Strona 1 z 1

Lekkie szarpanie i duszenie się silnika

PostNapisane: 28 lip 2008, 16:05
przez radziu
Witam,

Jestem posiadaczem Mazdy 626GF z 2000r. z silniiem 1,9i i instalacją Koltec-Necam z reduktorem VG392. Na początku myślałem, że mam problem z sama instalacją, ale po sprawdzeniu w ten weekend okazało się, że to raczej nie jest problem instalacji gazowej. Wszystkie filtry czyste, świece i przewody ok.

Objawy: silnik nagrzany nie ważne czy jest aktualnie na benzynie czy na gazie, bieg jałowy, mocne wciśnięcie pedału gazu. W pierwszej chwili obroty spadają tak jakby się silnik dusił później już rosną. Na gazie czasami jeszcze szarpie jak przyspieszam od niskich obrotów.

Sprawdzałem jak chodzi przepustnica i wydaje się, że wszystko jest ok. Nie ma oporów, nie klinuje się. TPSa nie rozbierałem. Czy może to być źle ustawiony zapłon czy obstawialibyście coś innego ?

Pozdrawiam,

PostNapisane: 29 lip 2008, 15:13
przez sebastian223
Dołączam się do pytania, mam ten sam problem, tyle że 2,0 115KM
Help

PostNapisane: 29 lip 2008, 15:48
przez radziu
też masz instalację gazową koltec'a?

PostNapisane: 29 lip 2008, 21:36
przez sebastian223
W ogóle nie mam lpg, ale te same objawy

PostNapisane: 30 lip 2008, 08:17
przez Skrzypek_na_dachu
Jeśli problem jest też na benzynie to gazu bym narazie nie ruszał. Sprawdźcie sobie układ dolotowy bo może jest nieszczelny.

PostNapisane: 5 sie 2008, 01:48
przez r4obo
Sprawdźcie przewody i świece, u mnie właśnie tu tkwił problem. Obejrzyjcie świece czy nie mają przebarwień a przewody czy nie mają śladów przebić na "fajkach". Spróbójcie dla sprawdzenia okręcić je grubo (2-3mm) izolacją na 5-6 cm od końca, u mnie do czasu otrzymania nowych przewodów pomogło.

PostNapisane: 5 sie 2008, 01:49
przez r4obo
radziu napisał(a): i przewody ok.

u mnie też wyglądały ok.

PostNapisane: 5 sie 2008, 04:38
przez sebastian223
POdjechałem do aso i podnieśli mi obroty.
Usługe wykonali za darmo. Nic nie czyścili ani nie naprawiali

PostNapisane: 5 sie 2008, 15:41
przez radziu
a jakie miałeś obroty na biegu jałowym ? u mnie są takie jakie powinny być. około 750 obr/min

PostNapisane: 5 sie 2008, 15:42
przez radziu
r4obo napisał(a):Sprawdźcie przewody i świece, u mnie właśnie tu tkwił problem. Obejrzyjcie świece czy nie mają przebarwień a przewody czy nie mają śladów przebić na "fajkach". Spróbójcie dla sprawdzenia okręcić je grubo (2-3mm) izolacją na 5-6 cm od końca, u mnie do czasu otrzymania nowych przewodów pomogło.


świece i przewody sprawdzone. świece wykręcałem. przewody sprawdziłem wizulanie. nie są twarde ani popękane.

PostNapisane: 5 sie 2008, 21:21
przez ozetec
sebastian223 napisał(a):POdjechałem do aso i podnieśli mi obroty.
Usługe wykonali za darmo. Nic nie czyścili ani nie naprawiali



a pomoglo?

PostNapisane: 5 sie 2008, 21:22
przez radziu
Skrzypek_na_dachu napisał(a):Jeśli problem jest też na benzynie to gazu bym narazie nie ruszał. Sprawdźcie sobie układ dolotowy bo może jest nieszczelny.


dolot szczelny. jakby był nieszczelny to by obroty pływały, a nie pływają