Strona 1 z 1

Glosny silnik powyzej 2 tys. obr.

PostNapisane: 2 gru 2008, 18:50
przez proxonic
Witam, Niedawno ( w sumie przez przypadek bo mi sie spieszylo po tym jak hyundai stanal w polach) kupilem Mazde. Wszystko ok – zadbana etc. Pojechalem do Polski na urlop – od mieszkania w Niemczech jakies 1100 km. Wczesniej wymienilem olej na 10W-40 Liquid Moly. Po powrocie do Niemiec silnik zaczal pracowac jak diesel – jest glosny (jakby klekotanie powyzej 2000 obr). slabszy, i wydaje mi sie, ze zaczela brac olej. Dwa dni temu wymienilem kable wn na beru i swiece na Bosh Super 4 (czy cos takiego). Stare swiece byly suchutkie jakby nie bylo – ale juz nadawaly sie do wymiany. Jakby na chwile silnik troche ucichl ale znow jest dosc glosny. Spalanie jest spoko – 7,2 l srednio co przy mojej jezdzie powinno byc niezlym wynikiem. Co sie moglo stac?

dodatkowe info – przy zimnym silniku nie slychac, dopiero gdy sie nagrzeje.
obroty jalowe sa bardzo male – cos kolo 400 (ale tak bylo przed rozpoczeciem halasowania rowniez)

pozdrawiam

Tomek

PostNapisane: 2 gru 2008, 21:14
przez Hugo
Moim zdaniem niewłaściwy olej w silniku. Ja przeszedłem z 10W 40 na pełen syntetyk 5W 30 (jak każe fabryka) i silniczek min. pracuje ciszej (o tym, ze przestał spalać olej nie wspomnę).

PostNapisane: 3 gru 2008, 22:10
przez domingez
Święte słowa <diabełek> Zalej 5w30 np Elf i będzie git. Przerabiałem temat i myślę, że będziesz zadowolony. Pozdrawiam.

PostNapisane: 4 gru 2008, 10:11
przez Szpak26
Czy ja wiem?
Mam podobny problem, madzia zrobiła się głośniejsza, ale już ok. 13tys.km przejechałem na wspomnianym Elfie (evolution 5w30). Wszystko w najlepszym porządku, ale ta głośność (praca silnika prawie jak w polonezie...) – dziwnie się to zbiegło. Teraz wymieniam na Midland Avanza i zobaczę co będzie. Wcześniej był Quaker State a to jeden pieron, i było chyba ciszej...

PostNapisane: 4 gru 2008, 12:32
przez domingez
A ja właśnie z Midlanda przeszedłem na Elfa. Zero dymka z rana. Poza tym proponuję poczytać to może trochę się rozjaśni.
http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

PostNapisane: 4 gru 2008, 14:00
przez Szpak26
domingez dzieki za link – dobra lektura.
Przeanalizowałem i nie wacham się wlać Midlanda (Avanza 5w40). Czas pokaże, ale póki co parametry i normy ma lepsze. Jakby nie było, każdy musi sam spróbować, co mu pasuje. Mnie to odpowiada, a Madzia mi powie niebawem.
Pozdrawiam!

PostNapisane: 4 gru 2008, 16:08
przez Hugo
Szpak26 napisał(a):Przeanalizowałem i nie wacham się wlać Midlanda (Avanza 5w40). Czas pokaże, ale póki co parametry i normy ma lepsze
Lepsze, ale instrukcja każe lać 5W 30 :|

PostNapisane: 4 gru 2008, 16:17
przez Szpak26
Zgadza się, dlatego taki zalałem. Ale dla ścisłości taki Elf 5w30 to nie dokładnie to samo co Dexelia 5w30 – drobne różnice, ale jednak. Nemniej nie zachęcam ani nie odstręczam nikogo od lania takiego czy innego oleju. Mam takie odczucia i dlatego próbuję czegoś innego.

PostNapisane: 4 gru 2008, 16:32
przez Hugo
Szpak26 rozumiem Cię.

PostNapisane: 4 gru 2008, 16:37
przez domingez
I dlatego ja na wiosnę przechodzę na Mobila 0w40 <faja> . Parametry ma lepsze od elfa, a wiadomo, że lepsze jest wrogiem dobrego :)

PostNapisane: 6 gru 2008, 11:36
przez proxonic
hmm... reasumujac... przejde na polsyntetyk 5w-30... i zobaczymy... mobil 1 powinien byc dobrym wyborem???

PostNapisane: 6 gru 2008, 13:06
przez Hugo
proxonic napisał(a):przejde na polsyntetyk 5w-30
To jest PEŁEN SYNTETYK!

PostNapisane: 6 gru 2008, 13:09
przez domingez
Temat zaczyna za bardzo "pachnieć" olejami, więc pewnie niebawem mod zrobi z nim porządek :D