Wymiana rozrządu

Postprzez seba.boss » 18 mar 2008, 21:59

Witam
pytalem sie w serwisie Mazdy o wymiane paska rozrzadu, powiedzeli mi ze rolek nietrzeba wymieniac jezeli beda dobre, bo oni beda je sprawdzac. Koszt to ok 300 Euro za wymiane paska bez rolek. Co wy otym myslicie wymiana paska bez wymiany rolek ??
Tak wogule ile jest rolek w Mazdzie ( wiem ze jest naciagajaca i chyba 2 prowydzace ale nie mam pojecia )
Mam Mazde od 2 Tygodni wiec chce sie troszke dowiedziec od doswiadczonych kolegow.
Przebieg jest orginalny 88.000 (kupiona w Mazdy salonie z serwisem – 1 Wlasciciel Dziadek 72 lutini, dostalem 2 lata gwarancji z salonu – dlatego niewiem czy jak zrobie wymiane w innym warsztacie a cos sie z silnikiem stanie to gwarancia nie przepadnie) a przy 90000 chyba powinno sie wymienic pasek, no i boje sie zeby miebylo BUM z paskiem.

Ewentualnie jak bym tego nie robil w Mazdzie to na jakie Firmy paskow i rolek zwrucic uwage a na jakie nie patrzec .

Pozdrowionka Sebastian :)
Początkujący
 
Od: 9 mar 2008, 22:53
Posty: 7
Skąd: Kiel / Niemcy
Auto: Mazda 626 GF 01r. FS 2 L

Postprzez alf28 » 18 mar 2008, 22:09

seba.boss napisał(a):dostalem 2 lata gwarancji z salonu – dlatego niewiem czy jak zrobie wymiane w innym warsztacie a cos sie z silnikiem stanie to gwarancia nie przepadnie)
???????? jaka jest gwarancja na 7-dmio letnie autko :| :| :|
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Mateusz L » 18 mar 2008, 22:39

Witam:) Mając takie auto z takim przebiegiem wymienił bym wszystko na oryginałach lub dobrych zamiennikach (choćbym miał wziąć kredyt <lol> ). Mazda z takim przebiegiem jest prawie jak nówka i zasługuje na szczególną opiekę, a wtedy odwdzięczy sie długą i bezproblemową jazdą.Ale ta cena coś bardzo wysoka jak za sam pasek-w Polsce myślę że zrobisz za to z rolkami i napinaczem w ASO( ew.trochę dopłacisz).Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez seba.boss » 18 mar 2008, 22:57

alf28 napisał(a):
seba.boss napisał(a):dostalem 2 lata gwarancji z salonu – dlatego niewiem czy jak zrobie wymiane w innym warsztacie a cos sie z silnikiem stanie to gwarancia nie przepadnie)
???????? jaka jest gwarancja na 7-dmio letnie autko :| :| :|




jest gwarancia na czesci np. silnik, uklad hamulcowy, serwo itp...
Początkujący
 
Od: 9 mar 2008, 22:53
Posty: 7
Skąd: Kiel / Niemcy
Auto: Mazda 626 GF 01r. FS 2 L

Postprzez alf28 » 18 mar 2008, 23:15

Mateusz L napisał(a):Ale ta cena coś bardzo wysoka jak za sam pasek-w Polsce myślę że zrobisz za to z rolkami i napinaczem w ASO( ew.trochę dopłacisz).
e tam,w polsce takiej gwarancji nie dostanie

seba.boss napisał(a):jest gwarancia na czesci np. silnik, uklad hamulcowy, serwo itp...
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez topik » 18 mar 2008, 23:59

seba.boss napisał(a):Tak wogule ile jest rolek w Mazdzie ( wiem ze jest naciagajaca i chyba 2 prowydzace ale nie mam pojecia )


Witam!Jest rolka napinająca, prowadząca i sprężyna której długość muci być 36,6mm.Ja bym wymienił całość na orginał.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez malkolm2 » 19 mar 2008, 15:07

gdzieś na forum jest kilka książek na ten temat, szukajcie a znajdziecie
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Globy » 19 mar 2008, 23:11

Wymienia sie kompletny rozrzad, ale w silniku benzynowym wystarcza zamienniki – chociaz oryginalny pasek wcale nie jest duzo drozszy od zamiennikow. Wprawny mechanik moze ocenic, czy napinacz tez wymaga wymiany, czy tez przejezdzi kolejne 100k km. Co tyle nalezy wymieniac rozrzad, chociaz silniki benzynowe Mazdy sa bezkolizyjne i w razie zerwania sie paska jedynie gasna.

PS. Poprawilem Twoj temat. Nastepnym razem przeczytaj i stosuj sie do zalecen Regulaminu dzialu, inaczej watek zostanie usuniety. Takie informacje znajduja sie juz na naszym forum, polecam funkcje Szukaj!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez seba.boss » 20 mar 2008, 00:19

Globy napisał(a):Wymienia sie kompletny rozrzad, ale w silniku benzynowym wystarcza zamienniki – chociaz oryginalny pasek wcale nie jest duzo drozszy od zamiennikow. Wprawny mechanik moze ocenic, czy napinacz tez wymaga wymiany, czy tez przejezdzi kolejne 100k km. Co tyle nalezy wymieniac rozrzad, chociaz silniki benzynowe Mazdy sa bezkolizyjne i w razie zerwania sie paska jedynie gasna.

PS. Poprawilem Twoj temat. Nastepnym razem przeczytaj i stosuj sie do zalecen Regulaminu dzialu, inaczej watek zostanie usuniety. Takie informacje znajduja sie juz na naszym forum, polecam funkcje Szukaj!


Dziekuje za rady.

Dowiadywalem sie dzisiaj jaki jest koszt w niemczech wymiany paska z rolkami, jest to koszt ok. 550 Euro ( ok.2000Zl ) w serwisie Mazdy.Co wy myslicie o tej cenie ??

Pozdrawiam Sebastian
Początkujący
 
Od: 9 mar 2008, 22:53
Posty: 7
Skąd: Kiel / Niemcy
Auto: Mazda 626 GF 01r. FS 2 L

Postprzez Globy » 20 mar 2008, 01:51

Jesli chodzi o autoryzowany serwis, to normalna oplata. U zwyklego mechanika w Polsce za wymiane rozrzadu w 4-cylindrowym silniku zaplacisz 500-800 zl, lacznie z kosztem zamiennikow.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez WIWAT » 20 mar 2008, 08:53

Akurat jestem na etapie wymiany rozrządu w swojej Madzi. Sprawa wygląda tak: rolka prowadząca 61 zł Ruvil, rolka napinająca (napinacz) 341 zł Ruvil i pasek Gates 50zł. Rozmawiałem z mechanikiem są to części z wyższej półki, do tego wymiana całego rozrządu ( nie baw się w wymianę częściowo) = 150 zł. W sumie około 600 zł.
Get Rich or Die Tryin'
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lip 2007, 10:40
Posty: 25
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 1996, 1840 cm3

Postprzez Dragi » 20 mar 2008, 18:13

moj znajomy mechanik powiedzial ze jak dam mu czesci to za wymiane wezmie 200 zl za sama robocizne panowie czy to nie za duzo troszke ? jak uwazacie ?
same czesci z pompa wody kosztuja w granicach 500 zl
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 21:55
Posty: 92
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 '98 GF
2.0 + LPG

Postprzez malkolm2 » 20 mar 2008, 20:57

tydzień temu wymieniałem rozrząd i olej u mechanika w moim DiTD, za oryginalne części zapłaciłem 1780 zł+ olej 80, to jest drogo, a za wymianę 300 , nie uważam żeby 300 zł za wymianę w moim przypadku to było dużo, ale następnym razem zrobię to chyba sam jeśli autko przejeździ następne 100 000km.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Mieczyslaw » 20 mar 2008, 22:07

seba.boss napisał(a):.... Co wy otym myslicie wymiana paska bez wymiany rolek ??
...


mnie tez to ciekawi
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez malkolm2 » 20 mar 2008, 22:38

w dieslu bym się nie odważył, za dużo to może kosztować a w benzynie może za namową mechanika bym się zgodził, tylko że w sumie rolki nie są bardzo drogie więc po co ryzykować??
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Haszcz » 21 mar 2008, 14:35

Wyamiana rozrzadu przy 90.tys w FS'sie wbrew ogolnej opini nie musi byc dokonana. W instrukcji mowa jest o inspekcji paska przy 90 tys a obowiazkowa wymiana jest przy 150 tys. Dlatego sie nie dziwe ze chca wymienic tylko pasek.
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez seba.boss » 21 mar 2008, 16:05

w Niemczech pasek kosztuje 39€ , rolka napinajaca 184 €, rolka prowadzaca 151 €, robocizna 150€ + uszczelka pod dekiel (servis Mazdy)
pozdrowionka Sebastian
Początkujący
 
Od: 9 mar 2008, 22:53
Posty: 7
Skąd: Kiel / Niemcy
Auto: Mazda 626 GF 01r. FS 2 L

Postprzez Mieczyslaw » 21 mar 2008, 23:12

malkolm2 napisał(a):rolki nie są bardzo drogie więc po co ryzykować??

wiesz 70 pln za pasek a 350pln za komplet to jednak spora roznica
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez malkolm2 » 21 mar 2008, 23:16

jeździsz autem za kilkanaście tysięcy a zastanawiasz się nad różnicą 280 zł na 90 000 km, to jest śmieszne
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Mieczyslaw » 21 mar 2008, 23:24

nie kazdy spi na pieniadzach bo skoro dla Ciebie to pryszcz to spoko. jak tatus na samochod wylozyl i go naprawia to tak jest
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6