Lekkie szarpanie i duszenie się silnika

Postprzez radziu » 28 lip 2008, 17:05

Witam,

Jestem posiadaczem Mazdy 626GF z 2000r. z silniiem 1,9i i instalacją Koltec-Necam z reduktorem VG392. Na początku myślałem, że mam problem z sama instalacją, ale po sprawdzeniu w ten weekend okazało się, że to raczej nie jest problem instalacji gazowej. Wszystkie filtry czyste, świece i przewody ok.

Objawy: silnik nagrzany nie ważne czy jest aktualnie na benzynie czy na gazie, bieg jałowy, mocne wciśnięcie pedału gazu. W pierwszej chwili obroty spadają tak jakby się silnik dusił później już rosną. Na gazie czasami jeszcze szarpie jak przyspieszam od niskich obrotów.

Sprawdzałem jak chodzi przepustnica i wydaje się, że wszystko jest ok. Nie ma oporów, nie klinuje się. TPSa nie rozbierałem. Czy może to być źle ustawiony zapłon czy obstawialibyście coś innego ?

Pozdrawiam,
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez sebastian223 » 29 lip 2008, 16:13

Dołączam się do pytania, mam ten sam problem, tyle że 2,0 115KM
Help
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez radziu » 29 lip 2008, 16:48

też masz instalację gazową koltec'a?
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez sebastian223 » 29 lip 2008, 22:36

W ogóle nie mam lpg, ale te same objawy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 30 lip 2008, 09:17

Jeśli problem jest też na benzynie to gazu bym narazie nie ruszał. Sprawdźcie sobie układ dolotowy bo może jest nieszczelny.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez r4obo » 5 sie 2008, 02:48

Sprawdźcie przewody i świece, u mnie właśnie tu tkwił problem. Obejrzyjcie świece czy nie mają przebarwień a przewody czy nie mają śladów przebić na "fajkach". Spróbójcie dla sprawdzenia okręcić je grubo (2-3mm) izolacją na 5-6 cm od końca, u mnie do czasu otrzymania nowych przewodów pomogło.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 22:41
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS

Postprzez r4obo » 5 sie 2008, 02:49

radziu napisał(a): i przewody ok.

u mnie też wyglądały ok.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 22:41
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS

Postprzez sebastian223 » 5 sie 2008, 05:38

POdjechałem do aso i podnieśli mi obroty.
Usługe wykonali za darmo. Nic nie czyścili ani nie naprawiali
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez radziu » 5 sie 2008, 16:41

a jakie miałeś obroty na biegu jałowym ? u mnie są takie jakie powinny być. około 750 obr/min
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez radziu » 5 sie 2008, 16:42

r4obo napisał(a):Sprawdźcie przewody i świece, u mnie właśnie tu tkwił problem. Obejrzyjcie świece czy nie mają przebarwień a przewody czy nie mają śladów przebić na "fajkach". Spróbójcie dla sprawdzenia okręcić je grubo (2-3mm) izolacją na 5-6 cm od końca, u mnie do czasu otrzymania nowych przewodów pomogło.


świece i przewody sprawdzone. świece wykręcałem. przewody sprawdziłem wizulanie. nie są twarde ani popękane.
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez ozetec » 5 sie 2008, 22:21

sebastian223 napisał(a):POdjechałem do aso i podnieśli mi obroty.
Usługe wykonali za darmo. Nic nie czyścili ani nie naprawiali



a pomoglo?
Ostatnio edytowano 23 lis 2008, 17:03 przez ozetec, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 12:23
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Auto: 6GH

Postprzez radziu » 5 sie 2008, 22:22

Skrzypek_na_dachu napisał(a):Jeśli problem jest też na benzynie to gazu bym narazie nie ruszał. Sprawdźcie sobie układ dolotowy bo może jest nieszczelny.


dolot szczelny. jakby był nieszczelny to by obroty pływały, a nie pływają
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6