Witam wszystkich!
Śledzę forum od czasu gdy posiadam Mazdę, a do pierwszego postu skłoniła mnie pierwsza poważna awaria.
W pewnym momencie auto przestało zapalać, i mechanik (drugi z kolei) stwierdził, że zepsuta jest „końcówka mocy” w sterowniku komputera, i że należy wymienić cały komputer.
I teraz pojawia się problem: otóż od przeszło 2tyg próbuję znaleźć komputer z takimi samymi oznaczeniami jak mój, ale żaden nie jest identyczny.
Moje pytanie jest takie: czy jeśli kupię komputer o innym kodzie (mam na myśli naklejki na obudowie komputera), ale z tego samego modelu auta (i.e. ten sam silnik i rocznik), a elektronik „przegra” zawartość mojego komputera na tamten, to czy to będzie działać?
Komputer ma na obudowie kilka oznaczeń:
FSJ4 – 18 – 881 – A
RRB1
F5SB – 14A624 – AA
I napis FORD.
Dzięki za wszystkie wskazówki i porady!
ps – umieściłem go też na forum Elektronika, nie jestem pewien, czy to właściwe miejsce.
kompatybilność komputerów sterujących silnikami w GF-ach – Rozwiązane!
Strona 1 z 1
Usterka została naprawiona – dla zainteresowanych, potomnych, i buszujących po forum:
kompatybilność komputerów w 626 GF jest dość duża: kluczowe parametry przy szukaniu komputera to oczywiście model, rocznik, i producent komputera (może być Ford lub Mitsubishi) – BTW – komputer do GF'a 1,8 jest konstrukcyjnie identyczny jak do 2,0.
Komputery prawie zawsze będą miały różne numery, ale konstrukcyjnie – przy założeniu że to ten sam rocznik, model, i producent powinny być identyczne. Potrzebny jest jedynie elektronik, który "przegra" zawartość" z naszej jednostki na tę drugą, i zsynchronizuje immobilizer i kluczyki.
Ergo: gdy elektronik wie co robi, komputer może mieć inne numery identyfikacyjne, co znacząco skraca czas poszukiwań uszkodzonej jednostki.
Oczywiście istnieje ryzyko, że coś nie zadziała, ale kto nie ryzykuje...
Dla zainteresowanych podam szczegóły.
Pozdrowienia dla wszystkich czytających!
kompatybilność komputerów w 626 GF jest dość duża: kluczowe parametry przy szukaniu komputera to oczywiście model, rocznik, i producent komputera (może być Ford lub Mitsubishi) – BTW – komputer do GF'a 1,8 jest konstrukcyjnie identyczny jak do 2,0.
Komputery prawie zawsze będą miały różne numery, ale konstrukcyjnie – przy założeniu że to ten sam rocznik, model, i producent powinny być identyczne. Potrzebny jest jedynie elektronik, który "przegra" zawartość" z naszej jednostki na tę drugą, i zsynchronizuje immobilizer i kluczyki.
Ergo: gdy elektronik wie co robi, komputer może mieć inne numery identyfikacyjne, co znacząco skraca czas poszukiwań uszkodzonej jednostki.
Oczywiście istnieje ryzyko, że coś nie zadziała, ale kto nie ryzykuje...
Dla zainteresowanych podam szczegóły.
Pozdrowienia dla wszystkich czytających!
- Od: 19 maja 2008, 19:07
- Posty: 6
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 GF, 2,0 (136km), rok 1998.
Witam wszystkich.
To mój pierwszy post więc proszę o odrobinę wyrozumiałości.
Niestety mam podobny problem:
1. Madzia do 3000 obr. nie pali na jednym cylindrze
2. Przy ok. 3000 obr. następuje dziura i powyżej chodzi na wszystkich.
Po wizytach u kilku elektryków + serwis Mazdy padł wyrok, że komputer jest uszkodzony.
Od kilku dni poszukuje takiego komputera ale niestety wydaje się, że znalezienie takiego samego graniczy z cudem. W związku z tym prośba czy ktoś wie jaki komputer mógłby ewentualnie pasować i kto mógłby przegrać oprogramowanie ? Najlepiej ze Śląska
ale jeśli to byłby pewny i dobry fachowiec to odległość nie ma znaczenia.
Oznaczenia mojego kompa to 1ALF-12A650-AFC, FS6A-18881-C
To mój pierwszy post więc proszę o odrobinę wyrozumiałości.
Niestety mam podobny problem:
1. Madzia do 3000 obr. nie pali na jednym cylindrze
2. Przy ok. 3000 obr. następuje dziura i powyżej chodzi na wszystkich.
Po wizytach u kilku elektryków + serwis Mazdy padł wyrok, że komputer jest uszkodzony.
Od kilku dni poszukuje takiego komputera ale niestety wydaje się, że znalezienie takiego samego graniczy z cudem. W związku z tym prośba czy ktoś wie jaki komputer mógłby ewentualnie pasować i kto mógłby przegrać oprogramowanie ? Najlepiej ze Śląska
ale jeśli to byłby pewny i dobry fachowiec to odległość nie ma znaczenia.
Oznaczenia mojego kompa to 1ALF-12A650-AFC, FS6A-18881-C
-
greg728
Zaznaczam,że nie jestem elektrykiem ani mechanikiem, więc nie traktuj moich wypowiedzi jako pewnych i ostatecznych.
1. Jeśli diagnoza komputera jest słuszna, to faktycznie wymiana + przegranie softu powinno pomóc.
2. W moim przypadku, nie działał element komputera odpowiedzialny za sterowanie wtryskami, i elektryk przelutował tylko jakiś jeden scalak z komputera dawcy do mojego.
3. Tak jak pisałem wyżej, komuputery chyba nie muszą być identyczne, i pewnie będą miały różne oznaczenia. To co jest ważne, to:
– producent (chyba był Ford i Mitsubishi), kolor wtyczek (są niebieskie i bodajże żółte), rocznik samochodu, skrzynia biegów, i silnik benzyna / diesel (ale wielu sprzedawców twierdzi, że do 1,8 i 2,0 są takie same, ja też kupiłem używkę do 1,8 i 2,0).
4. Spytaj elektryka o kwestię immobilisera – jest to chyba osobny układ, niezależny od komputera, ale upewnij się czy nie będziesz musiał zminiać też immo i kluczyka.
5. Zdecydowanie polecam poszukać elektryka z Twojej okolicy. Z własnego doświadczenia wiem, że taka interwencja może wymagać od Ciebie kilku wizyt u specjalisty, szkoda czasu i pieniędzy na jeżdzenie. Do elektryka u którego ja naprawiałem komputer należało zawieżć urządzenie, on coś tam lutował i przegrywał, a potem na własą rękę trzeba było komputer zainstalować i sprawdzić.
Mam nadzieję, że to pomoże, pisz śmiało jeśli coś jest niejasne.
1. Jeśli diagnoza komputera jest słuszna, to faktycznie wymiana + przegranie softu powinno pomóc.
2. W moim przypadku, nie działał element komputera odpowiedzialny za sterowanie wtryskami, i elektryk przelutował tylko jakiś jeden scalak z komputera dawcy do mojego.
3. Tak jak pisałem wyżej, komuputery chyba nie muszą być identyczne, i pewnie będą miały różne oznaczenia. To co jest ważne, to:
– producent (chyba był Ford i Mitsubishi), kolor wtyczek (są niebieskie i bodajże żółte), rocznik samochodu, skrzynia biegów, i silnik benzyna / diesel (ale wielu sprzedawców twierdzi, że do 1,8 i 2,0 są takie same, ja też kupiłem używkę do 1,8 i 2,0).
4. Spytaj elektryka o kwestię immobilisera – jest to chyba osobny układ, niezależny od komputera, ale upewnij się czy nie będziesz musiał zminiać też immo i kluczyka.
5. Zdecydowanie polecam poszukać elektryka z Twojej okolicy. Z własnego doświadczenia wiem, że taka interwencja może wymagać od Ciebie kilku wizyt u specjalisty, szkoda czasu i pieniędzy na jeżdzenie. Do elektryka u którego ja naprawiałem komputer należało zawieżć urządzenie, on coś tam lutował i przegrywał, a potem na własą rękę trzeba było komputer zainstalować i sprawdzić.
Mam nadzieję, że to pomoże, pisz śmiało jeśli coś jest niejasne.
- Od: 19 maja 2008, 19:07
- Posty: 6
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 GF, 2,0 (136km), rok 1998.
Przede wszystkim dzięki za szybką odpowiedź.
Problem w tym, że mój elektryk nie widzi żeby coś było uszkodzone fizycznie i najpierw proponował
mi wgranie na nowo softu. Gdyby wiadomo było jaki układ należy wymienić to byłby jakiś punkt zaczepienia
Osobiście uważam że uszkodzenie się samego programu jest raczej mało prawdopodobne.
Więc jeszcze raz prośba do wszystkich z okolic Częstochowy i ze Śląska na namiar do dobrego elektronika posiadającego sprzęt do np. wgrania softu do tego modelu komputera.
Problem w tym, że mój elektryk nie widzi żeby coś było uszkodzone fizycznie i najpierw proponował
mi wgranie na nowo softu. Gdyby wiadomo było jaki układ należy wymienić to byłby jakiś punkt zaczepienia
Osobiście uważam że uszkodzenie się samego programu jest raczej mało prawdopodobne.
Więc jeszcze raz prośba do wszystkich z okolic Częstochowy i ze Śląska na namiar do dobrego elektronika posiadającego sprzęt do np. wgrania softu do tego modelu komputera.
-
greg728
Cóż, może to poprostu inna awaria.
Jedyna sytaucja, w której nie palił mi jeden cylinder była związana z zastosowaniem niewłaściwych świec. Jedna z nich była prawie zupełnie przepalona. Ale pewnie mechanik świece/kable itp już sprawdził.
Jedyna sytaucja, w której nie palił mi jeden cylinder była związana z zastosowaniem niewłaściwych świec. Jedna z nich była prawie zupełnie przepalona. Ale pewnie mechanik świece/kable itp już sprawdził.
- Od: 19 maja 2008, 19:07
- Posty: 6
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 GF, 2,0 (136km), rok 1998.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6