Gaśnie, falują obroty na Pb przy zimnym silniku 1,8 FP

Postprzez masteros » 20 lut 2008, 20:36

Jako, że jestem nowy witam wszystkich serdecznie!!

Mazdę mam od niedawna, jest całkiem OK, ale jest z nią jeden problem.
Po odpaleniu na benzynie (zapala od razu) i przejechaniu paru metrów zazwyczaj gaśnie, a jesli nie to ledwo jedzie, lub obroty wariują. Jak zgaśnie odpala znowu od razu. Jak się rozgrzeje jest sporo lepiej, jedzie, ale przyspiesza jakby z opóźnieniem w stosunku do wciskanego pedału gazu – nie jedzie, a potem rwie jak oszalała. Mam LPG II-gen i po odpaleniu, gdy od razu przełączę na gaz to jedzie jak ta lala. Auto na LPG mało pali i ma bardzo dobre przyspieszenie. Wykluczam więc raczej świece i przewody WN oraz aparat zapłonowy, bo na gazie jedzie, a przecież LPG jest bardziej wrażliwy na problemy z układem zapłonowym niż na benzynie. Na LPG nie ma żadnych prychnięc, strzałow itp. Filtr paliwa wymieniowny, filtr powietrza też. Jak stoi to wkręca się na obroty bez problemu. Aha, wolne obroty takze trzyma swietnie po rozgrzaniu zarówno na benz. jak i LPG. Płyn w układzie chłodzenia jest pod korek, bez wycieków.
Panowie/Panie, co jest więc grane??
Kompa nie resetowałem, nie wiem czy może to coś dać. Może wtryski?? Paliwa mam zawsze tak 5-10 litrów, tylko do odpalania i zagrzania silnika. Może spórbować inne paliwo? Wg mnie sprawa jest związana czysto z układem paliwowym, ewentualnie z jakimiś sygnałami z kompa, które nie są brane pod uwagę przy LPG. Aha, na LPG bierze sygnał z sondy lambda i jeździ ok, więc to raczej nie ona.
Dlaczego słabo jeździ na benzynie jak jest zimny??

ps. Silnik ma przebieg 135000 (oryginalny) więc raczej mechanicznie jest ok....
Ostatnio edytowano 22 lut 2008, 10:59 przez masteros, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 20 lut 2008, 20:21
Posty: 5
Skąd: ok. Warszawy
Auto: 626 1.9 FP '99 sed LPG 135kkm

Postprzez glock » 20 lut 2008, 22:00

A może przepływomierz Ci walnął.....
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez waldii » 20 lut 2008, 22:22

po pierwsze nie pisz,ze robisz cos takiego,bo mi wlosy wypadna

masteros napisał(a):gdy od razu przełączę na gaz to jedzie jak ta lala.





masteros napisał(a):Auto na LPG mało pali i ma bardzo dobre przyspieszenie. Wykluczam więc raczej świece i przewody WN oraz aparat zapłonowy, bo na gazie jedzie, a przecież LPG jest bardziej wrażliwy na problemy z układem zapłonowym niż na benzynie

nie do konca.Nie chodzi o to,ze gaz jest bardziej wrazliwy na WN lecz potrzebuje spelnienia innych warunkow.To tez moze byc zmylka np jak u mnie kiedys.Swieca na LPG chodzila a na Pb nie


masteros napisał(a):Paliwa mam zawsze tak 5-10 litrów,

moze zatankuj wiecej,bo nie wiadomo co tam w zbiorniku na dnie sie dzieje


glock napisał(a):A może przepływomierz Ci walnął.....

bardzo mozliwe.Meze tez czujnik temp.powietrza.Odczytanie bledow z kompa wiele wytlumaczy.Jesli dobrze pamietam to przed liftem w tych silnikach da sie odczytac metoda z forum(komp OBD I)
waldii
 

Postprzez masteros » 20 lut 2008, 23:37

przełaczam od razu na gaz tylko w celach diagnostycznych :D ...to moje czwarte auto na gaz (bodajże od 1999) tak więc wiem z czym to się je...

nie do konca.Nie chodzi o to,ze gaz jest bardziej wrazliwy na WN lecz potrzebuje spelnienia innych warunkow.To tez moze byc zmylka np jak u mnie kiedys.Swieca na LPG chodzila a na Pb nie

świece leżą do wymiany....maybe

masteros napisał(a):Paliwa mam zawsze tak 5-10 litrów,

moze zatankuj wiecej,bo nie wiadomo co tam w zbiorniku na dnie sie dzieje

też może....

glock napisał(a):A może przepływomierz Ci walnął.....

bardzo mozliwe.Meze tez czujnik temp.powietrza.Odczytanie bledow z kompa wiele wytlumaczy.Jesli dobrze pamietam to przed liftem w tych silnikach da sie odczytac metoda z forum(komp OBD I)

przepływomierz raczej nie walnął, bo jak się rozgrzeje to jedzie.....

w moim aucie jest ODB-II <nie> , a na forum nie znalazłem jak to samemu zdiagnozować ....
Początkujący
 
Od: 20 lut 2008, 20:21
Posty: 5
Skąd: ok. Warszawy
Auto: 626 1.9 FP '99 sed LPG 135kkm

Postprzez waldii » 21 lut 2008, 21:32

masteros napisał(a):w moim aucie jest ODB-II , a na forum nie znalazłem jak to samemu zdiagnozować ....

to masz po lifcie???Jak OBD II to tylko kompem odczytasz.Podjedz najlepiej do Jaksy
waldii
 

Postprzez Grzyby » 22 lut 2008, 09:47

Proszę o poprawne nazwanie tematu (zgodnie z regulaminem)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez masteros » 22 lut 2008, 11:00

Grzyby napisał(a):Proszę o poprawne nazwanie tematu (zgodnie z regulaminem)


A teraz dobrze??
Początkujący
 
Od: 20 lut 2008, 20:21
Posty: 5
Skąd: ok. Warszawy
Auto: 626 1.9 FP '99 sed LPG 135kkm

Postprzez masteros » 22 lut 2008, 11:04

waldii napisał(a):to masz po lifcie???Jak OBD II to tylko kompem odczytasz.Podjedz najlepiej do Jaksy


Wtyczka pod klapką Diagnosis ma inny układ pinów niż opisywany na forum ODB-I.
Wtyczka jest taka sama (chyba), mniemam więc, że jest to ODB-II...
Ktoś na forum to opisywał...
Mazda jest z IX 99, nie wiem czy to po lifcie..........Silnik jest 1.9 FP 90KM...
Początkujący
 
Od: 20 lut 2008, 20:21
Posty: 5
Skąd: ok. Warszawy
Auto: 626 1.9 FP '99 sed LPG 135kkm

Postprzez Grzyby » 22 lut 2008, 11:51

Nie słyszałem nigdzie żeby w GF był OBD-I

Podjedź na komputer.
Mnie to wygląda na uszkodzony przepływomierz? (chociaż nie do końca)
Sprawdź stan płynu chłodzącego w chłodnicy (nie w zbiorniczku wyrównawczym).
Może to co pomagało w GE pomoże i w GF?

masteros napisał(a):A teraz dobrze??

prawie – poprawię :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez waldii » 22 lut 2008, 16:29

Grzyby GF z listopada 98r. FS 136km z pewnoscia ma OBD I
waldii
 

Postprzez masteros » 27 lut 2008, 10:25

Grzyby napisał(a):Nie słyszałem nigdzie żeby w GF był OBD-I

Podjedź na komputer.
Mnie to wygląda na uszkodzony przepływomierz? (chociaż nie do końca)
Sprawdź stan płynu chłodzącego w chłodnicy (nie w zbiorniczku wyrównawczym).
Może to co pomagało w GE pomoże i w GF?

prawie – poprawię :)
:D

Małą relacja z usuwania problemu.Na razie wymieniłem swiece (NGK) i przewody (SENTECH) i jest o niebo lepiej.....ale....
dalej na Pb gorzej się zbiera, przyspiesza z opóźnieniem, czasami obroty spadają po odpaleniu na Pb i dodaniu gazu (prawie gasnie). Problem jest wzmożony gdy jest zimny. Filtry wymienione, płyn chłodniczy jest pod korek i nie ubywa. Mam zmodyfikowany dolot do gazu, czy przyczyną może być np. za duża ilośc powietrza (za mało raczej nie....). No bo jak nie jedzie to albo paliwo, albo powietrze albo iskra. Paliwo jest, iskra też, a więc ?? Może przepływomierz wariuje. Dodam tylko, że na gazie chodzi jak marzenie...Dawno nie miałem auta, które by tak jeżdziło na LPG.
A może jakieś mapy zapłonu od ljazdy na LPG się poprzestawiały?
Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? :|
Początkujący
 
Od: 20 lut 2008, 20:21
Posty: 5
Skąd: ok. Warszawy
Auto: 626 1.9 FP '99 sed LPG 135kkm

Postprzez arturro99 » 4 wrz 2008, 11:18

Witam,,mam 626 98r z wtryskiem gazu ciekłego i mam ten sam problem na gazie super a na bezynie jak zimny słabo(gasnie za drugim razem pali normalnie)ale tez słaby,mowiono mi ,ze mogą byc wtryski benzynowe zabrudzone,więc jezdziłem z 1,5 tygodnia tylko na benzynie z wlanym środkiem do baku do czyszczenie wtrysków i powiem ,ze sie wszystko uspokoiło,tylko małe ale,jak zacząłem znów jezdzic na gazie wszystko wróciło znów słaby na benz i gasnie jak zimny,więc juz nie wiem,Jak ktos wie to proszę równiez o pomoc
Początkujący
 
Od: 4 lip 2008, 12:38
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1.8 16v 1998 sedan

Postprzez DamianMX6 » 5 wrz 2008, 18:27

Kiedy samochód mojego znajomego miał takie objawy problem tkwił we wtryskiwaczach, również miał gaz i niestety na PB rzadko jeździł i w ten sposób zniszczył wtryskiwacze. Wymiana wtryskiwaczy załatwiła sprawę.

Warto spróbować ostro pojeździć na dobrym PB i dolać środka do smarowania wtrysków może to je rozrusza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez arturro99 » 6 wrz 2008, 23:24

Dzieki za odp.tak własnie zrobiłem po dobrej radzie mechanika,przejechałem ze 400-500 km na pb z domieszką środka czyszcząego wtryski trwało to ok,1.5 tygodnia,,i wszystko wrocilo do normy,,tzn. nie gasł zacząl leiej przyspieszac na pb a jak zaczlem znow mieszac jaze pb lpg wrocilo i co jest grane? moze to jakies dostrajanie komp.czy juz sam nie wiem,,?
Początkujący
 
Od: 4 lip 2008, 12:38
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1.8 16v 1998 sedan

Postprzez Hazu » 6 wrz 2008, 23:36

Może nie masz emulaji sondy lambda.

Sprawdź jak masz podłaczoną sonde do instalacji lpg

Jeśli przewód sygnałowy jest rozcięty i połączony szeregowo to możliwe ze masz emulację ale jeśli jeśli jest inaczej to napewno emulacji nie ma i sterownik benzyny zapamiętuje błędne informacje.
A może tylko jest jakiś błąd w ustawieniach programu instalacji lpg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez arturro99 » 6 wrz 2008, 23:42

Hazu powiem tak ,kupiłem auto z holandii i tam bylo to wszytko "chyba"zakladane" mysle ze chyba dobrze zrobili,,,a powiedz mi gdzie mam jak cos szukac tego przewodu sygnałowego i jak to konkretnie mogę spr, dzieki z gory,,
Początkujący
 
Od: 4 lip 2008, 12:38
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1.8 16v 1998 sedan

Postprzez Hazu » 6 wrz 2008, 23:53

gdzieś w okolicach wtyczki sondy lambda może być wpięcie, moze równie dobrze być gdzie indziej (idź po przewodzie sondy lambda)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez arturro99 » 7 wrz 2008, 00:09

jutro zobacze a jak jest cos podpiete,??to co dalej?
Początkujący
 
Od: 4 lip 2008, 12:38
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1.8 16v 1998 sedan

Postprzez aggio » 9 wrz 2008, 15:08

sondy lambda bym do tego nie mieszał, bo jak jest silnik zimny to ECU Pb ignoruje sygnały z sondy (bo mieszanka podczas rozgrzewania musi być wzbogacona). Sprawdź filtr paliwa i ciśnienie paliwa.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2006, 15:33
Posty: 82
Skąd: Łomża
Auto: Premacy FS '02 asb pb/lpg

Postprzez arturro99 » 13 wrz 2008, 14:34

Filtr paliwa wmieniony, a pompka daje fest cisnienie tez juz to sprawdzałem, co dalej? nurtuje mnie ten przepływomierz,ale rozbierałem go i w srodku są całe dwa druciki pionowe,a gdy rozlaczam kostkę gdy silnik choodzi to czuc jak reaguje gablota,od razu zaczyna kulec,wiec chyba to nie przepływka,, Więcej pomysłow???
Początkujący
 
Od: 4 lip 2008, 12:38
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1.8 16v 1998 sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6