Wymiana rozrządu

Postprzez grzech_z » 16 mar 2017, 12:08

sebekle napisał(a):ale jak padnie to trzeba rozrząd zwalać :D


No właśnie nie do końca. Kiedyś poruszaliśmy temat i nawet sprawdzałem w starym silniku. Z tego co pamiętam to wystarczy pasek poluźnić i da się wymienić bez "zwalania" :)

"A jak z pracą rolek i pompy wody po tych 200k?"

Jak to jak – normalnie :) Rolek nie słychać a pompa nie cieknie :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez sebekle » 16 mar 2017, 16:35

śruba jednej z rolek rozrządu trzyma pompę więc ciężko to widzę. całkowicie zwalać nie trzeba ale ustawić ponownie tak
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez grzech_z » 17 mar 2017, 14:38

sebekle napisał(a):śruba jednej z rolek rozrządu trzyma pompę więc ciężko to widzę. całkowicie zwalać nie trzeba ale ustawić ponownie tak


Dobrze pamiętałem (13 lut 2014, 09:51) wrzucałem w wątku fotki bo też ktoś o pompę pytał :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Jeffren » 18 mar 2017, 14:24

rozrząd
Pasek OE MAZDA
Rolka napinacza OEM MAZDA
Rolka prowadząca OEM MAZDA
Sprężyna napinacza OEM MAZDA
i to wszystko za 449 zł
+
Pompa wodna AISIN na 100.000km – 145PLN, z kpl uszczelek,
Uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA – 67PLN
Uszczelniacz na wałek rozrządu (są dwa) OE MAZDA – 45PLN/szt
Uszczelniacz na wał korbowy OE MAZDA – 45PLN
Paski wieloklinowe OEM MAZDA BANDO – 64PLN/2szt/kpl.
+ wymiana i wychodzi 1000 na pewno

Czy sądzicie że coś z tej listy nie trzeba wymieniać ?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2016, 14:01
Posty: 55 (4/0)
Auto: Mazda 626 2000r benzyna

Postprzez grzech_z » 20 mar 2017, 08:06

Jeffren napisał(a):rozrząd
Czy sądzicie że coś z tej listy nie trzeba wymieniać ?


Uszczelniacze zaworów
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez grzech_z » 7 kwi 2017, 07:12

Czy ktoś się orientuje jakie są objawy zerwanego paska? :)
Dziś w drodze do pracy – 70km/h – maździocha zgasła. Pierwsze co mi przyszło do głowy, to pasek strzelił – a po moich 200kkm i hgw ilu kilometrach poprzedniego właściciela – miał prawo:) Ale czy na pewno? Po zatrzymaniu kręciłem rozrusznikiem i wydaje się, że kręci jak zwykle. Paliwo raczej odpada. Ciemno było i nie miałem jak zajrzeć czy pasek cały.
Po pracy zaciągnę pod dom i sprawdzę
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez motylek322 » 7 kwi 2017, 07:56

Przy pękniętym pasku to nie ma jakiś wrażeń dźwiękowych ? Mi ostatnio madzia też zdechła co prawda na postoju. Przestał odpalać. Po wizycie u elektryka okazało się, że coś było ze sterownikiem. Tym umieszczonym przy nogach pasażera. Silnik nie dostawał paliwa bo stała pompa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 10:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez lukaszrg » 7 kwi 2017, 08:13

Jak zerwie się pasek to lekko kręci silnik
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez grzech_z » 7 kwi 2017, 08:59

motylek322 napisał(a):Przy pękniętym pasku to nie ma jakiś wrażeń dźwiękowych ? Mi ostatnio madzia też zdechła co prawda na postoju. Przestał odpalać. Po wizycie u elektryka okazało się, że coś było ze sterownikiem. Tym umieszczonym przy nogach pasażera. Silnik nie dostawał paliwa bo stała pompa.


Wrażenia dźwiękowe w bezkolizyjnych podobno nie występują :)
Zgasła na LPG i jak zauważyłem, to przełączyłem na PB i nie zagadała, zatem paliwo raczej wykluczam.
Widział może ktoś fotorelację wymiany paska na forum?

Pasek cały. Sprężynka z napinacza spadła. Wymieniłem co trzeba – złożyłem raczej zwracając uwagę na znaki. Madzia odpaliła ale coś jest nie tak bo na wolnych obrotach nie za bardzo chodzi. Silnik skacze i bardzo nierówno pracuje. Teraz powstaje pytanie – źle ustawiłem na znakach czy nagar na tłokach jednak zetknął się z którymś zaworem i stąd nierówna praca?
Załączniki
WP_20170408_10_59_13_Pro.jpg
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez grzech_z » 23 kwi 2017, 13:28

Noto sobie sam odpowiem:) Po zdjęciu osłony oczywiście znaki się nie schodziły. Za drugim razem poszło o wiele szybciej i dokładniej. No i niniejszym i ku potomności – mamy silniki bezkolizyjne:) Jak ktoś jeździ w koło komina, to nie ma co sobie głowy zawracać wymianą rozrządu :) Według serwisu już 2 razy powinienem komplet wymienić, zatem parę pln zostaje w kieszeni.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez tadziomaru1 » 26 kwi 2017, 17:11

To jeszcze nie znaczy, że silniki są bezkolizyjne. To była tylko spadnięta sprężynka, też tak kiedyś miałem, ba, jeszcze do roboty pojechałem i przyjechałem, na wolnych chodził jak Diesel, ale jechało się normalnie. Poczekajmy na zerwanie paska, bo cały czas pamiętam klientów którym sprzedałem kiedyś silnik bo w poprzednim strzelił pasek, a powiedzieli, że panie, kór.. wszystkie 16 były ruszone.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez grzech_z » 27 kwi 2017, 07:23

tadziomaru1 napisał(a):To jeszcze nie znaczy, że silniki są bezkolizyjne. To była tylko spadnięta sprężynka, też tak kiedyś miałem


Z tym, że mi madzia zgasła i miałem 70 na liczniku. Jak zdjąłem obudowę to każdy znak patrzył gdzie indziej więc mocno się rozjechało. Pasek zostawiłem, zatem poczekamy :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez tadziomaru1 » 4 maja 2017, 18:29

<spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Burza88 » 2 sie 2017, 11:25

Przepraszam ze tak nie do końca w temacie ale czy wiecie jakimi kluczami dociągnę piszczący pasek w 626 GW 2.0 Pb 115km w sensie rozmiar (na oko to jakieś 12, 13, 15, 17) ;P bo że płaskim, oczkowym lub nasadkowym to wiem ;P
Avatar użytkownika
 
Od: 2 cze 2015, 18:57
Posty: 48 (3/1)
Skąd: Legnica/Łódź
Auto: Mazda 626 GW 2002 2L 115KM Benzynka/LPG

Postprzez sebekle » 2 sie 2017, 19:46

11, 12, 13, 14 przygotuj bo dokładnie nie pamiętam.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Burza88 » 4 sie 2017, 13:31

Dzięki za odpowiedź :) Sprawdzilem że z przodu (chyba pompa wspomagania albo klima) 14 pasuje do śruby "blokującej" i "regulacyjnej". Co do alternatora to musze łamanym bo zwykłym będzie problem ale jak sprawdze to wpisze jaki rozmiar pasuje ;)
Avatar użytkownika
 
Od: 2 cze 2015, 18:57
Posty: 48 (3/1)
Skąd: Legnica/Łódź
Auto: Mazda 626 GW 2002 2L 115KM Benzynka/LPG

Postprzez sebekle » 6 sie 2017, 18:44

zwykły płaski się nada
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez baklazan » 13 paź 2017, 06:35

Dzień dobry,
Panowie rozrząd w mojej maździe 626 GF 1.8 benzyna 100KM był wymieniany przy przebiegu 170k km przez poprzedniego właściciela. Obecnie samochód ma 243k km. Kiedy planować kolejną wymianę?
Początkujący
 
Od: 14 maja 2013, 17:52
Posty: 27 (0/1)
Auto: GFka, 100ps

Postprzez Martinator » 10 lis 2017, 11:09

Witam.
U siebie wymieniłem rozrząd 5lat temu bez pompy bo nie ciekla i mechanik mówił nie ruszać. Nie wiem co wsadził bo pojechał i kupił coś w hurtowni a na pytanie co z paragonem gwarancja odpowiadał – ją ci daje gwarancję :). Pamiętam że szpilki od dekla były kiepskie tzn te gumki na nich sparcialy ...daniel ciekl i mnie to denerwowalo ale to była wina słabej uszczelki-dałem ori i ustalo.
Obecnie mam nabite jedynie 30kkm (nie jeżdżę dużo gdyż mieszkam w dużym mieście Kraków -jazda w korkach jest bez sensu a gazu nie mam i nie chce.
Pytanie czy zmieniać rozrzad, cały z pompą tym razem czy sam pasek rozrządu plus dwa osprzętu gdyż piszacza trochu po odpaleniu potem cichna.? Czy zostawić to mechanikowi do oceny?
Jeżdżę na 5w40 shelu teraz przez 6kkm ubyło mi pół bagnetu oliwy- to dużo? Silnik chodzi ok pali , przyspiesza jak trzeba :). Jeżdżę raczej spokojnie jedynie na trasie nad morze czasem ja pogonie .
Marcin
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 19:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez sebekle » 11 lis 2017, 10:39

ja bym zmienił. raz mi ładnie wyglądająca pompa zrobiła psikusa i się zatarła 350km od domu
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6