Strona 1 z 1

Klepią zawory przy obciążeniu

PostNapisane: 20 wrz 2008, 21:10
przez andrzej.j
Witam.
Ostatnio zauważyłem jak silnik się rozgrzeje to słychać zawory przy obciążeniu(czyli pierwszy bieg puszczam sprzegło i w zakresie 1200-1600 obr.słychać cykanie zaworów).
W innych warunkach są niesłyszalne. Mam pytanie czy to normalne, może nie zawracać sobie głowy.
Czy ten silnik ma regulow. zawory czy hydrauliczne.

PostNapisane: 20 wrz 2008, 21:13
przez Riki
andrzej.j napisał(a):Czy ten silnik ma regulow. zawory czy hydrauliczne.


ma reg. (brak hydrauliki)

PostNapisane: 20 wrz 2008, 22:08
przez andrzej.j
Oczywiście mówimy o benzynie.
Chyba trzeba zacząć od regulacji.

PostNapisane: 20 wrz 2008, 23:07
przez Grzyby
andrzej.j napisał(a):Chyba trzeba zacząć od regulacji

czy do tego odkrycia potrzeba zakładać nowy temat na forum?

PostNapisane: 21 wrz 2008, 08:38
przez andrzej.j
Dzięki za informacje. Przepraszam za temat.

PostNapisane: 21 wrz 2008, 12:31
przez Globy
FS 136 KM nie ma HLA?

PostNapisane: 21 wrz 2008, 12:36
przez maxim_wawa
panowie podlacze sie w temacie

mam blizniaczy motor tyle ze 1.8 16V z 99r i tez mi glosno zawory chodza.. pytanie.. jakie powinny być prawidłowe luzy zaworowe ???

PostNapisane: 21 wrz 2008, 15:55
przez andrzej.j
Też jestem ciekaw jakie powinny być luzy zaworów.
Z mechanikami jest różnie odnośnie Mazdek(brak doświadczenia).

PostNapisane: 25 wrz 2008, 17:52
przez keczu
andrzej.j napisał(a):W innych warunkach są niesłyszalne

no to chyba nie czas jeszcze na regulacje,kazde auto jak dasz za malo gazu przy ruszaniu przyklepie czasem zaworami.
maxim_wawa napisał(a):mam blizniaczy motor tyle ze 1.8 16V z 99r i tez mi glosno zawory chodza
no ja tez mam :) i w tym silniku to normalne do pewnego stopnia oczywiscie ze ukl.rozrzadu jest troche glosniejszy nasluchalen sie tych silnikow w pracy i wiecej mnie to nie martwi bo wszystkie tak klekocza,widzialem moze ze 3 auta z ewidentnie zajezdzonymi podkladkami ale kazde mialo pow.150 tys.mil i w tym przypadku nikt nie mial by watpliwosci o co chodzi.Fakt ze przy lpg moze zdazyc sie duzo szybciej.

PostNapisane: 25 wrz 2008, 19:16
przez maxim_wawa
no tak ale to nie wnosi nic praktycznie do tematu JAKIE POWINNY BYC LUZY ZAWOROWE

PostNapisane: 25 wrz 2008, 20:21
przez andrzej.j
Byłem u dwóch pojętnych mechaników i stwierdzili że to nie zawory cykają.
W tych silnikach jest regul. na podkładkach(regulacja co 90.000km).
Opinia była żebym nic z tym nie robił bo tylko można wydać znaczne pieniądze a efekt może być ten sam.

PostNapisane: 25 wrz 2008, 20:29
przez Hugo
Co do "cykania" to wtryskiwacze też "cykają".

PostNapisane: 26 wrz 2008, 08:50
przez maxim_wawa
ale jakie sa prawidłowe luzy zaworowe ?? CZY KTOS TO WOGULE WIE ??

PostNapisane: 26 wrz 2008, 10:47
przez Haszcz
Ech...w FS-ach po 97 z tego z co wiem sa płytki. Zrob pomiar luzów, koszt niewielki – bdziesz wiedział. Jesli nie to podejrzewam jakis sworzeń korbowodu... :|
W moim FS z BJ'tki luzy powinny wynoscić: 0.225—0.295 mm (0.26±0.035 mm ), w 626 GF nie wiem czy tez tyle

PostNapisane: 26 wrz 2008, 14:47
przez keczu
andrzej.j napisał(a):Opinia była żebym nic z tym nie robił bo tylko można wydać znaczne pieniądze a efekt może być ten sam.

No i maja racje,dla swietego spokoju przy okazji posluchaj sobie takieg silnika w innym aucie.

PostNapisane: 9 paź 2008, 07:47
przez maxim_wawa
ale nadal nikt nie zna prawidłowych parametrów luzów zaworowych ??

ma ktos takie dane czy nie ??

PostNapisane: 13 lis 2008, 16:08
przez marcin78
Dołączył: 13 Lis 2008
Miasto: olecko
Auto: Mazda 626 00 r 2.0 85kw FS GW


Witam serdecznie wszystkich klubowiczów troche poczytałem o tych słynnych stukach popychaczy w mazdach większosc opinii jest na temat modelu ge nie wiem czy w GF/GW przu oznaczeniach silnika FS9 85 kw 2.o stosowany był również ten zaworek upustowy przy pompie oleju i Bo myśle że to jest właśnie przyczyna głosnej pracy popychaczy w mym aucie olej 10w60 moze troche pomógł ale to nie jest to . I jeszcze jedno pytanie czy w tym silniku niema czasem płytek regulujacych luz zaworowy bo coś tez o tym słyszałem_________________
Mazda to mazda

PostNapisane: 13 lis 2008, 17:41
przez Skrzypek_na_dachu
maxim_wawa napisał(a):ale nadal nikt nie zna prawidłowych parametrów luzów zaworowych

dane książkowe:
dolotowe 0,010 (0,009-0,011)
wylotowe 0,010 (0,009-0,011)

PostNapisane: 13 lis 2008, 20:49
przez maxim_wawa
nareszcie... dziekuje ci bardzo