Gaśnie, falują obroty na Pb przy zimnym silniku 1,8 FP
1, 2
Jako, że jestem nowy witam wszystkich serdecznie!!
Mazdę mam od niedawna, jest całkiem OK, ale jest z nią jeden problem.
Po odpaleniu na benzynie (zapala od razu) i przejechaniu paru metrów zazwyczaj gaśnie, a jesli nie to ledwo jedzie, lub obroty wariują. Jak zgaśnie odpala znowu od razu. Jak się rozgrzeje jest sporo lepiej, jedzie, ale przyspiesza jakby z opóźnieniem w stosunku do wciskanego pedału gazu – nie jedzie, a potem rwie jak oszalała. Mam LPG II-gen i po odpaleniu, gdy od razu przełączę na gaz to jedzie jak ta lala. Auto na LPG mało pali i ma bardzo dobre przyspieszenie. Wykluczam więc raczej świece i przewody WN oraz aparat zapłonowy, bo na gazie jedzie, a przecież LPG jest bardziej wrażliwy na problemy z układem zapłonowym niż na benzynie. Na LPG nie ma żadnych prychnięc, strzałow itp. Filtr paliwa wymieniowny, filtr powietrza też. Jak stoi to wkręca się na obroty bez problemu. Aha, wolne obroty takze trzyma swietnie po rozgrzaniu zarówno na benz. jak i LPG. Płyn w układzie chłodzenia jest pod korek, bez wycieków.
Panowie/Panie, co jest więc grane??
Kompa nie resetowałem, nie wiem czy może to coś dać. Może wtryski?? Paliwa mam zawsze tak 5-10 litrów, tylko do odpalania i zagrzania silnika. Może spórbować inne paliwo? Wg mnie sprawa jest związana czysto z układem paliwowym, ewentualnie z jakimiś sygnałami z kompa, które nie są brane pod uwagę przy LPG. Aha, na LPG bierze sygnał z sondy lambda i jeździ ok, więc to raczej nie ona.
Dlaczego słabo jeździ na benzynie jak jest zimny??
ps. Silnik ma przebieg 135000 (oryginalny) więc raczej mechanicznie jest ok....
Mazdę mam od niedawna, jest całkiem OK, ale jest z nią jeden problem.
Po odpaleniu na benzynie (zapala od razu) i przejechaniu paru metrów zazwyczaj gaśnie, a jesli nie to ledwo jedzie, lub obroty wariują. Jak zgaśnie odpala znowu od razu. Jak się rozgrzeje jest sporo lepiej, jedzie, ale przyspiesza jakby z opóźnieniem w stosunku do wciskanego pedału gazu – nie jedzie, a potem rwie jak oszalała. Mam LPG II-gen i po odpaleniu, gdy od razu przełączę na gaz to jedzie jak ta lala. Auto na LPG mało pali i ma bardzo dobre przyspieszenie. Wykluczam więc raczej świece i przewody WN oraz aparat zapłonowy, bo na gazie jedzie, a przecież LPG jest bardziej wrażliwy na problemy z układem zapłonowym niż na benzynie. Na LPG nie ma żadnych prychnięc, strzałow itp. Filtr paliwa wymieniowny, filtr powietrza też. Jak stoi to wkręca się na obroty bez problemu. Aha, wolne obroty takze trzyma swietnie po rozgrzaniu zarówno na benz. jak i LPG. Płyn w układzie chłodzenia jest pod korek, bez wycieków.
Panowie/Panie, co jest więc grane??
Kompa nie resetowałem, nie wiem czy może to coś dać. Może wtryski?? Paliwa mam zawsze tak 5-10 litrów, tylko do odpalania i zagrzania silnika. Może spórbować inne paliwo? Wg mnie sprawa jest związana czysto z układem paliwowym, ewentualnie z jakimiś sygnałami z kompa, które nie są brane pod uwagę przy LPG. Aha, na LPG bierze sygnał z sondy lambda i jeździ ok, więc to raczej nie ona.
Dlaczego słabo jeździ na benzynie jak jest zimny??
ps. Silnik ma przebieg 135000 (oryginalny) więc raczej mechanicznie jest ok....
Ostatnio edytowano 22 lut 2008, 10:59 przez masteros, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 lut 2008, 20:21
- Posty: 5
- Skąd: ok. Warszawy
- Auto: 626 1.9 FP '99 sed LPG 135kkm
po pierwsze nie pisz,ze robisz cos takiego,bo mi wlosy wypadna
nie do konca.Nie chodzi o to,ze gaz jest bardziej wrazliwy na WN lecz potrzebuje spelnienia innych warunkow.To tez moze byc zmylka np jak u mnie kiedys.Swieca na LPG chodzila a na Pb nie
moze zatankuj wiecej,bo nie wiadomo co tam w zbiorniku na dnie sie dzieje
bardzo mozliwe.Meze tez czujnik temp.powietrza.Odczytanie bledow z kompa wiele wytlumaczy.Jesli dobrze pamietam to przed liftem w tych silnikach da sie odczytac metoda z forum(komp OBD I)
masteros napisał(a):gdy od razu przełączę na gaz to jedzie jak ta lala.
masteros napisał(a):Auto na LPG mało pali i ma bardzo dobre przyspieszenie. Wykluczam więc raczej świece i przewody WN oraz aparat zapłonowy, bo na gazie jedzie, a przecież LPG jest bardziej wrażliwy na problemy z układem zapłonowym niż na benzynie
nie do konca.Nie chodzi o to,ze gaz jest bardziej wrazliwy na WN lecz potrzebuje spelnienia innych warunkow.To tez moze byc zmylka np jak u mnie kiedys.Swieca na LPG chodzila a na Pb nie
masteros napisał(a):Paliwa mam zawsze tak 5-10 litrów,
moze zatankuj wiecej,bo nie wiadomo co tam w zbiorniku na dnie sie dzieje
glock napisał(a):A może przepływomierz Ci walnął.....
bardzo mozliwe.Meze tez czujnik temp.powietrza.Odczytanie bledow z kompa wiele wytlumaczy.Jesli dobrze pamietam to przed liftem w tych silnikach da sie odczytac metoda z forum(komp OBD I)
-
waldii
przełaczam od razu na gaz tylko w celach diagnostycznych
...to moje czwarte auto na gaz (bodajże od 1999) tak więc wiem z czym to się je...
świece leżą do wymiany....maybe
też może....
przepływomierz raczej nie walnął, bo jak się rozgrzeje to jedzie.....
w moim aucie jest ODB-II
, a na forum nie znalazłem jak to samemu zdiagnozować ....
nie do konca.Nie chodzi o to,ze gaz jest bardziej wrazliwy na WN lecz potrzebuje spelnienia innych warunkow.To tez moze byc zmylka np jak u mnie kiedys.Swieca na LPG chodzila a na Pb nie
świece leżą do wymiany....maybe
masteros napisał(a):Paliwa mam zawsze tak 5-10 litrów,
moze zatankuj wiecej,bo nie wiadomo co tam w zbiorniku na dnie sie dzieje
też może....
glock napisał(a):A może przepływomierz Ci walnął.....
bardzo mozliwe.Meze tez czujnik temp.powietrza.Odczytanie bledow z kompa wiele wytlumaczy.Jesli dobrze pamietam to przed liftem w tych silnikach da sie odczytac metoda z forum(komp OBD I)
przepływomierz raczej nie walnął, bo jak się rozgrzeje to jedzie.....
w moim aucie jest ODB-II

- Od: 20 lut 2008, 20:21
- Posty: 5
- Skąd: ok. Warszawy
- Auto: 626 1.9 FP '99 sed LPG 135kkm
masteros napisał(a):w moim aucie jest ODB-II , a na forum nie znalazłem jak to samemu zdiagnozować ....
to masz po lifcie???Jak OBD II to tylko kompem odczytasz.Podjedz najlepiej do Jaksy
-
waldii
waldii napisał(a):to masz po lifcie???Jak OBD II to tylko kompem odczytasz.Podjedz najlepiej do Jaksy
Wtyczka pod klapką Diagnosis ma inny układ pinów niż opisywany na forum ODB-I.
Wtyczka jest taka sama (chyba), mniemam więc, że jest to ODB-II...
Ktoś na forum to opisywał...
Mazda jest z IX 99, nie wiem czy to po lifcie..........Silnik jest 1.9 FP 90KM...
- Od: 20 lut 2008, 20:21
- Posty: 5
- Skąd: ok. Warszawy
- Auto: 626 1.9 FP '99 sed LPG 135kkm
Nie słyszałem nigdzie żeby w GF był OBD-I
Podjedź na komputer.
Mnie to wygląda na uszkodzony przepływomierz? (chociaż nie do końca)
Sprawdź stan płynu chłodzącego w chłodnicy (nie w zbiorniczku wyrównawczym).
Może to co pomagało w GE pomoże i w GF?
prawie – poprawię
Podjedź na komputer.
Mnie to wygląda na uszkodzony przepływomierz? (chociaż nie do końca)
Sprawdź stan płynu chłodzącego w chłodnicy (nie w zbiorniczku wyrównawczym).
Może to co pomagało w GE pomoże i w GF?
masteros napisał(a):A teraz dobrze??
prawie – poprawię
Grzyby napisał(a):Nie słyszałem nigdzie żeby w GF był OBD-I
Podjedź na komputer.
Mnie to wygląda na uszkodzony przepływomierz? (chociaż nie do końca)
Sprawdź stan płynu chłodzącego w chłodnicy (nie w zbiorniczku wyrównawczym).
Może to co pomagało w GE pomoże i w GF?
prawie – poprawię
Małą relacja z usuwania problemu.Na razie wymieniłem swiece (NGK) i przewody (SENTECH) i jest o niebo lepiej.....ale....
dalej na Pb gorzej się zbiera, przyspiesza z opóźnieniem, czasami obroty spadają po odpaleniu na Pb i dodaniu gazu (prawie gasnie). Problem jest wzmożony gdy jest zimny. Filtry wymienione, płyn chłodniczy jest pod korek i nie ubywa. Mam zmodyfikowany dolot do gazu, czy przyczyną może być np. za duża ilośc powietrza (za mało raczej nie....). No bo jak nie jedzie to albo paliwo, albo powietrze albo iskra. Paliwo jest, iskra też, a więc
A może jakieś mapy zapłonu od ljazdy na LPG się poprzestawiały?
Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
- Od: 20 lut 2008, 20:21
- Posty: 5
- Skąd: ok. Warszawy
- Auto: 626 1.9 FP '99 sed LPG 135kkm
Witam,,mam 626 98r z wtryskiem gazu ciekłego i mam ten sam problem na gazie super a na bezynie jak zimny słabo(gasnie za drugim razem pali normalnie)ale tez słaby,mowiono mi ,ze mogą byc wtryski benzynowe zabrudzone,więc jezdziłem z 1,5 tygodnia tylko na benzynie z wlanym środkiem do baku do czyszczenie wtrysków i powiem ,ze sie wszystko uspokoiło,tylko małe ale,jak zacząłem znów jezdzic na gazie wszystko wróciło znów słaby na benz i gasnie jak zimny,więc juz nie wiem,Jak ktos wie to proszę równiez o pomoc
- Od: 4 lip 2008, 12:38
- Posty: 7
- Auto: Mazda 626 1.8 16v 1998 sedan
Kiedy samochód mojego znajomego miał takie objawy problem tkwił we wtryskiwaczach, również miał gaz i niestety na PB rzadko jeździł i w ten sposób zniszczył wtryskiwacze. Wymiana wtryskiwaczy załatwiła sprawę.
Warto spróbować ostro pojeździć na dobrym PB i dolać środka do smarowania wtrysków może to je rozrusza.
Warto spróbować ostro pojeździć na dobrym PB i dolać środka do smarowania wtrysków może to je rozrusza.
Dzieki za odp.tak własnie zrobiłem po dobrej radzie mechanika,przejechałem ze 400-500 km na pb z domieszką środka czyszcząego wtryski trwało to ok,1.5 tygodnia,,i wszystko wrocilo do normy,,tzn. nie gasł zacząl leiej przyspieszac na pb a jak zaczlem znow mieszac jaze pb lpg wrocilo i co jest grane? moze to jakies dostrajanie komp.czy juz sam nie wiem,,?
- Od: 4 lip 2008, 12:38
- Posty: 7
- Auto: Mazda 626 1.8 16v 1998 sedan
Może nie masz emulaji sondy lambda.
Sprawdź jak masz podłaczoną sonde do instalacji lpg
Jeśli przewód sygnałowy jest rozcięty i połączony szeregowo to możliwe ze masz emulację ale jeśli jeśli jest inaczej to napewno emulacji nie ma i sterownik benzyny zapamiętuje błędne informacje.
A może tylko jest jakiś błąd w ustawieniach programu instalacji lpg.
Sprawdź jak masz podłaczoną sonde do instalacji lpg
Jeśli przewód sygnałowy jest rozcięty i połączony szeregowo to możliwe ze masz emulację ale jeśli jeśli jest inaczej to napewno emulacji nie ma i sterownik benzyny zapamiętuje błędne informacje.
A może tylko jest jakiś błąd w ustawieniach programu instalacji lpg.
Hazu powiem tak ,kupiłem auto z holandii i tam bylo to wszytko "chyba"zakladane" mysle ze chyba dobrze zrobili,,,a powiedz mi gdzie mam jak cos szukac tego przewodu sygnałowego i jak to konkretnie mogę spr, dzieki z gory,,
- Od: 4 lip 2008, 12:38
- Posty: 7
- Auto: Mazda 626 1.8 16v 1998 sedan
Filtr paliwa wmieniony, a pompka daje fest cisnienie tez juz to sprawdzałem, co dalej? nurtuje mnie ten przepływomierz,ale rozbierałem go i w srodku są całe dwa druciki pionowe,a gdy rozlaczam kostkę gdy silnik choodzi to czuc jak reaguje gablota,od razu zaczyna kulec,wiec chyba to nie przepływka,, Więcej pomysłow???
- Od: 4 lip 2008, 12:38
- Posty: 7
- Auto: Mazda 626 1.8 16v 1998 sedan
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6