Strona 1 z 1

Fatalna praca silnika i mała moc – czy będą wydatki?

PostNapisane: 6 wrz 2008, 23:20
przez RafałGAD
Korzystając z pięknej pogody wybrałem się dzisiaj z rodzinką do Czech ....Niestety nie było tak różowo:( Moja Madzia (rocznik 1998 178 tys przebiegu 90 kucy ) zaczęła tracić troszkę moc po czym zaczęła szarpać podczas jazdy pod górę( na płaskich odcinkach ok) Na początku pomagało wkręcanie a wyższe obroty jednak po jakimś czasie przestało to pomagać . Niedawno wymienilem rozrząd wszystkie płyny . Na postoju silnik pracuje nie równo obroty na początku wynoszą ok 850 po czym spadają do 300 -400 i znowu delikatnie rosna i tak okresowo co mniej więcej 8 sekund . Silnik zaczyna delikatnie się telepać. Jednak gdy włączę Klime z nawiewem silnik zachowuje się jak by miał zaraz wyskoczyc spod maski:) Wiem żę podobny temat był poruszany jednak nie mogłem dopasować wszystkich objawów . JEden z forumowiczow wspominał ze telepanie silnika zaczynało sie nawet przy używaniu elektryki szyb... Bałem się żę trafiłem na lipne paliwo bo dzisiaj tankowałem a za jakis czas wystąpiły te objawy..... Wymienię filtr paliwa i powietrza ten ostatni w zlym stanie nie jest ale... Bardzo proszę o pomoc i zaznaczam że najpierw korzystałem z opcji szukaj:D( samochód nie posiada gazu)

PostNapisane: 6 wrz 2008, 23:33
przez qbass
RafałGAD napisał(a):rocznik 19998

Młoda :P

Zmień nazwę tematu i sprawdź kody blędów.

PostNapisane: 7 wrz 2008, 09:55
przez dariusz gontarski
sprawdz ustawienie rozrządu byćmoże jest zle ustawiony u mnie na podobną przypadłość pomogło prawidłowe ustawienie tego elementu

PostNapisane: 7 wrz 2008, 12:18
przez RafałGAD
dariusz gontarski napisał(a):sprawdz ustawienie rozrządu byćmoże jest zle ustawiony u mnie na podobną przypadłość pomogło prawidłowe ustawienie tego elementu

Mam pytanko ... U mnie rozrząd był wymieniany jakieś 1.5 miesiąca temu . Czy możliwe żeby ta usterka pojawiła sie tak nagle?
W ostatnim czasie auto dziwnie zapalało to znaczy jak za 1 razem przekręcałem kluczyk to zero reakcji ( chociaż czasami od razu zapalał-żadnej reguły) , wyciągam wkładam jeszcze raz przekręcam i od razu odpalał a teraz za każdym razem odpalał po 1 przekręceniu tyle że silnik się zachowuje tak jak opisałem po wyżej :(

PostNapisane: 7 wrz 2008, 12:24
przez Sin
Wiec nie wiem czy objawy Twojego auta byly podobne, w moim przypadku wygladalo tak na poczatku mielem problem z nierowno praca (trudno mi powiedziec jak wtedy zachowywalby mi sie z wlaczona klima bo w tym okresie mialem ja niesprawna), po jakims czasie podczas jazdy zaczal mi bujac moca ogolnie maly s[adek mocy przez chwile ok i znowu.. co sie okazalo mialem nie zaciekawa kopulke, palec, i niezle przebicia na kabalch.Pozdroweczki

PostNapisane: 7 wrz 2008, 12:25
przez Beny
kable, aparat zaplonowy moj typ :)

PostNapisane: 7 wrz 2008, 18:56
przez RafałGAD
No to będzie trzeba wymienić:D

PostNapisane: 7 wrz 2008, 19:06
przez Beny
RafałGAD napisał(a):No to będzie trzeba wymienić

kable sprawdzisz zobacz wieczorem pod maske czy swieca,ewentualnie podmien od kogos kable na probe bo moze to wina aparatu :) aaaa jesli to aparat to wyslij go tu http://www.allegro.pl/item427387678_nap ... bishi.html ja tam robilem swoj aparat i smigam bylem osobiscie u tego faceta bardzo konkretny i daje gwarancje ;) jak cos nie bedziesz wiedzial to pisz.

PostNapisane: 7 wrz 2008, 20:09
przez RafałGAD
No właśnie sprawdziłem i jest ok ale co ciekawe dzisiaj na jałowym obroty były powyżej 1000 (1000 -1200 falowały okresowo) i mam wrażenie , że coś klekocze i albo to już przewrażliwienie ale wydaje mi się że słysze świst powietrza ( mam nadzieje że to nie w głowie). Jutro jadę na komputer i się dowiem co w trawie piszczy ehhh

PostNapisane: 9 wrz 2008, 20:21
przez Skrzypek_na_dachu
Rafał a może masz nieszczelność w układzie dolotowym... ?? :|

PostNapisane: 11 wrz 2008, 18:49
przez tosiek
kolego RafałGAD sprawdź czy masz sprawny przepływomierz. zdejmij kostkę i zobacz czy jest reakcja.
mój jak się zepsuł tez miał falujące obroty powyżej tys i o połowę mniej mocy, pozdr.