Strona 1 z 1

Brak czujnika spalania stukowego – dlaczego?

PostNapisane: 13 paź 2009, 17:43
przez Madziek
Witam

Mam pytanie, dlaczego w moim aucie jak w opisie nie ma czujnika spalania stukowego (knock sensor)?
Nie ma go tam prawdopodobnie od nowości.
We wszystkich instrukcjach, programach jakie posiadam w silnikach FP 1.8 i FS 2.0 ten czujnik jest zamontowany – więc o co tu chodzi?

Stwierdziłem to po tym, że w miejscu gdzie powinien być zamontowany jest tylko mocno skorodowany otwór z gwintem,
a w gnieździe wtyczki do której powinien być podłączony jest oryginalna zaślepka.
Oto zdjęcia:
Obrazek Obrazek

Zdjęcie poglądowe silnika z czujnikiem i wtyczką.
Obrazek

Dodam tylko, że zapłonem w pełni steruje komputer benzyny (brak aparatu zapłonowego) i nie wyświetla żadnych błędów.

Więc jak ten silnik radzi sobie ze spalaniem stukowym?
Po czym komputer benzyny będzie wiedział, że trzeba obniżyć kąt wyprzedzenia zapłonu skoro nie ma czujnika?
Czy kupić czujnik stukowy i go tam zamontować i jaki wtedy to będzie miało wpływ na pracę silnika i ECU?

Potrzebne mi jest to do ustawienia prawidłowej pracy Wariatora zapłonu podczas jazdy na LPG.

Pozdro

PostNapisane: 13 paź 2009, 19:32
przez Soluks
w xedosach też zginał ten czujnik po 94 a do 99 jest tylko miejsce do wkręcenia go miedzy głowicami. skoro nie ma błędów to nie potrzebny ten czujnik

PostNapisane: 13 paź 2009, 19:41
przez Hazu
No niestety skoro europejczycy nie chcieli kupować wypasionych GE to spacjalnie dla nich skonstruowano uboższy i tańszy model GF :|

PostNapisane: 14 paź 2009, 13:20
przez Madziek
Dziwi mnie fakt, że wszystkie silniki mazd 1.8 i 2.0 z roczników 1999 – 2001 które widziałem (zdjęcia na to pozwalały) na allegro posiadają ten czujnik spalania stukowego.
Mam do diabła jakąś wybrakowaną wersję czy co.:(

Może sprawdźcie w Waszych silnikach z roczników jw. i dajcie znać czy macie lub nie macie tego czujnika. Zajmie to tylko chwilkę wystarczy zobaczyć, czy od wtyczki (ze zdjęcia wyżej) idzie kabelek w dół w okolice bloku silnika.

I jak mam teraz stwierdzić, że silnik podczas ustawiania wariatora (przyspieszania zapłonu na LPG) jedzie już na spalaniu detonacyjnym? :( :(

Czy jak założę sobie taki czujnik dodatkowo tam gdzie powinien być, to komputer benzyny będzie z nim współpracował, czy go zignoruje?

Czekam na info.
Pozdro