Identyfikacja czujnika w tylnej części bloku silnika, 1.8 PB

Postprzez Buldek » 13 lip 2009, 18:18

Witam

Przeszukałem forum i nic nie znalazłem na temat pewnego czujnika (na taki przynajmniej wygląda). Zlokalizowany z tyłu bloku silnika. Patrząc na niego z kanału znajduje się po prawej stronie nad filtrem oleju w pobliżu alternatora. Na lewo od niego trochę niżej mamy chyba czujnik ciśnienia oleju, a dalej w lewo rozrusznik. I ten właśnie czujnik na filtrem oleju po prawej – jakie ma zadanie? Dodam, że jest jedno stykowy, podłączony takim nieco grubszym przewodem. Pytam, ponieważ strona czołowa tego czujnika jest jakaś taka klejąca, coś jakby żywica na drzewie :) Przy normalnej pracy motoru ta "żywica" staje się trochę płynna i sobie z tego czujnika czasem skapnie na filtr oleju. Przy zimnym silniku tylko się trochę lepi do palucha.
Proszę o jakieś info co to za czujnik i czy to normalne, że się tak jakoś "rozpuszcza".
Buldek
 

Postprzez steven » 14 lip 2009, 11:20

nie wiem czy to pomoże, ale niektóre starsze mazdy miały tam szujnik stukowy (knock sensor) odpowiedzialny był za opóźnienie kąta wyprzedzenia zapłonu – dosyć ważny element (nawet więcej niż bardzo ważny:) natomiast czy u Ciebie to jest też to? może ktoś Ci podpowie co ma GFke :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Buldek » 14 lip 2009, 13:56

Całkiem możliwe że chodzi o czujnik spalania stukowego. W manualu nie znalazłem żadnej ilustracji miejsca montażu tego czujnika. Jest tylko informacja że jest taki sensor i powinien mieć 560k po zmierzeniu omomierzem. Jak będę miał czas to zmierzę z ciekawości, bo to może wyjaśnić sprawę czy to ten.
Może jestem drobiazgowy, jednak zastanawia mnie fakt czemu się tak lepi ?
Jakby się komuś z właścicieli GF z podobnym silnikiem chciało pomacać, czy jest u Was podobnie to z góry dziękuję. Można go sięgnąć wkładając rękę pod kolektor ssący przy alternatorze.
Buldek
 

Postprzez steven » 14 lip 2009, 14:32

jak to ma być stukowy, to powinien być wkręcony jakoś w blok silnika, i idzie do niego kabel sygnałowy i masa, ewentualnie masę może brać z silnika, a kabel sygnałowy często był w ekranie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Buldek » 14 lip 2009, 14:48

jest wkręcony, kabel z tego co pamiętam jest nieco grubszy, więc pewnie ekranowany
Buldek
 

Postprzez steven » 14 lip 2009, 17:11

Buldek a sprobuj go wykręcić, powinien być sam gwint dalej zaślepiony... natomiast jak okaże się, że po wykręceniu będzie otwór do silnika, to może jakiś inny czujnik, temp. albo czegoś jeszcze innego ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6