Czy to uszczelka pod głowicą

witam
W moim aucie brak było ogrzewania. Wyczytałem na forum, że może być ukł. chłodzenia zapowietrzony. No i był, w trakcie zabiegu wlałem dodatkowo ok. 1l cieczy chłodzącej.
Ogrzewanie pojawiło się. Podniósł się poziom cieczy w zbiorniku wyrównawczym, ale mam wrażenie że również poziom oleju.
Na korku wlewu oleju pojawiła się warstwa majonezu, choć przed dolewką sporadycznie też to widywałem. Wiem że to nie musi wcale oznaczać przecieku. Na bagnecie jest ok, w zbiorniku wyrównawczym też nie widzę oleju. Po uruchomieniu i w trakcie jazdy leci biały dymek i wylatuje woda. Nie wiem czy tego jest dużo. Ale jeżdżę głownie krótkie trasy 1-2km, więc auto ledwie się zagrzeje.
1. Gdzie uciekło 1l cieczy w układzie chłodzenia przed odpowietrzeniem ?
2. W jaki sposób można definitywnie stwierdzić, że uszczelka pod głowicą jest do wymiany ?
3. Czy na trasie po nagrzaniu silnika może lecieć biały dymek, czy po przejechaniu 100km dymek na pewno nie powinien już lecieć ?
pozdr.
ant
W moim aucie brak było ogrzewania. Wyczytałem na forum, że może być ukł. chłodzenia zapowietrzony. No i był, w trakcie zabiegu wlałem dodatkowo ok. 1l cieczy chłodzącej.
Ogrzewanie pojawiło się. Podniósł się poziom cieczy w zbiorniku wyrównawczym, ale mam wrażenie że również poziom oleju.
Na korku wlewu oleju pojawiła się warstwa majonezu, choć przed dolewką sporadycznie też to widywałem. Wiem że to nie musi wcale oznaczać przecieku. Na bagnecie jest ok, w zbiorniku wyrównawczym też nie widzę oleju. Po uruchomieniu i w trakcie jazdy leci biały dymek i wylatuje woda. Nie wiem czy tego jest dużo. Ale jeżdżę głownie krótkie trasy 1-2km, więc auto ledwie się zagrzeje.
1. Gdzie uciekło 1l cieczy w układzie chłodzenia przed odpowietrzeniem ?
2. W jaki sposób można definitywnie stwierdzić, że uszczelka pod głowicą jest do wymiany ?
3. Czy na trasie po nagrzaniu silnika może lecieć biały dymek, czy po przejechaniu 100km dymek na pewno nie powinien już lecieć ?
pozdr.
ant