Za wysokie wolne obroty – na poziomie 2000
1, 2
Witam
Tuż po uruchomienia silnika na zimno obroty utrzymują się na poziomie ok. 2000 obr/min, i jest tak aż do momentu całkowitego zatrzymania pojazdu na ok. 2-3 sek. bez wyłączania silnika, wtedy obroty spadają i już dalej jest ok. Czasem gdy silnik już nawet osiągnie pewną temp. to do mement zarzymania sie obroty utrzymują sie w dalszym ciągu na wysokim poziomie.
Czy to normalne?? Jeśli nie to co jest tego przyczyną i w jaki sposób się tego pozbyć??
Tuż po uruchomienia silnika na zimno obroty utrzymują się na poziomie ok. 2000 obr/min, i jest tak aż do momentu całkowitego zatrzymania pojazdu na ok. 2-3 sek. bez wyłączania silnika, wtedy obroty spadają i już dalej jest ok. Czasem gdy silnik już nawet osiągnie pewną temp. to do mement zarzymania sie obroty utrzymują sie w dalszym ciągu na wysokim poziomie.
Czy to normalne?? Jeśli nie to co jest tego przyczyną i w jaki sposób się tego pozbyć??
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Sądzę, że na początek powinieneś "wyzerować" komputer. Jak to nic nie da to winy trzeba będzie szukać w czym innym, ale na razie spróbuj.
Możliwe jest także, że silnik dostaje fałszywe powietrze i wtedy ECU podnosi obroty silnika, żeby ten nie zgasł.

Możliwe jest także, że silnik dostaje fałszywe powietrze i wtedy ECU podnosi obroty silnika, żeby ten nie zgasł.
Te obroty są takie już od bardzo dawna, a właściwie chyba od czasu kiedy zakupiłem auto cały czas było tak samo i żadnych innych niepokojących zjawisk niezanotowałem i silnik ogólnie zachowuje się bardzo dobrze, gdyby nie te śmieszne obroty które występują tylko zimą, a klemy były zdejmowane niejednokrotnie na więcej niż 5 minut i jedynym tego skutkiem było wyzerowanie średniego spalania, kilometrów do przejechania na obecnej ilości paliwa w zbiorniku oraz dziennych kilometrów.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
na poważnie, przyczyna może tkwić w potencjometrze przepustnicy który może nie wykrywać jej zamknięcia. Jedyne rozsądne rozwiązanie, podjechać do serwisu który ma jakiś rozsądny tester, najlepiej z możliwością podglądu bieżących wartości czujników, diagnoza potrwa 5 minut. Oczywiście przyczyn może być jeszcze kilka ale ta jakoś pierwsza przyszła mi do głowy.
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Długi, a na przepustnicy występuje taka śruba, którą można podwyższyć obroty lub obniżyć(otwarcie przepustnicy). Miałem tak kiedyś, że jakis bałwan zaczął się tym bawić i objawy były podobne jak w 626 Pawko???
Czy to jest możliwe i do czego dokładnie ta śruba służy
?

Czy to jest możliwe i do czego dokładnie ta śruba służy
śruba służy do wstępnego ustawiania wolnych obrotów, jeżeli wkręcisz śrubę za mocno to zawór wolnych obrotów nie będzie miał możliwości podniesienia obrotów do wymaganej wartości (będzie to po za jego zakresem) analogiczna sytuacja wystąpi przy zbyt mocnym wykręceniu AAS. Generalnie bez odpowiedniej wiedzy nie wolno nią kręcić
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Czyli jednym słowem jak będzie zbyt mocno wykręcona, to wtedy obroty będą zbyt wysokie i będą opadać długo jak u Pawko 626. Może ktoś u niego kombinował z tą śrubką i dlatego tak się dzieje, a może to wina wadliwego dolotu, który to przymuje "fałszywe powietrze" i powoduje lekki zachwianie niskich obrotów na biegu jałowym???
A tak swoją drogą Pawko masz LPG, czy Pb only
?

A tak swoją drogą Pawko masz LPG, czy Pb only
tak zgadza się obroty ok. 2000 utrzymują się na luzie podczas jazdy a gdy zatrzymam sie całkowicie wtedy spadają i już później cały czas jest wszystko ok.
Nie mam gazu, PB ONLY
Nie mam gazu, PB ONLY
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
A musisz ruszyc z miejsca, czy wystarczy, ze pobawisz sie pedalami sprzegla i hamulca na stojacym samochodzie? Probowales stuknac w przepustnice – moze zacina sie obieg ssania? Probowales otwierac i zamykac przepustnice na "nieruszonym" samochodzie? Chodzi mi o to, czy da sie wykluczyc koniecznosc ruszenia z miejsca, zeby obroty spadly do normalnego poziomu.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
hym mam wrażenie, że caly ten temat podąża w niewłaściwą stronę.
Owszem wcale nie musze ruszać z miejsca, po jakimś czasie obroty same spadają.
Wcale nie musze nic dostykać i nic robić i mam wyraźne odczucie, że całym tym zjawiskiem steruje komputer.
Owszem wcale nie musze ruszać z miejsca, po jakimś czasie obroty same spadają.
Wcale nie musze nic dostykać i nic robić i mam wyraźne odczucie, że całym tym zjawiskiem steruje komputer.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Odpalam zimy silnik, obroty utzymują się ok. 2000, a nawet czasem ponad 2000 w zależności od temperatury (im mniejsza temp. tym wyższe obroty). Gazu ani hamulca nie ruszam w ogóle. Jeśli postoje tak kilkanaście sekund do minuty, to obroty w pewnym momencie zaczynają opadać tak jakby to robił komputer i podczas jazdy już są normalne.
Natomiast jeśli tuż po odpaleniu rozpoczynam jazdę to podczas jazdy na luzie obroty są właśnie w okolicach 2000, a nawet ponad, nawet jeśli silnik już sie trochę nagrzeje. Dzieje sie tak do momentu zatrzymania np. na czerwonym świetle i wtedy obroty powoli spadną do normalnych i dalej już są cały czas normalne.
Natomiast jeśli tuż po odpaleniu rozpoczynam jazdę to podczas jazdy na luzie obroty są właśnie w okolicach 2000, a nawet ponad, nawet jeśli silnik już sie trochę nagrzeje. Dzieje sie tak do momentu zatrzymania np. na czerwonym świetle i wtedy obroty powoli spadną do normalnych i dalej już są cały czas normalne.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Hm. Tylko, ze "ssanie" utrzymuje obroty w granicach 1200 – 1500 [min^-1]. Na pewno do 2k sporo im brakuje.
Pawko: Jakie masz obroty jalowe po rozgrzaniu (wylaczone swiatla, klima i inne odbiorniki)?
Pawko: Jakie masz obroty jalowe po rozgrzaniu (wylaczone swiatla, klima i inne odbiorniki)?
the right man in the wrong place...
W 2.0 FS '94 A/T mam ~1500 (na avatarze widac, ze nawet ~1300). W sumie to prawie ten sam silnik. Nie kojarze samochodow, gdzie byloby wiecej...
Mysle, ze faktycznie podwyzszone obroty sa wynikiem funkcjonowania ssania. Ale ich poziom jest moim zdaniem zbyt wysoki. Stawiam na zle ustawione obroty biegu jalowego / uszkodzony termoelement ssania / zle dzialajacy silnik krokowy przepustnicy. ?
Mysle, ze faktycznie podwyzszone obroty sa wynikiem funkcjonowania ssania. Ale ich poziom jest moim zdaniem zbyt wysoki. Stawiam na zle ustawione obroty biegu jalowego / uszkodzony termoelement ssania / zle dzialajacy silnik krokowy przepustnicy. ?
the right man in the wrong place...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6