Spadające obroty przy załączeniu ogrzewania tylnej szyby
1, 2
Witam
Mam problemik z spadającymi obrotami podczas załączenia ogrzewania tylnej szyby. Gdy włączę ogrzewanie i stoję (np. na światłach) obroty spadają do tego stopnia że mam wrażenie że Mazda zaraz zgaśnie. Proszę o pomoc.
Mam problemik z spadającymi obrotami podczas załączenia ogrzewania tylnej szyby. Gdy włączę ogrzewanie i stoję (np. na światłach) obroty spadają do tego stopnia że mam wrażenie że Mazda zaraz zgaśnie. Proszę o pomoc.
MAZDA 
- Od: 17 kwi 2008, 12:40
- Posty: 7
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 1999 115 KM
ja mam to samo wiec chyba ten typ tak ma 

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
A ja tak nie mam
Fakt, że troszkę spadną ale natychmiast wskakują na prawidłową wartość. Ale nie żeby auto miało prawie zgasnąć...
Fakt, że troszkę spadną ale natychmiast wskakują na prawidłową wartość. Ale nie żeby auto miało prawie zgasnąć...
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Z pewnością nie jest to normalne. U siebie jak włączam ogrzewanie tylnej szyby, to na pracy silnika nie robi to żadnego wrażenia.
A obroty spadają Ci jeśli zatrzymasz samochód i stoisz z wciśniętym pedałem hamulca?
A obroty spadają Ci jeśli zatrzymasz samochód i stoisz z wciśniętym pedałem hamulca?
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 102
- Skąd: Nysa
- Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X
MarTnes napisał(a):...
A obroty spadają Ci jeśli zatrzymasz samochód i stoisz z wciśniętym pedałem hamulca?
Z ogrzewaniem szyby nie mam kłopotu ale występuje opisany wyżej efekt. Znasz rozwiązanie problemu ?
motylek322 napisał(a):Znasz rozwiązanie problemu ?
Już sobie dałem z tym spokój – większość Mazd ma z tym problem, ale jest to drażniące.
Mam nadzieję, że konstruktorzy w końcu się nauczyli i w najnowszych modelach jest to inaczej rozwiązane.
Czemu nie zrobili tak jak w np. Audi B4, obroty ani drgnęły, choćby się paliło i waliło.
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
znaczy ja nie mam tak ze ma zaraz zgasnac tylko np z 700obr spada na 670 np. przy wlaczeniu czuc i slychac na silniku ze cos sie wlaczylo (gdy stoisz) zwrocilem na to uwage ale jakos mnie to nie denerwuje

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Ponoć wiele rzeczy może mieć wpływ na te spadające obroty. Świece, kable WN, zanieczyszczony aparat zapłonowy, słaby akumulator, a nawet brudny filtr powietrza... Często też instalacja gazowa potrafi nieźle namieszać 
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 102
- Skąd: Nysa
- Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X
Barthek1983 napisał(a):Mam nadzieję, że konstruktorzy w końcu się nauczyli i w najnowszych modelach jest to inaczej rozwiązane.
Hmmmmmmm...... U mnie przy obciążeniu (626) – nawiew ciepełka+szyba+lusterka+światła (night breaker) obroty się podbijają do 850-900 i hamowanie nie powoduje ich spadania – stoją równo jak w morde strelił

- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
no ja mam swieczki do wymiany bo juz prawie 30kkm przejechalem na nich wiec moze to jest przyczyna

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Po prostu alternator pod obciążeniem stawia większy opór silnikowi. Mam czwartą Mazdę i w każdej było to samo.Fakt, w Audi itp. to się nie zdarza (oczywiście to nie są idealne auta...
), ale u mnie nawet jak włączę wszystko co mogę i obroty spadną ładowanie mam 14.1 V, więc jest OK. Zmierz ile jest u ciebie i wtedy ewentualnie się martw...
Witam wiesz obroty maja prawo sie zmniejszyc po zalaczeniu ogrzewania tylnej szyby ale po chwili musza wrocic do swoich parametrow no moga byc o 50 mniejsze,poprostu alternator stawia chwilowy opor i silnik musi to zwalczyc,ale w twoim przypadku nie jest to normalne wiec problem moze byc w tym ze gdzies jest zwarcie i sa ogromne straty pradowe,poszukaj na kablach z ogrzewania tej szyby,poczysc styki,uzyj WD-40 Pozdrawiam
- Od: 27 lut 2010, 21:35
- Posty: 67
Nie chcę tworzyć nowego tematu, więc podepnę się tutaj. Co prawda nie używam za często ogrzewania tylnej szyby,ale podobne zachowanie się obserwuję, gdy mam włączoną klimatyzację i zatrzymam się np. na światłach i chwilę stoję. Objawia się to mniej więcej w ten sposób, że obroty silnika po jakimś czasie zaczynają opadać ku i automatycznie są podciągane do tych na biegu jałowym sprzed spadku, aby nie dopuścić do zgaśnięcia silnika. Przynajmniej tak to wygląda, że pod obciążeniem klimy jakby silnik tracił obroty na postoju i jak za bardzo straci to są podciągane troszkę do góry i po chwili znowu spadają i podciągane. Czy takie zachowanie jest normalne?
Dodam, że tak dzieje się na benzynie i na gazie, a po wyłączeniu klimy, czyli zdjęciu obciążenia jest ok – obroty stabilne.
Dodam, że tak dzieje się na benzynie i na gazie, a po wyłączeniu klimy, czyli zdjęciu obciążenia jest ok – obroty stabilne.
- Od: 6 cze 2010, 01:30
- Posty: 87
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0
Lord, miałem tak w Mondeo 95 1.6
Winne były kable i świece i jakiś tam ten od prądu
(alternator/generator?)
sie nie znam
W Madzi nawet na załączonej klimie i szybie i radiu obroty raczej są stałe.
Winne były kable i świece i jakiś tam ten od prądu
W Madzi nawet na załączonej klimie i szybie i radiu obroty raczej są stałe.
- Od: 23 wrz 2010, 22:40
- Posty: 10
- Skąd: Opole/Kluczbork
- Auto: Było: 626 GF 98' 2.0 115hp+LPG BRC
Jest: M3 04' MZ-CD 1.6 109hp
ja nadal podtrzymuje to ze to taka usterka fabryczna
mam nowe przewody, swiece tylko aku jaki byl tak jest. jak wlacze ogrzewanie tylnej szyby co troszke zafaluja i wracaja do normy.
przy klimatyzacji spadaja lekko i tak zostaja a do 2000obr jest mul, dopiero powyzej idzie normalnie
przy klimatyzacji spadaja lekko i tak zostaja a do 2000obr jest mul, dopiero powyzej idzie normalnie

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6