniej nie było żadnych objawów że siada pompa, nie było spadku mocy, duszenia się rwania, po prostu nagle przestała palić. Przy tych wielkich mrozach paliła na dotyk. może ktoś pomoże zdiagnozować mi ten problem. Może ktoś ma jakiś schemat pompy wtryskowej. Bo może jest zafajdana jak cały układ paliwowy i trzeba ją tylko przeczyścić. Przy kręceniu wtłacza całe paliwo z powrotem do zbiornika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 11:07
Posty: 9

Postprzez DARSON » 26 lut 2010, 10:04

PS. Jaj sprawdzić czy pompa wtryskowa jest dobra
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 11:07
Posty: 9

Postprzez thy » 26 lut 2010, 12:08

DARSON napisał(a):PS. Jaj sprawdzić czy pompa wtryskowa jest dobra

Tego sam raczej nie sprawdzisz (Hoffman, Mabi – i robi się całkiem drogo) ale warto myślę wykluczyć pozostałe jej elementy, które (w pewnym zakresie) możesz sprawdzić sam. Poczytaj o sitkach w pompie, być może zalega Ci na nich za dużo "śmiecia" po zimie (tego Ci życze), 'obstukaj' zawór SPV – można poczytać, że zdarzają się przypadki jego 'przywieszenia'.. powodzenia.

Przestawienie rozrządu zostało już wykluczone?

Na OBD nie masz żadnych błędów?
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez DARSON » 18 mar 2010, 15:55

No i wylądowała u mechanika. Nie mógł sobie jednak poradzić poza stwierdzeniem że pompa jest OK ale coś z elektryką a prawdopodobnie immobilizer. Dał więc mazdę do kolegi elektryka ale też cisza. W związku z tym mam pytanie czy mazdy 626 GW disel z 2000 roku miały immobilizer, a jeżeli tak to gdzie go szukać? Kluczyk wygląda normalnie więc kostka może jest w nim zalana. Może ktoś ma schemat instalacji elektrycznej mazdy 626 disel 2000 rok GW będę bardzo wdzięczny. I jeszcze jedno pytanie czy da się jakoś obejść ten immobilizer, ewentualnie wstawić nowy. Pomóżcie proszę.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 11:07
Posty: 9

Postprzez DARSON » 19 kwi 2010, 14:46

Na przyszłość dla innych okazało się że to imo, wstawiono emulator przeprogramowano kluczyk i mazda śmiga jak dawniej. Koszt 900 zł. Jednak są jeszcze fachowcy którzy potrafią to zrobić a nie wymieniać cały komputer i wszystkie sterowniki a tak robią słyszałem w serwisie.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 11:07
Posty: 9

Postprzez Patryk695 » 26 kwi 2010, 19:52

Też mialem taki problem i co sie okazało??? Z przodu oderwal mi sie kabelek od zapłonu.
Patryk695
 

Postprzez Boross-1-6 » 6 mar 2011, 02:16

Zdaje się, że mam podobny problem. Sprawdziłem już czy paliwo dochodzi do ręcznej pompki, przeczyściłem filtr w niej. Paliwa nie mam na wtryskach, ale pod elektrozaworem tym głównym na pompie wtryskowej ropa jest. Mam Madzie 99 z przed liftu, więc w kluczyku nic nie mam. Mam pytanie jak się dobrać do tych filterków i prośbę o jakiegoś manuala jak sprawdzić pompę. Chciałbym jak najwięcej zrobić we własnym zakresie, bo mam daleko do jakichkolwiek warsztatów.
Pozdrawiam
Artur
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2010, 11:12
Posty: 31
Skąd: Nowa Wioska k. Kwidzyna
Auto: Mazda Tribute 3.0 v6 197KM 2001r.

Postprzez tadziomaru1 » 6 mar 2011, 13:51

A kto Ci powiedział, że w kluczyku nic nie masz?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 6 mar 2011, 15:54

Apropos kluczyków:

Obrazek

Literówka na fotce (immobolizer zamiar immobilizer)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Boross-1-6 » 8 mar 2011, 14:56

To faktycznie wychodzi na to, że mam z immobilizerem. Jak mogę sprawdzić czy to ustrojstwo działa
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2010, 11:12
Posty: 31
Skąd: Nowa Wioska k. Kwidzyna
Auto: Mazda Tribute 3.0 v6 197KM 2001r.

Postprzez lucas83 » 8 mar 2011, 15:03

A jak Ci się zachowuje kontrola od immobilizera (ta z samochodem i kluczykiem) po odpaleniu samochodu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Boross-1-6 » 8 mar 2011, 19:19

przekręcam kluczyk i po chwili (jakieś 3-5s) gaśnie
Tylko samochód nie odpala i tu jest największy problem
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2010, 11:12
Posty: 31
Skąd: Nowa Wioska k. Kwidzyna
Auto: Mazda Tribute 3.0 v6 197KM 2001r.

Postprzez lucas83 » 9 mar 2011, 09:15

Aha, czyli w ogóle nie możesz odpalić samochodu tak? Myślałem, że odpala Ci auto i samo gaśnie po chwili.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6