Strona 1 z 1

Cieknie paliwo. Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 2 cze 2009, 09:35
przez dr.NO
Otóż od jakiegoś czasu mam taki problem z mazda:

Co jakiś czas – nie jestem w stanie sprecyzować w jakich dokładnie warunkach – czasem zaraz po zapłonie czasem juz po kilku / kilkunastu km jazdy a czasem wcale – samochod gaśnie na luzie – pracuje na nim kilkadziesiąt sekund bez problemu – po czym obroty zaczynają falować i samochód gaśnie z hukiem (wyjasnione nizej) .

Zaobserwowałem iż w momencie jak zaczynają falować obroty z części na zdjęciach (dokladnie spod zaślepki widocznej na zdjeciu 2) :

Obrazek

Obrazek

cieknie sobie paliwo

Co znaczy gaśnie z hukiem – otóż cos 'strzela' , dolot powietrza wypełnia się białym dymem i oczywiście huk jak trzeba, po tym samochód odpala normalnie bez żadnych problemów i nic nie cieknie ... do czasu az znów zacznie

Co ciekawe powyższa rzecz dzieje się zarówno podczas pracy na gazie (sekwencja III generacja, regularnie serwisowana, ostatni przeglad ok miesiac temu i nie ma z nia jako takich problemow ) jak i na benzynie

Stąd moje pytania :
po 1) – co to za 'zaworek' widoczny na zdjęciach – wygląda to na coś od podciśnienia ale skąd wtedy tam paliwo ?
po 2) czym może byc spowodowane powyższe zachowanie
po 3) co z tym zrobic?

z gory dzieki za pomoc

PostNapisane: 2 cze 2009, 13:51
przez steven
a czy ten post nie powinien być w dziale LPG??

PostNapisane: 2 cze 2009, 14:02
przez dr.NO
watpie – ten element nie nalezy do instalacji LPG

PostNapisane: 2 cze 2009, 16:38
przez steven
a to sorki to ja wywnioskowałem że chodzi Ci o broblem czemu strzela ;p :D

mi to przypomina regulator ciśnienia na listwie ale dlaczego on tam jest... możesz zrobić fotkę od góry... :) albo musiałbyś poczekać aż Ci ktoś odpowie, co ma 2.0 w GFce... bo budowa silnika jest inna niż u mnie, a po tych zdjęciach nie widzę do czego idą te wężyki ;)

PostNapisane: 2 cze 2009, 21:32
przez Venoruto
co ty masz za upgrade w puszce od filtra powietrza ?? Klapka antystrzałowa czy co ??

PostNapisane: 2 cze 2009, 22:14
przez Hazu
Był poruszany ten problem na forum
chyba regulator cisnienia paliwa się rozpadł i paliwo dostaje sie do silnika poprzez wężyki podciśnień.
ooo 20 sekund wystarczyło:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... nie+paliwo

PostNapisane: 3 cze 2009, 09:33
przez dr.NO
ok – pogrzebalem troche popytałem padło na regulator ciśnienia (to coś na dole na drugiej fotce)

pogrzebałem pod maska (czy zawsze jak zaczne cos robic przy samochodzie musi byc paskudna pogoda ? ) – i faktycznie z regulatora w miejsce gdzie wchdozi rurka od podciśnienia ciekło czasem paliwo

regulator został wymieniony na oryginal używke – na powyzsze problemy faktycznei pomoglo ... jednak powstał problem nowy ...

po zmienia regulatora na taki który nie przepuszcza paliwa do podcisnienia samochod przestał trzymać równe obroty biegu jałowego – wachają sie od ~750 do ~1000 zarówno na benzynie jak i na gazie , zeby sie upewnić założyłem stary regulator – obroty ok cieknie paliwo ... nowy regulator obroty faluja paliwo nie cieknie ... – jakies sugestie?

PostNapisane: 3 cze 2009, 13:21
przez steven
tak, wyreguluj obroty biegu jałowego !! dla nowego regulatora... swoją drogą zmierz też ciśnienie na listwei wtryskowej... co więcej sprawdź czy tps masz prawidłowo ustawiony...