Wymiana rozrządu

Postprzez Martinator » 8 cze 2014, 20:36

rav 75 napisał(a):Teoretycznie należałoby wymienić jedno i drugie,u mnie 225000 uszczelka pokrywy nie cieknie choć nigdy nie była wymieniana. Uszczelniacze wałków i wału lubią twardnieć,koszt do FP to ok 150 złotych,myślę że lepiej wymienić.


wymienilem rozrzad (rolki, pasek, napinacz uszczelka pod glowica) przejechalem 12kkm i teraz mi cos z lewej strony cieknie oliwa .. bylem u mechanika, slabo dokrecil dekiel, dociagnal jakies cwierc obrotu kazda srube- umyl silnik zmywaczem, pojezdzielem troche ale dalej pojawia sie olej z lewej strony .. zbiera sie na oslonie silnika kapie po misce -pewnie nalezalo wymienic uszczelniacze walkow, czy sie myle?
MM
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 20:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez Cyprian1992 » 30 paź 2014, 00:53

Witam planuję wymianę rozrządu.
Jestem posiadaczem mazdy 626 1,8 66kw 96 rok ge
mam jeszcze pytanie bo nie jestem pewnie czy te silniki są bez kolizyjne tzn. że mogę jechać na opór czy bez kolizji ale na luzie <glupek2>
bo już nie wiem a nigdzie jeszcze odpowiedzi nie otrzymałem :)

planuję wymianę rozrządu.

w skład wchodziło by i czy to wszystko bo nie jestem pewien

Pasek OE MAZDA
Rolka napinacza OEM MAZDA
Rolka prowadząca OEM MAZDA
Sprężyna napinacza OEM MAZDA
za 449 zł
+ pompa wody
zestaw z tej stronki jest dobry ?
http://www.mazparts.pl/oferta-specjalna ... -82-0-fpfs

planuję jeszcze d tego uszczelkę pokrywy i zastanawiam się czy nie wymienić też uszczelki odmy i chcę też sprawdzić jeśli to się jakoś da jak wyglądają uszczelki pompo wtrysków czy nie są wyklepane.

Dzięki za pomoc :)
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 18:17
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE
Mazda Premacy
1,8 BP
101KM
2003r
Activ

Postprzez grzech_z » 30 paź 2014, 10:10

Cyprian1992 napisał(a):Witam planuję wymianę rozrządu.
zestaw z tej stronki jest dobry ?

Dzięki za pomoc :)
Pozdrawiam


tak
niemazaco :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Cyprian1992 » 30 paź 2014, 13:53

Liczyłem na bardziej rozwiniętą odpowiedź :D
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 18:17
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE
Mazda Premacy
1,8 BP
101KM
2003r
Activ

Postprzez tadziomaru1 » 30 paź 2014, 20:17

Cyprian1992 napisał(a):Witam planuję wymianę rozrządu.
Jestem posiadaczem mazdy 626 1,8 66kw 96 rok ge
mam jeszcze pytanie bo nie jestem pewnie czy te silniki są bez kolizyjne tzn. że mogę jechać na opór czy bez kolizji ale na luzie <glupek2>
bo już nie wiem a nigdzie jeszcze odpowiedzi nie otrzymałem :)

Słabo szukałeś :D
viewtopic.php?f=424&t=130974&start=40
Tak poza tym, czemu piszesz w działe GF/GW, jak masz GE?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Cyprian1992 » 30 paź 2014, 23:53

O to przepraszam źle wszedłem o.0
Chyba dla tego że wyszukiwarka mi tak znalazła a już nie sprawdziłem dokładnie jakie to nadwozie ale silnik ten sam :)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 18:17
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE
Mazda Premacy
1,8 BP
101KM
2003r
Activ

Postprzez kudlacz78 » 30 gru 2015, 02:48

Ja dziś zleciłem wymianę rozrządu. Silnik olejożerny więc żal kasę topić, ale cóż... :|
przejechane było około 70000 przez 5 i pół roku. Zestaw wówczas kupiłem na aukcji za 280zł w sklepie z wrocławia.Było to łożysko NTN, napinacz NSK, pasek mitsuboshi. ceny w okolicznych sklepach zaczynały sie od 550zł za chińszczyznę jakąś.
Z niedowierzaniem podszedłem do tego zakupu gdyż cena 2 razy niższa za japoński towar była czymś dla mnie niewytłumaczalnym <cisza> . Trąciło chińską podróbą. Mechanicy również głową kręcili patrząc na te części. <nie>
no cóż, na dzień dzisiejszy mogę orzec, że to była dobra decyzja. po wyjęciu elementów mechanik twierdził, że można było dalej spokojnie jeździć. rolki pracują jak nowe, pasek bez pęknięć, niewychlastany.
na tą wymianę znów kupiłem taki zestaw (oprócz paska).
kasy wydanej trochę bez potrzeby szkoda, ale cieszy jakość. ciężko będzie odejść od japończyków i kupować kiepskie części.
teraz mam nadzieję pojeździć jeszcze Madzią dolewając oliwy.
dalej zachodzę w głowę skąd niższe ceny za lepszy towar <glupek2>
Początkujący
 
Od: 2 lip 2013, 12:32
Posty: 19
Skąd: Brwinów
Auto: mazda 626 gw 2,0 1999r lpg
mazda 323F bg 1,6 16V 93r lpg (była)

Postprzez sebekle » 5 maja 2016, 23:29

https://youtu.be/bdf3lhqbWQk
tak wygląda rolka napinająca z zestawu ashika (tylko to mieli na miejscu 300km od domu) po 40 tys km. łożysko ok nawet. za to łożysko w prowadzącej (GMB nabite) złapało luz
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez lukasssz » 22 cze 2016, 20:51

Cześć.
Nie znam się na budowie samochodu, dla tego pytam.
Posiadam Mazde 626 V sedan 2.0 115KM 2002 z zamontowaną instalacją LPG. Jestem już po wymianie rozrządu i na spisie przeprowadzonych napraw jest usługa "Wymiana rozrządu instalacja gazowa" Ciekawi mnie fragment "instalacja gazowa" czy to znaczy, że coś robili w instalacji gazowej? Rozrząd ma coś wspólnego z rodzajem paliwa, z lpg? Czy może wymienili mi nie to co chciałem? Fakt wydaje mi się, że pedał gazu inaczej działa, nie czuje prawie, że go wciskam, jego zakres się zmniejszył, ale przyspieszenie jest takie same jak było, tak mi się zdaje i się nie dusi na niskich obrotach.

Proszę o odpowiedz, bo nie wiem czy jechać się pytać o to czy nie potrzeba.
Załączniki
20160622_204746.jpg
lukasssz
 

Postprzez lasic100 » 25 cze 2016, 03:10

Być może z racji posiadanej instalacji gazowej doliczyli sobie za ten fakt podczas wymiany rozrządu (trochę więcej części do odkręcenia).
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Jeffren » 14 mar 2017, 19:04

Posiadam 626 GF 2.0 115 km z 2000 roku .

Jak to jest z tym rozrządem wiele osób mówi że nie trzeba wymieniać bo nic się nie stanie w tym aucie z tym silnikiem . Ja zaś w internecie wyczytałem że w nich są przypadki zrywania się paska rozrządu oraz usterki napinacza paska rozrządu .

Jak jest według was ???
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2016, 15:01
Posty: 55 (4/0)
Auto: Mazda 626 2000r benzyna

Postprzez Sonek » 14 mar 2017, 19:37

Pasek czy napinacz prędzej czy później strzeli, ale chodzi o to, że w teorii jest to silnik bezkolizyjny. Zdarzają się jednak przypadki, że się tłoki z zaworami spotkają itd. Ciężko stwierdzić dlaczego tak się dzieje. Poczytaj na forum więcej jest tego opisane. Generalnie rozrząd warto wymienić :D
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez Jeffren » 14 mar 2017, 23:11

to jak pasek czy tam napinacz strzeli to co sie stanie w takim razie ?

a jak wymieniać w tym aucie z tym silnikiem to cały kompletny rozrząd ? pytam bo to kosztuje z wymiana gruubo ponad tysiąc złotych a jak czegoś akurat nie trzeba to wole coś innego wymienić .
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2016, 15:01
Posty: 55 (4/0)
Auto: Mazda 626 2000r benzyna

Postprzez sebekle » 14 mar 2017, 23:20

tysiąc to chyba w aso. robota na 2 godziny
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez dansomi » 15 mar 2017, 02:27

Wymieniaj komplet, pasek z rolkami i pompą wody, co do bezkolizyjności, znajomy co miał GF'kę i moją GW jak rozbierał mój stary silnik to pomierzył(studiuje mechanike i budowe maszyn – pasja :) i powiedział że nie ma szans żeby tłok spotkał się z zaworem i jeśli pasek strzeli to zakładasz nowy i jedziesz dalej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez grzech_z » 15 mar 2017, 09:29

Pisałem jakiś czas temu, że jeżdżę i czekam by potwierdzić bądź zaprzeczyć :)
Swapa robiłem 5 lat temu i rozrządu nie wymieniłem – czyli jest albo oryginalny albo wymieniony w angli. Tak czy inaczej mazda przejechała na tym rozrządzie jakieś 200kkm i nadal jeździ, w zasadzie nie ma dnia by nie robiła kolejnych kilometrów :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez dansomi » 15 mar 2017, 13:46

A jak z pracą rolek i pompy wody po tych 200k?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez lukaszrg » 15 mar 2017, 17:33

Pompa wody nie pracuje na rozrzadzie tylko na pasku alternatora
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez sebekle » 15 mar 2017, 22:27

ale jak padnie to trzeba rozrząd zwalać :D
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez dansomi » 16 mar 2017, 00:27

i zwykle pompę wymienia się razem z rozrządem ? Czy nie jest konieczna wymiana pompy jeśli jest w dobrym stanie i nie ma luzów ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6