Samoczynne podbijanie obrotów 1.8 PB

Postprzez WPiczuWPaszczu » 27 sie 2008, 08:45

Witam.
Mam problem zwiazany z dziwnym zachowaniem silnika. Sytuacja wyglada tak: odpalam auto na zimnym silniku i ruszam w droge. Po przejechaniu kilku kilometrow staje np. na swiatlach na skrzyzowaniu. Silnik jest juz rozgrzany. Obroty na luzie powinny spasc do ok 750 ale, o dziwo, zaczynaja szalec. Komputer podbija je na 1500. Po kilku sekundach spadaja na 750 aby ok. dwie sekundy pozniej znowu skoczyc na 1500. I tak bez przerwy. Ale wystarczy wylaczyc silnik i ponownie wlaczyc aby wszystko wrocilo do normy. Chcialbym tu zaznaczyc, ze dzieje sie tak tylko w sytuacji gdy silnik sie rozgrzeje po odpaleniu na zimno.
Identyczna sytuacja wystepuje po wlaczeniu klimatyzacji. Silnik zaczyna szalec. Gdy sprezarka sie wlacza obroty spadaja do 750 pod wplywem obciazenia. Gdy sie wylacza skacza na 1500. Calkowite wylaczenie klimatyzacji nie przywraca normalnej pracy silnika. Obroty glownie utrzymuja sie przy wartosci 1500 czasem spadajac na chwile na 750. Zeby silnik wrocil do poprawnej pracy nalezy go wylaczyc i wlaczyc.
Nie wiem zupelnie o co tutaj chodzi. Moze komputer trzeba wymienic?
Licze na wasza pomoc bo opisane objawy sa strasznie denerwujace i chcialbym sie pozbyc tego problemu. Z gory dziekuje za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam, Andrzej
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2008, 12:30
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: 626 1.8 GF '97

Postprzez y » 27 sie 2008, 11:44

WPiczuWPaszczu napisał(a):Z gory dziekuje za wszelkie sugestie.

Sprawdz poziom plynu chlodniczego, a najlepiej bedzie jak poczytasz sobie ten temat.
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez Hugo » 27 sie 2008, 20:30

WPiczuWPaszczu niezły nick.
A wracając do tematu to coś mi tu śmierdzi problemami z silniczkiem krokowym. I niestety z jego sterowaniem (elektroniką). Najpierw go dobrze wyczyść i nasmaruj, może to pomoże.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Grzyby » 28 sie 2008, 08:41

A ja tylko dodam od siebie że takie tematy są na forum więc po co kolejny?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez WPiczuWPaszczu » 29 sie 2008, 15:14

Dzieki za odpowiedzi. Poziom plynu juz sprawdzalem wczesniej.

Do kolegi Grzyby
Uprzejmie informuje, ze takiego tematu na forum nie ma albo przynajmniej ja nie znalazlem. Dlatego zalozylem nowy watek. Owszem, moge rozebrac cala przepustnice i wymienic kilka czesci (takie propozycje mozna znalezc w watkach dotyczacych falujacych obrotow). Tylko u mnie problem jest taki, ze falowanie obrotow wystepuje w konkretnych przypadkach np. po wlaczeniu klimatyzacji. Nie wykluczam, ze zrodlo klopotow jest takie jak w przypadkach innych osob piszacych na forum ale ja tego nie wiem. Zamiast wydawac pieniadze na szukanie po omacku chcialbym najpierw dowiedziec sie, czy ktos nie spotkal sie dokladnie z takimi objawami jak ja mam. A poza tym rok temu przepustnice mialem rozbierana i czyszczona a problem jak byl tak jest. Oczywiscie, nie siedzialem nad czlowiekiem i nie patrzylem mu na rece wiec moglo to byc wykonane niechlujnie.
Obecnie nie zamierzam jezdzic po mechanikach dopoki nie bede mial jakis punktow zaczepienia, bo juz mialem przypadki, ze kazdy mial inny pomysl na awarie, bral pieniadze za naprawe a problem nie znikal. W koncu rozwiazalem go z pomoca forumowiczow :–)
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2008, 12:30
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: 626 1.8 GF '97

Postprzez aggio » 29 sie 2008, 15:46

Jak wyłączysz i włączysz silnik to obroty stabilne, tak? A jak dodasz gazu i puścisz to zatrzymują się na 1500 czy płynnie schodzą do 750 i spowrotem? A gaz masz? Jeśli tak toczy to się dzieje tylko na gazie czy i na benzynie?
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2006, 15:33
Posty: 82
Skąd: Łomża
Auto: Premacy FS '02 asb pb/lpg

Postprzez WPiczuWPaszczu » 2 wrz 2008, 17:58

aggio napisał(a):Jak wyłączysz i włączysz silnik to obroty stabilne, tak?

Dokładnie tak.

aggio napisał(a):A jak dodasz gazu i puścisz to zatrzymują się na 1500 czy płynnie schodzą do 750 i spowrotem?

Zatrzymuja sie na 1500. Po chwili moga spasc na moment na 750 ale zaraz wracaja na 1500.

aggio napisał(a): A gaz masz? Jeśli tak toczy to się dzieje tylko na gazie czy i na benzynie?

Mam gaz ale dzieje sie tak i na benzynie i na gazie. Nawet jak odpale tylko na benzynie i nie przelacze na gaz to zachowuje sie tak samo.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2008, 12:30
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: 626 1.8 GF '97

Postprzez łysy83 » 3 wrz 2008, 22:31

WPiczuWPaszczurozwiązałeś ten problem? bo ja mam podobny z tą różnicą,że po chwili jak już obroty już się ustabilizują to już nie szaleją,przynajmniej do momentu przegazowania.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez aggio » 4 wrz 2008, 08:43

Sprawdź temerature silnika czy skacze. Jeśli nie to sprawdź elektrozawór od wolnych obrotów. Trzeba by go wyjąć i zobaczyć czy płynnnie wciąga grzybek. Wystraczy, że podepniesz go pod jakiś regulowany zasilacz 0-12V. Jak go wyjmiesz sprawdź czy grzybek nie jest brudny i czy dobrze dolega do gniazda. Jak będzie wszystko OK zdejmij rure wlotu powietrza z przepustnicy i zobacz czy płynie chodzi przepustnica i czy nie jest zasyfiona.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2006, 15:33
Posty: 82
Skąd: Łomża
Auto: Premacy FS '02 asb pb/lpg

Postprzez WPiczuWPaszczu » 4 wrz 2008, 12:42

aggio Dzieki za porade. Poniewaz sam nie znam sie na tym to podjade do jakiegos elektryka i sprawdze ten elektrozawor.

LYSY007 Jeszcze nie rozwiazalem. Zastosuje sie do zalecen aggio i dam znac czy cos sie udalo.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2008, 12:30
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: 626 1.8 GF '97

Postprzez łysy83 » 4 wrz 2008, 22:32

aggio napisał(a):sprawdź elektrozawór

a jak wygląda ten elektrozawór?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez łysy83 » 7 wrz 2008, 10:52

Wczoraj rozebrałem przepustnicę,przeczyściłem ją,później ustawiłem TPSa oraz obroty,wymieniłem także przewody od płynu chłodzącego które dochodzą do silnika krokowego i się naprawiło. Obroty już nie falują,nie wiem co z tych czynności pomogło ale ważne,że jest git.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6