Problem z odpaleniem – Immobilizer
Posiadam mazdę 626 GF/GW 2000 r. diesel po lifcie. do tej pory nigdy mnie nie zawiodła aż tu nagle łup. przekręcam kluczyk odpaliła ale może na 3 seundy, ponawiam czynność to samo, może tak ze 3 razy a póżnej już nie dała się odpalić. Pali się przy tym chyba kontrolka obecności wody w filtrze paliwa – taki lejek z kropelką u dołu i dwoma kreseczkami idącymi na boki w górnej części. Po przekręceniu kluczyka słychać też równomierne tykanie gdzieś w pobliżu alternatora. Może ktoś pomorze rozwiązać ten problem
- Od: 10 lip 2009, 11:07
- Posty: 9
Spuść wode z filtra paliwa, odkręcając zaworek (plastikowy motylek) w dolnej części obudowy filtra i zobacz czy będzie poprawa. Jeśli nie pomoże wymień filtr paliwa. Jeszcze jedna sprawa – co z ropą? Jesteś pewnien jej jakości? Czy nie jest to "ścięta zupa", która za nic nie da się przecisnąć przez filtr paliwa?
Cykanie w okolicy alternatora to rzecz normalna, tym się nie przejmuj.
Daj znać o efektach.
Cykanie w okolicy alternatora to rzecz normalna, tym się nie przejmuj.
Daj znać o efektach.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
thy
v8 lover
chyba znalazłem usterkę. Wymontowałem całe tylne siedzenie aby dostać się do czujnika paliwa w zbiorniku i co się okazało że nie ma przelotu w przewodzie paliwowym zasilającym. Próbowałem dmuchać ale nic to nie dało. Podłączyłem małą sprężarkę ale i ona nie dała rady przedmuchać przewodu. Jest tak gdzieś zaczopowany że paliwo ledwie sięsączy. Dzisiaj ściągam pożądną sprężarę i do boju. Jak to nie pomoże to rozłączę przewód paliwowy pod podwoziem (guma-metal-guma) i będę przedmuchiwał kawałkami. A wszystko to przez nasze bardzo dobrej jakości polskie paliwo. O wynikach napiszę.
Pozdrowienia
Pozdrowienia
- Od: 10 lip 2009, 11:07
- Posty: 9
nie trzeba pompowac guzikiem benzyny.po wymianie filtra paliwa 10sekund krecisz i odpala, albo nawet krocej :–)
sam tak robilem, gdzies pisalo na forum, ze to nie szkodzi
pozdro
Edit
przepraszam, masz racje.
sam tak robilem, gdzies pisalo na forum, ze to nie szkodzi
pozdro
Edit
przepraszam, masz racje.
Ostatnio edytowano 24 lut 2010, 12:26 przez Dawid_J-bie, łącznie edytowano 1 raz
Wiosna, ach to Ty !!! :–))
LPG
9l/100km
LPG
9l/100km
- Od: 12 sty 2010, 17:54
- Posty: 43
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: 626 GF 1.8
66kW 98 LPG
Dawid_J-bie napisał(a):nie trzeba pompowac guzikiem benzyny.po wymianie filtra paliwa 10sekund krecisz i odpala, albo nawet krocej :–)
sam tak robilem, gdzies pisalo na forum, ze to nie szkodzi
pozdro
Autor wątku ma diesla, to nieco zmienia postać rzeczy. Ty możesz sobie pozwolić na 10 sek. kręcenia "na sucho", on nie.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
thy
v8 lover
Witam ponownie. Sprawa z moją mazdą wydaje się bardziej skompliowana. Przeczyściłem cały układ paliwowy i paliwo już podaje ale dalej nie pali. Wykręciłem jeden wtrysk i zauważyłem że nie podaje na niego paliwa – czyżby pompa wtryskowa – jak tak to płakać się chce bo wydatek i to spory. Wcześniej nie było żadnych objawów że siada pompa, nie było spadku mocy, duszenia się rwania, po prostu nagle przestała palić. Przy tych wielkich mrozach paliła na dotyk. może ktoś pomoże zdiagnozować mi ten problem. Może ktoś ma jakiś schemat pompy wtryskowej. Bo może jest zafajdana jak cały układ paliwowy i trzeba ją tylko przeczyścić. Przy kręceniu wtłacza całe paliwo z powrotem do zbiornika
- Od: 10 lip 2009, 11:07
- Posty: 9
DARSON napisał(a):PS. Jaj sprawdzić czy pompa wtryskowa jest dobra
Tego sam raczej nie sprawdzisz (Hoffman, Mabi – i robi się całkiem drogo) ale warto myślę wykluczyć pozostałe jej elementy, które (w pewnym zakresie) możesz sprawdzić sam. Poczytaj o sitkach w pompie, być może zalega Ci na nich za dużo "śmiecia" po zimie (tego Ci życze), 'obstukaj' zawór SPV – można poczytać, że zdarzają się przypadki jego 'przywieszenia'.. powodzenia.
Przestawienie rozrządu zostało już wykluczone?
Na OBD nie masz żadnych błędów?
pozdrawiam,
thy
v8 lover
thy
v8 lover
No i wylądowała u mechanika. Nie mógł sobie jednak poradzić poza stwierdzeniem że pompa jest OK ale coś z elektryką a prawdopodobnie immobilizer. Dał więc mazdę do kolegi elektryka ale też cisza. W związku z tym mam pytanie czy mazdy 626 GW disel z 2000 roku miały immobilizer, a jeżeli tak to gdzie go szukać? Kluczyk wygląda normalnie więc kostka może jest w nim zalana. Może ktoś ma schemat instalacji elektrycznej mazdy 626 disel 2000 rok GW będę bardzo wdzięczny. I jeszcze jedno pytanie czy da się jakoś obejść ten immobilizer, ewentualnie wstawić nowy. Pomóżcie proszę.
- Od: 10 lip 2009, 11:07
- Posty: 9
Na przyszłość dla innych okazało się że to imo, wstawiono emulator przeprogramowano kluczyk i mazda śmiga jak dawniej. Koszt 900 zł. Jednak są jeszcze fachowcy którzy potrafią to zrobić a nie wymieniać cały komputer i wszystkie sterowniki a tak robią słyszałem w serwisie.
- Od: 10 lip 2009, 11:07
- Posty: 9
Też mialem taki problem i co sie okazało??? Z przodu oderwal mi sie kabelek od zapłonu.
-
Patryk695
Zdaje się, że mam podobny problem. Sprawdziłem już czy paliwo dochodzi do ręcznej pompki, przeczyściłem filtr w niej. Paliwa nie mam na wtryskach, ale pod elektrozaworem tym głównym na pompie wtryskowej ropa jest. Mam Madzie 99 z przed liftu, więc w kluczyku nic nie mam. Mam pytanie jak się dobrać do tych filterków i prośbę o jakiegoś manuala jak sprawdzić pompę. Chciałbym jak najwięcej zrobić we własnym zakresie, bo mam daleko do jakichkolwiek warsztatów.
Pozdrawiam
Artur
Pozdrawiam
Artur
- Od: 19 mar 2010, 11:12
- Posty: 31
- Skąd: Nowa Wioska k. Kwidzyna
- Auto: Mazda Tribute 3.0 v6 197KM 2001r.
A kto Ci powiedział, że w kluczyku nic nie masz?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
To faktycznie wychodzi na to, że mam z immobilizerem. Jak mogę sprawdzić czy to ustrojstwo działa
- Od: 19 mar 2010, 11:12
- Posty: 31
- Skąd: Nowa Wioska k. Kwidzyna
- Auto: Mazda Tribute 3.0 v6 197KM 2001r.
przekręcam kluczyk i po chwili (jakieś 3-5s) gaśnie
Tylko samochód nie odpala i tu jest największy problem
Tylko samochód nie odpala i tu jest największy problem
- Od: 19 mar 2010, 11:12
- Posty: 31
- Skąd: Nowa Wioska k. Kwidzyna
- Auto: Mazda Tribute 3.0 v6 197KM 2001r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6