Strona 1 z 1

Falujace / zmieniajace sie czasy wtrysku – jaki element za t

PostNapisane: 27 wrz 2007, 22:59
przez wegus_1
Witam
Sprawa wypłynęła przy okazji walki z LPG.

Podczas jazdy /podłaczony laptop itp/ wyraźnie widac, ze czasy wtrysku benzyny nie sa stałe i wachaja sie w przedziale od 3 do 6 milisekund !!!

Pytanie : Jaki element sterowania silnika jest odpowiedzialny za czasy wtrysku, czy ewentualnie mozna to wykryc po podlaczeniu do kompa diagnostycznego !!!

Dodam, ze podczas jazdy na benzynie jest to prawie niewyczuwalne, natomiast na LPG prowadzi do szarpania w zakresie od 2 do 3000 obrotów.

pzdr
wegus

PostNapisane: 27 wrz 2007, 23:06
przez prokopcio
Za czasy wtrysku odpowiadają:
– sondy lambda (przy LPG są "obchodzone" więc raczej to nie to)
– przepływomierz
– czujnik temperatury
– i pedał gazu :P

sprawdź czy dobrze kontaktuje wtyczka na czujnikach temp. i przepływce.

PostNapisane: 28 wrz 2007, 13:49
przez wegus_1
prokopcio napisał(a):Za czasy wtrysku odpowiadają:
– sondy lambda (przy LPG są "obchodzone" więc raczej to nie to)


teoria mojego gazownika jest taka, ze sterownik LPG uczy sie podczas jazdy na benzynie (i to jest prawda :–) i jeżeli sonda powodowałaby błedy na benzynie to przy jeździe na LPG zostałyby powielone.

także dla pewności sonde tez bym sprawdził

Re: Falujace / zmieniajace sie czasy wtrysku – jaki element za to odpowiada

PostNapisane: 18 sie 2010, 22:10
przez mod
Temat stary ale jary.
W mojej 626 czasu wtrysku paliwa malały przy większej prędkości – była walka by gaz działał. Gaziarz powiedział że też są mazdy z tym skaczącym czasem i to dopiero jest impreza – na gazie szaleje auto a na benzynie idealnie jedzie. Niestety okazywało się to w "praniu" co pod maską piszczy.

Re: Falujace / zmieniajace sie czasy wtrysku – jaki element za to odpowiada

PostNapisane: 19 sie 2010, 01:22
przez gazparts
ten czas skacze bo masz zubożenie
czyli przejście nagłe z pełnej sekwencji w pół sekwencję
to jest normalne w tym modelu, i dobrze jeździ to na gazie
więcej na PW ;)