Spadające obroty przy załączeniu ogrzewania tylnej szyby

Postprzez maykelek » 23 sty 2010, 17:21

Witam
Mam problemik z spadającymi obrotami podczas załączenia ogrzewania tylnej szyby. Gdy włączę ogrzewanie i stoję (np. na światłach) obroty spadają do tego stopnia że mam wrażenie że Mazda zaraz zgaśnie. Proszę o pomoc.
MAZDA :D
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2008, 12:40
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 1999 115 KM

Postprzez Mieczyslaw » 26 sty 2010, 21:27

ja mam to samo wiec chyba ten typ tak ma ;)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez maykelek » 26 sty 2010, 23:21

To dlaczego wcześniej tak nie było ?? :)
MAZDA :D
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2008, 12:40
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 1999 115 KM

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 27 sty 2010, 10:46

A ja tak nie mam ;P
Fakt, że troszkę spadną ale natychmiast wskakują na prawidłową wartość. Ale nie żeby auto miało prawie zgasnąć...
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez MarTnes » 27 sty 2010, 14:27

Z pewnością nie jest to normalne. U siebie jak włączam ogrzewanie tylnej szyby, to na pracy silnika nie robi to żadnego wrażenia.
A obroty spadają Ci jeśli zatrzymasz samochód i stoisz z wciśniętym pedałem hamulca?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez motylek322 » 27 sty 2010, 17:47

MarTnes napisał(a):...
A obroty spadają Ci jeśli zatrzymasz samochód i stoisz z wciśniętym pedałem hamulca?

Z ogrzewaniem szyby nie mam kłopotu ale występuje opisany wyżej efekt. Znasz rozwiązanie problemu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Barthek » 27 sty 2010, 20:34

motylek322 napisał(a):Znasz rozwiązanie problemu ?

Już sobie dałem z tym spokój – większość Mazd ma z tym problem, ale jest to drażniące.
Mam nadzieję, że konstruktorzy w końcu się nauczyli i w najnowszych modelach jest to inaczej rozwiązane.
Czemu nie zrobili tak jak w np. Audi B4, obroty ani drgnęły, choćby się paliło i waliło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Mieczyslaw » 27 sty 2010, 21:00

znaczy ja nie mam tak ze ma zaraz zgasnac tylko np z 700obr spada na 670 np. przy wlaczeniu czuc i slychac na silniku ze cos sie wlaczylo (gdy stoisz) zwrocilem na to uwage ale jakos mnie to nie denerwuje
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez MarTnes » 27 sty 2010, 21:33

Ponoć wiele rzeczy może mieć wpływ na te spadające obroty. Świece, kable WN, zanieczyszczony aparat zapłonowy, słaby akumulator, a nawet brudny filtr powietrza... Często też instalacja gazowa potrafi nieźle namieszać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez markmas » 28 sty 2010, 01:40

Barthek1983 napisał(a):Mam nadzieję, że konstruktorzy w końcu się nauczyli i w najnowszych modelach jest to inaczej rozwiązane.


Hmmmmmmm...... U mnie przy obciążeniu (626) – nawiew ciepełka+szyba+lusterka+światła (night breaker) obroty się podbijają do 850-900 i hamowanie nie powoduje ich spadania – stoją równo jak w morde strelił <lol> Może u Was to wina słabszego akumulatorka, niewyrabiającego alternatora, rozciągniętego paska itp. Jak miałem słabszy aku w 323 (50Ah) to potrafiły się bujnąć nieprzyjemnie obroty. Po wymianie (w końcu padł) na 60 problem tak szybko znikł jak się pojawił :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Mieczyslaw » 28 sty 2010, 18:23

no ja mam swieczki do wymiany bo juz prawie 30kkm przejechalem na nich wiec moze to jest przyczyna
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez rusek » 29 sty 2010, 11:51

Mam taki sam objaw, chociaż obroty nie spadają aż tak nisko. Niemniej dziwne zjawisko.
rusek
 

Postprzez mackoGD » 30 sty 2010, 00:41

Po prostu alternator pod obciążeniem stawia większy opór silnikowi. Mam czwartą Mazdę i w każdej było to samo.Fakt, w Audi itp. to się nie zdarza (oczywiście to nie są idealne auta... ;) ), ale u mnie nawet jak włączę wszystko co mogę i obroty spadną ładowanie mam 14.1 V, więc jest OK. Zmierz ile jest u ciebie i wtedy ewentualnie się martw...
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez Koroniarz » 20 lut 2010, 18:48

ja mam problem gd silnik chodzi na wolnych obrotach bez wl swiateł jest ok agdy je wl falują kopułke mam do wymiany bo patrzyłem powiem że mam to od wczoraj gdy mazda stała pare h na ulewie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez kwiatu5 » 25 lut 2010, 17:42

Delikatnie spadają ale u mnie też. Potwierdzam, chociaż mnie osobiście to nie przeszkadza. Czyżby aż tak duże obciążenie obwodu to było?
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 10:46
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback

Postprzez Krzysiek Mazda » 27 lut 2010, 22:15

Witam wiesz obroty maja prawo sie zmniejszyc po zalaczeniu ogrzewania tylnej szyby ale po chwili musza wrocic do swoich parametrow no moga byc o 50 mniejsze,poprostu alternator stawia chwilowy opor i silnik musi to zwalczyc,ale w twoim przypadku nie jest to normalne wiec problem moze byc w tym ze gdzies jest zwarcie i sa ogromne straty pradowe,poszukaj na kablach z ogrzewania tej szyby,poczysc styki,uzyj WD-40 Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez Lord » 10 sie 2010, 01:45

Nie chcę tworzyć nowego tematu, więc podepnę się tutaj. Co prawda nie używam za często ogrzewania tylnej szyby,ale podobne zachowanie się obserwuję, gdy mam włączoną klimatyzację i zatrzymam się np. na światłach i chwilę stoję. Objawia się to mniej więcej w ten sposób, że obroty silnika po jakimś czasie zaczynają opadać ku i automatycznie są podciągane do tych na biegu jałowym sprzed spadku, aby nie dopuścić do zgaśnięcia silnika. Przynajmniej tak to wygląda, że pod obciążeniem klimy jakby silnik tracił obroty na postoju i jak za bardzo straci to są podciągane troszkę do góry i po chwili znowu spadają i podciągane. Czy takie zachowanie jest normalne?
Dodam, że tak dzieje się na benzynie i na gazie, a po wyłączeniu klimy, czyli zdjęciu obciążenia jest ok – obroty stabilne.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez Wtkfds » 24 wrz 2010, 00:00

Lord, miałem tak w Mondeo 95 1.6
Winne były kable i świece i jakiś tam ten od prądu :D (alternator/generator?) <rotfl> sie nie znam
W Madzi nawet na załączonej klimie i szybie i radiu obroty raczej są stałe.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2010, 22:40
Posty: 10
Skąd: Opole/Kluczbork
Auto: Było: 626 GF 98' 2.0 115hp+LPG BRC
Jest: M3 04' MZ-CD 1.6 109hp

Postprzez Mieczyslaw » 29 wrz 2010, 15:18

ja nadal podtrzymuje to ze to taka usterka fabryczna :P mam nowe przewody, swiece tylko aku jaki byl tak jest. jak wlacze ogrzewanie tylnej szyby co troszke zafaluja i wracaja do normy.
przy klimatyzacji spadaja lekko i tak zostaja a do 2000obr jest mul, dopiero powyzej idzie normalnie
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez mario1616 » 29 wrz 2010, 19:44

Mazdy chyba rzeczywiscie tak maja. Swoja droga mam u siebie aku 50ah, ciekawe czy na 60 jest tak samo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6